Velké proměny Paříže. Chodci budou mít v dopravě prioritu, zmizí polovina parkovacích míst
Chodci na přechodu v Paříži. Foto: Joséphinne Brueder / Paris.fr
Parkovné se bude odvíjet podle velikosti auta.
Parkovné se bude odvíjet podle velikosti auta.
Tomu rikam vyspela zeme. Na zapade se uvazuje ekologicky, zatimco tady se vse podrizuje autum. Ackoliv i nase mesta maji skvelou verejnou dopravu, buduje se tady stale vic parkovist pro line a zaostale spoluobcany.
Tak tohle u nás momentálně nemá šanci. Spousta lidí, pokud by jen trochu mohla Tak i na hajzlik pojedou autem. Pohyb je fajn, jo a ty auta máme doma dvě.
Zlepšit město a napravit ten nepodařenej desítky let dlouhej experiment se založením dopravy ve městech především na automobilech už před Paříží dokázalo víc měst. Ale Paříž je skvělá ukázka, jak rychle to může jít, když je k tomu politická vůle. Samostatně by to větší zpoplatnění těžších aut celkem nic neznamenalo, ale v kontextu těch ostatních změn ve vývoji Paříže je to další dílek do opravdu skvělý skládačky. A to píšu jako majitel auta, které by spadalo do té vyšší hmotnostní kategorie.
To by mohlo přesměrovat poptávku od SUV nesmyslů k smysluplným malým lehkým vozům jako Mazda MX-5 nebo Subaru BRZ🙂
U nás v ulici jsou 2 SUV. Obě vlastní lidé, kteří mají pohybové problémy a koupili si SUV, protože se jim lépe nastupuje a vystupuje. Jejich auta jsou kratší než běžný kombík, takže zabírají méně místa na parkování než bězné kombíky.
V Česku bylo ve 4. čtvrtletí 2022 z prodaných nových vozů 45 % v kategorii „SUV a terénní“. Z nich nejprodávanější byla značka Škoda, typy Karoq, Kamiq a Kodiaq (v tomto pořadí).
Čistě statisticky je to zázrak! Tolik obyvatel Česka má pohybové problémy? Hlavně teda ODSáci na Praze 2!
Praha zoufale potřebuje svou Anne Hidalgo. Kompromisní kurs PS ani Pirátů není tou pravou cestou, protože neuspokojí ani nepřesvědčí dostatek lidí. Razantní kroky nesou plody a lidé jsou za ně nakonec rádi – často i jejich někdejší odpůrci.
Parti socialiste. … Tak už konečně víme co nám chybí. Podivejte se co za poslední čtyřicet let udělali s Francií. (Tedy, ne že by v tom UPM, Chirac a další byli nevinně) Nejoblíbenější koktejl ve Francii? Mě to připadá, že Molotov. Vám se ty nedávné nepokoje moc líbily? Nevím jak Vás, ale mě hořící auta a řádění výrostků docela děsí. Jasně, hyperkorektnost lidí typu p. Hollanda s tím nemá vůbec žádnou souvislost. V tomto zásadním bodě se asi neshodneme. Pane Sůro velmi mne omluvte, já jsem si nezačal. Říkám si zda, Vaše fórum přitahuje určité spektrum lidí, nebo mladí jsou… Číst vice »
Proč mícháte celostátní politiku s politikou místní? Krom toho, že za těch 40 let rozhodně u celorepublikové vlády nebyli jediní.
Už jsem zmínil viz Chirac atd. nebyli jediní, takže se vlamujete do otevřených dveří, ale na problému má lví podíl, právě socialistická politika tento typ problémů přitáhla.
Paříž neni Horní dolní, tam se nezná každý z každým, tam se de facto dělá politická politika, tzn. provázanost se státní je obrovská.
Vidíte, já si tu v diskuzi připadám často jako na nějakém autoserveru😀
No ja tu posledni dobou obcas placnu nejakou blbinu, ale prijde mi, ze ten vychod, tedy i CR je strasne automobilizovany, a narory, jako v 50-60 letech na zapade, na jednu stranu tu vsichni tvrdi jak je CR mala pro VRT, ale vsichni chteji jezdit autem jako bychom byly velci jak USA?
Kupředu zpátky… ne, ne tak, jak si myslíte. Když jsem na začátku devadesátých let začal jezdit častěji do Paříže, měli tu chodci absolutní prioritu. Na většině křižovatek mimo hlavní ulice nebyly přechody pro chodce, natož nedejbože semafory… a chodec mohl do ulice vstoupit prakticky kdekoli, pokud neskočil přímo pod kola, a mohl si být jist, že ho řidič pustí. Všude a vždycky. Skvěle se na to zvykalo, párkrát mě to po návratu málem stálo kejhák nebo aspoň zranění, protože zkuste si takhle vstoupit do vozovky u nás… Ale mezi tím někoho v Paříži napadlo, že je třeba zvýšit bezpečnost chodců.… Číst vice »
Váš komentář není nic jiného než přehlídka Vašich pocitů. Já teda nemám žádná data, ale předpokládám, že počet aut v Paříži se od „devadesátých let“ rapidně zvýšil. Já když jedu do Paříže, tak jsou tam všude zácpy. A je to občas katastrofa. Nelze jinak, než takové razantní kroky dělat „befélem“, protože bez některých řezů se lepšího stavu prostě nedosáhne. Pro zklidnění dopravy ve velkoměstech (nejen tam) mluví všechny průzkumy a statistiky. Dlouhodobě je to neúnosné. To je pořád dokola….
Teď píšou na Seznamu, že v Paříži budou SUVkari platit víc za parkování. Zabíras vic místa a vic znecistujes tak taky více plat.
Hlavne zam nejet s Ovci v kombiku, ktera zabira vic mista nez prumerne SUV.
