Velká voda odřezává Ostravu od vlaků. Hlavní koridor je od půlnoci mimo provoz
Situace na koridoru u Studénky 14. září. Kvůli objemu vody v blízkosti trati je zavedena pomalá jízda. Foto: Správa železnic
Do Ostravy je po kolejích možný příjezd jen přes Havířov ze Slovenska.
Který to je vlak na videu, že má otvírací okna?
Má někdo logické vysvětlení proč Ex1 končí už v Olomouci a nedojede do Hranic? Za těchto podmínek mi přijde NAD z Ostravy do Hranic nepoužitelná, když dál musí člověk čekat jedině na Ex2. Jiné spojení z Hranic na OL pomocí ČD není (nebo si jedině obstarat jiný lístek na RJ a R8 jet do Přerova nebo Leo expresem, momentálně nejezdí z Hranic ani RJ na Prahu). Trať je přece do Hranic průjezdná, když tam jezdí Ex2. Chápal bych nedostatečnou kapacitu hranického nádraží na obrat a odstavení vlaků. To by nešlo vyřešit po výstupu cestujících v Hranicích odjezdem do první stanice… Číst vice »
Nejlepší je teď nikam nejezdit pokud to není vyloženě nutné ale někteří lidé jsou neponaucitelni
Jistě, všichni jsou v důchodu a jezdí si jen tak z plezíru a můžou odkládat cesty několik dní sem, několik tam, žádná práce, nic tomu nebrání nebo se nemusí vrátit do práce.
Tedy zřejmě jedou ti pro které je to nutné přes riziko, že nedojedou.
Proto píšu vyloženě nutne
Nikdo není nenahraditelný,
Nikdo není připravený na život v Havířově, Denisko…
Mám otázku. Pokud se staví nová trať nebo i silnice na jakou úroveň (dvacetileté, padesátileté atd.) vody se staví?
V minulém a předminulém století se pokud vím stavělo na to, co si představovali pod stoletou vodou.
Žlutý dopravce to teda vyřešil
V čem je to jiné než řešení u ČD u Ex1 a Ex4? Dokud informuje, tak aspoň něco, na rozdíl od LE.
LE informuje na sociálních sítích. Je ale chyba, že to nedávají souběžně i na web, tam by to cestující čekal spíš, když si tam koupil jízdenku. Navíc ne všichni mají sociální sítě a návyk sledovat stories.
Leo express na webu informace má. Po zobrazení úvodní stránky se z horní části vyjede zelená lišta s textem ,, Aktuální informace na trati 14. – 15.9.2024″, kde je po rozkliknutí uvedeno následující: ,,Aktuální situace na trati 14.–15. 9. 2024 Vážení cestující, průběžně pro Vás aktualizujeme informace o stavu na trati. 15. 9. 2024 Vážení cestující, z důvodu nepříznivých povětrnostních a hydrometeorologických podmínek je zastavený provoz v úseku Karviná – Ostrava – Hranice na Moravě. Z důvodu nesjízdnosti silnic jsou omezené kapacity autobusů náhradní dopravy. Naše spoje budou výchozí z Hranic na Moravě ve směru Praha hl. n. spoje 1250… Číst vice »
Vyjížděcí lišta? Proč? A v čem je napsaná, že se mi nezobrazuje? Asi jí něco blokuje. To je špatné řešení. Navíc je zelená… Proč ne červená, když jde o mimořádnost? RJ jde v tomto příkladem: textové upozornění na hlavní stránce, hned od časného rána. Nepřehlédnutelné. Žádné hrátky s lištami, apod…
Před hodinou jsem viděl jeden noční vlak s 360 minut zpoždění, další byly zrušeny. ČD má sice také zpoždění, ale snaží se jet.
To šílené počasí má přes obrovskou spoustu mínusů taky jedno maličké pozitivum… Díky silným dešťům budou vozy Regiojetu snad aspoň částečně znovu žluté s nebudou barvou připomínat hornický vláček v době útoku na těžební rekord 😃
Naopak, budou díky bordelu ještě černější. Ono nestačí namočit, je potřeba i trochu přitlačit hadrem nebo kartáčem aby to steklo pryč.
Když je špína zažraná…
No ty vozy… Jel sem na Slovensko v pondělí Košičanem a úplně stejnej humus z venku jako včerejší RJ1012. A vůbec ty vozy mají zasraný na R, Ex, EC, IC oba dopravci. Bohužel.
Aktuální zpoždění Olomouc směr Praha: 310, 220, 160, 55 a 40 minut.
„cestující budou moci počkat přes noc“…
Není to tak, že „budou MUSET“?
Napsáno je to tak, jakoby cestujícím byla udělena výsada čekat přes noc v Olomouci… „Bude o ně postaráno“ znamená, že jim bude dáno privilegium přespat na nádraží a ne venku v parku?
Tady je zas nekdo chytrej. Misto tech kecu si vem oranzovou vestu a bez to tam koordinovat.
