Velkopolskému dopravci vypomohou v pravidelném provozu parní lokomotivy

Parní lokomotiva Ol49 ve Wolsztynu, ilustrační foto. By MacQtosh - Praca własna, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=48555686Parní lokomotiva Ol49 ve Wolsztynu, ilustrační foto. By MacQtosh - Praca własna, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=48555686

Polský železniční dopravce Koleje Wielkopolskie dokazuje, že i na prahu 20. let 21. století může být k užitku parní trakce.

Polský železniční dopravce Koleje Wielkopolskie dokazuje, že i na prahu 20. let 21. století může být k užitku parní trakce. Firma, která je v majetku Velkopolského vojvodství, přišla kvůli nehodám na přejezdech o motorové jednotky. Náhradu našla v soupravě s parní lokomotivou.

Parní vlaky budou nasazeny až do 13. března na linku Leszno – Wolsztyn, oznámily Koleje Wielkopolskie na svých stránkách. Konkrétně jde o spoje č. 77646 (odjezd z Wolsztyna v 15:49, příjezd do Leszna v 16:51) a č. 77627/77299 (z Leszna 17:05, ve Wolsztyně 18:08). Výjimkou jsou pouze 24., 25. a 26. únor.

Jak napsal polský web Rynek Kolejowy, ve Velkopolsku dramaticky roste počet nehod na přejezdech. Dvě z nich vyřadily v únoru z provozu motorové jednotky německé řady 628, které si Koleje Wielkopolskie zapůjčily od Arrivy. Stejné jednotky slouží i u několika českých alternativních dopravců.

Za vyřazené jednotky nenašly Koleje Wielkopolskie žádnou motorovou náhradu, takže sáhly po páře. Nouzi ve vozovém parku má vyřešit dodávka čtyř nových motorových jednotek od Newagu, na které byla podepsána smlouva loni.

Wolsztyn je známá polská základna parních lokomotiv, řada z nich je stále provozuschopných a na tratích v okolí nejsou vzácností.

Tagy Koleje Wielkopolskie parní lokomotivy Polsko
80 komentářů