Velké přesuny vozidel u Českých drah. Vyjíždějí záložní soupravy, vlaky chybí kvůli opravám i ECM
Elektrická jednotka řady 560. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala
Končí definitivně jednotky 560, na řadě výkonů se mohou místo regionov objevit motorové vozy 810, u rychlíků pak starší nemodernizované vozy.
Zlatý 560. Svižnej rozjezd, v zimě se v tom člověk i ohřál a v létě se dalo krásně vetrat. Hlavně spousta místa mezi sedadly. Já je měl rád.
Zrovna nedávno se tu strašně hejtily.
Trahajan
Škoda 560tky byly skvělý😔.
Na ostravsku si jeste uzivame 460. Na 21.stoleti atraktivni pro retro lidi.
Pořád lepší než vrzající push pull. Kde je tma jak v hrobce.
Kolik let se vedelo, ze to bude? mimimalne 3! Vyvodite personalni odpovednost, pane Kupko?
Konkrétně koho myslíte, ten co ta byl před třemi lety je dávno pryč.
Chápu to tak, že vinou (záměrně nepíšu „díky“) kombinace byrokracie a místního maňána šlendriánu se vytahujou rezatice z kopřiv a šukafony, které měly dávno rozřezat?
Je mě blbé opět psát upozornění na drobnou chybu, které se autor textu asi nechtěně dopustil. Hnací vozidla řady 560, po starém označení SM488.0 jsou na jižní Moravě označovány přezdívkou Panťák, nebo Pantograf. Opravdu nikdy a nikde jsem nezaslechnul ve spojitosti s tímto strojem přezdívku Tornádo.
Chápu, že v jiných koutech republiky, kde tyto stroje nejezdí je tak označují a nebo si myslí, že se jim tak kolem Brna říká, ale neříká. Možná v Trnavě na Slovensku používají tuto přezdívku, ale myslím si že nikoliv.
Tak budu opět doufat, že to autor textu opraví…
Řadě 460 se říká Tornádo.
Což je ale jiná řada než 560.
Ano, z pohledu laické veřejnosti se může zdát, že jde o stejné stroje, jen pro jinou trakční soustavu, ale ono těch rozdílů je přeci jen trochu vide
To máte samozřejmě pravdu. Nicméně 460 není 560. Vzhledově jsou si tyto jednotky velice podobné, ale kromě toho, že je každá na jiné napájení, tak jsou rozdíli i konstrukční. A to hlavně na pojezdu v podobě trakčních motorů (460 má pro každou nápravu na hnací hlavě a 560 má pouze 2 mimo podvozek, hnací kardan a mezinápravový kardan na podvozku), brzdění EDB (560 dokáže brzdit až do nějakých 2 km/h) a další opravy a úpravy, které tyto jednotky činí trochu rozdílnými. I když ne na 1. Pohled a proto by ta přezdívka mohla být pro některé, jenž znají pouze 460,… Číst vice »
A teď otázka když dojezdili panťáky či pantografi kolem prahy? Pražák řekne panťák a myslí 451 a jihomoravak to rekne to samé a myslí 560. Jiní kraj stejné pojmenování pro různé věci.
Ale to taky není až tak zásadní problém. To že různé stroje mají v různých částech republiky stejné přezdívky je celkem obvyklí jev. Akorát se tak pojmenovávají stroje které v dané lokalitě skutečně jezdí. Což se dá docela pěkně znázornit na přezdívce malí čmelák. Já vím v rámci republiky o 3 typech strojích, které toto pojmenování mají. Nebo např. přezdívka jezevec a žehlička. Plzeňský fanoušek železnice bude překvapen, že na Jižní Moravě tak neoznačujeme lokomotivu řady 210. Nicméně pořád se jedná o stejné stroje. 460 a 560 nejsou stejné stroje, proto použít označení tornádo pro 560 mě přijde opravdu velice… Číst vice »
Ono i to Tornádo byl, pokud vím, lokální název, který se používal jen na Ostravsku. Opravte mě, pokud se mýlím, ale mám pocit, že na Ústecku se pro 460 také používal pouze výraz Pantograf nebo Panťák.
Věděl jsem, že to někdy brzo přijde a často jsem si z toho dělal srandu, ale teď, když 560 opravdu dojezdily, jsem reálně smutnej.
Opravdu škoda, pro pasažéry byly docela pohodlné a dynamika rozjezdů elegantní. Jednou jsem dokonce absolvoval s 560 cestu rychlíkem do Bratislavy.
Nemohl byste nám přiblížit co přesně myslíte tou „elegantní dynamikou rozjezdu“?
Docela pohodlnost pak je u těchto jednotek patrná už při povinném lezeckém výcviku při nástupu.
Fakt hluboce politováníhodné vyřazení z provozu….
Plynulá tyristorová regulace, slušné rozjezdové zrychlení. V interiéru rozměrné sedačky a dost místa na nohy.
Možná jako 3vozovka. Ale na jihu jezdilo 5-6 vozů. A to má do svižných rozjezdů hodně daleko. Z mého pohledu je to lepší než Bdtmee, ale horší než Panteři
Nedávno mi ČD dopřály zážitkový vlak v podobě stejnosměrné ségry řady 460 a můžu říct jen tolik – to si ani Hanáci nezaslouží. 😁
Dost záleží, v jakém je to fyzickém stavu. Kromě toho 460 má stupňovou odporovou regulaci, což není tak komfortní, jako tyristorová.
No, pohodlné… já se nejvíc ze všeho pamatuju na nástup stylem horského výstupu… Ani to vnitřní rozdělení nic moc… Ale když byly vnitřky pospravené, tak sezení docela ušlo, ale to není až taková zvláštnost, to by měla být čím dál víc spíš samozřejmost, bohužel požád ještě není…
Položme si opět otázku. Proč to ti pitomci na úrovni EU řeší.
Pro lepší zítřky?
A čeští poslanci předpoklárám opět mávali jako vždy. ..Jednající v zájmech občanů ČR. Jak to vždy slibují, když jsou volby.
Vozidla chodila do dílen již před nařízením EU.Že teď nemají ECM některá stará vozidla bude i tím,že soupravy ČD budou nahrazeny Pantery Jihomoravského kraje, Pantery na Vysočině a v Jihočeském kraji nahradí plecháče a staré vozy, Sharky a 810 v Ústeckém kraji nahradí soupravy GWTrainu atd..
Asi nikdo nebude posílat do dílen soupravy, které půjdou za půl roku do šrotu.
Uklidněte se, nebo vám brzy praskne cévka. Existuje někdo, kdo podle vás není pitomec?
Dodržování stanovených plánů údržby a reálné provádění revizí a oprav, resp. jejich prokazování a registrace, snad není v zájmu občanů-cestujících? A na úrovni EU se to řeší, protože je žádoucí, aby tyto záležitosti byly co nejvíce jednotné.
Klidně ať s tím i dál jezdí „bez papírů“, ale holt když se něco stane, existuje průkazná osoba která za to pak odpovídá… a to se v Česku nenosí, tady nikdo za nic nemůže.
Pardon, mělo být o úroveň výš…
U aut povinne prohlidky taky berete ze narizeni EU? 🤦♂️ Naopak jenom dobře, ten skanzen co je na české železnici už měl dávno skončit… Že na to cd dlouhá leda z vysoka je jen důsledek
Zdenku, kdyz jsi takovej blbecek, tak se odstehuj do Ruska, tam se ti bez eu bude libit
CITACE: Bezpečnost drážní dopravy je naší prioritou“ dodal Šťáhlavský.
