Velký den pro Embraer. Brazilský výrobce získal zakázku na desítky nových letadel

Embraer E175 v barvách SkyWest. Zdroj: EmbraerEmbraer E175 v barvách SkyWest. Zdroj: Embraer

Firma rovněž našla prvního provozovatele pro nový typ nákladního letadla.

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ivan_pha

Velká škoda, že jim to nevyšlo s LOTem, ale dalo se to čekat. Kapacita a dolet jsou pro A220. Přitom s E195 je hezké letět, seating 2-2, rychlé letadlo, u každé sedačky okno, asi moje nejoblíbenější letadlo.

lvy

Já jsem rád, že si vybrali A220 a ty peníze skončí alespoň částečně v Evropě. Navíc jsem asi dvakrát v Embraeru letěl a z hlediska hlučnosti jsem snad s výjimkou ruských letadel nic horšího nezažil.

Y.K.

A220 se v Evropě tak úplně nevyrábí, jakožto ex-projekt Bombardieru. Když bych do toho přidal tu stránku, že britové se necítí být evropany (v Belfastu se dělá křídlo) a že ten projekt je stále ztrátový, pak peněz pro Evropu z toho moc nebude. 🙂

Jinak nic proti, ale evropské letadlo to z hlediska výroby není, alespoň zatím, na rozdíl od vlastně vybudované rodiny Airbusu.

Pan Václav z Prahy

Pls. byl by zdroj (důkaz), že je projekt A220 stále ztrátový? Já zase naopak někde četl, že je „zajímavější“ než A32x.

Apex

S A220 je to trošku složitější. Jak je uvedeno výše, vyrábí se v Kanadě a v USA, ale jeho výroba je zatím ztrátová, zejména z důvodu nízké produkce, která je jen cca 6 kusů měsíčně. Přestože je to velmi povedené letadlo a je o něj mezi dopravci velký zájem ( přes 900 objednávek), tak doplácí mimo jiné na stávající problémy v dodavatelských řetězcích, takže počet nedodaných strojů dosahuje 500 (ale v posledním roce se objednávky zásadně propadly). Aby se program stále profitabilní, musela by měsíční výroba dosáhnout alespoň 14 kusů (plánované v roce 2026), ale ideálně 20, což je ale… Číst vice »

Y.K.

Zkuste to dá do googla v angličtině, článků i odborných na to téma vypadne hormada. Případně i Wiki (anglická) to zmiňuje a dá se tam mít po zdrojích. Základ je v tom, že Bombardier výrobu nenavrhl tak strukturovanou jako má Airbus u A320 a dalších modelů (kdy se skládají předmontované celky). To brzdí kadenci produkce a stále se nedaří dosáhnout plánovaného výstupu (fixní a investiční náklady kryje málo prodaných kusů). Takže dělají různé úpravy ve výrobě, zejména úsporných a technologických, aby se podařilo výrobu zrychlit. A jak uvádi Apex, důkazem je i to, že Airbus otálí s prodlouženou verzí, která… Číst vice »