Rychleji pod Tatrami. Slováci vypsali miliardové soutěže na modernizaci 36,5 kilometru koridoru

Vlak ZSSK pod Tatrami. Zdroj: ZSSKVlak ZSSK pod Tatrami. Zdroj: ZSSK

V Liptovském Mikuláši bude zrušená současná stanice, nahradí ji nová u dálnice D1.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vypsaly dvě zakázky na modernizaci částí koridoru Bratislava – Košice. V přepočtu téměř 38 miliard korun zamíří do obnovy úseků Paludza – Liptovský Hrádok a Vydrník – Markušovce.

Náročnější budou práce na úseku Paludza – Liptovský Hrádok, dlouhém 14,5 kilometru. Na sociálních sítích to uvedl slovenský ministr dopravy Jozef Ráž.

„Dnešní trať vede kolem Liptovské mary a obchází ji vícero oblouky. Nedá se tedy upravit tak, aby se po ní dalo jezdit 160 km/h. Postavíme proto úplně novou trať, a to podél dálnice D1. Dnešní stanice Liptovský Mikuláš bude zrušena a nahrazena novou, kterou vybudujeme u hospodářského družstva,“ řekl Ráž.

Součástí projektu za necelých 22 miliard korun bude 6 kilometrů protihlukových stěn, 12 nových železničních a 14 nových silničních mostů a tunel Paludza s délkou až 603 metrů.

Práce budou spočívat i ve vybudování nové silniční infrastruktury, zrušení stanic Okoličné a Podtureň a stavbě nových zastávek Závažná Poruba a Liptovský Ján.

Modernizace 22 kilometrů dlouhého úseku Vydrník – Markušovce za v přepočtu téměř 16 miliard korun bude podle Ráže rovněž do velké míry úplně nová stavba. Z 60 % totiž půjde mimo současnou trať. I zde je trať na rychlost 160 km/h příliš klikatá, modernizace však už takovou rychlost umožní.

Práce mají zahrnovat mimo jiné nové trakční vedení, zabezpečovací zařízení, vybudování dvou nových zastávek Teplička a Madaras, stavbu protihlukových stěn a mimoúrovňových křížení či 3,5 kilometru dlouhého tunelu.

Tagy Bratislava - Košice Ministerstvo dopravy SR slovensko Železničná spoločnosť Slovensko ŽSR
65 komentářů