Velký posun pro vlaky na letiště. SŽ získala stavební povolení pro novou stanici

Návrh železniční stanice na letišti Václava Havla. Zdroj: dh architektiNávrh železniční stanice na letišti Václava Havla. Zdroj: dh architekti

Nová stanice vznikne pod Aviatickou ulicí.

Správa železnic si může odškrtnout další položku v přípravě kolejového napojení Letiště Václava Havla v Praze. Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) vydal stavební povolení pro stavbu budoucí stanice na letišti.

Rozhodnutí není pravomocné, podle zveřejněného dokumentu na úřední desce ale schvalování proběhlo hladce bez zásadních připomínek a pravděpodobnost odvolání je tak velmi malá.

Nová stanice bude podzemní, vznikne pod ulicí Aviatická. Jde o území mezi objekty Parkingu A, Airport Bussiness Centre a hotelu Courtyard by Marriott. Výstupy směřují na západě k objektu Terminál 2, východní výstup je orientován k Terminálu 1, zároveň bude využíván zaměstnanci letiště.

Umístění železniční stanice na letišti Václava Havla. Zdroj: dh architektiNávrh železniční stanice na letišti Václava Havla. Zdroj: dh architektiNávrh železniční stanice na letišti Václava Havla. Zdroj: dh architektiVizualizace železniční stanice na Letišti Václava Havla. Foto: idhea architekti / Správa železnicUmístění železniční stanice na letišti Václava Havla. Zdroj: dh architektiNávrh železniční stanice na letišti Václava Havla. Zdroj: dh architektiVizualizace železniční stanice na Letišti Václava Havla. Foto: idhea architekti / Správa železnic

Půjde zatím o koncovou stanici, která je ale postavena tak, aby bylo možné trať zaokruhovat směrem na Jeneček. Stanici budou tvořit dvě hlavní koleje s ostrovním nástupištěm délky 225 m. Bude mít jedno nadzemní a tři podzemní podlaží. Na povrchu nad stanicí je navržena pěší zóna s maximalizovanými vegetačními plochami. Řešení parteru je dočasné a v cílovém stavu bude nahrazeno návrhem parteru od sdružení Aeropolis.

Pro Správu železnic jde o další posun s přípravou desítky let plánovaného spojení na ruzyňské letiště. Stavět se bude metodou PPP, tedy se zapojením soukromého investora, kterému bude stát následně nejen stanici, ale celou trať z Veleslavína na letiště splácet.

Vedoucí oddělení SŽ přípravy trati na letiště Daniel Dlubal v nedávném rozhovoru pro deník Zdopravy.cz uvedl, že před lety došlo k revizi architektury, kdy návrh Metroprojektu přepracoval ateliér dh architekti. „Letiště ještě řeší napojení stanice směrem do letištního prostoru. Plánuje se totiž rozšíření Terminálu 2 a hledá se architektonické pojetí tohoto rozšíření. Jsme s nimi v úzkém kontaktu, protože my bychom tam měli být ti první, kdo postaví pod terminálem koleje, protože pak už další změny nebudou možné,“ dodal Dlubal.

Na letiště vlakem již brzy? Vedoucí přípravy tratě popisuje pokroky i problémy všech úseků

Tagy Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) letiště václava havla PRAK prg Správa železnic trať na letiště Veleslavín (včetně) - Ruzyně (včetně) železnice Praha - Letiště Václava Havla - Kladno
175 komentářů