Velká zakázka pro Siemens. Do Maďarska dodá až 115 vectronů

Vizualizace lokomotivy Siemens Vectron pro MÁV-Start. Foto: MÁV StartVizualizace lokomotivy Siemens Vectron pro MÁV-Start. Foto: MÁV Start

Siemens porazil v tendru Alstom.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Semela

Pochopil jsem dobře, že toto budou první lokomotivy pro maďarskou osobku? Předpokládám, že maďaři mají rozdělení na osobku, cargo a trakci.

johnny cash

Ne. 10xES65U2 a 25xTraxx AC2.

Xaver

A kolik těch ve Vectronů mají ČD?

Potulný wechtr

Počkej, chvilku budu počítat.
Aha! Tak ČD mají celej 1 kus. 🙂

johnny cash

Mají 1, provozují 18.

Jezo

Dvojsystemove su v akej kombinacii? S Rakuskymi 15kV, ci Ceskoslovenskymi 3kV? Ci cast tak, cast tak?

johnny cash

Tipuji MS A17. Za má všechno.

Mates

AC dvojsystém je striedavý 15/25 kV a MS verzia 3kV jednosmer plus 15/25

Michal82

tohleneni dobrá zpráva pro ČD. kapacity Siemensu nejsou nekonečne a dodaci lhuty tak budou delší.

Mates

A kde je napísané, že kapacita bola obsadená
115 kusmi? Zatiaľ je podpísaná rámcová zmluva, ešte nebol objednaný ani kus. Ten kontrakt sa môže ťahať postupne niekoľko rokov. Skôr je problém s materiálmi a súčiastkami ako kapacitou výroby.

Karl vB.

Zákazníka nezajímá, nakolik je naplněná kapacita výroby, ale jaká je aktuální nabídka. Nedostatek jakéhokoliv zboží na trhu následně vytváří růst cen, případně i prodloužení dodacích lhůt.
Viz např. situace s řepkovým a slunečnicovým olejem v německém maloobchodě.
https://www.watson.de/leben/supermarkt/833215947-nach-rapsoel-naechstes-produkt-im-supermarkt-wegen-ukraine-krieg-rationiert

Novomír

Doufám, že letos už bude řepky na jedlý olej dost 😉

johnny cash

Ano, zase zaspali. Času dost.

Petr Novotný

Tak hlavně že ČD si je půjčuje po kusech a živý podnikatele…

Travegoist

Lepší živej podnikatel, než mrtvej podnikatel. Devadesátky už skončily!

Jiří Kocurek

A padesáté roky tím tuplem.

Ondrak

Copak pane Novotný? U pasu to není ono?😀

Karek

Živý 🤔

tarten

Jestli to nebude něco jako že když něco vyrobíte, tak jste to vlastně ukradl těm, co to vyrobit nedokázali.

Jiří Kocurek

Myslíte jakože Pepíčkova jabloň krade jablka lidem, kteří žádný strom nemají a proto je potřeba ji skácet?

Kubrt

Před 40 lety byla ukončena výroba V43, zahájena prakticky před 60 lety.

Lukas

No, tak už by to chtělo něco i do Česka.
Co vím tender na lokomotivy na 200 a 230 není stále ukončen. A část vozového parku na tom již není nejlépe (viz: DKV (OCÚ) Západ).

A určtě nejsem sám kdo by zde viděl rád moderní lokomotivy ve vlastnictví ČD.

tarten

Také bych je rád viděl, ale ona to především bude holá nutnost, se vším tím ETCS a 25 kV~. Zatím si ČD může odškrtnout, že je Maďaři v siemensáckém pořadníku předběhli a jejich kapacity rozhodně nejsou nekonečné.

Tukan

Třeba s něčím přijde Škoda

původní Jakub P

To minule dopadlo pro ČD dost katastrofálně.

Jiří Kocurek

Ta nestíhá vyrábět současné zakázky.

Vašek

Člověče, nestrašte! Hrklo ve mně, jak ve starých pendlovkách!

Ten_z_Bíliny

Tak Cargo s nima bylo při testech spokojeno 🙂

johnny cash

Bylo. Byla to první moderní lokomotiva, na kterou si sáhli. Oproti Holztaurusu z Ústí fakt rozdíl.

Arnošt

Tak doufejme, že zase rychle odejde.

johnny cash

Leda tak mont linkou na Vectrona.

Erik85

„Co vím“

Že to nevíte vy, ještě nic neznamená. Počkejte si pár hodin. 🙂

johnny cash

Není to škoda, rušit prosperující muzeum?