Velkolepý projekt Drážní promenády se komplikuje, SŽ bude potřebovat část pozemků kvůli VRT
Drážní promenáda jako nová podoba staré benešovské tratě v Praze. Zdroj: IPR

Konfliktní části promenády vzniknou jen jako dočasné stavby.
Dobry den, prave pro zdrzeni projektu a formalne dohledatelnou informaci jenom o blizicim se konci uzemniho rozhodnuti (vsechno ostatni jsou zatim jen sliby) jsme se rozhodli v lednu spustit petici za Zachranu drazni promenady. Az v reakci na ni zacal Hrib a spol o projektu opet informovat. Petici podepsalo jen online jiz vic nez 1000 Prazanu, z cehoz je videt, ze projekt je pro ne dulezity. Zneni petice a dalsi informace najdete na http://www.zachranmepromenadu.cz
Promenáda získala pravomocné územní rozhodnutí… Následně se měl rozběhnout dojednaný převod… Jenže pak se objevil projekt zmíněné vysokorychlostní tratě…
Vy jste spolu nehovořili?
Jestli je tohle ta VRT, tak Drážní promenáda nepřijela.
Kdyby Hřib opravdu od svého nástupu na pozici náměstka pro dopravu tento projekt řešil, nemusel by se po 2,5 letech hájit a bránit, že to řeší.
Jinak Design&Build je super nástroj… ale podle mě spíše pro technické věci jako technologie, tunely, dálniční mosty apod. U architektonických prvků by dodavatel moc volnost mít neměl – viz podchod Strakonická.
Tak s formou design & build má Praha dobré zkušenosti například s podchodem na Strakonické. Stejným postupem by to mohlo skončit vyšlapanou pěšinkou mezi kopřivami.
Další Hřibova ostuda po Blance 2 a Radlické radiale a Vestecké spojce. Jak bude řešeno pokračování na Kolovraty, na to se vykašlou?
Nechte ty silnice spát. Stejně ničemu nepomůžou.
Z hlediska města je smutné, že ve Strašnicích jsou stále dvě liniové bariéry. Divoké pěší vazby samozřejmě nějak vznikly, ale jinak je to stejné, jako když tam ta trať byla. Např. rozdělení ulice Na Spádu, nebo stále zúžená místa V Korytech, kde se v místě bývalé trati stále nevyhnou dva autobusy. Nebo most nové trati, který je postavený s rezervou pro rozšíření, ale dole je jen štěrkový zásyp.
Jediná stavba, co jde reálně napříč původním drážním tělesem je Dubečská a to jen proto, že tam má SŽ rozvodnou stanici.
Po skončení provozu na staré trati v 12/2020 se dle slibů politiků mělo ihned začít stavět. Takže kdy to bude? A nechci slyšet otřepané a nudné „již brzy“.
Praha to prokaučovala, když místo přímého odkupu pozemků šla cestou směny. VRT je důležitá, ale takhle má SŽ prakticky úplně volnou ruku ve svých záměrech, které není nucená s nikým koordinovat. Samotné koleje VRT by nebyly problém, to by se tam v klidu vešlo. Problém jsou výtažné a odstavné koleje u Edenu a rezervy pro nějaké další stavby, které by, kdyby mělo skutečně jít o integrovaný rozvoj území, mohly být třeba o kus dál v ploše bývalého seřaďovacího nádraží. Jinými slovy, dojde prakticky k zastavení projektu celoměstského významu, protože zrovna tam si SŽ potřebuje postavit třeba parkovací stání. Urbanistický nesmysl,… Číst vice »
Už se mohlo a mělo začít stavět hned jak tu starou trať zrušili .
Hm, velké překvapení. Já mám teda neodbytný pocit, že o trase VRT se vědělo už v počátcích plánů na promenádu…
Tam je hlavně průšvih to, že Praha i Praha 10 s nesmyslnou výmluvou naplánovanou promenádu soustavně kašlou na bezmotorovou dopravu v ulicích kolem. Kdyby byly dobře řešený ulice kolem (který ta promenáda stejně nikdy funkčně nenahradí, protože na ní, narozdíl od těch ulic kolem, nebudou zdroje a cíle cest), byla by ta promenáda fajn bonus, se kterým by nebyl problém počkat. Nebylo by to příjemný, bylo by na místě tlačit na SŽ, aby co nejdřív řekla, co všechno tedy bude a nebude potřebovat a kdy, ale nebyl by to takovej průšvih. Jenže když z toho nesmyslně v očích mnoha lidí… Číst vice »
Já to říkám furt – jak jednou železnice získá ve větším městě nějaké pozemky, nikdy by je neměla natrvalo pouštět, protože člověk prostě nikdy neví.
Tedy blokovat rozvoj těch měst klidně zbytečně, protože „co-kdyby“. Nechávat jim, klidně v centru, rozpadat starý budovy a zarůstat kolejiště, se všemi problémy pro okolí, protože aktuálně ani výhledově je sice železnice nepotřebuje, ale co kdyby se drahám za sto let ta místa znovu hodila…
Jak dlouho myslíte, že to bude vycházet, než městům dojde, co se děje a radši začnou železnici odsouvat na periferii nebo předměstí, i přes jasný nevýhody z toho plynoucí…
Já si osobně myslím, že je dobře, že místo hnusného nepoužívaného rozpadlého NNŽ bude bydlení pro desetitisíce lidí
A já si zase myslím, že by ještě lepší bylo tam aspoň část kolejí (+ trať do Malešic) pro všechny případy nechat.
Tohle bude velká budoucnost a je to škoda.
Já jen jestli tušíme, co bude po odstranění těch dočasných staveb. Jestli nastane přiměřeně nákladná rekonstrukce na rekonstrukci nebo jestli se celý zbytek odepíše. Nepředpokládám jiný vývoj, skýtá to potenciál hádat se klidně i další dvě předvolební kampaně.
Tak jestli situaci už řeší Hřib, tak to jsem v naprostém klidu.
Projekt VRTky by měl mít rozhodně přednost před promenádou. Ta by mohla končit v Dubečské a tam by mohlo být postaveno kdysi plánované mostní propojení Dubečská-Ostružinová. To by dalo možnost bezbariérově propojit Strašnice a Zahradní Město. S výhledem na železniční tratě by to bylo pro sotouše místo snů, že?
A zvlášť, pokud by na Zahradním Městě VRTka měla i konečnou, pak super pro rychlé cestování ze Zahraďáku po celé republice (ale až za dlouhou dobu)
Přednost mít má, ale neměl by ji zdržovat zbytečně.