Velké omezení na křižovatce u Liberce končí, provoz se na zimu vrací do režimu 2+2

Křižovatka Rádelský mlýn, stav 10.12. 2020. Foto: Liberecký krajKřižovatka Rádelský mlýn, stav 10.12. 2020. Foto: Liberecký kraj

Nejméně do poloviny února se vrací provoz na křižovatce do čtyř pruhů, odbočení do Jablonce zůstane zavřené.

Řidiče na silnici I/35 mezi Turnovem a Libercem čeká od pondělí plynulejší jízda stavbou křižovatky Rádelský mlýn. Ta prochází od jara výraznou proměnou, která bude pokračovat ještě příští rok.

Od dnešního dne až do nedělního odpoledne bude provoz omezen do režimu 1+1 jízdní pruh kvůli odstraňování provizorního značení a svodidel. „Otevře se část provedeného jízdního pásu ve směru na Turnov. Režim by měl být 2+2 s lehce omezenou rychlostí,“ řekl Jan Wohlmuth, ředitel liberecké správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). „Práce budou pokračovat mimo vozovku v závislosti na klimatických podmínkách a obnoveny naplno snad okolo půlky února 2021,“ dodal Wohlmuth.

Používání levého jízdního pásu povolil ve středu stavební úřad. V únoru se vrátí provoz do režimu 2+1 jízdní pruhy.

Hotová je část estakády i zakrytí potoka

Největší silniční akce v Libereckém kraji znamená velké omezení především pro spojení do Jablonce nad Nisou, z křižovatky odbočuje silnice I/65. Ta zůstane nadále uzavřená. V místě již stojí část část mostní estakády, která bude jednosměrnou větví pro odbočení z Liberce na Jablonec nad Nisou. Dokončeny jsou také práce na svedení Jeřmanického potoka do krytého koryta. Rekonstrukcí prošla původní opěrná zeď, která vede podél koryta řeky Mohelky. Liberecký kraj již dříve rozhodl, že na zimu uzavře dvě silnice, ze kterých si řidiči udělali neoficiální objížďku.

Po skončení přestavby křižovatky u Rádelského mlýna jsou připraveny další rekonstrukce na silnici I/35. Začátkem roku 2022 by měly začít opravy havarijních mostů na průtahu městem Liberec. Konkrétně se jedná o mosty nad Doubskou estakádou u bývalého Baumaxu a most Košická – Klatovská.

Stavba křižovatky začala letos v březnu, vyjde na 401 milionů korun. Stavbu zajišťuje konsorcium Eurovia CS, SaM a Integra.

Křižovatku Rádelský mlýn postavili počátkem 70. let. Původně šlo o křížení silnice I. třídy se silnicí II. třídy, dnes je rušné křížení součástí mezinárodní silnice E442. Podle posledního sčítání projede po silnici I/35 v tomto místě denně přes 33 000 aut a po silnici I/65 více než 12 350 automobilů za den. Hlavním cílem přestavby je zvýšení bezpečnosti a odbourání úrovňového křížení, kde se stávaly dopravní nehody. Z nynější dvouúrovňové se stane třípatrová mimoúrovňová křižovatka. Hotovo má být do konce příštího roku.

Křižovatka Rádelský mlýn, stav 10.12. 2020. Foto: ŘSDKřižovatka Rádelský mlýn, stav 10.12. 2020. Foto: Liberecký krajKřižovatka Rádelský mlýn, stav 10.12. 2020. Foto: ŘSDKřižovatka Rádelský mlýn, stav 10.12. 2020. Foto: ŘSDKřižovatka Rádelský mlýn, stav 10.12. 2020. Foto: ŘSDPlánek podoby křižovatky Rádelský mlýn. Foto: ŘSD
Tagy I/35 I/65 Liberecký kraj Rádelský mlýn Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
4 komentáře