Je to napsáno jako umožnění, ne jako výsada. Cestující nemusí nic, může jít klidně do hotelu, na autobus, taxi nebo cokoliv co ho napadne.
A CD mu to navic jeste budou muset proplatit
Taxi jen do 1500 Kč a „za vozidlo“, ne „za člověka“.
Noční vlak Mnichov – Varšava byl v úseku Vídeň – Varšava odřeknut už v noci na dnešek. Na příjezdu do Vídně mu přiskakovaly postupně asi 2 h zpoždění, ale nakonec snad přijel (?), na odjezdu mu přiskakovalo zpoždění až do předpokládaného času 2:46 h (namísto 23:10 h!), pak zmizelo i to a naskočil „Ausfall“, hlášeno že kvůli poruše trakčního vedení. Nebyl jsem si jist proč; snad noční výluka Süssenbrunn – Gänserndorf (nad rámec jednokolejných výluk, které se tam konají)? Mmch. i noční Gepard byl nahrazen busem (ale tam nevím zda kvůli případné takové výluce, anebo jako preventivní opatření při ohlášených… Číst vice »
Za GE jela plánovaná ND, ne kvůli počasi
A nebude to kvůli vodě? V jednom úseku vede Nordbahn kolem řeky Moravy
Ne, nebude – po 5. h ranní jsem včera z Vídně do Břeclavi bez problémů dojel prvním ranním regio. vlakem.
Takže budou odklony EC v motorové trakci přes Bystřici pod Hostýnem, případně přes Bruntál?
Pokud vidím správně tak mezi Bruntálem a Miloticemi nad Opavou se také nejezdí, takže ne.
Ne nebudou.🤦♂️
Jj na Bruntál, Krnov a Opavu by to byla teď fakt výhra.
Není dostatek šnorchlů, jinak by to šlo.
Nešlo, výluka Olomouc Moravský Beroun
To je husté, jak moc jsou někteří šotouši odtrženi od reality.
Tak po 8. 8. 2008 přes Bruntál (a snad i Frenštát?) jet šlo a odklánělo se tudy.
Ale tehdy byla příčina jiná než nyní.
No právě, tehdy to nezasáhlo trať 323. Po té se v celé délce nedá projet ani dnes (pondělí).
No jistě, přes nejvic zasažené území v ČR.
Takze jestli to dobre chapu, vlaky, ktere normalne obsluhuji usek Praha-Ostrava a zpet, budou jezdit pouze Praha-Olomouc a zpet? Jedu na vecer SC502 tak snad to pendolino nezrusi uplne a dostanu se z Olomouce domu
VÁŽENÍ CESTUJÍCÍ, DO BUDOUCNA ODLOŽTE SVÉ CESTY PO ŽELEZNICI PRŠÍ – Správa železnic: „Z důvodu vody v blízkosti trati jsme se rozhodli přerušit provoz“ (i když máme povinnost zajistit kvalitní odvod vody z tělesa dráhy) SNĚŽÍ – Dopravci: Z důvodů kalamitního stavu rušíme vlaky XXX a YYY a tak dále“ FOUKÁ VÍTR – Správa železnic: „Z důvodu pádu stromů do trolejového vedení jsme nuceni přerušit provoz…“ (i když máme povinnost udržovat okolí tratí aby nebylo nebezpečné pro provoz a právo vymáhat totéž v ochranném pásmu dráhy) pro změnu SVÍTÍ SLUNCE – Dopravci: „Z důvodů vysokých teplot dochází k nedostatečnému chlazení… Číst vice »
Možná by stálo za to nechlastat už po ránu.
Jo napsal. Jeden blábol větší jak druhý.
Ano napsal jsi dost. Možná až příliš. To, že jsi vypatlaný, bylo jasné hned po první větě.
už jezdí vše odklonem přes Horní Lideč na SR. I RJ. Informace ověřena, kamarád výpravčí ve stanici Horní Lideč. Takže 442/443 to nekončí.
Vratimov – Paskov mimo provoz
Takze 1021,a nejspíše i 442/443 odklon přes Lideč, provoz zastaven mezi Polomí-Suchodolem, Studénka-Jistebník, Polanka-Svinov
NAD nepojede Studénka-Veřovice v celé trase
zvyšek nočáků nevim jak pojedou/nepojedou
A proč toho nejede víc přes Vlašské Meziříčí?
A to je kde? Někde na cestě mezi Vlachovým Březím a ValMezem?
Z Valmezu do Ostravy nedojedete, na několika úsecích zaplavená trať…
Gde to je?
V pořádku, lepší uzavřít preventivně, než jako v roce 1997 jezdit až do chvíle, kdy se první vlak zřítí z podemletého náspu nebo mostku.
Neříkejte mi, že se to skutečně tehdy stalo. Tomu se mi nechce věřit.
EC do Vídně. A teprve tehdy se v Praze vzpamatovali,a začali řešit nějaké záplavy v Asii.