A proto se s vyřazením šrotů čekalo až na termín platnosti směrnice….
No jo, ale co vám má chudák pan Šťáhlavský na toto téma říct, aby nenarušil loajalitu ke svému chlebodárci.
Svou roli v tomto problému může hrát i zpoždění dodávek nových vozidel z obligátních důvodů (Corona , Ukrajina).
No, měl dát víc bezvýznamné vaty než něco co je pravdě jen vzdáleně podobné…
Opravy a údržba železničních vozidel je taková specifická věc. Několik autentických příhod. Strojvedoucí převezme v depu lokomotivu po opravě podvozku. Jede 100km/h na trati a tu telefon z depa s otázkou, je všechno v pořádku. Ano. No my jsme tady objevili několik šroubů z podvozku. Z nejmenované elektrické jednotky za jízdy upadne několik desítek kilo váží část podvozku a vezme sebou i trpasličí návěstidlo. Jednotka ještě celý den jezdí než si někdo všimne toho uraženého návěstidla. V knize závad z nejmenované jednotky je zápis o brutálně obuté nápravě na vloženém vozu, díky tomu je i stažena z provozu. Další zápis… Číst vice »
Zas najdou způsob jak to obejit, stejně jako se dá obejít stk u aut, kolikrát tam to auto ani nebylo a taky to šlo prestoze vymejsleli jak to zprisnit, tak to stejně obesli, at uz starými fotkami, nebo jinym vozidlem jen s výměnou spz, nebo prifukovanim vzduchu do měření emisí atd…. Takže si myslim, že tady brzo vymyslí jak to obejít.
Jenom do chvíle než se něco stane, ten kdo to podepíše může skončit klidně v base.
To přišlo včera spolu s tou bouřkou, že to nečekali?
Kolik dnes bylo odřeknuto vlaků z důvodu nedostatku vozidel?
Děkuji soudruhům že vyrobyli dnes ještě funkční 810 a 854. A kupte si kola.
Nejlepší je, když jedete 50 letou 854, kde vše vrže, ale hlavně, že to má WiFi 😀
WiFi je doplněna do vozů v rámci požadavků objednatele dopravy na zvýšení kvality služeb – jinak by leckde nebylo možné se ze strany dopravce ucházet v soutěži o zajištění dopravy na soutěžených tratích … a ˝vrzání˝ – co máte konkrétně na mysli ? I vy budete jednou v 50 letech ˝vrzat˝, jako vše …
Pokud nemáte IQ50,tak přesně víte, co jsem tím myslel…
No IQ mám určitě nad 50+, buďte v klidu … ale z Vašeho příspěvku není vůbec naprosto zřejmé, co myslíte a proto byl bych rád, kdyby jste uvedl a vysvětlil podrobně termín ˝kde vše vrže˝ u řady 854 … zřejmě jste obdařen vynikajícím sluchem v širokém spektru, když takovéto detaily registrujete a vnímáte.
Určitě lepší než 845
Zkusili jsme to obvyklym zpusobem (kaslat na vsechno a pak vyjednat odlozeni) a oni nas poslali do pr….
Bude pouceni pro priste? Ne, nebude.
Existuje nekdo, kdo za to muze? Ne, neexistuje.
Může za to příští generální ředitel ve správě železnic Michal Rama
Ví všechno má na všechno řešení ideální generální
Za vozidla ČD odpovídá GŘ SŽ? Jak to tak vypadá, tak asi ano…
NAD od fy BusLine by nebylo řešením?
🤣
2,5 roku vime a ted okecavame
Česká klasika
Jinými slovy, viděli jsme o tom už dlouho, ale nechali jsme to opět až na poslední chvíli
Já bych ECM a různé tyhle nesmysly uvítal, kdyby šlo o bezpečnost a její zlepšení, jak se tím tady každý teoretik ohání. Přijďte se podívat do reality s ECM. Myslíte, že ten Franta, který na MO místo kontroly podvozku pod mašinou jen prošel kolem s baterkou a řekl to je dobrý a pak šel hrát s Lojzou karty bude snad ide dneska kvůli tomu lézt pod mašinu. Když ví že ho Ing Petr nevyhodí, protože jinýho joudu za 25 táců nesežene a má podstav jako kráva. Když je ISO, tak se jeden den dělá že se dělá. Proboha proč jsou… Číst vice »
ECM neni o tom, jestli kolotuk prohlednul nakolky…
No je i není. To že nepřekročí papírově km, ale nevyřeší tu realitu. Že pošlu vozidlo sice do dílen, kde to odfláknou ještě více než v depu. Nebo že na to někdo dlabe a papírově je to cajk.
ECM je o procesech, tj. aby se neprejizdeli probehy mezi opravami. A ocividne dle clanku funguje dobre.
Chyba . O probězich a limitech hovoří a vždy hovořil údržbovy řád vozidla….třeba V25. Dnes knihařské údržby. Jeho dodržování a včasné odstavení do údržby má přimo za „povinnost“ držitel (provoz).
Celé je to o tom, že vozidlo které mělo dojeté km do nějakého stupně předepsané se dřív odepsalo jako, že OK, do vyvazovací opravy se neposlalo a jezdilo dál. Což mě osobně vždy drásalo kůži, přitom i u nás jsou dopravci (a DP) co by si nedovolili překročit proběh ani o km a revize dělají naprosto svědomitě.
Takže se jen zatrnul zlozvyk (paragraf 1), který u ČD nikdy neměl co dělat.
Kdyby většina přešla na kola, bylo by ještě fajn, byť by ty, kteří již přešli do aut, mohl trefit šlak. 🙂
Jojo, na kole budete jezdit denně 50 km do práce a zpět, na kole budete rozvážet děti na kroužky a do školy, nebo si odvezete týdenní nákup…
A vlak vás doveze i tam, kam nevedou koleje, že?
Ne, nepotřebuju návrat do pravěku.
František se takovými podružnými záležitostmi, jako je velký nákup nezabývá, na to má asi lidi.
V opačném případě, kdyby se sám musel postarat, tak by možná vzal existenci individuální automobilové dopravy (alespoň v některých případech), na milost.
Co znamená „velké přesuny“? Protože jestli ČD skutečně dokážou během dne realizovat opravdu velkej přesun, tak mě překvapily svojí flexibilitou.
Jinak k ECM – kdy se u nás stala na železnici nějaká vážná nehoda způsobená podudrzbou vozidel, že se řeší zrovna tohle?
Nebylo podúdržbou způsobené třeba tohle?
https://www.zelpage.cz/zpravy/7620?oddil=4&lang=cs
Dvanáct let stará nehoda bez zranění. Inu jestli nemáme větší problémy…
Jenže není jediná a že něco bylo „z pr…e klika“ a anděl strážný si opět máknul, neznamená, že to je vlastně v pořádku.
Řekl bych, že tohle bylo selhání jednotlivce, a ne systémový problém.
Já bych moc nechtěl jít cestou leteckých společností a zvyšovat bezpečnostní nároky až na základě toho, že spadne nějaké letadlo. A co si budeme namlouvat, jsou to pitomý nároky na údržbu, pro nás cestující je to vlastně dobře, že budeme mít garanci, že po celé EU bude nějakej slušnej standard údržby vozidel. Jinak zjevně se těch věcí řeší víc, třeba i to ETCS.
Ona je sice letecka doprava tou nejbezpecnejsi, ale my nechceme jit v otazce bezpecnosti jeji cestou, protoze neni dostatecne bezpecna…
No tak nezapominejte, ze si ten standard udrzby, my cestujici, taky zaplatime. Zatim ten standard udrzby znamena, ze jede nejakej sukafon z kopriv misto regionovy s o neco vetsim najezdem nez by mela mit.
