Velké autobusové klání na jihu Čech: Útok Arrivy, nezájem Transdevu

Autobusové nádraží v Trhových Svinech je po rekonstrukci. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářAutobusové nádraží v Trhových Svinech je po rekonstrukci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Jihočeský kraj v úterý definitivně uzavřel příjem nabídek od autobusových firem, které se snaží získat smlouvy na příštích deset let.

Jihočeský kraj v úterý definitivně uzavřel příjem nabídek od autobusových firem, které se snaží získat smlouvy na příštích deset let. Oficiálně zatím žádné oznámení nevydal, podle zjištění deníku Zdopravy.cz ale má v celkem sedmi souborech zhruba tři desítky zájemců. Reálně jich ale je méně, neboť řada firem usiluje o více souborů.

O průnik do kraje se snaží Arriva, která podala nabídku ve všech sedmi souborech. Ty zhruba kopírují jihočeské okresy. Naopak nový hráč na českém trhu Transdev, který nedávno ovládl Moravskoslezský kraj, se do jihočeských soutěží nepřihlásil. Podle předpokladů se o obhajobu svých výkonů hlásí „domácí“ skupina Jihotrans i jihlavský ICOM. Obě skupiny jsou největšími dopravci na jihu Čech; ICOM nyní usiluje o čtyři oblasti. Účast se dá předpokládat i u dalších místních firem ÖBB-Postbus (ČSAD Autobusy České Budějovice/busem) a Comett Plus.

Nad jinými hráči zatím visí otazník, což se týká především firem ze skupiny podnikatele Zdeňka Zemka Z-Group. „Můžu sdělit pouze to, že o oblast Jihočeského kraje se dlouhodobě zajímáme bez ohledu na probíhající výběrové řízení, nicméně konkrétnější informace v současné době nebudeme poskytovat,“ sdělil na dotaz mluvčí Miroslav Slaný. Podle informací deníku Zdopravy.cz se o krajské zakázky uchází BusLine. Firma na dotaz k účasti nereagovala.

Dopravci mohli podat nabídku pro jednu či více oblastí. Celkový roční nájezd podle smlouvy je 20,87 milionu kilometrů. Celkový objem zakázek se odhaduje na deset miliard.

Stávajícím dopravcům vypršely desetileté smlouvy už loni v prosinci, kraj je ale prodloužil o další dva roky, aby získal čas na přípravu nového modelu. Kraj tendr vypsal loni v červenci, původní uzávěrka pro nabídky byla 13. srpna 2019, neustále se ale odkládala. Vítězové měli být podle plánů vyhlášeni do konce loňského roku. Není tak jasné, zda se při současném skluzu stihnou připravit a vyjet koncem příštího roku, zvláště dojde-li na tahanice u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

Jednotlivé provozní oblasti a roční objem výkonů v km

Provozní oblast České Budějovice 3 840 009

Provozní oblast Český Krumlov 2 626 381

Provozní oblast Jindřichův Hradec 3 650 654

Provozní oblast Písek 2 432 577

Provozní oblast Prachatice 2 606 546

Provozní oblast Strakonice 2 633 424

Provozní oblast Tábor 3 083 954

Tagy Jihočeský kraj zajištění dopravní obslužnosti Jihočeského kraje
20 komentářů