Krakov přilákal další dálkovou linku. Etihad Airways nasadí úzkotrupé A321LR
Airbus A321LR Etihad Airways. Zdroj: Etihad

Aerolinka před pár týdny spustila lety do Varšavy.
Aerolinka před pár týdny spustila lety do Varšavy.
Skvělá zpráva pro nás z MS kraje
Pro nás z Olomouce taky.
Proc konfigurace 2-2? Copak nemuze byt 1-1? Ono to tak i na fotkach vypada. Plnohodnotnost je o prostoru sedadla, ne jestli je to 1-1 nebo 2-2.
Beru zpět a mažu. Ono je to i v businessu 1-1, ne jen ve firstce.
Firstce – ehm what?
First class
Ona first class je o tom, že v první řadě máte o něco více místa, jelikož je před vámi rovná přepážka plus asi lepší servis. Je zajímavé, že v A350, některých B777 a mnoha B787 first vůbec nemají.
V letectví je to stejně anarchie. Spoje se zavádí a ruší asi podle toho jak se manager aerolinek zrovna vyspal. Na dráze je alespoň v tomhle pořádek – změna jízdních řádů je čtyřikrát do roka v předem stanovených termínech, a dopravci si z toho nemůžou dělat holubník.
Ano, zavádí se a ruší, podle toho, jak to aerolinkám ekonomicky vychází nebo nevychází. Aerolinkám totiž jde, jaké to překvapení, hlavně o prachy.
Tak samozřejmě. Je to o příležitosti a špetce odvahy! Zkusí to a vydělají. A nebo ne, protože poptávka má své limity … buď to vyjde a nebo se jde na jiný trh.
Je to i o konkrétním využití, kdy železnici lidé používají mnohdy k pravidelným nebo rovnou každodenním cestám, takže je mnohem důležitější, aby tam bylo nějaké dlouhodobější fungování spojů.
Jde o kapacitu. Na železnici je kapacita omezená, proto si asi nemůžete jen tak říct, že kdykoliv začnete někam jezdit. Ale v letectví to v některých případech funguje obdobně, zejména tam, kde je nedostatečná kapacita. Nevím, zda to platí stále, ale dříve na Heathrow, pokud měl dopravce sloty, tak měl povinnost je využívat a nemohl přestat létat. Některé společnosti tam dokonce létaly s prázdnými letadly, aby o ně nepřišly.
U komerčních vlaků to může být podobné, třeba minulý víkend vyjel noční vlak z Varšavy do Rijeky, o kterém na jaře veřejnost ještě netušila. Stejně jako bylo „najednou“ zavedeno lůžko na Baltiku, u kterého se oficiálně uvádí, že se ještě uvidí, do kdy bude jezdit. U objednávaných spojů si dopravci tak snadno nemůžou dělat holubník, ale ZSSK to stejně zkouší 🙂 Ale v některých zemích, třeba na Balkáně, je to zcela běžné, že si dopravci zavádějí a ruší spoje v libovolných termínech.
A na druhou stranu i v letectví stále funguje zimní a letní letový řád (začátek vždy v poslední neděli v říjnu a poslední neděli v březnu, v našich krajích asi nikoliv náhodou ve stejný den, kde se mění letní čas na zimní a naopak), kdy se často hlavně síťové aerolinky pouští do nějakých větších změn typu přečíslování linek, změn časů léta zavedených linek, překopání přestupních vazeb na svém uzlovém letišti atd. Nezřídka se s tím sveze i zavedení nebo rušení některých linek (ostatně loni třeba TVS ke konci letního letového řádu ukončili lety pod značkou ČSA) . Ty následné změny,… Číst vice »
V neděli 29.6. byly Hranice na Moravě plné cisternových vlaků s cedulemi 1202/33. Už je to průjezdné, tak teď budou vozit co to dá, aby dohnali opožděné dodávky.
Když se „to“ v březnu stalo, taky museli dopravci jednat „anarchisticky“, nemohli brečet nad jízdním řádem.
A to si představte, že vám klidně změní letadlo, to si tak koupíte letenku a těšíte se na to, že si odpočinete a oni pak místo A330 nasadí B737 a jste nahraný.
Tak to na železnici umí taky, že? Klasická souprava místo Pendolina, Regionovy místo Regiosharků, nezařazení původně plánovaného vozu…atd. atd.