Už mohou traxxy MS3 do Rakouska? Původně se mluvilo o jaru 2024 jako termínu schválení pro tamní provoz.
Kubrt
3 hodin
Označení Traxx Universal bylo Alstomem zavedeno pro všechny evropské traxxy, bez ohledu na napájecí systém. Druhá skupina má být Traxx shunter, kde budou všechny loko s věžovou kabinou (třeba Prima H3).
Tyto aktuální stroje jsou tedy Traxx universal – ovšem čistě stejnosměrné, dříve Traxx DC3. Jedním z důvodů této objednávky je i „záchrana“ závodu ve Vado Ligure, který nemá zakázkovou náplň. Tady se tradičně vyrábějí DC stroje, ale popravdě nevím, proč se tam nikdy (?) nevyráběly jiné verze, když ty komponenty (nejen výzbroje) se vozí po Evropě hore dole. Že by absence vlastní zkušební koleje s proměnným napájením?
Spekulace: Možná proto, že po všech těch akvizicích má Alstom víc výrobních závodů a řad vozidel ve výrobním programu, než je potřeba a chce to trochu pročistit. V tu chvíli je nejlepší příležitost vnutit místním nějakou mašinu výměnou za prodloužení života závodu o pár let.
Už mohou traxxy MS3 do Rakouska? Původně se mluvilo o jaru 2024 jako termínu schválení pro tamní provoz.
Označení Traxx Universal bylo Alstomem zavedeno pro všechny evropské traxxy, bez ohledu na napájecí systém. Druhá skupina má být Traxx shunter, kde budou všechny loko s věžovou kabinou (třeba Prima H3).
Tyto aktuální stroje jsou tedy Traxx universal – ovšem čistě stejnosměrné, dříve Traxx DC3. Jedním z důvodů této objednávky je i „záchrana“ závodu ve Vado Ligure, který nemá zakázkovou náplň. Tady se tradičně vyrábějí DC stroje, ale popravdě nevím, proč se tam nikdy (?) nevyráběly jiné verze, když ty komponenty (nejen výzbroje) se vozí po Evropě hore dole. Že by absence vlastní zkušební koleje s proměnným napájením?
Spekulace: Možná proto, že po všech těch akvizicích má Alstom víc výrobních závodů a řad vozidel ve výrobním programu, než je potřeba a chce to trochu pročistit. V tu chvíli je nejlepší příležitost vnutit místním nějakou mašinu výměnou za prodloužení života závodu o pár let.
V Itálii probíhá nějaká forma konverze na AC, nebo je to vyhrazeno jen pro VRT?
Nevím o tom, že by 3 kV DC opouštěli (na konvenčních tratích).
V Tyrolsku o tom uvažují v návaznosti na základnový tunel pod Brenerem, co jsem tak v rychlosti našel: https://enotrac.com/en/references/study-on-the-conversion-of-the-railway-network-to-25-kv-in-the-province-of-bolzano/