Nielen Ovca v kombi. Pozeral som tu lionsku vyhlasku. Tam je podla hmotnosti. Najskor to bude podla maximalnej hmotnosti, takze napriklad za taky Hyundai I30 kombi sa bude platit viacej, lebo jeho maximalna hmotnost je od 1800 – 1900 kg co prekracuje 1700 kg. Tak isto kia ceed SW – hmotnost od 1820 do – 1960 kg.
Clovek by neveril, ze vlastnikom kombi nizsej strednej triedy sa zaraduje medzi vlastnikov luxusu.
Kdyby to chtěli brát dle nejvyšší technicky přípustné hmotnosti vozidla, tedy započteno i s řidičem, korpulentní spolujezdkyní a kufrem plným bas piv, pak by to de facto byla jednoznačná diskriminace hubených řidičů, kteří basy piv běžně nevozí. Tohle v současné hyperkorektní společnosti přece nemůže projít. A pokud projde, bylo by to potvrzení přístupu založeném na presumpci viny.
Prázdné auto nižší střední, jen řidič a náplně, má hmotnost samozřejmě podstatně nižší, než je jakési technické maximum. Ale v rámci honu na čarodějnice to za chvíli přestane být rozlišováno.
Pohotovostna hmotnost pre Kiu ceed SW s 1.6 dieslom a automatom je v cenniku definova takymto cislom 1407 – 1528 kg. Ktore z nich je spravne a malo by sa brat do limitu ? Mam limit 1700 kg tak cislo 1528 kg az tak podstatne menej pod limitom sa mi to nezda. Dalsia vec. Pohotovostna hmotnost auta sa moze lisit v zavislosti na konfiguracii. Si myslim, ze bude rozdiel v hmotnosti ked mate na aute 7 alebo 18 disky. Je rozdiel ci mate standartnu strechu alebo si priplatite za panoramaticku strechu. Jednoznacne je definovana maximalna hmotnost vozidla pre dany motor… Číst vice »
Mno nejtezsi budou baterkari, dobre jim tak:-)
„podla hmotnosti“
Tak to budou muset zakázat ty elektrické. : – )
https://elektrickevozy.cz/clanky/velke-srovnani-elektromobilu-podle-jejich-hmotnosti-v-cele-jsou-premiovky
Krása. To tady nehrozí. Tady se raději ruší chodníky a dělají z nich parkoviště. Autocentrismus si v ČR rozvracet nenecháme!
Je zajímavé tady v diskusích sledovat, jsou těmi zlotřilými automobilisty ohrožováni zásadně jejich největší zakazovatelé.
Zbytek prostě přijde na přechod, o tom jednom ze sta, co nezastaví, si pomyslí něco o volech, a jde dál. Žádné trauma, nic.
Jeden ze sta. Hm. Tak to jste ještě neviděl přechod na frekventovaných ulicích ve městě. Babce co nemá odvahu za nějakým autem vtrhnout do provozu nezastaví nikdo. NIKDO! Stojí tam jak tvrdý Y celé minuty, doprava kolem frčí a ona doufá, že se v tom proudu najde někdo s rozumem (a znalostí zákona) nebo větší skupina lidí, co ten proud na chvíli zastaví.
Neviděl, protože v těch městech asi chodím kanálama nebo co.
Je to zajímavý paradox. Na malém městě nebo vesnici mi přibrzdí nebo zastaví auto už když se blížím k přechodu. V Praze stojím na kraji přechodu a všichni řidiči jedou vesele dál. Je jedno jestli tam jsem sám nebo s dítětem anebo s kočárkem, oni to prostě musí stihnout co nejdřív k dalšímu semaforu.
Tak moje zkušenosti jsou přesně opačné. V Praze je to rozhodně lepší, bez někde o50 km od ní.
…mam to stejne… v Praze sice par volu je, ale casto vas pusti…
Ono i v Praze, ale musí to být malá, co nejnepřehledněšjí ulice. Pak řidič zopatrní a chodce krásně pouští, dokonce dávají přednost zprava (někteří). Ale rovné relativně přehledné a širší komunikace tam je to v háji. Já pravidelně bojuji s Vinohradskou.
Ta by se mela zrekonstruovat ne?
No taky musi vypadat, ze chce prejit a ne chytat lelky otocena nekam do pici.
Výmluvy. O tom vůbec nemluvím. Ve skutečnosti vám spousta řidičů mezastaví ani když jste 2 metry od obrubníku, za cyklostezkou, půl metru v jízdním pruhu. Ty neodvážné u obrubníku prostě ignorují (a vždy se vymyslí výmluva která se pohybuje v „digitálním“ spektru „vypadá, že nechce jít“ a nečekaně mi tam skočil.
Zajímavé je, že za státní hranicí platí nějaké jiné fyzikální zákony, tam to problém není.
Tohle jsem jednou videl ve Svycarsku, dve damy se bavili u prechodu, skoro kazdy ridic zastavil nebo zpomalil a pak projel pres prechod… damy dokonce na jednoho ridice mavly a ten s usmevem jel dal, ale pravda male mesto…
Trauma ne, ale prijdete pozde do prace nebo vam ujede tramvaj, kvuli par lidem…
Jeden ze sta? To tam vlezu nebo si budu nosit hul, kterou tam strcim jako slepec…
Parkovné podle velikosti auta uz měli zavést i u nás dávno a je to geniální a fér!
Hlavně se musí zavést parkovné, které se blíží ceně záboru té plochy, kterou běžně podnikatelé platí, a ne nějakých směšných pár korun.
Asi neumis pocitat, jeden den parkovani u nas stoji stejne jako tyden pro podnikatele. 50Kc za hodinu.
Vubec tomu nerozumite. Parkovani auta nerovna se zabor verejneho prostranstvi, protoze tim, ze nekde zaparkuju, tak mi to auto nevydelava. To bych musel stahnout okynko a tocit z toho auta zmrzlinu do kornoutku.