Například ujetí motorového vozu na Vysočině, kdy dle zprávy DI byl vystaven vlak s poruchou brzdy. A to jistě není jediný případ.
Žádná apoklaypsa ohledně normy ECM dnes ráno prozatím nenastala. Něco sice vyjelo oslabeno, ale odřeknuto z tohoto důvodu nula.
Osoblaha…
Včera jsem viděl na jednom Krušnohoru nějakou šrot soupravu s otevíracími okny (asi B nebo Bdt).
Dnes ráno odřeknutý spoj z Ústí na Litoměřice „z provozních důvodů“ (má to být Sysel).
Možná to s tím ale nesouvisí.
Odpoledne v protisměru na U3 Regionova.
No na 343 jsem už zahlídl místo regiošuků 810+010+810, ještě s červenýma koženk. lavicema, to vytáhli někde z kopřiv
Samozřejmě že ty červené koženky stále jezdí…taky jsem to viděl nedávno v Jihlavě….to jen tady na tomto fóru místní experti tvrdí, jak všechny 810 už byly modernizované a jaké je to strašně moc úžasné vozidlo.
810 zatím nenahraditelná…jezdí za kýbl nafty a trochu údržby, účetně odepsaná, ideální velikost pro lokální traťe, 45 let v provozu, skoro 700 vyrobených kusů + 1200ks 010 a další roky ještě čekají…
Jak zatim? Bez nich to u nas jeste dloooooouho nepujde. Je to sice stara herka, ale kdyz je potreba, vyrazi 😉
Akorát obecenstvo (cestující) z ní zase tolik nejásá a než každý den narvaným šukafonem, tak raději jedou autobusem….ale chápu, že to je jenom taková drobnost a pro modrou armádu a šotouše věc naprosto nepochopitelná…..
pokud jezdí ten šukafon narvaný, neměl by být problém zavěsit za ní vlek aby se zvýšila kapacita
Chápete, že to ale není přímo o tom, jestli zrovna ten den je narvaný nebo prázdný? Je to o nějaké kultuře cestování, pohodlí…. Ano, šukafony tady jsou 45 let, něco odjezdily, mají nějakou zásluhu….ale proč to pořád dokola nutit cestujícím a pořád dokola papouškovat jak je to skvělé… Vždyť v tom je v zimě smrad od naftového topení, táhne tam od jednovrstvých oken, ve kterých jsou navíc okolo prorezle díry, v létě je v tom naopak vedro na chcípnuti…je v tom řev od motoru… To opravdu nechápete, nevidíte, že prostě cestující chtějí nějak trochu normálně cestovat a fakt je nezajímá,… Číst vice »
pokud se bavíme o modernizované 810, tak ano, není to výkřik techniky, ale není to také něco, co by těm cestujícím vysloveně vadilo, cestujícím v regionální dopravě jde hlavně o to, aby to jelo, kdy oni potřebují a aby stihly přípoj apod. Ano, v původní verzi to opravdu nemá na kolejích moc co hledat, ale zase když dojde k mimořádnosti, lepší to, než nic. ,,To opravdu nechápete, nevidíte, že prostě cestující chtějí nějak trochu normálně cestovat a fakt je nezajímá, že to jezdí za kýbl nafty, je to účetně odepsané a další pseudoargumenty….,, Až budou ČD zvedat jízdné díky naftě,… Číst vice »
Myslím že zrovna toto je jedním z velkých hřebíků do rakve 810.
Vypůjčím si od Kluse kousek textu…. 😀
Za co, Pane Bože, za co, trestáš tento prostý lid?
Za co, Pane Bože, za co chceš, abychom trpěli?
Zapomněl jste ještě na „tisíce děkovných dopisů….“
Zdá se, že zavedení ECM vzbudilo respekt odpovědných osob a v následujícím období zřejmě už nebude tak snadné bez obav aplikovat kreativní přístup k údržbě železničních vozidel.
Rozsah neplánovaných změn v nasazení železničních vozidel v následujících dnech může potvrdit, nebo naopak vyvrátit informaci o více, než dvouleté intensivní přípravě našeho největšího národního dopravce.
Jak můžou místo 814 jet 810, které kolikrát byly na poslední vyvazovačce možná v roce 2000, takže musí mít najeto více než 814 z roku 2005-12
Ne nutně, když většinu té doby stály, zatímco 814 hoblovaly jak o život.
Kdy mimo období od roku 2019 ty 810 většinu času stály ?
Pokud si vybavuji, ty 810 jezdily také vždy jak o život a navíc kolikrát zaskakovaly a zaskakují i za 814 a 841
Kdy se asi dozvíme, které vlaky nevyjedou? Ráno na nádraží?
Minutu před odjezdem.
O konci 560tek mohli informovat dřív..
Mimochodem, vylepšení 560 za 242+honekr se vyplatí 😀
To je fakt. Když u Prahy končily „žabotlamy“, bylo kolem toho humbuku až až, a oprávněně. Pětsetšedesátky u Brna, přinejmenším na některých tratích, byly přinejmenším stejně významné.
Když si vzpomenu, jak úchvatně moderní mi jako dítěti připadaly, když se začaly objevovat na trati, po které jsem jezdil k babičce… vedle páry to byl jiný svět.
560, alias pro mě popelnice. Schody jak do nebes … ale proti 242 s honekrovou pomstou … To je 560 zlatá prostorná souprava.
560/460 je dobrá mašina, ale hodila by se spíš na spěšné vlaky, na příměstskou dopravu se hodí víc 451 a hypotetická 551 (žabotlam na střídavinu)
Velké přesuny vozidel u Českých drah. Vyjíždí záložní soupravy, vlaky chybí kvůli opravám i ECM
Vyjíždějí, pane Sůro. Děkuji, je to přece 3. os. mn. c. Máte s tím dlouhodobý problém (vraci/vracejí, schází/scházejí atp.). Stačí si vždy říci imperativ slovesa – a je jasno. Když uz to totiž nebudete psát vy, novináři, pak už to nebude používat nikdo. To, co hojně užíváte Vy, je jazykove menecenny (byť tolerovatelny) tvar.
Vašemu kolegovi to jde, tak to prosím dělejte i Vy. Budu se těšit na Vaše další články, obsahově v zásadě bezchybné. Jen ještě dotáhnout tu gramatiku.
Děkuji za připomínku, pokusím se polepšit:-)
Jj, diky:) já napriklad všude, kde se to nabizi, používám ty dlouhé tvary. Lépe se to čte.
https://www.dpmp.cz/cestovani-mhd/aktualne-z-dopravy/zmeny-v-doprave-od-01072022-uzavirka-podjezdu-v-ulici-17-listopadu-206.html
(můj text)
Není důvod se polepšovat nebo něco měnit, „vyjíždí“ je správně.
https://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=vyj%C3%AD%C5%BEd%C4%9Bt
Až od roku 1993, jak příručka praví. Možná se to ustálilo, ale logika se vytratila. 🙂
Od roku 1993 je obojí správně:
https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=540
Bohužel. Smysl to nedává, jen to vyžaduje méně námahy. 🙂
tvl. zase nějaký chytrolin. zaloz si svůj web a tam si piš jak chceš. Hlavně poucuj, i když nemáš pravdu…..
To „jazykove menecenny“ v příspěvku o gramatice vypadá opravdu dobře. Leda by to byl satirický šleh.
