Velká výluka mezi Ohradou a Palmovkou začne v pondělí, DPP zahájí opravu mostu
Tramvajový most Palmovka - Krejcárek před rekonstrukcí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Oprava tramvajového mostu přinese i omezení železniční dopravy na tratích pod ním.
Generální oprava každých třicet let – to má být standard pro všechny mosty, nebo to znamená, že ta původní stavba byla odfláknutá? Vždyť přestavba téhle lokality ještě ani nebyla dokončená, tyhle dva mosty jsou v podstatě novostavby.
Se obávám, že tohle bude mít na dané trase podobný efekt, jako covid – plno lidí začne radši jezdit autem a po roce trvání si na MHD už ani nevzpomenou. Ten odliv cestujících je zřejmý už teď, po pár dnech, kdy je přerušený provoz kolem Biskupcovy. Tady navíc koukám, že autobus pojede místo na Biskupcovu na Ohradu, což lidem „tranzitujícím“ přes Žižkov přidá další minuty k jízdní době, která bude už tak dost prodloužená dvěma přestupy. Chápu snahu ušetřit teďka každou korunu, ale kdyby ty autobusy popojely na Biskupcovu a otáčely se o kousek dál na Basilejském náměstí (při předchozích… Číst vice »
Chci vidět kolik lidí bude stát v kolonách, které nebudou rychlejší než to projet busem. Jestli fakt dost lidí přejde z MHD do aut tak to to totálně zašpuntujou už jen z důvodu, že ty auta zaberou daleko víc místa. Už tento týden jsou kolony táhnoucí se ze Spojovací až na Ohradu a také do Vysočan. Tramvají se to krásně a hlavně rychleji objet.
Jak kdo. Znám jednoho člověka, co jezdil z Průběžné na zastávku U Elektry. Jel 19 (nemá rád metro) a na Palmovce si přestoupil do 8/25. Teď to vyřešil jinak. Jede z Průběžné (7) na Limuzskou, tam přestoupí na 177/195 na Nádraží Libeň a tam přestoupí na 8/25. Říkal, že jízdní doba je o 2-4 minuty delší (když mu na Nádraží Libeň ujede tramvaj před nosem) a nebo dokonce stejná/kratší (když tu tramvaj tak tak stihne). Sice přestup navíc, ale zase se víc hýbe 🙂
No ted je to uplne zasekany, i pro busy, lepsi ta tramvaj…
Jinak z Prubezny do vysocan se snad ani jinak jet nez tramvaji nebo busem moc neda…
„Díky tomu se bude moci zvednout rychlost až na 60 km/h, když dnes jsou tramvaje v místech dilatačních spár zpomalovány až na 10 km/h“
Vzhledem k zastávce Krejcárek a obloukům z obou stran tramvajového mostu, je ta rychlost až 60 km/h naprosto nepodstatná.
Tak důležité, že je to víc než „rozumá rychlost pro tramvaje“. Napsat tam 80 km/h, bylo by to úplně stejně dobré.
Proc neni nabradka jako x1, ale x10? Dekuji za vysvetleni.
A proč by měla? Děkuji za vysvětlení.
A není to jedno? Pořád to bude autobus, který pojede namísto tramvaje.
Treba protoze nahradka konci a uhne na Ohrade jako1? Jelo by to na Biskupcovu, tak x10ok. A ano, je to jedno, ale bylo by fajne v tom mit poradek jak se pouzivaji x cisla, mit v tom rad a ne se rano probudit a jak sem se vyspal, dam nake cislo. Ale diky za minusy, zac super sem vic psat, kdyz na slusnou otazku jen posmesky a minusy.. smutny.
No X1 bývá často na Petřinách, tak ať se to neplete.
Byl zvyk za tramvaj dělat X + číslo té nejnižší linky. 🙂
Důvody k vyššímu číslu byly dva – trasa (zmiňovaná Biskupcova) nebo obsazenost čísla už jinou NAD. (Kdyby X1 už jezdila)
Ale nějak se to nedodržuje a podle mě je to jedno.
obcas je duvodem prave skoncena vyluka kde cislo bylo pouzito, tak se stejne nepouzije, ev. je-li planovana vyluka jinde… ale faktem je, ze je to docasne oznaceni a tak je to jedno….
Protože se začíná od nejnižšího čísla
Asi protože 10 je frekventovanější, když jezdí do centra / z centra.
Vaše starosti bych chtěl mít
A není to jedno? Klidně to může být i X19, hlavně že se ví odkud/kam to jede…
A 19 je jediná linka na Nový Hloubětín, takže by X19 jezdila tam.
No tak teď to bude přes rok 14.
Škoda že tuhle zakázku nesoutěžili na délku uzavírky. Zrovna u takovýchto klíčových dopravních staveb by bylo záhodno mít je zavřené méně než rok.
A vy víte, že délka realizace nebyla jedním z kritérií?
Podle zadávací dokumentace nebyla. Cit.: „Základním hodnotícím kritériem pro zadání veřejné zakázky je dle § 114 odst. 1 zákona ekonomická výhodnost nabídky, která bude hodnocena podle nejnižší nabídkové ceny:
Celková výše nabídkové ceny bez DPH – 100 %“.
Co dodat, můžeme to jenom nechápat; jde o naprosto klíčovou spojnici v síti. Délka je neúnosná, ale už jsem četl odůvodňující okecávačku, kde se zapomnělo na…cestující.
Než se trať z Ohrady na Palmovku postavila, tak si cestující taky poradili a jednak auto tolik nebylo, jednak kvalita / kapacita MHD byla na jiné úrovni. Jistě si to pamatujete – metro bylo více méně v „plenkách“.
Mno, ale to se dalo z Vysocan nekolika autobusy,… 126,127 pres Spojovaci, 139,140,142 pres Nove Vysocany a Ohradu, pozdeji 139/142 nahradila 136 a 142 zrusily a 140 hodily na Palmovku…
Jeste drive pres N.Vysocany vedly trasy trolejbusovych linek 56,57 a 63…
Jeste se dalo jezdit 146 z Vysocan na Zelivskeho pres Spojovaci a Malesice, ale to byla slusna oklika…
Tramvaje jezdily pres centrum…
Právě že dřív nebyla tak hustá individuální doprava, určitě nebylo normální nabírat v autobusu kolem Spojovací a Krejcárku zpoždění 10-20 minut, což se dnes děje při každé uzavírce v okolí.