Proto nelze chtit stejne penize po cloveku, ktery zaparkuje MB u chodniku a stejne po tom, ktery si na chodniku rozlozi zahradku sve kavarny
o to je to snad horší ne? vaše 2 tuny šrotu 95% času někde stojí a jenom zavazí
průměrné auto zabere 12.5m2 a s roční kartou platíte kilo za měsíc, podnikatel by se prohnul za 3750 a ještě mu to zlepší business a celkově pozvedne okolí
pockej az budes potrebovat neco odvest, nebo odvest rodice apod. ty 2 tuno šrotu…ty urcite chodis vsude pesky?
Jo aha, tak ono se za zábor platí, jenom když to vydělává… A když děláte nějakou rekonstrukci a potřebujete si nechat přistavit kontejner, do kterého se bude dávat suť a jiný stavební odpad, nebo potřebujete zábor kvůli lešení, tak tam by se jako taky nemělo nic platit, protože „to nevydělává“?
Nebo když tím někdo zhodnocuje nemovitost, aby pak mohl vybírat větší nájem, tak by za ten zábor platil, ale když by jen opravoval fasádu, aby z ní kusy nepadaly na kolemjdoucí, tak by platit nemusel? Nebo jak byste si to představoval?
Ano, zábor se vyřizuje i na zaparkování kontejneru na suť, ale mým cílem bylo vysvělit, že nelze požadovat stejné peníze za to, že si někdo zaparkuje před domem a druhej si tam rozloží pět slunečníků a má tam hospodu.
Je potřeba to diferencovat, jiný poplatek za auto, jiný za kontejner na suť a jiný za zahrádku před hospodou.
A proc? Nekdo si chce zabrat verejnej prostor pro sebe. Ok, tady je cenik pro danou lokalitu. Proc by melo hrat roli, k cemu ho zabere? Neni to jeho vec? Naopak by mohl dostat slevu za zahradku misto auta, protoza ta zahradka lidem v okoli muze narozdil od jeho soukromyho auta k necemu byt.
tohle skatulkovani je zhouba a prostor pro podvody , viz dph do kelimku , v lahvi , do skla … no kravina . metr ctverecni za jednotnou cenu at je tam cokoli
Nevydělává???? Zábor se vyřizuje například i na skládku stavebního materiálu, nebo ohrazení staveniště, třeba též pro stánek politické strany, která agituje a rozdává letáky, a tak dále, a tak dále.
a hromada uhli pred domem , kterou pan uklizel 14 dni protoze mel chripku taky nevydelavala , presto to radnice kvalifikovala jako zabor pozemku a chtela penize za pronajem , pokutu za neohlaseni .
Tenhle nápad se mi líbí. V mém případě by bylo parkovné cena za normované parkovací místo * 1.
Už jsem to tu psal, sám téměř neřídím, rád chodím pěšky a kam to jde, dojedu VHD či s někým, aby nejel v autě sám. Nicméně se domnívám, že někteří předřečníci a diskutující směšují více věcí a mnohdy nevidí souvislosti. 1) Je rozdíl město (větší a velké) a venkov, malá města, navíc ještě v horských a obtížně přístupných oblastech. Tam opravdu není auto znak bohatství, ale nutnost. Nemíním tu vysvětlovat proč. Souhlasím ale, že v rozumně vedeném městě se slušně fungující MHD se dá „rozbujelý“ automobilizmus omezit. Ale to je jen rozlohou menší část republiky – nelze vše vidět její… Číst vice »
Já osobně nemám problém se dopravovat VHD téměř kamkoliv, případně v kombinaci s něčím. Pamatuji si, že jsem jel na pohovor do Českého Krumlova, ale to místo bylo na okraji, takže dost daleko od nádraží. No, vypůjčil jsem si tam kolo a ten kousek dojel na kole.
Do Špindlu nebo okolí fakt není problém dojet VHD, takže pokud bych vzal lyže, tak to klidně vemu autobusem, ostatně to bylo běžné. A mám kamarády, kteří z Hradce klidně vezmou lyže na kolo a k nějaké sjezdovce dojedou na kole.
Na pohovor na kole bych fakt nejel. Ale každého věc.
Nejezdím rychle. Tam to bylo spíš jen přibližovadlo a ta rychlost byla spíš 15 km/h, a jen kousek, takže se člověk nezpotil.
Když je vám 20, klidně jezděte na kole lyžovat.
Bohužel při dnešní výstroji to skoro nejde ani vlakem. Tak maximálně skibusem pár zastávek, protože to máte na sobě.
Záleží, jaké máte nastavení, a co máte za kolo. Pokud máte třeba toto: https://mestemnakole.cz/2018/10/fotografie-z-cargobike-festu/#cbf_10-18_vf_05_christiania Tak holku po rande odvezete domů, i když nepřišla na kole. (Samozřejmě i jinam, ale to už je dál.) Pamatuji si, že jsem na kole vezl koště. A svoje osobní kolo mám upravené tak, že na nějaký menší velký nákup je OK, i když jde o normální Cross, malý nákup si třeba na kolo poskládám přímo v obchodě a pak jej jen upevním, odvážu kolo a jedu. Ono dneska jsme si zvykli na to, že mám auta a VHD se spíš omezovala, dokud nevznikly systémy jako… Číst vice »
Doby, kdy se dalo holku odvézt na horní trubce, aniž si všimla, že jedete na dámském, jsou pryč. : – )
Cestu na lyže asi 30 km tam-zpět kdysi taky absolvoval.
VHD jezdím s rodinou všude a byl bych rád, kdyby ta nabídka byla ještě větší, protože někam se nedá v rozumné hodiny přijet vůbec. Minulý týden jsme byli na Slovensku a vyzkoušeli různé spojení vlakem i autobusem. Systém tam evidentně funguje, pokrytí je základní, ale dobré. Akorát tím teda jezdí míň lidí než u nás, zdá se mi, klasického turistu aby člověk pohledal. Lidé jsou pohodlní a musí se vozit všude autem, zvlášť když si zaparkují zadarmo někde na štěrku, kde to nikdo neřeší.
