Velký tendr Arrivy na autobusy pro středočeské linky vyhrály Iveco, Setra a SOR

Iveco Crossway LE v barvách Pražské integrované dopravy. Foto: ArrivaIveco Crossway LE v barvách Pražské integrované dopravy. Foto: Arriva

Společnost Arriva Střední Čechy dokončila velkou zakázku na modernizaci svého vozového parku na středočeských linkách. Nakoupí celkem  64 nových autobusů

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Kdybyste nevěděli, kde jsou Kosmonosy, tak je to vzpupnej puchejř zarostlej do severní části Mladé Boleslavi, kterej je nejbohatší dírou na světě: Daně za provoz obchodních center, benzínek, průmyslovejch podniků, sídlo Arrivy, servisních služeb Škodovky, stavebních firem, navíc obrostlej šmoulovejma domečkama Boleslaváků utíkajích z města, vše nacucnuté na různé výhody, třeba Boleslavskou MHD… Jo to se to pak je SAMOSTATNÝM SEBEVĚDOMÝM MĚSTEM s kasou nabouchanou k prasknutí…
To je jen reakce na linku Kosmonosy – Praha, protože někde uvnitř je schovaná nenápadná Boleslav 🙂

Kirschner

No sídlo Arrivy to nebude, ale je zde největší provozovna ve středních Čechách, která má 107 autobusů.

Poudy

To jako že lidi budou jezdit městským sorem 18kou z Příbrami do Prahy? No to potěš koště, to jim teda nezávidím.

Arriva

Na lince Příbram-Praha zřejmě pujdou 15m Setry nebo Crosswaye 14,5. Na této lince mimochodem proběhl test těchto dvou typů autobusů.

Poudy

Dobře, děkuji. A vy jste kdo? Samozvanec, řidič z Arrivy nebo někdo z vyšších míst firmy?

petr.r

prostě někdo od arrivy, firmu dělá i uklizečka s čerpadlářkou konče.

PetrB

Setra (koncern Mercedes-Benz) radici se mezi spicku vyrobcu autobusu a SOR radici se mezi to nejhorsi… propastny rozdil mezi kvalitou… a do toho lidovka IVECO… Zajimave na tom cele je, ze ARRIVA je nemecka spolecnost, clovek by cekal, ze bude tedy porizovat nemecke vyrobce busu (MAN, SETRA, Mercedes) Protoze Nemci jsou znamy tim, ze z 99% daji prednost tomu co je vyrobeno u nich i za cenu to, ktera muze byt vyssi…

Arriva

Těch 25 KB pro Arriva Praha bude taky SOR, kdyby to byl už model NS tak by to nebylo tak špatné ale pochybují.
U ČSAD MHD Kladno bude i 9 nových autobusů Scania. Je to sice malý počet (jako u těch Seter zde) ale je to dobry signál do budoucna že takové do nedávná „neznáme“ značky u linkové dopravy se začinají objevovat čim dál častějí i v ČR.

svojsin

Třeba Bors Břeclav koupili Scanií 26 dohromady, 18 celkem nedávno.
Z tohoto počtu mají 24 provozních.
Jedna prodána doVojtila Trans a jedna Chemstavu.

X 1

Petr B
Arriva je především podnikatelský subjekt, který jako takový se musí chovat ekonomicky, za úcelem vytváření zisku. Takže nakupuje co nejlevněji to, co splňuje pozadavky zákazníka, tedy objednatele dopravní obslužnosti. Tak, se víceméně chovají všechny firmy.

petr.r

máte zkušenosti? Obzvlášt obyčejně man jsou vyráběny v turecku, setra u nás a tak to nelze říci, že dávají přednost co je vyrobeno u nich.

AAA

Mercedesy taktéž Turecko

Travegoist

Tak tohle uveďte na pravou míru – Citaro ani CapaCity nikdy na lodi nejelo, stejně jako pár Intour kterých ještě docela nedávno vzniklo ve Francii.

Alex

Setra se vyrábí u nás odkdy?
Díly karoserie se dělají v Holýšově, ale jinak Setra v Německu.
Než něco tvrdíte, zjistěte si pojmy, nikoliv dojmy.

petr.r

a setry s dvoutaktním motorem trabant? Ty se vyráběly u nás na 100%. A není to jedno, kde se to vyrábí.

Alex

Máte nějaké údaje proto co tvrdíte?
A jinak víte kolik jezdí u DB Ivec.?
To už dávno není pravda, že Němci kupují německé vozy.

Roman

Vzhledem k otřesnému stavu tamního vozového parku stále stojícím na 15 let starých Karosach je to jako flusnuti do moře. Ale chápu ze primár myšlení této společnosti je vytriskat z minima maximum takže mnohé z těch současných budou jezdit dokud se za jízdy doslova nerozpadnou.

Arriva

Nakoupit 64 nových autobusů zas takové flusnutí do moře není, je to celkem významná obnova. Mimochodem na přelomu 2018/2019 Arriva Střední Čechy zařadila do provozu dálších 16 nových autobusů.
Máme tedy celkem 80 nových busů za jeden rok, to už je docela velká investice.

Libor

Kritika se týkala kvality vozového parku MHD na Kladně. Ta není uspokojivá. Přemýšlím zda nejste jako koncern vysoutěžit autobusy pro více zemí, abyste dostali za veliký objem autobusů takové slevy, abyste mohli kupovat kvalitnější autobusy místo vozů SOR.

Roman

Je to naprosto zanedbatelná obnova vzhledem k počtu vozidel které tento dopravce provozuje respektive se snaží v žalostném stavu provozovat.. ale ve finále je to asi fuk beztak z toho do dvou let budou u Arrivy zase odpudivé vraky.

Arriva

Vzhledem k tomu že Arriva Střední Čechy provozuje něco jako 440 autobusů, tato obnova znamená obnovu téměř 18,2% flotily. Být každý rok taková obnova, 100% obnova vozového parku by byla již za 5,5 let takže investice je nadprůměrná.

Roman

Porad je to málo vzhledem k celkovému počtu a zchatráosti vozového parku a jeho průměrnému staří – což jednoznačně dokazuje denosenni počet výpadku spojů díky technickým zásadám .

Michal

A na Jesenici a Jílové budou nadále jezdit ty samé šroty? Někde byly ještě horší šroty než tam? Je mi fuk, jak je autobus starý, ale chci, aby nerachotil a netřásl se, jako když se v příští vteřině chystá rozpadnout.

Arriva

Arriva City kupuje 25 nových kloubových autobusů a tato obnova umožní vyřazení posledních kloubových Karos a zbytek bude určen k navíšení kapacity takže na linkách 326, 332, 333 a 339 je s nejvyšší pravděpodobností již za pár měsíců potkáte.
Mimochodem na přelomu roků 2018/2019 bylo zařazeno do provozu 8 nových autobusů standartní délky, z toho dva do Jílového u Prahy.