Velké střídání dopravců v Bavorsku. Go-Ahead vyjede s novými vlaky z Mnichova

Jednotky Siemens Mireo (vlevo) a Desiro HC pro Go-Ahead Bayern. Foto: Go-AheadJednotky Siemens Mireo (vlevo) a Desiro HC pro Go-Ahead Bayern. Foto: Go-Ahead

Na šesti linkách dojde k nasazení nových vlaků, ročně jde o více než sedm milionů kilometrů.

Bavorsko čeká od prosince jedna z největších výměn železničních dopravců. Na celkem šesti linkách skončí státní dopravce DB Regio Bayern a začne jezdit soukromá společnost Go-Ahead Bayern. Ta vstoupila na bavorské koleje již loni, teď výrazně svoji přítomnost navýší.

Dopravce patřící do původně britské skupiny (dnes vlastní 51 % australský investor) vyjede s celkem 56 novými elektrickými jednotkami. Od prosince loňského roku začal zajišťovat provozní soubor E-Netz Allgäu (Mnichov – Memmingen – Lindau ) Od prosincové změny jízdního řádu vstoupí na tyto linky:

RE9 Mnichov – Augsburg – Ulm
RE80 Mnichov – Augsburg – Treuchtlingen – Würzburg
RE89 Mnichov – Donauwörth – Aalen
RB86 Mnichov – Augsburg – Dinkelscherben
RB87 Mnichov – Augsburg – Donauwörth
RB89 Donauwörth – Aalen

Go-Ahead vyhrál soutěž, kterou organizoval bavorský objednatel dopravy Bayerische Eisenbahngesellschaft (BEG) „Celý náš tým se těší na start a pracujeme naplno, abychom zajistili, že vše klapne a od 11. prosince přivezeme cestující spolehlivě a pohodlně do jejich destinací,“ říká Fabian Amini, výkonný ředitel Go-Ahead Bayern. „Zároveň je to pro nás všechny také velká výzva, abychom ze dne na den zprovoznili železniční dopravu na tolika trasách. Prosím tedy o shovívavost a trpělivost, pokud něco nebude fungovat hned napoprvé,“ dodal.

Nasazení nových vlaků přinese větší komfort, ve špičkách má nabídnout dopravce větší kapacitu než dosud. Go-Ahead vyjíždí s 56 novými vlaky od Siemensu. Půjde o dvanáct jednotek Desiro HC s kapacitou 500 cestujících, pětivozové jednotky půjde spojit do dvou. Zbytek flotily bude tvořit 44 třívozových jednotek Mireo.

Vozidla nebudou mít zatím wi-fi, Bavorsko tuto službu přiobjednalo až po zadání výroby jednotek. K instalaci má dojít během příštího roku.

Smlouva platí do prosince 2034, jde o 7,6 milionů vlakových kilometrů ročně.

Jednotky Siemens Mireo (vlevo) a Desiro HC pro Go-Ahead Bayern. Foto: Go-AheadSíemens Desiro HC společnost G-Ahead Bayern pro provoz v Bavorsku. Foto: Go-AheadInteriér jednotky Siemens Mireo pro Go-Ahead Bayern. Foto: Go-AheadInteriér Siemens Desiro HC. Foto: Go-AheadMapa sítě Go-Ahead BayernPlán sítě linek, které převezme Go-Ahead. Foto: Siemens
Tagy Bavorsko Bayerische Eisenbahngesellschaft BEG Go-Ahead
35 komentářů