Planujem ist na koncert do Ziliny. Koncert zacina o 20:00. Ocakavam, ze koncert bude trvat tak 2.5 hodiny. Z miesta koncertu na stanicu googl odhaduje ze to pesi trva 12 minut. Vlak domov mi ide 22:46 a dalsi vlak ide 1:01. Riskli by ste to verejnou dopravou pokial chcete vidiet cely koncert ?
Vždyť píšete,že vlak zpět Vám jede v 1.01.Tak nevím, co vlastně řešíte.
ad 1 – mimo jakoukoli diskuzi,
ad 2 – tady už je to o spolehlivosti a také o (ne)jistotě, že se s těmi koly do vlaku dostanete.
Bohužel, v ČR je auto pořád bráno jako symbol statusu, takže i ta největší socka potřebuje mít auto, tak je to utopie, i když jsou lidi, kteří by měli přijít jak o řidičák, tak o auto, které používají spíš jako zbraň.
nebojte se , stejně jako jsme se dočkali např VHS , GSM , zákazu kouření v hospodách , 50km/h v obci -( to bylo křiku a ejhle , dnes to nikdo nerozporuje) , dočkáme se – se zpožděním jako vždy – i tohoto trendu. Nejdřív musí pár odeesaku jit do duchodu , musi se nekde najit odvazne zastupitelstvo , ktere ustoji ječeni autistů a pak budou uvedeny za vzor . Za 25 let bude nemyslitelné odložit si beztrestně auto kde je napadne. Pár měsíců bude mít plechovobenzínová lobby vysoký tlak , budou sprostí , prosazovat bezohlednou silou své destrukční požadavky… Číst vice »
Pozeram cenu lietacky v Prahe. Rocna 3650 Kc. Tato cena plati aj pre mimoprazskych ?
Ked pozeram nase okresne mesto, tak rocny listok stoji pre obyvatelov mesta 6600 Kc a pre mimomestskych 7680 Kc.
Jo, platí pro kohokoliv, i pro cizince.
Přesněji cena kuponu je stejná pro kohokoliv, kdo má pořízen nosič, tedy kartu Lítačka (my si tu tak lítáme…). Ale pozor: když si v rámci PIDu přihodíte vnější pásmo či pásma, najednou to levné vůbec není. Vně levnější bydlení, ale ceny jízdného takové, že se na to (po nedávném zdražení) už nadává, zejména když kupony potřebuje celá rodina a že spousta středoškoláků ze satelitů jezdí do škol v Praze. Jiný pohled: v Praze žijete s levnou MHD, ale také drahým bydlením. Praha zkusila vídeňský experiment se snížením ceny předplacenek a výsledkem byla až nečekaná progrese v počtu prodaných dlouhodobých kupónů.… Číst vice »
Až místní místo IAD začnou více jezdit MHD a ta bude více využívána,zvýší se tak tržby MHD a povede to ke snížení jízdného.
Také záleží na tom,jaké zastupitelstvo si zvolíte.Zda takové,které chápe MHD jako nutné zlo nebo takové,které chce redukovat automobilovou obezitu.
moje litacka na dve pasma stoji 600 mesicne . cena plati pro kazdeho stejna . ( krom junioru , senioru atd)
25 let je nějak dlouho. Ostatně, nechci být takto ohrožován motoristy. (Pozor, autismus je psychická odchylka s níž motorismus nesouvisí, snad maximálně tak, že autista má zakázáno mít řidičák.) Ostatně, kdyby nebyl tlak ze strany občanů, tak nic z toho patrně není. Ostatně, jedním z důvodů protestů za 30 je právě zvýšení bezpečnosti. 50 to úplně nezajistí. Zrovna dnes mne jeden motorista touto rychlostí ohrozil, nezpomalil, abych mohl bezpečně přejít přes přechod, i když mu v tom nic nebránilo, prostoru měl dost.
No co jsou poruchy autistického spektra vím docela dobře (a ne, nemusí to automaticky znamenat, že nemáte řidičák). Ale používat termín „autista“ pro některé řidiče se mi taky občas celkem líbí – a ono hlavně „autista“ italsky znamená hádejte co… 🙂
Tady ale nemluvíme italsky, viďte? A potom třeskutě vtipně používat termín pro poruchu autistického spektra jako evidentní urážku naznačuje pouze to, že uživatel nemá nejmenší ponětí o tom, co znamená s takovou poruchou žít… a že je buran.
slovo cikán používané v zemích koruny české je dlouhodobé , zakořeněné a jisté skupině obyvatel se nelíbí. mimo jiné proto , že se jedná o slovo naačující i něco z charakterových vlastností jedince , nezdřídka je používáno jako nadávka apod . uživatel má ponětí , a stejně jako přehlížím názvy jako socka jedu li vlakem , nebo pumpička jedu li na kole ,očekávám i já nadhled a pochopení ironie a lehké dehonestace osob , kteří mají potíže v plechovce jezdit ohleduplně , dodržovat předpisy a mít na paměti i přes jejich pseudoliberarni nazor ze si to přeci zaplatí , mit… Číst vice »
ano , ja uvedene slovo pouzivam zamerne 1) muze se nekterich labilnich vztahovacnych ridicu dotknout . 2) celkem pekne vyjadruje chovani nekterych ridicu kdyz nastartuji motor 3) me rikaji ,,kolař,, tak používač auta by mohl být autista , 5) italsky znamena hadejte co
….a na mě ještě zatroubil, jel cca 70 km/h v uzavřené obci. Včera nějaký inteligent na stejném místě sejmul ptáka, který nestačil uletět – takových 80 tam odhadem měl určitě. Ta omezení si paradoxně vyrábějí sami a potom ječí jak je to nespravedlivé.
Cim byla ta obec uzavrena?:d
Ano, lide kteri vetsinu zivota zili v dobe, kdy auta jsou uprednostnena si na to zvykli a tezko zmeni svoje navyky. Zmena nastane az s nastupem pristi generace.
Já jsem z té generace. Problémem je, že z auta se stalo prodloužení toho dole.
Tak si budou to dole nahrazovat větší elektrokoloběžkou.
Ti také jezdí jak šílenci. Budete muset zakazovat i takovou dopravu.
