Velká zakázka pro jihozápadní koridor na 200 km/h. Průzkum má limit 51 milionů

Regionova ve stanici Protivín. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářRegionova ve stanici Protivín. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Aktualizovanou studii proveditelnosti ve variantě pro 200 km/h už schválila centrální komise ministerstva dopravy.

Odebírat
Upozornit na
guest
22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondra L.

To je bizar. Preshranicni tah do Nemecka jako jednokolejka s v max 115 km/h a Ceske Budejovice – Pisek dvoukolejka 200 km/h…

krteček

Na až 200 km/h Nemanice (reálně Zliv)- Strakonice, z dnešní zastávky Heřmaň obec do Písku rekonstrukce a pak Písek – Písek-město elektrizace v současné stopě s možným vylepšením o +-5 km /h na až 70 km/h. Dvoukolejku skrz Písek nikdo nedovolí.

I když uznávám za tu trapnost z Domažlic na čáru by někdo zasloužil pár pohlavků. To je tak těžký se domluvit a udělat dvoukolejku na 160 km/h Domažlice – Cham?

Hájek

Když ono prostě tím ze tady jezdí a bude jezdit víc vlaků.

kpetr

Takže domažlická #2: jednokolejný úsek uprostřed dvoukolejky (Horažďovice předměstí – Strakonice) ?

vladki

Ja to četl že jednokolejka bude ze Strakonic až do Nepomuka

vladki

Jo ja si neuvedomil ze z Nepomuka do Horažďovic už dvojkolejka je.

J.K.

No tohle nebude hlavní tah na západ…

Leon

V tom souboru staveb se ztrácí informace na kolika % trati mezi Č. Budějovicemi a Plzní má být ve finální stavu max. rychlost 200 km/h ? Jestli to má být na méně než 1/3 tak je to zbytečné a stačí 160 km/h.

Honza1

Prakticky Zliv – Strakonice/Písek. Systémová jízdní doba 30 minut z ČB.

M.M

Myslim, že modernizace Úseku Plzeň Horažďovice nebude zahájena za 2 roky, když ještě není územní řízení, to bude minimálně 5 let bez reko

Hájek

Není ae už dva roky běží, takže jeho vydání není zase tak daleko.

J.K.

Nepříjemné je to zpoždění, Horažďovice měly být v provozu už v prosinci 2024, teď celý tah až v roce 2035, a to se plánuje dnes, takže kdo ví jak to bude doopravdy. Za 10(+) let může být jinak ekonomika, dopravní proudy nebo nákladní doprava, pro kterou se to taky dělá…

mic

1, Plánovaná jízdní doba rychlíku z Budějc do Plzně? Hodina asi ne, což…
2, Jak se bude přistupovat k souběhu dvou tratí mezi protivínem a Ražicemi/Putimí?

Tomáš B
VojtaCB

Dle srudie: Zůstane dvojkolejná plzeňská a u Ražic bude spojka na Písek. Protivínská zmizí.

noerf

U těchto dvou etap rekonstrukce je pozoruhodná jejich velkorysost se zvýšením kapacity díky zdvojkolejnění s ohledem na to, že zde v úseku České Budějovice, Nemanice – Protivín jezdí čtyři linky obvykle ve dvouhodinovém taktu (České Budějovice – Strakonice – Plzeň, České Budějovice – Písek – Praha, České Budějovice – Písek a České Budějovice – Strakonice). A nákladní doprava také není nikterak zásadní, což oproti některým jiným tratím, kde je kapacita tratě na hraně je přinejmenším zvláštní.

MP22

Nebydlí někde po cestě Sosna?

Tomariero

Tak R11 je v plánu po modernizaci po hodině, R26 zůstane asi určitě na max 1x za 2h. Osobáky mají mít po Číčenice 30 min Interval. 1x za 60 min Vodňany a 1x za 60 min (Písek/Strakonice).

2101

R26 bude jezdit jen do Písku a mezi Pískem a ČB bude hodinový takt Sp

DavidS

A není současná trať důvodem, proč tam jezdí relativně málo vlaků?

Já jsem za to, aby se dvě koleje a 200 dělaly všude, kde to jen půjde a obzvláště na hlavních tazích.

Gejza

Na první pohled to zní dobře, ale na intenzivně využívaných tratích to pro souběh regionální, dálkové osobní a nákladní dopravy z kapacitního hlediska není úplně ideální. Pak vzniká dilema, zdali na trať pustit větší množství expresů a rychlíků, co tou dvoustovkou jedou, nebo více nákladních či regionálních vlaků, co jim překážejí. A to dilema v ČR neumíme smysluplně řešit.

Gejza

Samozřejmě, když se staví úplně nová (a kapacitnější) trať, viz třeba Bystřice u Benešova – Sudoměřice u Tábora, byla by škoda toho nevyužít. Ale v první řadě je potřeba modernizovat s rozmyslem, jasnou strategií, čeho tím chci dosáhnout. Což v ČR chybí. Např. ve Švýcarsku v 80. letech přišli se strategií, která stanovila cílové systémové jízdní doby 30, 60 a 90 minut mezi jednotlivými uzly. U většiny hlavních tratí to znamenalo nejvyšší traťové rychlosti do 160 km/h. A světe div se, funguje to, a mají přepravní výkony, které bychom jim mohli závidět (22,3 mld. osobokm v CH vs 10,1 v… Číst vice »