Pokud chcete poučovat o gramatice, tak se nejdřív sám naučte psát česky. V těch pár řádcích máte tolik chyb, že by z toho ve škole byla ukázková nedostatečná.
Jake chyby (krome chybejici diakritiky, coz je lenost, ne gramaticka chyba) tam vidite?
Ve vlastním textu nasekáte hromadu chyb, ale přesto máte odvahu poučovat ostatní o gramatice. 😀 😀
Více než 175 let fungovala železnice bez ECM.
EK se zbláznila …
Tehle certifikace jsou celkem k ničemu, stejně je to jen porovnávání papírů.
„Certifikační“ autorita přitom opravnám a údržbě vozidel rozumí jako koza petrželi. Analogie s ISO.
Z různých veřejně dostupných informací to vypadá, že minimálně ČD se bojí vypravit vozidla u kterých nebyl dodržován plán údržby. Takže zas k ničemu ta certifikace zjevně není.
Nejsem žádný příznivce byrokracie, ale pokud provozovatel a vlastník vozidla nedodržuje provádění údržby v souladu s pokyny výrobce, je třeba to legistativně řešit.
Jenže dřív ty mašiny do oprav chodily. Dneska má mašina bez vyvazovacky 20 let, kilometry do „nulky“ se 2x překročí, než mašina dostane „nulku“.
Jenže o tom to vůbec právě není.
Jde o to, že když někdo přelepí na vozidle poslední datum revize novou nálepkou bez kontroly, tak je vše ok a nikdo to neřeší.
Nově musí být zapsány všechny provedené opravy atd. A hlavně si dopravce pořádně rozmyslí, vystavit vozidlo na výkon, které není plně způsobilé, neb jsou za to postihy.
Do teď reálně hrozilo ty, ty, ty z DÚ.
Jenže ta byrokracie je vynucuje odjakživa existující povinnosti provozovatele vozidla. To že to dříve šlo obcházet není známka toho, že to fungovalo dobře.
To snad není ani možný, co EU čeká že se změní? Jako železničář a milovník drážní dopravy, začínám silně uvažovat o novém, rychlejším a pohodlnějším autem, na delší cesty….
Jako železničář a milovník dráhy byste mohl vědět, že systém přistavování drážních vozidel do oprav podle najetých kilometrů tu byl dávno před založením Evropského společenství uhlí a oceli, takže tomu to fakt na hrb nehodíte. Třeba u DPP se dodržuje stále, bez přerušení.
A proto přesně nepotřebujeme žádnej evropskej nesmysl. Přesně jak říkáte, údržby podle proběhu tu byly dřív, než celá EU. Proto toku celému nějak nechápu a štve mě na tom nejvíc, že to odnesly 560tky.
Údržby podle proběhu tu byly dříve, jen se na ně kašlalo. Hádejte, kolik má najeto nad opravu loko na Osoblažce…ale hlavní je to svoje ohýbání pravidel a lemplovství hodit na EU
Ahaa, to je jiná, tím pádem je běžnou praxí, že vůz jde do dílen až při totální destrukci? Tzn. Přijede bez oken, dveří, s polovinou sedaček a chybějící nápravou? To jistě ne. Údržba samozřejmě stojí za vylizprdel, ale nijak tomu nepomůže nějakej cár papíru z Bruselu, spíš naopak.
Ten cár papíru znamená, že se na ty předpisy nemůže tak kašlat jako dosud.
Ne, to znamená, že se bude kašlat i na ten cár papíru, s výpovědní hodnotou použitého toaletního papíru. Akorát to tím zhorší, ať žije byrokacie.
Ale houbeles, vždyť se právě začalo přistavovat podle předpisu, měl byste být rád.
Asi tam bude nově od EU/drážního úřadu i mastná pokuta za porušení. Když se bojí od zítra vyjet. Což doteď asi nebylo. Tak se na to S..lo.
Fakt máte pocit, že nedodržování výrobcem předepsaných resursů je dobře? Čekáme až zase proletí brzdový špalek přes tři kupé, nebo zase někde praskne závěs kolébky a vůz vykolejí atp?
Jedině správně, že se konečně našla cesta jak dotlačit ty co obcházeli dávno existující systém.
Zrovna ten létající špalek byla úžasná ukázka toho, že malá blbina stačí spustit řetězec náhod. Ne že by se nikdy nepovedlo vykolejit na „dobře“ upadlém špalku, ale takhle se odrazit…. Naštěstí se nepotkal s žádným člověkem.
To by mě zajímalo,kolik
Víte, na tomto se totiž ukazuje, že systém železnice bude velmi, velmi nákladný a to jak na dopravní cestu tak na vozidla a to vzhledem k pořízení tak následné údržby. České dráhy (stát) bohužel promeškaly možnost si znovu vybudovat moderní a efektivní opravárenské základny – ŽOSky. Nákladní dopravci jsou na tom o poznání lépe – ČD-C, DYKO – Metrans, RYKO… To jsou všechno relativně moderní opravny. Vyšší stupně oprav R1-R3 u osobních vozů, jednotek, lokomotiv jsou ale úplně o něčem jiném – brzda, elektro, mnoho typů podvozků, dveře, klima, interiér – stovky tisíc materiálových položek, tisíce postupů, návodů, výkresů… To… Číst vice »
Na tohle jsou dve cesty, ktere se vzajemne mohou doplnovat:
1) maly pocet typu vozidel porizenych ve velkych seriich
2) full servis.
A ano, nebude to levne. Holt se ukaze, ze to ma smysl tam, kde se prepravuje hodne lidi a nakladu…
3) Silná lobby a znemožnění, nebo vykuchání podobných předpisů.
Nejvíce lidí a nákladů se již pár desítek let přepravuje na mnohem méně zabezpečených silnicích, ale tam je to jaksi zatím i EU zjevně šumák. Oni si železnici již okleštili, my je v tom zvolna následujeme – prakticky ji už nepotřebujeme… A to furt kecáme něco o šetrnosti, za současného mrhání zdroji – protože vzájemná součinnost je sprostý výraz.
Vase az fanaticka predstava o kolejich do kazde vesnice je smesna.
Zakladni druh dopravy je silnicni. Smirte se s tim.
Doplnkovy druh je doprava zeleznicni. Tam kde je dostatecne velka poptavka, aby se zeleznice vyplatila.
Zeleznice je skvely zpusob dopravy, provozne ekonomicky, kapacitni, rychly, ekologicky. Ale ma take sve nedostatky, je investicne a udrzbove drahy a malo operativni. Nikdy nenahradi zcela silnicni dopravu.
Divil jsem se, proc na EN442 jezdi sama Bcka
Tam jsi navíc nad rámec tažení pro uprchlíky
Místo 460ky že by se objevila 843ka, tak to bych považoval za ryze pozitivní změnu. Na 280ce by byla raz za čas potřeba nějaká změna, zpestření šíleného stereotypu.
843 budou jezdit:
– Hranice – Suchdol
– na Vsetín:
Prac.dny 3201, 3204, 3215, 3218
Víkend 3207, 3208
Ode dneška i Prostějov- Nezamyslice
Tak co se týká prostoru pro cestující, je skoro všechno lepší, než 460. Jenže 843 nebude stíhat jízdní doby, 460 mají „odpich jak prase“ zvlášť v té zkrácené podobě co teď jezdí. Nedivil bych se, že než 843 dojede z Přerova na Vsetín tak bude mít klidně +8 min zpoždění (nad rámec běžného).
Výsledek práce politika a jeho vztahu ke státní firmě.