Co třeba koně? Ti jsou na cyklostezkách a i chodnících někde normálním zjevem a přes jejich „emise“ se nedá kolikrát bez poskvrny projet/projít. Akorát nevím, co si jejich řidiči prodlužují, když jsou to z 99% mladé holky.
Zrovna dnes jsem zahlédl odkaz, že kdesi v Praze vyznačili parkování na chodníku tak, že pro chodce nechali 0,5(!) metru. A to i s přesahující zelení do chodníku. Možná bude mít chodec jako povinnou výbavu mačetu.
zkuste používat VHD když Vám jede 5x dene a to Vám nemusí stavět v obci, ele třeba 2 km od ní na rozcestí, a V So Ne nejede nic. To je auto nutnost
Vite kolik% obyvatelstva CR v těchto obcích zije žije? Nedávejte se na auta jen optikou velkoměsta.
Diskuse je o situaci v Parizi. Meste, kde mate kdekoli ve meste do 500 metru stanici metra.k tomu RER a busy, na okrajich tramvaje.
30 let jsem takovou dopravu pouzival . rano tam odpoledne zpet . stacili by tedy spoje 2. 5 byl v r 1993 luxus. do loňského roku to bylo čím dál lepší. až ted nekdo probudil toho boreckeho.
Takových obci bude mnoho dle regionů, řekněme některé obce pod 500 nebo pod 1 000 obyvatel, dle regionu (IDS) a infrastruktury. Obyvatel v nich žijících bude zřetelná menšina. Beru, že stojí autobus 2km od obce, někdy km. Ve městě jsme zvyklí tohle chodit do centra a zpátky.
Dobře napsané.
A není to tak dávno, co u nás neměli chodci přednost na přechodu.
A nemají ji dodnes. Chodec nesmí vytvořit náhlým vstupem před auto nebezpečnou (zejména pro něj) situaci a řidič mu musí umožnit přejít na druhou stranu. (Tramvají se to netýká.)
Přednost mají, nikdo neříká, že absolutní, do roku 2001 nebyla vůbec.
Ani dnes ji nemají.
Pak nerozumím, čemu říkáte přednost, je to slovíčaření.
Není. Přednost je nepodmíněná a v zákoně jednoznačně přímo uváděná.
🙂 Vás musel někdo hodně nasr.., co zkusit lek.pomoc
kazdou cestu do prace me autisti tlaci na kole do skarpy , na obrubniky , nedavaji mi prednost. kdyz je dojedu a chci se zeptat co to melo znamenat , zavrou okno mlci a civi pred sebe . hrdinove z plechovky .
lekarska pomoc funguje jen na odrene ruce a kolena , na tohle je lepsi policie. bohuzel nefunguuje. dik za radu , ale kdyz mate nedostatek informaci , nechte si rozumy na doma
Hele, vím, že tohle je nejen tady tak trochu posvátné dogma, ale… nechcete mi ukázat nějakého toho, co bere auto jako symbol statusu? Případně odchytit a vycpat pro Národní muzeum?
Možná jsem ve špatné sociální bublině, ale kolem sebe nikoho takového neznám; lidi prostě mají auto, protože potřebují auto. Jako každý jiný nástroj. Tenhle navíc drahý jak potvora, takže se nad tím, jestli je opravdu potřeba, přemýšlí trochu víc než nad akuvrtačkou…
Většina řidičů, co jezdí denně před Národním Muzeem.
🤦♂️🤦♂️🤦♂️
Cha cha poraďte kusy mém jet když musím z JM do Buben, blokovat ještě víc Blanku? Upozorňuji že jedu sám, jen sebou Oktavkou vezu materiál a nářadí na montáže, ale z venku vypadám za se vozím. Dekuju za SMYSLUPLNOU RADU.
Jo, máte jet Blankou, k tomu účelu byla přesně postavená. Bohužel blbě a bez zklidnění té magistrály a centra, takže zafungovala indukce a zaplnila se, aniž by úleva těmto trasám byla dlouhodobější.
óóó, svatá indukce, jež jsi na silnicích
stanice metra na jm není? a na florenci prestupte do tramvaje.
Proč na Florenci? Psal Bubny. To je z Vltavské blíž…
Jestli vozí nářadí a materiál, tak to asi bude horší, ale asi i jemu by se jelo tím autem lépe, kdyby ti, co ten vercajk a materiál vozit nemusí (a kterých u toho Muzea bude většina), se raději přesunuli do toho metra…
Nesmysl, auto je v prvni rade pilir svobody, podobne jako hotovost. Na status uz jsou dnes jen ty nejdrazsi..
Blbý je, že přemnožení aut ve městech je naopak citelný omezení svobody. Svobody pohodlnýho pohybu po městě jinak (extrémně drsný pro ty, kdo z různých důvodů – věk, zdravotní omezení, atd. nemůžou řídit), svobody dýchat neškodlivej vzduch, svobody nemuset snášet neustále hluk…
Tuhle dvojsečnost je potřeba, aby si uvědomilo co nejvíc lidí. Že použít auto má zůstat jako možnost (protože to svobodu rozšiřuje), ale že nemaj být zdaleka tak silně preferovaný před vším ostatním, protože to naopak svobodu omezuje.
No a co teprve tehdy, když by vybodovaný řidič nejen přišel o papíry, ale po zákazu řízení nejméně ročním musel znovu absolvovat autoškolu…
Tak jestli se to v posledních letech nezměnilo, tak ještě pár let platilo, že kdo neměl papíry rok a déle, tak musel do autoškoly na přezkoušení. A taky na dopravně-psychologické vyšetření. Což si někdy říkám, jestli by neměli absolvovat i ti, co se o řidičák „uchází“ poprvé…
Jsem zásadně liberálně-pravicový člověk a tyto kroky maximálně podporuju.
