Velký den pro Embraer. Brazilský výrobce získal zakázku na desítky nových letadel
Embraer E175 v barvách SkyWest. Zdroj: Embraer

Firma rovněž našla prvního provozovatele pro nový typ nákladního letadla.
Firma rovněž našla prvního provozovatele pro nový typ nákladního letadla.
Velká škoda, že jim to nevyšlo s LOTem, ale dalo se to čekat. Kapacita a dolet jsou pro A220. Přitom s E195 je hezké letět, seating 2-2, rychlé letadlo, u každé sedačky okno, asi moje nejoblíbenější letadlo.
Já jsem rád, že si vybrali A220 a ty peníze skončí alespoň částečně v Evropě. Navíc jsem asi dvakrát v Embraeru letěl a z hlediska hlučnosti jsem snad s výjimkou ruských letadel nic horšího nezažil.
A220 se v Evropě tak úplně nevyrábí, jakožto ex-projekt Bombardieru. Když bych do toho přidal tu stránku, že britové se necítí být evropany (v Belfastu se dělá křídlo) a že ten projekt je stále ztrátový, pak peněz pro Evropu z toho moc nebude. 🙂
Jinak nic proti, ale evropské letadlo to z hlediska výroby není, alespoň zatím, na rozdíl od vlastně vybudované rodiny Airbusu.
Pls. byl by zdroj (důkaz), že je projekt A220 stále ztrátový? Já zase naopak někde četl, že je „zajímavější“ než A32x.
S A220 je to trošku složitější. Jak je uvedeno výše, vyrábí se v Kanadě a v USA, ale jeho výroba je zatím ztrátová, zejména z důvodu nízké produkce, která je jen cca 6 kusů měsíčně. Přestože je to velmi povedené letadlo a je o něj mezi dopravci velký zájem ( přes 900 objednávek), tak doplácí mimo jiné na stávající problémy v dodavatelských řetězcích, takže počet nedodaných strojů dosahuje 500 (ale v posledním roce se objednávky zásadně propadly). Aby se program stále profitabilní, musela by měsíční výroba dosáhnout alespoň 14 kusů (plánované v roce 2026), ale ideálně 20, což je ale… Číst vice »
Zkuste to dá do googla v angličtině, článků i odborných na to téma vypadne hormada. Případně i Wiki (anglická) to zmiňuje a dá se tam mít po zdrojích. Základ je v tom, že Bombardier výrobu nenavrhl tak strukturovanou jako má Airbus u A320 a dalších modelů (kdy se skládají předmontované celky). To brzdí kadenci produkce a stále se nedaří dosáhnout plánovaného výstupu (fixní a investiční náklady kryje málo prodaných kusů). Takže dělají různé úpravy ve výrobě, zejména úsporných a technologických, aby se podařilo výrobu zrychlit. A jak uvádi Apex, důkazem je i to, že Airbus otálí s prodlouženou verzí, která… Číst vice »