Velká zakázka pro Alstom. Italské dráhy objednávají 70 lokomotiv TRAXX

Lokomotiva TRAXX Universal. Foto: AlstomLokomotiva TRAXX Universal. Foto: Alstom

Součástí zakázky je i údržba lokomotiv na 12 let.

Odebírat
Upozornit na
guest
6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
noerf

Už mohou traxxy MS3 do Rakouska? Původně se mluvilo o jaru 2024 jako termínu schválení pro tamní provoz.

Kubrt

Označení Traxx Universal bylo Alstomem zavedeno pro všechny evropské traxxy, bez ohledu na napájecí systém. Druhá skupina má být Traxx shunter, kde budou všechny loko s věžovou kabinou (třeba Prima H3).
Tyto aktuální stroje jsou tedy Traxx universal – ovšem čistě stejnosměrné, dříve Traxx DC3. Jedním z důvodů této objednávky je i „záchrana“ závodu ve Vado Ligure, který nemá zakázkovou náplň. Tady se tradičně vyrábějí DC stroje, ale popravdě nevím, proč se tam nikdy (?) nevyráběly jiné verze, když ty komponenty (nejen výzbroje) se vozí po Evropě hore dole. Že by absence vlastní zkušební koleje s proměnným napájením?

Neodrážet Nespouštět

Spekulace: Možná proto, že po všech těch akvizicích má Alstom víc výrobních závodů a řad vozidel ve výrobním programu, než je potřeba a chce to trochu pročistit. V tu chvíli je nejlepší příležitost vnutit místním nějakou mašinu výměnou za prodloužení života závodu o pár let.

Jan Šlezingr

V Itálii probíhá nějaká forma konverze na AC, nebo je to vyhrazeno jen pro VRT?

Kubrt

Nevím o tom, že by 3 kV DC opouštěli (na konvenčních tratích).

Jiří Kocurek

V Tyrolsku o tom uvažují v návaznosti na základnový tunel pod Brenerem, co jsem tak v rychlosti našel: https://enotrac.com/en/references/study-on-the-conversion-of-the-railway-network-to-25-kv-in-the-province-of-bolzano/