Velké omezení na hlavním tahu Brno – Svitavy končí. Nová okružní křižovatka u Sebranic otevírá ve čtvrtek

Okružní křižovatka Sebranice. Foto: ŘSDOkružní křižovatka Sebranice. Foto: ŘSD

Nová křižovatka má přinést bezpečnější provoz.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
olda

PRIMITIVNÍ MYŠLENÍ ŘSD
Stavět na silnici I.třídy s provozem 15 tis. aut za den (a v pátek cca 30 tis.) primitivní kruháč bez bypassů, to je na odvolání projektanta a snížení prémií Mátlovi. 🙁
Při takových intenzitách je to na mimoúrovňové křížení, nebo alespoň promyšlený rondel. Argument, že tam možná za x let klesnou intenzity, je stejně primitivní, jako konstrukce toho kruháče….

SYN

Jenže TO se jim zase stavět nechtělo, s odvoláním na budoucí R43 (která aspoň po toto místo musí nutně být, jediná otázka je kdy konečně)…
Můj názor je že to raději mělo zůstat jak bylo, jezdím tam tak 5x do roka a myslím že to bylo obstojné…
Aspoň bych to odložil do doby než se aspoň kopne na začátku R43. Aby totiž do takové doby nedošlo ještě k několika změnám koncepce!

LKB

A stejne si myslim, ze MUK sladena s budouci I/73 i s budouci i/19 by byla vyrazne lepsi nez OK.

LKB

Nerozumim, proc tam rovnou nepostavili patou odbocku smer zapad na budouci jizni obchvat Sebranic (nevim, v jake fazi projednavani je, ale znamena to, ze se stavajici prace bude opet prekopavat..).

liposh

Podle mě je to ptákovina, co zasekne provoz víc, než je to teď. Ale vám se to líbí, tak budiž 🙂

abc

Pro toho, kdo neodbočuje na II/150 směr Boskovice, Svitávku, Prostějov a plno dalších cilů, je to samozřejmě ptákovina. Ale ať se podívá, jak velké procento provozu vede tímto směrem. Dost velké. Holt si bude muset pán z HK s obytňákem, co jede do Chorvatska a zdržuje dopravu, prostě zvyknout.

SYN

No, pokud cílem bylo ne zlepšit dopravu, ale udělat ji „spravedlivě“ stejně blbou pro všechny, tak podle všeho se to vysloveně povedlo. No a o bolestech při stavbě raději ani nemluvím…

zdenek

Já nevim, nejsem místní, chápu, že na mapách je, že tam někdy povede dálnice.
Ale cpát na rovnou cestu takový kruháč. Teď všechny ty auta včetně kamionů nutit brzdit a rozjíždět. Mi příjde uplně anti CO eko. A ještě to brzdí. Za 30 mega daňového poplatníka. Nekup to.
A ty kruháče zas tak bezpečné nejsou. Už jsem x krát viděl třeba nabraného cyklistu autem.. To je pak lahůdka. (nejde v tom bordelu vidět a přehlédne se)

Zlámalík

To, že nejste místní, vysvětluje vše. Dál to nebudu radši komentovat.

SYN

Tak jako jasně, tento kruháč v budoucnu nebude přímo částí přímé trasy plánované R43(I/73), nýbrž bude součástí „odbočovací“ MÚK…
Zatím se úmyslně zpomalila vozidla na „přímé“ trase za účelem snazšího odbočování/připojování na Boskovice. Jelikož i v přímém směru o kousek dál začíná „obec“ (mimochodem dost pořádně vytažená „do polí“ to je fakt přehnané) tak to až tolik nevadí, vyčítám tomuto plánu dva body – docela vysoká cena a značné narušení dopravy při stavbě.
Muselo to fakt být, za ty prachy, a při pořád ještě nejistotě jak přesně ta R43 dopadne a kdy??