Jako liberální konzerva bych raději navrhnul racionální vidění věcí v kontextech, práci s vizemi a celospolečenskou diskuzi, co vlastně chceme a co by mohlo být dobré. Jaké jsou možnosti teď, jaké mohou přijít ve střednědobém horizontu. Přitom lehce začít naznačovat, že nejcentrovatější centrum města není ve shodě s individuální dopravou (zejména tedy tranzitem) nebo že agresivní řidičské projevy a neúcta k základním pravidlům nebudou v pražských ulicích tolerovány.
Nikoli převychovávání, protože někdo chce „měnit svět“. To už tu bylo, nedopadlo to dobře.
A zatím zde na webu pár článků níže – „Havířov zrušil chodník…“ Minulý rok jsem byl v Paříži a moc jsem nechápal, co se tam děje. Až po návratu domů mi to docvakalo, že Paříž je hodně nakloněna chodcům. Z mého pohledu je fakt škoda, že si tohle neuvědomují i u nás – Brno je fakt zářným příkladem, kam se MHD posunula za ty roky (spíše bych asi měl říct odsunula), o chodcích radši nemluvím (minulý rok jsem dostal vynadáno od měšťáků, že na chodníku bráním projeti automobilu, ano,, byl jsem na chodníku a auto tam logicky nemělo co dělat),… Číst vice »
Byl jsem v Paříži před třemi týdny a je to tam skvělé. Nikde nebylo místo, kde by se nedalo projít (pouze jedno místo kde se opravoval chodník a chodci museli jít do cyklopruhu, to moc bezpečně nevypadalo.) Auta na chodníku skoro nikde, parkování, i když ho bylo ve vedlejších ulicích pořád mnohem víc než jsem předpokládal, mnohem civilizovanější než u nás. A i v těchto uličkách kavárničky expandovaly ven, často na parklety na původních parkovacích místech. Cyklistů spoustu, infrastruktura stále ve vývoji, ale rozhodně 100x lepši než naše cyklopruhy na výpadovkách. Jediné co mě fakt štvalo jsou semafory, které jsou… Číst vice »
Ono v te nepotrebe aut muze hrat jistou roli i to, ze zatimco tady se za minule totality stavelo mraky ruznych chatovych osad a zahradek mimo mesto s obecne spatnou dostupnosti VHD, ve Francii tento fenomen „o vikendu na chatu“ neni ani zdaleka tak rozsiren. Na stranu druhou, kazda cesta daleko z parizske aglomerace mimo dosah vlaku byla fakt dobrodruzo… kdy a co nekam jede v podstate az na zastavce, zjistuju, ze to do cile v turisticky velmi atraktivni lokalite jede jenom ve ctvtek a v nedeli (ostatni dny to konci v obci asi 20 kilaku vedle)… Domnivam se, ze… Číst vice »
Takže když by se podařilo omezit chaty/chalupy, tak by klesl i počet aut?
No možná, že jo. Už jsem od více lidí slyšel, že „auto používají jen o víkendech na vyjetí z Prahy“ a během týdne, že si s MHD vystačí…
No ty chaty a chalupy u nás sice populárnější jsou, ale ti co stojí každý den v těch kolonách u Muzea a na Nuseláku asi nejedou na chatu či chalupu… To tak možná v pátek tam a neděli zpátky… Ale že by měl někdo další takovou nemovitost tak blízko, že by se mu tam vyplatilo jezdit z Prahy každý den?
To je skvělé. Nepůjčili by ty své odborníky do ČR?
Ta věc s Brnem – to je pro tamní „zlatou loď“ známým faktem.
To se zabránit pruhu pro chodce se běžně dělá i u nas.
Praze v kvalitě života obyvatel začíná ujíždět vlak. I Bratislava se posouvá kupředu rychleji než Praha (byť ta má zatím ještě co dohánět). I s relativně progresivní radnicí v minulém období začala Praha za mnoha hlavními evropskými městy zaostávat ještě rychleji, už jen tím jak nevyužila COVIDovou krizi. Např. s humanizací magistrály nepohla ani o píď a Vltavská nabřeží jsou stále dedikovaná autům. Ale pokud holt většina města volí ANO + ODS pro něž je etalonem urbanismu spíš Detroit než Barcelona či Paříž, pak se není čemu divit. No, budu doufat, že snad jednoho dne Praha obrátí kurz a začne… Číst vice »
U ANO mne fascinuje, že posbírá hlasy důchodců, za které jakože bojuje (a ti ze zvyku volí ANO i v komunálkách) a pak jsou na magistrátu zastupitelé s programem v jedné větě „plynulost automobilové dopravy je prioritou“. A pak se rádi spojí s ODS.
Si na to omezováni udělejte lokální referendum a připojte ho k místním volbám… Uvidíte, jak málo vás je.
Lokální referendum už proběhlo, Motoristé sobě dostali 2,3% hlasů.