Jakého politika? Toto je akce plánovaná dlouhá léta, v nákladní dopravě už fungující, fakt to není dva měsíce staré usnesení z pera nenáviděného politika X z instituce Y.
Už dlouhou dobu politik pouze dosazuje vedení ČD podle svého uvážení. Odbornost a erudice nehraje roli. Podle toho to u ČD tak vypadá… no, nějak to uděláme.
Dráha se ráda chlubí vysokou úrovní bezpečnosti a ráda se považuje za něco víc, než je silniční provoz. Ovšem, když přijde na zavedení zařízení, či předpisů, které mají onu vysokou úroveň bezpečnosti ohlídat, či zajistit a které na „silnici“ neplatí, najednou je to špatně.
Můžete, prosím, uvést nějakou železniční nehodu způsobenou špatným technickým stavem železničního vozidla ČD?
Březen 2013 – Chotoviny – praský podvozek -> vykolejení. Důvod: Překročen nájezd od poslední kontroly o 650 000km.
Duben 2013 – Klenčí pod Čerchovem – lom nápravy. Důvod: překročen nájezd od poslední vyvazovací orpavy o 360 000km.
Květen 2013 – Nepomuk – vypadnutí spojovacích šroubů -> vykolejení lokomotivy rychlíku. Jeden z důvodů: Špatný předpis kontroly + nájezd od poslední vyvazovací opravy vyšší o 150 000km.
A jaká je pravděpodobnost nehody? Jaké jsou náklady na odstranění oproti tomu kolik by se muselo utratit za všechny kontroly a prohlídky za dobu toho nájezdu?
Vykolejení – jakou má cenu bezpečnost pasažérů/ lidský život.
Cenu Vám nestanovím protože ta závisí na vztahu daných dvou lidí, eventuálně hrozících sankcí a jejich vymahatelnosti v daný moment a případném zisku.
Mám to chápat tak, že radši necháte vykolejit vlak nebo ho srazit s autem, než aby jste udělal kontrolu každých x tisíc kilometrů. Auta musí na STK (ať se obchází nebo ne), letadla se musí prohlížet po danem počtu přistání a vzletů (i když jen stojí a nalétaných hodinách) a vlaky můžou jezdit, než se rozpadnou.
Ptal jste se na cenu života, na tu jste dostal odpověď.
A co se týče byrokratických výmyslů, u těch by se mělo vždy vyhodnocovat a prokazovat že jejich přínosy jsou mnohonásobně vyšší než náklady, které jsou s jejich existencí spojené a zároveň by měly být aktualizovány podle vývoje techniky.
Diky absenci podobných teoretiků je dnes nejbezpečnější dopravou letadlo. Tam tohle napadne tak ex šéf pilota Smartwings
Ó nikoli – výtah …
Otázka bezpečnosti (nejen) na železnici není o tom, jestli za víc peněz budu mít víc bezpečnosti, ale o tom jestli za ty stejné peníze nemúžu jinde získat víc – zachránit víc životú, předejít větším ekonomickým škodám. A to včetně možnosti ušetřit peníze na údržbě, mít levnější jízdné a nevyhnat další lidi z vlakú do aut. viz například https://cs.wikipedia.org/wiki/Kvantitativn%C3%AD_anal%C3%BDza_rizik
A problém který tu vidím je ten, že nikdo žádnou analýzu neprovádí a jenom úřednicky lpí na dodržování nějakých předpisú protože vychází ze zcela nesmyslného cíle dosáhnout 100% bezpečnosti v dopravě. Toho lze samozřejmě dosáhnout jedině tím, že tu dopravu ekonomicky zlikvidujete.
Ještě dodám, že jedny z nejpřísnějších bezpečnostních předpisú pro osobní železniční dopravu platí v USA. Určitě tím zachránili spoustu lidských životú.
Tak tak. Tam totiž vlaky osobám už prakticky neslouží, životy zachraňují propalováním více ropy na silnicích a v letadlech. Ještě, že aspoň ten náklad na kolejích udržují, byť též asi ne tolik, kolik by šlo.
Proč vás tak baví lhát?
Beru. Máte přehled. V našem depu se kilometry vždy hlídaly, tak mne nic podobného ani nenapadlo.
V každém depu se kilometry hlídají. Dneska je kapacita „dílen“ vyšší, za „bolševika“ se často km proběhy musely prodloužovat, protože ŽOSky nestíhaly. Zejména Vrútky. 15x (ex E 499.2) měly chodit do dílen po 250 000 km na prohlídku ES, což se dalo najezdit za 10 – 11 měsíců, ŽOS nestíhaly, tak se vymyslela prohlídka ESR = výměna podvozků – navíc byly dva páry, v ŽOS se opravené podvozky vyměnily a mašina mohla jezdit dál. Místo ES se v depu udělala prohlídka EV.
Podobně to dělalo bratislavské depo s Gorilami 350 (ex ES 499.0).
A žádné ohrožení bezpečnosti se nekonalo ..
I já měl v tomhle ohledu štěstí. Někdy si člověk tiše zanadával, jaký je (nejen) strojmistr pes, ale dnes zpětně to naopak oceňuju.
Vy jste někdy pracoval na údržbě kolejových vozidel ?
Myslíte si, že pod nánosem špíny něco najdete.
Vámi uvedené proběhy 650 000 a 360 000 km znamenají, že vozidlo muselo být nejméně jednou nebo dokonce 2x v „ŽOS“ na periodické opravě.
Ano, pracoval. Jako mechanik. Plánované pravy mají více stupňů a rozsah prací při nich je přesně definován. Totéž platí o neplánovaných opravách a technologii oprav. Tudíž „myslet si něco o nánosu špíny“ fakt nestačí. Měl jsem kliku na chlapy ochotné podělit se o zkušenosti, protože samotný výuční list je málo. Naučili mně u práce přemýšlet nad důsledky. Příklad – ojebané škrábání lamel generátoru = časovaný požár. Špína ve strojovně (nafta, olej) na „správném místě“ umí totéž. „Chčije“ tryska – cesta jak propálit píst a poslat mašinu nadlouho mimo službu. Protočená obruč, závady na brzdách nebo pojezdu = oprava a nedebatuj.… Číst vice »
Myslím, že se podvozky, než se na nich začalo něco dělat, dávaly „do pračky“. Nejen proto, aby na nich bylo něco vidět, ale např. i z důvodu gravitačních WC. Ke konci opravy v2t39ho rozsahu se stejně musely namatlat barvou (podvozky u vozů černou, u lokomotiv šedou).
ÖBB nechávaly podvozky bez nátěru a v provozu měly „přírodní“ šedo-béžovou patinu, stejného odstínu za krátký čas dosáhly i ty naše s nánosem barvy.
Více jako 150 let se bez podobných pitomostí evropské železnice obešly. Byla snad 150 let ohrožována bezpečnost dopravy …
Aneb, 150 let po nás nikdo papír nechtěl a teď ho chce, chápu vase rozhořčení.😂
Jako kdyby to zrovna na tom papíru celé viselo… Raději řešíme vše jiné než podstatu, mi přijde.
A přitom to opatření trefilo podstatu na hlavičku. Když se má vyvázat podvozek a dělat defektoskopie a prohlídka, tak se teď prostě udělá a neodloží na neurčito.
Ono to vlastně řeší podstatu problému.
Vůbec nejde o zavedení nějakého nového, do dneška neznámého procesu v údržbě železničních vozidel.