Vít

Za měsíc obchvat Svitav, to bude o vánocích na I/43 adrenalinu…

SYN

Copak na něm má za měsíc být, další kousek nebo tak něco? Nebo další uzavírka??

myrha

Mně tedy osobně dost štve jedna taková drobnost: chybějící chodník od Sebranic ke Skalici. Jasně, je to marginalita, ale zákaz pohybu chodců tam není, z principu ani být nemůže a když už se tam kopalo to veřejné osvětlení, tak tam něco úzkého mohli navrhnout. Proti původnímu stavu je to pro chodce velké zhoršení, jsou tam nově svodidla a za nimi se bude dát projít jen velmi omezeně (nyní hlína, později trávník – dle dosavadní praxe pravděpodobně nebude moc udržovaný). Pro bezpečnost případných cyklistů také nic, celá ta rozšířená část původního připojovacího pruhu na Sebranice je fuč. Nechodím tam z/do práce… Číst vice »

P73

to je v poslední době oblíbená kratochvíle… mezi Troubskem a Brnem byly dostatněčně široký zpevněný krajnice, kudy se dalo mezi obcemi jít (protože je to např. rychlejší než čekat na regionálku, nebo v noci z rozjezdu), tak po rekonstrukci už je tam na obou stranách příkop a musí se jít bezprostředně vedle jízdního pruhu… aspoň že ta svodidla tam nejsou
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=99446813&newest=0&yaw=1.763&fov=1.257&pitch=0.122&x=16.5152400&y=49.1752410&z=17

Couler

Chybějící bypass místo původní silnice je bohužel důsledkem toho, že na ŘSD Brno o tom nerozhodují lidé, co rozumí dopravě, ale rozumí tak možná řízení projektu a vysvětlování věcí veřejnosti. O dopravní problematice vědí velké kulové. A to myslím vážně, na začátku přípravy jsem se snažil prosadit, aby tento bypass (Svitavy-Brno) vzniknul… bohužel bez pozitivní odezvy. Já mimochodem navrhoval i i bypass Brno-Boskovice, protože tehdá byly vyhlídky na nějakou dálnici úplně mimo realitu. Dnes máme alespoň naději, že tady cca do 7 let provoz částečně ubyde.

MichalCZ

V projektu byl, nějak se vytratil…. …trochu jsem si myslel, že v rámci „rychlosti“ bude dodělaný později, ale položené žlaby na okraji vozovky a svahování značí, že tomu tak nebude.

V!KCZ

Není to z toho důvodu, že se na tu západní stranu kruhového objezdu má v budoucnu napojit další výjezd na budoucí obchvat Sebranic?

Couler

Až se bude někdy v daleké budoucnosti stavět obchvat Sebranic, tak by se bypass jednoduše zrušil. Tou dobou snad už opravdu dálnice bude a bypass nebude potřeba. Teď by ale 10 let nádherně sloužil.

Vladimír Bílý

ŘSD tady utratilo peníze za to, že odstranilo a zavezlo původní silnici, která mohla tvořit tolik potřebný bypass ve směru Svitavy-Brno. Další z plánovacích minel ŘSD! Je to k pláči. Každý 40-ti tunový kamion, který se zde z kopce mohl zadarmo rozjet, bude muset do OK téměř zastavit a s ním i celá kolona vozidel, která obvykle jede za ním. A pak pěkně rozjezd pomaličku ke stoupacímu pruhu, to bude zbytečného smradu. Plynulost provozu a ohled k životnímu prostředí asi nikoho nezajímá. Do místa z provozem 15k vozidel denně dali prostě ten nejjednodušší možný kruháč, to je strašné!

Hradečák

Naprostý souhlas, chtěl jsem napsat cca to samé. Jediný problém bypassu bych pak viděl v napojení, aby bylo bezpečné a nebyl tam tak velky rozdíl rychlostí, což si ostatně tipnu, ze bude hlavni argument ŘSD…

Kov

Vypadá to, že už se počítá se stavbou S73, která celkovou situaci úplně změní. Bohužel si ještě hodně let počkáme.

Hradečák

To asi ano, ale to prostě nemůže být argument ŘSD, protože se tam stejně takových kamionů, ale samozřejmě i osobáků najde stále mnoho, kterým to bude komplikovat jízdu plus mít vliv na emise…navíc pouze možná za 7 let, není to jistota. Od ŘSD naprosto krátkozraké a poloviční řešení, ktere na takto vytíženém tahu nemá co dělat.

SYN

Jo, největší problém je s tím „za 7 let“ (kdoví, pochybuju) a „možná“ (anebo se taky do té doby názory na uspořádání této části změní)…