… coz neni zas az takovej provar, pokud uvazite, ze k terminu voleb meli snad 6 tydnu existence, a navic se ODS stavela na zadni proti Piratum, takze to spousta lidi hodila na jisto ODSce, vsak je to prece znama zavedena strana, zejo. (Jen pochybuju, ze prumernej volic prazske ODS ocekaval Svoboduv projev o tom, ze maji s Piraty vlastne 75% programovou shodu, jen si to pred volbama neuvedomili. Schvalne, kolikpak volicu ma pamet dostatecnou na to, si na tenhle majstrstyk pri pristich volbach rozpomenout 🙂 )
Svůj ke svému, pošuk k pošukům. To je vypovídací hodnota výsledku v komunálních volbách tohoto pseudohnutí. Voliči v Praze jsou ze čtvrtiny vyloženě programově nakloněni individuální motorizované dopravě, protože (…a teď si dosaďte, co chcete) je to pohodlné, odmítám jízdu mastnou tyčí, mám od firmy benefit z MB, tak proč bych jej nevyužíval, trhněte si. Jít proti nim, znamená přijít o podstatnou část voličské základny. Jenže tohle není až takový problém (a nikomu nic do toho není, jak se kdo chce dopravovat do práce), Praha má unikátní poměr lidí v MHD i v evropském měřítku, problém se valí ze satelitů,… Číst vice »
Bingo. Da se ocekava, ze jestli se nekdy dockame treba tunelu u Berouna, nejake zasadni prelozky trate na Neratovice, rychlodrahy na Kladno… to bude hned cesta vlakem oproti ucpanym dalnicim prirozene (!) atraktivnejsi a problem „se vyresi sam“. Hacek je akorat ten, ze s timhle Praha nic moc udelat nemuze. A tak v ramci Prahy samotne zbyva to, co zminuji vlastne i ti Motoriste – rozjet vice P+R (poptavka je vysoka), prepracovat cenik MHD (metro/paterni linky od P+R klidne i zdarma, vymenou za drazsi jednotlive jizdne, aby se i turistum vyplatilo vzit predplacenku treba na mesic, ctvrt roku…). Maximum pozitivni… Číst vice »
P+R opravdu dojíždějící nespasí, je to hodně drahá sranda pro pár vyvolených, kteří dostanou silně dotovanou službu, kde se jim to zrovna hodí. Plus se odpovídající počet parkovací míst v centru neruší, když už nějaké P+R vyroste, aby se ty cesty to města eliminovaly. Daleko větší efekt je rozvoj hromadné dopravy a to i za cenu dražších kuponů a jízdenek.
No a co je teda spasi? Nez ten rozvoj VHD probehne, i kdyby jen v mnou nastinenych relacich, to bude v Kocourkove trvat desitky let.
Co ti lidi maji v mezicase delat?
Cokoliv, co umozni vazbu na dostatecne atraktivni VHD, je prinosem pro mene aut v centru. Vcetne P+R.
Jenže ono to nebude probíhat tak, že desítky let nic a pak to přes noc bude. Ani ta P+R nevzniknou přes noc. Ten přechod bude logicky postupnej s tím, jak se bude infrastruktura pro VHD posouvat dopředu v různých částech města. Důležitá změna ale musí přijít v tom, že tyhle řešení přestaneme blokovat. P+R, kde jedno místo stojí přes milion, fakt nemůžou být plošný řešení pro dojíždění do Prahy. Zejména když se ve špičkách ucpávaj už přivaděče k nim. To je prostě očividnej nesmysl. Jasně, P+R maj ve funkčním systému svý místo. I P+R na okraji města, byť víc P+R… Číst vice »
A kolik Zelení Zakazovači řeknete taky?
Očividně neřeknete, tak tedy v komunálkách v Praze celá 2 procenta – a to prosím v koalici s dalšími třemi zoufalci. Ve volbách do PS pak rovnou 0,99 procenta.
Proc to, sakra, jinde jde, a u nás se dělá parkoviště z chodníků a kulturních domů, aby to lidi dál motivovalo k neřízenému autobobilismu ? Proč pořád musíme být zaseknuti o 30 let zpátky ? 🤦 Česká mentalita je asi fakt ztracená.
Tady cítím nebezpečí generalizace.
Tak jistě, existují výjimky, viz návštěvníci tohoto webu to většinové cítí jinak a asi podobně jako já. Ale většinová česká společnost v průměru bohužel pořád bere auto, jak minut včera jeden pán psal, jako „symbol bohatství“ a nějakého společenského statusu ci co, zejména tedy v zaostalejších regionech. Dokud se tohle většinové myšlení nezmění, je to v tomto ohledu cesta do pekel. Tímto tempem uz za chvíli nemusí být žádná pěší zóna, protože někdo bude cítit právo tam parkovat, protože nechce chodit s „deckama a taškama“ ani metr 🤦
Když budete mít malý penis jako já, nezbývá než sebeprezentace BMW. Navíc blbé holky na to letí. Proto tak horuji za individuální automobilovou dopravu. Ale samozřejmě je nejlepší masturbace, mohu doporučit z vlastní zkušenosti. Jako doplněk k psaní nesmyslů do diskuzí ideální.
1*.
A to vám nevadí, že je statisticky doloženo, že řidiči BMW jaksi neumí správně řídit?
Máte pravdu. Přijeďte do Loun. Celé centrální náměstí je jedno velké parkoviště. Když jsem to několikrát kritizoval tak na mě místní akorát útočili, že jsem ekoterorista.
jak jsem psal, někde je auto nutnost VD 5X denně ve všední den a ještě třeba 2 o vůči ( nebo mene) km od místa kde stojí domy.
To je pochopitelný a jasný.
Ale pak je blbost se na takový místo stěhovat, když vím, že budu denně potřebovat dojíždět do města. A musím chápat, že lidi žijící ve městě bez auta nemaj povinnost mi tam prostor pro moje auto dotovat. Je potřeba počítat, že vjet autem až do města bude drahý. Musí být, aby to město mohlo fungovat. Tak drahý, aby se vyplatilo to auto nechat už daleko před městem někde, kde už VHD bude lepší, kdykoli to charakter cesty umožní. A když budu potřebovat autem až do města, musím být připravenej za to adekvátně zaplatit.
Tak to budete muset i zakázat výstavbu paneláků naležato za městem. A přikázat bydlet jen v Praze, kde je zastávka MHD co pár metrů.
Nemusím a nechci je zakazovat. Jen žádám přestat je nesmyslně dotovat. Ať ten, kdo si tam koupí byt/domek, platí adekvátní cenu za vjezd do města a parkování ve městě, pokud do něj chce autem dojíždět. Ne, že bude vydáváno za úspěch, když parkovný v P+R pokreje provoz (přičemž výstavbu v ceně skoro milion korun za jedno stání zadotuje město).
Problém je v tom, že výstavba nových domů zhusta probíhá tam, kde není MHD, nelze ji tam ani zavést a auto je tam nutnost.
Coz je prave proto, ze tu autodopravu z nich pak nesmyslne dotujeme. Kdyby jejich onyvatelum hrozilo placeni realne ceny sveho dojizdeni auty, zdaleka by o ne nebyl takovej zajem.