Jde jen o zvýraznění adresné odpovědnosti za to, co se po dlouhá desetiletí do dneška podle stávajících předpisů dělat mělo a v některých případech asi ne vždy úplně dělalo…
Tak si jezdí kamionem
Vždyť má pravdu a to říkám jako fíra.. Pokud to trochu pomůže tomu, že to bude lépe fungovat, tak budu jen rád. Některé naše mašiny jsou v polorozpadlém stavu.
Prostě se teď pojede podle jednotných pravidel a je to. Za mě to je dobře, jen aby to dodržovali všichni..
Jak uvedený poprask může souviset s ECM, nechápu – Drážní úřad (nebo jiný certifikující orgán nebo osoba, viz stav v jiných ČS EU) v rámci procesu certifikace provádí audit, v rámci kterého ověřuje zavedení systému zajišťování údržby a jeho shodu s pravidly stanovenými prováděcím nařízením Komise (EU) 2019/779. ČD oba certifikáty ECM (shoda subjektu a shoda funkcí údržby) dávno mají, musely tedy prokázat, že jejich systém zajišťování údržby je v souladu s uvedeným nařízením už dávno, tedy během auditu. Moc se mi nechce věřit, že jim k jednomu okamžiku má jít do údržby tolik vozidel, aby z toho musela být… Číst vice »
Tak beru zpět. Teď jsem mluvil s insiderem, na povrch vyplavaly skutečnosti, které bych nečekal ani u nebožky KPTR (a nakonec to potvrzuje i veřejnoprávní Beránek v dnešní reportáži). No, asi je třeba si přestat lhát do kapsy a vysvětlit těm, kteří to platí, že na údržbu je v rámci kompenzace přepočtené na 1 vlkm potřeba více. Pak se nebude kouzlit (i když i to se dá, akorát s důkazy a při aplikaci společné bezpečnostní metody řízení rizik, pak už to ale nejsou kouzla, ale fakta). Dobrý námět pro onen spolek SVOD, o jehož existenci jsem celé jaro neslyšel. Napadá… Číst vice »
Jak to mají soukromníci ? Napr. KZC se svymi 749, nebo žlutý se svými 162 ?
Taky by mě zajímalo, jak to je u jiných dopravců ať už u nás či v v zahraničí. Nechce se mi věřit, že v jiných unijních státech by u některých dopravců bylo vše v souladu s požadavky ECM a problém se týkal v celé EU pouze ČD?
Hezky jim to fungovalo, ovšem dneska to bylo narušeno. To bude bomba, ale je zase pravda že se měli připravit 🙂
Počkat počkat. Místo regionov budou jezdit 810? Něco nechápu. Vysvětlí mi někdo prosím proč novější věc je nahrazena starší? Děkuji.
Mají najetý předepsaný počet km od poslední opravy, ergo musí znovu do dílny/nesmí na trať. Prostě si toho někdo nevšimnul, no, to se stává, však jsme lidi. Ironie.
Například pocty najetých kilometru mezi stanovenými opravami. 810 staly, takže plni
Budete nějak aktualizovat „škatula hejbejte se 810 za 814“ atd. za 14 dní, až nastane prázdninový provoz?
Tj. na kterých linkách se ČD vrátí k obvyklému řazení vagonů?
Díky.
Na to, co se dělalo přes 150 let bez papíru zvaného certifikát (o ničem) se teď potřebuje papír zvaný certifikát. Jinak není důkaz o tom že oprava / perodická prohlídka po ujetí stanoveného počtu km – viz předpis ČD V 25 – bude provedena kvalitně … nekontroluje se kvalita řemeslníka, který tu práci dělá …. ale systém ….
Tak zjevně minimálně ČD tu kontrolu systému potřebovaly jako sůl.
prostě pojede místo vlaku bus…chtějí to tak,tak to tak budou mít!
Necertifikovaný a i statisticky méně bezpečný…
Urcite se o te zmene dozvedeli dnes, kdyz na ni nejsou v CD pripraveni 😀
Kdy uz konecne nechame tenhle relikt bolsevickeho dalnoveku zbankrotovat???
ono nejde se na to připravit..to je dlouhodobá záležitost..
Nedostatek odborně nekvalifikovaných certifikačních autorit, kteří certifikují práci odborně kvalifikovaných řemeslníků ….
Jste si úplně 100% jistý, že všechny výkony by odjezdili soukromníci spolehlivěji? O patáliích s autobusy soukromého dopravce se tady také psalo.
Tak i na takovym průseru se dá vidět něco pozitivního. Aspoň budou k vidění některé řady vozidel na netradičních místech v netradičním řazení.
Ano, budou pěkné a raritní fotky, toť vše. Jen doufam, že mi místo Railjetu, zítra nepřijede na nástupiště něco z muzea.
Z muzea by to bylo aspoň udržované. Horší kousky jsou ty z kopřiv, ale RailJet se tím snad nahrazovat nebude. Navíc jezdí na velkou do Rakouska, ne?
….mělo být na velkou opravu….
A časem ještě větší kolony na silnicích a v městských ulicích. To bude prima. 🙂 Vlaky přeci jezdí hlavně pro fotografy v autech (a proto, co je vyfoceno, může být zrušeno).
Vlak do každé vesnice a šukafon na každou náves ?
Mrzuté, alespoň ale mají co přesouvat.
Nejsem natolik vizionář, abych znal přesné důvody a okolnosti vzniklé situace, ale někteří u toho zjevně „svítí“, jak fundovaně hovoří.
Řada 560 snad má na jihu Moravy výjimku do konce roku, ne?
S ECM svět výjimek a ohýbání předpisů skončil. 560 dnes naposledy
Bezpečnost vs vyjimky..za mně bezpečnost
Kolik nehod v minulosti zpúsobila nedostatečná údržba? Nebude to míň, než kolik cestující zažijí po přesunu na levnější dopravu po silnici z dúvodu dražší údržby?
Dovolím si citovat pana Davida z diskuze o něco výše:
Březen 2013 – Chotoviny – praský podvozek -> vykolejení. Důvod: Překročen nájezd od poslední kontroly o 650 000km.
Duben 2013 – Klenčí pod Čerchovem – lom nápravy. Důvod: překročen nájezd od poslední vyvazovací orpavy o 360 000km.
Květen 2013 – Nepomuk – vypadnutí spojovacích šroubů -> vykolejení lokomotivy rychlíku. Jeden z důvodů: Špatný předpis kontroly + nájezd od poslední vyvazovací opravy vyšší o 150 000km.
Stačí?
To je 9 let zpátky
15.7.2021 14:19
vykolejení hnacího drážního vozidla za jízdy vlaku Os 21209.
odlehčení levé strany předního podvozku hnacího drážního vozidla z důvodu lomu vinutých pružin sekundárního vypružení zadního podvozku vpravo ve směru jízdy vlaku a následné vyšplhání levého kola předního podvozku na temeno kolejnice v místě v nevyhovujícím technickém stavu s překročenými mezními provozními odchylkami ve zborcení koleje.
21. 11. 2018, 22.32 h. střetnutí vlaku Nex 55383 s osobním automobilem. lom přední ojnice zařízení přenosu tažných sil ve svaru mezi okem a tělesem ojnice. Drážnímu úřadu: • v rámci své činnosti jako národního bezpečnostního orgánu přijetí opatření, které zajistí u dopravce České dráhy, a. s.: 1) stanovení horní hranice intervalu kilometrického proběhu u stupňů údržby „periodická oprava vyvazovací“ a „periodická oprava hlavní“ v příloze č. 1 vnitřního předpisu ČD V 25; 2) úpravu znění čl. 20 vnitřního předpisu ČD V 25 ve smyslu závaznosti horní hranice intervalu kilometrického proběhu také u „periodické opravy vyvazovací“ a „periodické opravy hlavní“;… Číst vice »
Takže jak říkám, zcela zanedbatelné počty. https://www.irozhlas.cz/nehody
K tomu lomu nápravy-ta se při opravách nemění, praskla by tak jako tak. Většina toho, co tu uvádíte, by nastala tak jako tak.
