Velkolepá Drážní promenáda se začíná soutěžit. Hledá se však nízkonákladové řešení

Místo trati na Benešov vzniknou čtyři kilometry trasy pro pěší, cyklisty a běžce. Plány ovlivní rychlodráha.

59 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš Kníže

Velmi mě zajímá řešení napojení do Vršovic (západí konec promenády) – konkrétně úprava křižovatky na silničním mostě nad Botičem. Nyní tam jsou úpravy prostředí primárně pro auta. Pro chodce a cyklisty tam jsou jen úzké chodníky jediný přechod.
Až se tam budou valit tisíce chodců a běžců, bude potřeba sjednotit cyklostezku novou i navazující do jedné zvýšené roviny a auta tam budou muset projíždět krokem.

Marek

Nikde v návrhu nevidím parkovací místa. Cyklodálnice je nesmysl hodný rezignace Hřiba

Kubis

Proč by měla být u cyklostezky parkovací místa? Nebo myslíte, doufám, stojany na kolo?

Aileeen

No… už vidím, jak to zase bude s návazností „odnikud nikam“, a normální cyklista to nevyužije…

Ondra

Bohužel, už teď by se měly projednávat návaznosti směrem k Vltavě. Takhle to bude končit ne úplně ideálně.

Jirka

Chtěli jsme mít něco extra a dopadlo to jako vždycky 😂 Lávka se demontovat a otryskávat nebude a natře se prostě jen Hammeritkou 😂

Aileeen

A ta lávka snad něčemu překáží?

Jaaa

Chybí jim tam PHS od nové tratě. 😉

Napojení na stezku v Kolovratech?

To nejdůležitější je jak bude řešeno napojení na stezku v Kolovratech a jak se ten úsek mezi tím vyřeší. To ale zase vůbec nezmiňují..

Jirka

Ze Strašnic do Kolovrat trochu daleko …

Šilené proč to zase tak trvá

Proč to sakra neměli zase dávno naplánované aby se začalo stavět s tím jak přestanou jezdit vlaky. Kdo za to nese zodpovědnost?

Ondra

Může za to naše byrokratická společnost

Zbyněk

Jedná se o cyklostezku. A dokud po cyklostezkách nebudou jezdit auta, tak to priorita pro současnou koalici nebude.

Dejf

Ale to se mohlo stavět ještě před volbama, stačilo chtít. Nedávno jsem si tam chtěl zkrátit cestu přes to opuštěný těleso a vzdal jsem to, už to stihlo zarůst akátama tlustýma jako moje předloktí.

Petr

„A kolik na to můžeme uvolnit. Tak to si za to nechte namalovat kulisy.“

Clovek

Treba na to jednou navaze souvisla cyklostezka podel Botice az na Smichov. Oddelene cesty udolimi a podel zeleznicnich trati jsou cesta k tomu, jak naucit Prazaky jezdit na kole.
Tunel na hlavak nebo neco na Hostivarske strane by pak byl sen.

Vladimír

Na Smíchov?
Pro obojživelná kola?

Ondra

Přes nový železniční most

Roman Medek

Já bych to projel rád , když to bude smysluplně navazovat dá se už na kole obstojně po Praze jezdit hezky

Lysimachia

https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/11/strasnice_5.jpg

Zajímavá malůvka. Chci tam jednou ty stromy podél Průběžné vidět. Ten svah tam místo opěrné stěny asi také nebude, že? A zakamuflování konce Lanového mostu celý zmar jen doplňuje.

Záměr bohulibý, jen by ty vizualizace mohl dělat někdo příčetný.

Blume

Jestli se hleda levnejsi reseni, tak.. ehm, no .. ja nevim, ale co treba namalovat cary na koleje? 😀

frank

tam žádné koleje ovšem nejsou, stačí si přečíst článek…

Kuba2

Abychom byli fér, tak v některých úsecích koleje pořád leží.

Roman Soudný

Záměr je to samozřejmě bohulibý a jsem rád, že promenáda vznikne, ale srovnání s High-Line nebo Coulée verte moc neobstojí. To jsou městské parky postavené na opuštěných viaduktech v centru města kde je vysoká hustota obyvatel. Drážní promenáda povede mezi rezidenční čtvrtí s nízkou hustotou, průmyslovými areály, stávající tratí a takovým menším brownfieldem. Tohle bude spíš taková parková cyklostezka. Nic kudy by člověk přirozeně procházel cestou někam, ale místo kam se cíleně půjde za rekreací.

adamgolias

tak to se vsadím , že pravdu mít nebudete. zkuste se projet na kole po cyklostezce z Modřan. Třeba na jaře v sobotu dopoledne. to nejde jet. tolik lidí tam učí děti jezdit na kole , bruslaři se plouží v davech , do toho chodci , pejskaři , občas osel co to vse ignoruje a projede ,,v kůži,, kolem třicítkou …. a to u Vltavy taky není zrovna obytná zóna. Tady je silné osídlení ve Strašnicích , za jižní spojkou je sídliště Zahradní město , …… . A po Praze pořád někdo utíká , vůbec nemám o využití strach. Tohle… Číst vice »

Roman Soudný

Cyklostezka do Modřan má 9 km, na jednom konci centrum města, uprostřed Podolí a Braník a na konci Modřany a jeho obrovská sídliště (a kdo chce, může realitivně pohodlně pokračovat až na Zbraslav a dál). To je dost podstatný rozdíl oproti cyklostezce odnikud nikam ve Strašnicích.

JF Kalimero

Takže promenáda koliduje s VRT? A zase se zruší?

