Velká zakázka pro jihozápadní koridor na 200 km/h. Průzkum má limit 51 milionů
Regionova ve stanici Protivín. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Aktualizovanou studii proveditelnosti ve variantě pro 200 km/h už schválila centrální komise ministerstva dopravy.
To je bizar. Preshranicni tah do Nemecka jako jednokolejka s v max 115 km/h a Ceske Budejovice – Pisek dvoukolejka 200 km/h…
Na až 200 km/h Nemanice (reálně Zliv)- Strakonice, z dnešní zastávky Heřmaň obec do Písku rekonstrukce a pak Písek – Písek-město elektrizace v současné stopě s možným vylepšením o +-5 km /h na až 70 km/h. Dvoukolejku skrz Písek nikdo nedovolí.
I když uznávám za tu trapnost z Domažlic na čáru by někdo zasloužil pár pohlavků. To je tak těžký se domluvit a udělat dvoukolejku na 160 km/h Domažlice – Cham?
Když ono prostě tím ze tady jezdí a bude jezdit víc vlaků.
Takže domažlická #2: jednokolejný úsek uprostřed dvoukolejky (Horažďovice předměstí – Strakonice) ?
Ja to četl že jednokolejka bude ze Strakonic až do Nepomuka
Jo ja si neuvedomil ze z Nepomuka do Horažďovic už dvojkolejka je.
No tohle nebude hlavní tah na západ…
V tom souboru staveb se ztrácí informace na kolika % trati mezi Č. Budějovicemi a Plzní má být ve finální stavu max. rychlost 200 km/h ? Jestli to má být na méně než 1/3 tak je to zbytečné a stačí 160 km/h.
Prakticky Zliv – Strakonice/Písek. Systémová jízdní doba 30 minut z ČB.
Myslim, že modernizace Úseku Plzeň Horažďovice nebude zahájena za 2 roky, když ještě není územní řízení, to bude minimálně 5 let bez reko
Není ae už dva roky běží, takže jeho vydání není zase tak daleko.
Nepříjemné je to zpoždění, Horažďovice měly být v provozu už v prosinci 2024, teď celý tah až v roce 2035, a to se plánuje dnes, takže kdo ví jak to bude doopravdy. Za 10(+) let může být jinak ekonomika, dopravní proudy nebo nákladní doprava, pro kterou se to taky dělá…
1, Plánovaná jízdní doba rychlíku z Budějc do Plzně? Hodina asi ne, což…
2, Jak se bude přistupovat k souběhu dvou tratí mezi protivínem a Ražicemi/Putimí?
1. Plánovaná doba je 75 minut
2. Horní trasa zanikne a u Ražic vznikne triangl
Studium proveditelnosti: https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/161047159/Aktualizace+studie+proveditelnosti+Modernizace+trati+%C4%8Cesk%C3%A9+Bud%C4%9Bjovice+%E2%80%93+Plze%C5%88/489e66ce-f679-4c46-aa7e-68f58b883e15
Dle srudie: Zůstane dvojkolejná plzeňská a u Ražic bude spojka na Písek. Protivínská zmizí.
U těchto dvou etap rekonstrukce je pozoruhodná jejich velkorysost se zvýšením kapacity díky zdvojkolejnění s ohledem na to, že zde v úseku České Budějovice, Nemanice – Protivín jezdí čtyři linky obvykle ve dvouhodinovém taktu (České Budějovice – Strakonice – Plzeň, České Budějovice – Písek – Praha, České Budějovice – Písek a České Budějovice – Strakonice). A nákladní doprava také není nikterak zásadní, což oproti některým jiným tratím, kde je kapacita tratě na hraně je přinejmenším zvláštní.
Nebydlí někde po cestě Sosna?
Tak R11 je v plánu po modernizaci po hodině, R26 zůstane asi určitě na max 1x za 2h. Osobáky mají mít po Číčenice 30 min Interval. 1x za 60 min Vodňany a 1x za 60 min (Písek/Strakonice).
R26 bude jezdit jen do Písku a mezi Pískem a ČB bude hodinový takt Sp
A není současná trať důvodem, proč tam jezdí relativně málo vlaků?
Já jsem za to, aby se dvě koleje a 200 dělaly všude, kde to jen půjde a obzvláště na hlavních tazích.
Na první pohled to zní dobře, ale na intenzivně využívaných tratích to pro souběh regionální, dálkové osobní a nákladní dopravy z kapacitního hlediska není úplně ideální. Pak vzniká dilema, zdali na trať pustit větší množství expresů a rychlíků, co tou dvoustovkou jedou, nebo více nákladních či regionálních vlaků, co jim překážejí. A to dilema v ČR neumíme smysluplně řešit.
Samozřejmě, když se staví úplně nová (a kapacitnější) trať, viz třeba Bystřice u Benešova – Sudoměřice u Tábora, byla by škoda toho nevyužít. Ale v první řadě je potřeba modernizovat s rozmyslem, jasnou strategií, čeho tím chci dosáhnout. Což v ČR chybí. Např. ve Švýcarsku v 80. letech přišli se strategií, která stanovila cílové systémové jízdní doby 30, 60 a 90 minut mezi jednotlivými uzly. U většiny hlavních tratí to znamenalo nejvyšší traťové rychlosti do 160 km/h. A světe div se, funguje to, a mají přepravní výkony, které bychom jim mohli závidět (22,3 mld. osobokm v CH vs 10,1 v… Číst vice »