Ona už se nedělá defektoskopie?
Jeden fira a strojmistr mi před týdnem tvrdil něco jiného. Jinak bych samozřejmě mlčel.
To mohli mít ještě pravdu, tohle je trosku akce kulový blesk
Vypadá to tak. Jinak ten člověk byl jen jeden. 🙂
Zdravím,
chápu příslušný balík předpisů tak, že je možné, že se mezi příslušnými odpovědnými lidmi rozšířilo poznání, že ten kdo nevyhovující vozidlo pustí do oběhu, skončí minimálně v případě nehody — a možná i jen když se na to přijde (a vzhledem k procesu se na to jednou přijde) — s trestním oznámením za obecné ohrožení?
Budu rád za vysvětlení, objasnění, či věcnou oponenturu.
Děkuji a přeji hezký den.
Což je přesně to co chcete v momentě kdy dochází lidi…
Pane K. S., když si kupuji jízdenku, platím (ať už zcela nebo částečně a zbytek doplňuji ze svých daní) za úplnou službu, tedy že zákonné předpisy budou dodržovány. Ne že budou ošizeny, já vystaven nebezpečí, o kterém nevím, a dopravce shrábne to, co ušetřil na údržbě. Měl-li bych si volit mezi letem na dovolenou s Lojzou, který se normálně válel před nádražím na lavičce, ale neměli techniky, tak jej zaměstnali v údržbě, a neletět, rozhodně bych raději zažil zrušení letu (byť by mě to naštvalo). A s vlakem je to obdobně — při nákupu služby mám zákonem zaručeno, že kvalita… Číst vice »
„Nehorujte proti ECM, které jen zajišťuje, že má-li se nějaká kontrola udělat, bude snadněji ověřitelné, provedla-li se, případně kdo podváděl a neudělal ji.“ Toto považuji za klíčové. Když se cca před 25 lety začínaly v průmyslu zavádět systémy řízení jakosti podle EU-norem ISO 9001 až 9004, v některých fabrikách (i soukromých) kolem toho nastal řev podobný tomu, který zřejmě teď zní u ČD. A přitom ISO 900x neznamená nic jiného než popsat si v organizaci vnitřní procesy (v 99% případů s využitím už existujících pracovních postupů a technologických reglementů) a vytvořit systém kontroly jejich dodržování. Zkoušeni z toho byli i… Číst vice »
Vy jste mou poznámku trochu nepochopil. Směřoval jsem to k tomu že zavedení takovéhoto systému, bude jednak zbytečně vázat relativně schopné lidi a jednak bude další z důvodů proč se do oboru nebudou lidi hlásit a raději půdu jinak kde za srovnatelné peníze nebudou mít hlavu v oprátce. Druhá věc je, minimálně tu o tom nepsali, jako veřejnost jak moc závažný ten problém s kilometry navíc je. Je nejčastější překročení o stovky kilometrů, procenta, desítky procent, nebo násobky? Pokud jsou to násobky, nebo vysoké desítky procent, někde problém je, pokud jsou to jednotky procent a dejme tomu do 10 %… Číst vice »
Ona ta certifikace je dneska v každém závodě. Dneska každý jednání s potencionálním zákazníkem (ve firemní sféře), začíná doložením potřebných ISO .A pravidelný kontroly dodržování jsou zcela běžný. A v případě jakékoliv mimořádné události se jde okamžitě po dokumentaci, kde je do ložený, KDO, KDY a JAK dělal opravu nebo údržbu. A zda je na tu práci proškolenej a má i potřebný kvalifikace. To že u ČD to doteď fungovalo jako KP (kontrola pohledem) a na čestný slovo, tak to je jen jejich problém. Ve výsledku jim to může jen pomoct. Vzhledem k přesně daným proběhům se dají opravy a… Číst vice »
Vy popisujete situaci po vzniku normy. Já ale píši o to že pokud neexistuje zcela zásadní problém, nemá norma vůbec vznikat. Mimo jiné z důvodu že to jednak bude vázat zbytečně zdroje a pravděpodobně to bude zásadně komplikovat vznik nových subjektů v oboru.
A zrovna údržba u ČD nemá poměrně zásadní problémy ? Jsou depa, kde třebas regiopantery jezdí bez problémů a jsou depa, kde stejná řada pomalu víc stojí, než jezdí. Navíc zrovna ČD by měly být rády. Přece se tím jen sjednocují podmínky na trhu a zlí soukromnící už nebudou moct opravovart jednotky někde u pangejtu.
Každopádně ale slušný průšvih…nedostatečná kapacita dílen či dodavatelů?
Nebo někdo neumí spočítat dopředu očekávaný probeh od posledni opravy příslušného stupně k libovolném datu alespoň s nějakou přesností?
Pracuji ve strojírenství a můžu vám říci, že sehnat cokoliv je teď velký problém. Plánovat můžete cokoliv, ale kdo před 2 lety kdy se ECM začalo řešit, mohl tušit že 2 roky tu bude COVID a pak válka na Ukrajině…a vážně všechno vážně, opravy, nové věci,…
No to by řekněme vysvětlovalo nějaké obtíže s výpadky vozidel, co jsou na údržbě, ale když se podíváte na ten FB sdílený níže, tak ty instrukce mi tedy přijdou jako dost ad hoc řešení na poslední chvíli. Že nemají dost dílů a něco se zpozdí, museli určitě vědět podstatně dříve. Redaktor ČT píše s odkazem na insidery o klidu a pak najednou hysterii…
Ono jde taky třeba o to, že ti dodavatel nového vlaku oznámí zpoždění dodávek o půl roku třeba měsíc předem, protože jemu zase jeho dodavatel něco na poslední chvíli nepodal…
Kupovali jsme do firmy Octavie a taky jsme se 14 dní před dodávkou dozvěděli že to bude min o půl roku později, protože dodavatel vyhořel včetně skladu…
Klient mi včera nějaké takové zkazky vykládal, o dodávkách obráběcích hlav či čeho…a díky toho ještě stahování peněz z Ruska, nedodelane kšefty tam i na Ukrajině.
A v drážní oblasti mi kdosi vykládal, že poněkud měla problém firma dodávající podlahy a obkladové panely do interiéru…
Pokud je ale situace taková, tak pak asi nejde nedat výjimku na nějaký předpis.
Mám pocit, že hlavní je dodržet lejstro. Že výsledkem bude průšvih, doslova kalamita, to už zapomeneme. Viz souběhy vyluk a ještě lépe ta Německa akce v elbthalu…
Zase, když nevyjede osobka, bude více kapacity pro náklady, byť spíše teoreticky. Akorát na těch silnicích někde možná už nebude vůbec k hnutí, o ovzduší raději nemluvě.
Furt lepší, než hromada drážních motorů, který novej olej viděly nespíš naposled při výrobě a seřizovali je podle plotu. Pak i při minimální zátěži hulí jak krematorium a nejsou schopný ani jet na plnej výkon.
Průšvih to je, ale primárně v tom že vzniká další zbytečná zátěž ekonomiky v podobě byrokracie.
a nedostatek lidí v údržbě!!!