Martin

Jen castecne, je to yreba vzit v uvahu…

Bobek

Velké většiny se VRT nijak nedotkne. Spíš by šlo třeba o napojení na stávající rampy u nádraží ZM nebo v Edenu (které jsou v aktuální podobě samy dočasné).

Jackub

„Některá řešení uvažovaná v DÚR zadavatel s ohledem na růst cen ve stavebnictví považuje za natolik nákladná, že by to mohlo až ohrozit realizaci zakázky jako takové…“

Staveb dálnic, které už poměrně dlouhou dobu vykazují nižší nabídnutou cenu, než byly odhady ŘSD, se tedy navýšení cen ve stavebnictví netýká?

jkjk

Zadavatel je TSK, tak to snad nebude tak tragické, jako u SŽ. Ale tohle asi moc není referenční zakázka, u které by se vyplatilo podstřelovat cenu (jako některé případy u ŘSD).

Martin

Kdyby tam udelali i inline drahu jako je na Ladronce, tak by to bylo super…

Aileeen

Úžasné… hlavně pro ty cyklisty. Bruslař zabere šířku metr a půl, pokud to neumí, tak klidně i více. S tím se opravdu chci potkávat…

Martin

Zalezi na sirce, ale klidne by mohla byt bokem, na Ladronce to take neni 3m siroke… ale je to dobre misto, jine se v Praze jen tak nenajde.
Navic na Ladronce se potkavate s chodci i cyklisty a problem to neni…
Necekam zavodniky ala Tour de France… ti jsou nebezpecni i u nas na smise stezce…

Cupra

Je škoda, že když už tam mají zůstat některé železniční prvky, že tam nedali třeba dva články žabotlamu. Mohla se z toho udělat kavárna s dětským hřištěm a bylo by to zase o kus hezčí.

jokerspoker

Myslím, že by na té stezce trochu překážely v pohybu…

J.K.

Vizualizace jsou statické – nevidím problém 😅

Cupra

Tak věřím, že tam bude nějaký plácek okolo jako odpočinková zóna a třeba dětské hřiště u které by to mohlo být.

Lukáš

Jsou tam v plánu dvě maringotky a posezení. Ale chystají městské části. Jedna určitě za garážema Baškirská. Druhá byla někde v ulici U Trati.

Cupra

No a místo maringotek tam mohl skončit kus Žabotlamu. Tak holt pod autogen….

mgr.pavel

Tak na té vizualizaci jsou i ukázkové kousky starých kolejí..

Ivo

Dobrý nápad, podobně jako staré tramvaje na V.n., všiml jsem si, že je zachován fragment kolejí s pražci. Dost nebezpečný nápad v blízkosti cyklostezky. Zdroj úrazu při vyjetí.

Jakub P

To je něco, co je naprosto běžné a když se to udělá rozumně, tak to není problém. Bude to cyklostezka, podél pěší promenády, to samo o sobě vyžaduje při jízdě opatrnost, nebude to závodní velodrom.

adamgolias

hlavně to při nezměněné mentalitě lidí bude výborné místo na odhození odpadků. kelímků z kavárny a vaťany se z kamení taky dobře vybírají

adamgolias

kaváren má Praha dost.

Honza V.

Nízkonákladové, dočasný charakter… už se ty velkolepé plány začínají drolit.

Ondra

4 km souvislé oddělené cyklostezky v blízkosti centra bude v Praze věc nevídaná. Tak to hlavně nepokazit a taky vyřešit návaznosti, aby to nekončilo např. u schodů

Jan

Mohli by tam každých pár set metrů dát ceduli „cyklisto sesedni z kola“. Jen tak preventivně. Aby si lidi nezvykali na to, že i kolo může být použitelný dopravní prostředek.

Low cost

Tak aspoň víme, že peněz je dost na všechno.

Ondra

Peněz dost není, nicméně tohle je dobrá investice do aktivní mobility a kultivace území. Ta se vždycky mnohonásobně vrátí.

Low cost

Minimálně se ty pozemky měli napřed nabídnout soukromým investorům. U bývalé zast. Strašnice měli ČD/SŽ poměrně široký pozemek, kde už by se dal postavit bytový dům, v Praze je bytů nedostatek a stát by ještě vydělal.

adamgolias

v praze je bytu dost. zkuste sreality. jina vec je ze jsou za 8 mega

jokerspoker

Praha je jeden z nejbohatších regionů v rámci EU. Nevím, proč by se měla chovat jako chudá příbuzná.

Low cost

Protože ve vedlejším vlákně se sbírají dotazy na Hřiba, který tvrdí, že prachy nejsou a bude se muset škrtat.

mgr.pavel

Zdravím známého místního hejtera, co si nepřečte z článku ani nadpis – i v něm je psáno, že se bude hledat nízkonákladové řešení. Protože jaksi.. peně není dost na všechno, ani na toto ne.

Low cost

Škoda, že jste nedošel k té cifře – nízkonákladové řešení za 300-500 mil. Kč., takže peněz je evidentně dost, když se může stavět toto.

P_V

Nejvíc peněz asi přijde na dva nové mosty, přes Průběžnou a V korytech. Jinak si nedovedu vysvětlit tak vysokou částku za pouhé parkové úpravy.

milan

hlavně, aby celé ty úpravy byly navrženy a postaveny tak, aby nikde nekolidovaly s plánovanou VRT, pro níž je na částu vizualizací zachován korider mezi tou promenádou a stávající železničn tratí!

Při opaku by to byly tzv. vyhozené peníze, byť jen v příslušných s VRT kolidujících částech!

Jirka

To dřív bude ten teleport než VRT