„většinová česká společnost v průměru bohužel pořád bere auto,“…
V jiné debatě jste psal, že je to jen v Havířově a kraji a je dobré se odtamtud vystěhovat.
Když je to tedy většinové v celé ČR, doporučuji začít balit.
: – )
Protože český člověk kupodivu i ve městě volí ODS, tj. „stranu majitelů obézních aut“ (=myšleno podnikatelů) z nějaké zoufalé setrvačnosti 90. let, kdy to bylo „moderní“ a pak se diví, že 90. léta jsou tu v dopravě a urbanismu stále s námi.
Platí rovnocenně pro Prahu i Brno.
A koho maji volit? Piraty? To radsi ODSku
Volba ODS je v novinách označována jako něco, co volí vzdělaní, mladí, úspěšní z měst.
Chcete tím říct, že jste starý neúspěšný popíječ piva u konzumu, z rozbité vsi? : – )
A kdo to napsal?
Minimálně v mém vzdálenějším okolí jsou Fialčenko a jeho soukmenovci tak oblíbení, že kdyby pohrozili tím že se upálí, tak by jim lidí ještě ochotně poskytli benzín i zapalovače…
Státní úředník za nic neodpovídá, má navic definitivu, tak proč by něco řešil? K tomu ekoteroriste co vše blokují, pak se proste nic nezmění.
„Státní úředník za nic neodpovídá, má navic definitivu“,
Co je to ta definitiva?
Státní se dá privatizovat. Prodejme obecní úřad největšímu statkáři z vesnice a bude dobře. (?)
„Odstraníme parkovací místa kolem přechodů pro chodce, abychom se vyhnuli nehodám,“
V Brně nemyslitelné. Standardem je parkování před přechodem i na chodnících
😪😞😪😞
A máte tam aspoň vodorovným značením naznačeno, že u přechodu by se parkovat nemělo? To v Praze na spoustě míst chybí a nikdo to neřeší. https://mapy.cz/s/retesobopo
každý kdo vlastní řp ví jak a kde parkovat. pokud ne , zasluhuje pocítit knutu městské policie. jenže bohužel to jsou vetsinou nazdárci , kteri radeji nevidi aby nemuseli konat.
Místní MP akorát řeší o kus dál dodržování 30 km/h v přehledném místě, kde i podchod pro chodce. https://mapy.cz/s/jopevujuru
Vy v zakone alebo vyhlaske o cestnej premavke nemate definovany zakaz parkovania v urcitej vzdialenosti pred prechodom a potrebujete tam vodorovne znacenie ? Na Slovensku je presne povedane, ze sa nemoze parkovat 5m pred prechodom pre chodcov.
Podivejte se na ten snimek z Panoramy znovu a pozorne.
Mistni uprava je nadrazena obecne platnym pravidlum, ktera stanovi tech beznych 5 metru.
Na snimku je mistni upravou stanoveno parkovaci misto az tesne pred prechod, takze je na nem parkovani legalni.
Tedy, kdyz uz je tam mistni uprava provedena, mel by byt posledni kousek pred prechodem oznacen zlutou carou, at jsou zachovany alespon nejake rozhledove podminky.
Stanovení místní úpravy provozu musí odsouhlasit úředník státní správy a samozřejmě i Policie ČR. Bohužel stává se v některých městech poměrně často, že se stanovuje i proti zamítavému stanovisku PČR.
A taky se stává, bohužel poměrně často, že to stanovisko PČR je vydáno člověkem, který posledních 30 let nepocítil ani nejmenší potřebu si rozšířit své znalosti o novinky v oboru. A že je takové stanovisko bohužel respektováno.
To máme, ale vodorovné značení by to mělo zohledňovat (na spoustě míst to tak fakt je).
Jak se ze styku parkovaciho mista s opodal stojicim (lezicim) prechodem narodi nehoda, je me fakt nekonecnou zahadou.
Takže u nás za 30 let.
V té době už bude Paříž slumem, kde se budou různé autovraky povalovat po ulicích a nikdo raději nebude vycházet pěšky. Nebo už tam budou řešit řízení hustého letového provozu v nízkých hladinách, protože to tam bude vypadat jak ve futuristickém městě v 5. Elementu 😀 No a nebo to taky bude úplně jinak… Prostě za 30 let si lidstvo (i v Paříži) může uvědomit, že všechno má být zase úplně jinak a na dnešní „pokrokové“ názory se bude koukat s posměchem.
Za 30 let, obávám se – a opravdu bych se strašně rád mýlil – budeme řešit důsledky změny klimatu a nevěřícně koukat zpět na dnešní diskuze o tom, jak by bylo drahé to či ono dělat, a proto raději nebudeme dělat nic.
Budoucnost je temná. Pozdravujte svoje děti.
Na jednu věc se zpětně určitě budeme dívat s údivem a to proč je každá ulice odkladištěm vozidel, které tam stojí 90% času nebo více, často po obou stranách, a přes 80% šířky ulice je věnováno motoristům, kde chodci nemají co dělat. To je fenomén pouze naší doby.
Pravda. Ale špatně se to vysvětluje.
Dle svého pozorování bych řekl, že už se i to začíná řešit. Občas po cestě potkávám nějaký speciální druh silnice, kam chodci můžou a auta nesmí. Myslím, že tomu někteří říkají chodník.
Myslíte neoznačená, ale populární parkoviště zejména v centrech měst? 🙂
Ne, vnitrobloky jsem nemyslel.
A tady ten?
https://www.google.com/maps/@49.1957326,16.6097494,3a,59.4y,337.81h,79.05t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKsXwI_HIHc3eyTfgv9zvPw!2e0!7i13312!8i6656?entry=ttu
Možná by se to dalo řešit s policií.
Co je naše doba?
Na starých fotkách jsou povozy s koňmi.
Ano. V té době to byla pro přepravu po městě nejlepší varianta.
V té dálkové to už bylo horší, zejména při dopravě osob.
Jak dlouho by kupříkladu s koňmi trvalo dojet do města, vzdáleného 103 km?