Nedostatek lidí je v celé ekonomice a bude to jenom horší. Zejména pokud se budeme pořád dále snažit o ekonomiku založenou primárně na nízké ceně práce, společnost poměrně uzavřenou a pokud se budeme spoléhat primárně na pracovní sílu z východu, kde té dostupné pracovní síly také už pro nás moc nebude. (Jednak Ukrajinci asi půjdou domů obnovovat a s rostoucí úrovní jazykové vybavenosti nás spíš přeskočí rovnou na západ) Jenže zvyšování mezd a s tím spojených změn se tu bojíme jak čert kříže, stejně jako zavedení Eura a změn v energetice. Což nás za posledních deset let stálo sakra hodně… Číst vice »
Tak rady 560 mi je líto…snad zachovají alespoň jednu celou jednotku u CD a jednu v NTM
Uf teda. Já jimi jezdil naposled 15 let zpátky a byly těžce za zenitem už tehhdy. Ale proti gustu žádný dišputát..
Je to značně retro, ale k koloritu hlavního nádraží v Brně tak nějak patril
Kéž by. Ideální šanci mát prototypovou soupravu s řidičákem už promeškali a rozumnejch souprav na zachování moc není. A modernizací se toho hodně zlikvidovalo. Hlavně že žabotlamů jsou 2 soupravy, 460 se pokud vím počítá s 79+80, ale u 560 ani s hlavou.
Naprosté selhání vedení (ovšem těžko jen tohoto, o tom se ví roky předem). Otázka je, z jakého důvodu, redaktor ČT k tomu nabízí nějaké insider informace. Včetně třeba spekulace, že je to záměr, aby se neopravovala stará vozidla. Každopádně to vypadá na slušný kolaps.
https://www.facebook.com/jan.beranek.ct/posts/pfbid0GKwAAMgnXvjcoBARUwkTFKRtkd4BpE9arQFmAsRKZtjyxcMJbHSGYgNzJCE9yXPdl
Ehm, to už je fakt zlý vtip.
Nejen v očích veřejnosti obří průser, který oznámí den předem? Za co berou ty krásné platy na vedoucích pozicích? Za tenhle bordel?
Tak ať to zavřou a vy**** se na to.
No, to je dost možná cíl. Znesnadnit práci především už tak zredukovaným vlakům. Bylo by potřeba mnohem méně ropy, betonu, silnic a parkovišť, a vůbec. Kdyby přidali trochu kolejí plus přestali subvencovat dovoz každé blbosti.
Ne, železniční pravěk už se opravdu nevrátí, tak s tím přestaňte otravovat.
To o tom ČD nevěděly že se to zavede že jim skončila nějaká vozidla mimo provoz?
Impotence a pasivita korporací v EU mne nepřestává udivovat.
560 nejsou tornáda, ale panťáky. Tornada jsou DC jednotky řady 460.
https://vlaky-vlaky.estranky.cz/clanky/popisy-rad/prezdivky-ceskych-lokomotiv-a-vozu.html
Přečíst znova, Pane Sůro, Tornádo je v Brně když už, tak jen jednotka 027/028!
To čtete špatně vy, (pouze) jednotkám 027/028 se přezdívalo „šedý vlk“ (podle nátěru do roku 2008 jak je na stránkách zmíněno). Tornádo platí pro všechny.
O přezdívkách se můžeme hádat dlouho a bezvýsledně.
Dva šotouši mají tři zcela rozdílné názory na název konkrétní řady.
Každopádně, 460-kám se říká tornádo kvůli strašnému vytí ventilátorů rozjedových odporníků, ktedré u 560 nejsou.
To sice máte pravdu, ale pokud v Brně řeknete chlapům v depu o opravu Tornáda, pochopí i to 560. Jinak je to samozřejmě Panťák.
Přesně to je hlavní téma textu k řešení.
Ano potkat solo 810 na U8 (Děčín-Markvartice-Rumburk) bylo fakt kvalitní, vzhledem k vytíženosti odpoledního víkendového spoje
Tak ta 810 teď bude na U8 jezdit de facto pravidelně, když nejsou Reginy/žraloci.
A jak jsou na tom ostatní dopravci? Arriva, GWTR, Leo, RJ…
Až budou nasazovat jiné soupravy, jistě o tom budeme psát.
Co třeba náhrady za Desira na trati Ž. Brod – Tanvald? Vždyť tak většinu roku jezdí rada 845.
Tam Desiro není smluvně požadováno.
Jak není? Vždyť tehdy tady vyšel snad tucet článků na obhajobu Arrivy, jak se změnou dopravce ušetří a současně se nasazením Desir zlepší kvalita vozového parku tím, že vozidla budou všude nízkopodlažní (L3+L31).
To nijak nesouvisí s ECM.
O to snad větší důvod o tom napsat ne? Když dopravce půl roku nedodržuje nasazení vozidel na většině spojů a nemá pro to žádnou záminku jako ECM.
Máme psát o každém neplnění smlouvy? Btw, vy máte přesné výkazy o plnění smlouvy nebo jste něco zaslechl v nádražce v Tanvaldě?
Aktuální nasazení vozidel lze sledovat na webkameře, aktuálně řada 845. Dělal jsem si statistiku za únor a březen a řada 845 jezdila ve více jak 80% případů.
https://www.tanvald.cz/cs/aktualne/aktualne-v-tanvaldu/webkamery/kamera-tanvald-sumburk-i-10.html
gratuluji ke kreativní činnosti.
Pan Sůra píše nepochvalně téměř výhradně o ČD – roky takový RGJ porušuje slevový výměr MDČR a absolutně jej to nezajímá, natož aby o tom napsal článek.
Mohu prosím o nějaký odkaz, důkaz atd o tom, že RGJ porušuje slevový výměr?
Odpověď Libereckého kraje k tématu L31. Liberecký kraj samozřejmě sleduje plnění všech uzavřených smluv. Pokud zjistí jejich porušení, dopravce sankcionuje. V případě smlouvy na Ještědskou železnici byly za 1. čtvrtletí letošního roku uplatněny sankce za nedodržení požadavku spolehlivého nasazování vozidel ve výši 95 tisíc korun. Konkrétní čísla spolehlivosti nasazování vozů: 95,30 % v 01/2022; 93,24 % v 02/2022 a 95,82 % v 03/2022. Vozidlo řady 642, které na lince L31 bylo původně, je v souladu se smlouvou nyní využíváno z důvodu navýšené potřeby na lince L3 po jejím prodloužení ze Staré Paky do Jaroměře. Na lince L31 pak mohou být,… Číst vice »
Takže fakta, odpověď Libereckého kraje. Liberecký kraj samozřejmě sleduje plnění všech uzavřených smluv. Pokud zjistí jejich porušení, dopravce sankcionuje. V případě smlouvy na Ještědskou železnici byly za 1. čtvrtletí letošního roku uplatněny sankce za nedodržení požadavku spolehlivého nasazování vozidel ve výši 95 tisíc korun. Konkrétní čísla spolehlivosti nasazování vozů: 95,30 % v 01/2022; 93,24 % v 02/2022 a 95,82 % v 03/2022. Vozidlo řady 642, které na lince L31 bylo původně, je v souladu se smlouvou nyní využíváno z důvodu navýšené potřeby na lince L3 po jejím prodloužení ze Staré Paky do Jaroměře. Na lince L31 pak mohou být, v… Číst vice »
Bylo by možné se jich na to zeptat? Kromě jmenovaných by bylo zajímavé i ČD Cargo. Jeho mašinek se to týká taky. Přeci jen je to velké téma…
On i takový RJ v dálkové dopravě zredukoval počty vozů na vlacích z cca 8, 9 tak na 5. Jen se o tom jaksi nepíše.