Ano, stalo se to v plné rychlosti. Byl zázrak, že z toho nebyl masakr. Vyhledejte si: Sobieski, Jeseník nad Odrou.
Prý je tam podemletá trať…už já kdys jsem jel do práce tak bylo asi půl metru od koleji
mezi Polankou-Jistebnikem-Studenkou jsou rybníky které to spůsobuji
A tu vidieť extrémny, až do oči bijúci rozdiel medzi objednávkovou vozbou ČD a RJ.
ČD má kyvadlovú dopravu ktorá síca nenaväzuje ale snaží sa človeka posunúť k cieľu.
RJ len sucho skonštatuje aby si človek zrušil cestu.
Asi sa mám do toho Brna teleportovať…
Nemáte vůbec do Brna cestovat.
To zkuste vysvětlit třeba brněnským VŠ.
No jo, tak jsou vysoké školy a vysoké školy. Na některých začíná semestr až na konci září (letos třeba od 30. 9.). Ale i některé brněnské fakulty, které asi chtěly začínat dřív, už výuku na příští týden ruší, tak si to zkuste ještě nejdřív ověřit, jestli tam fakt musíte…
No máte zrušit cestu a do Brna vůbec nejet.
Dúfam, že absenciu v práci prídete vysvetliť vy alebo Čúrajúci Janko :))
Do Brna nemáte jezdit ani mimo povodně.
Wow, proste vrchol humoru. Kam sa Hrabe Svěrák…
Proč?Ztratil jste se tam?Je na vás moc velké,hlučné,moc možností trávení času ,prostě opak na co jste celý život zvyklý?
Jedna rada pro vás zůstaňte doma a nedělejte si problémy……
Miluju ten brněnskej namyšlenej humor 😀
Ideálně nikam nejezdit, není li to nezbytné, to ví i malé dítě.
Male dite mozna. Zkuste to vysvetlit dospelym, ti maji vlastni hlavu 😀 .
Přes Lichkov těžko, tam je výluka, sjízdné přechody jsou Kořenov (nepoužitelný díky zubačce), Královec, Meziměstí. Díky jednomu pánovi, který nechal jako protipovodňové opatření sešrotovat záložní lokomotivy se ani poslední dva nedají v praxi použít. V roce 1997 při podobné situaci byli EC odkloněny právě na PPS Meziměstí/Mieroszow, dnes to nejde. Není bez zajímavosti, že ten kdo za to může je dnes ve vedoucí pozici na drážním úřadu, ministr Kupka by měl jednat a konečně zbavit českou železnici tohoto tlustého (doslova obézního) vředu.
Jako každej jinej den mi pije krev stav naší železnice, ale přerušení provozu při povodni dokážu pochopit… Jestli někdo musí do Polska, tak holt pojede flixbusem.
Nebo lodí, dnes to půjde i z Ostravy..
Vážení cestující, z důvodu úplného přerušení dopravy v úseku Studénka – Suchdol nad Odrou, které začne v noci ze soboty 14. 9. 2024 na neděli 15. 9. 2024 od 00:00, vás prosíme, abyste zrušili své cesty plánované na 15. 9. mezi Ostravou a Olomoucí/Přerovem. Přerušení dopravy potrvá do odvolání. O dalším vývoji a případných opatřeních vás budeme průběžně informovat. Děkujeme za pochopení. https://regiojet.cz/
RJ pohotový, Leo v neděli v 7:30 na webu ani slovo o přerušení provozu, ČD jakbysmet.
Tak zrovna ČD to má na stránce Mimořádnosti ČD v sekci Neplánovaně mimořádnosti hned jako první odkaz… Je to i na Grappu… Takže naprosto netuším, kde jste to hledal a nenašel…
Nebo v aplikaci můj vlak
Fakt nenašel, ačkoliv na webu jsem po tom pátral. Nicméně jako obyčejný cestující spíše očekávám, že o mimořádnostech budu zpraven něčím do očí bijícím na hlavní stránce dopravce a ne že to musím hledat. RJ to dal červeně hned na hlavní stranu webu. Tak si představuji kvalitní informovanost. Žádné proklikávání, zda tam náhodou není nějaká mimořádnost… Ale pokud to tam fakt ČD měli hned ráno, pak ok. Poučím se z toho a pro příště budu vědět, kde to hledat.
Normálně stačí do vyhledávače zadat ČD MIMOŘÁDNOSTI a hned vidíte, kde je jaký problém… Na zpoždění vlaků ČD je zase výborný BABITRON, tam zmáčknout zpoždění vlaků a pak příslušnou kategorii vlaku a hned vidíte aktuální polohu a zpoždění, výborná je aplikace NA VLAK, což jsou defacto odjezdové/příjezdové nádražní tabule, potom GRAPP a určitě i další…
No víte, ono je to taky tím, že ČD těch vlakových linek provozují řádově víc. Takže už prostě dávno mají přímo sekci webu „mimořádnosti“ a cestující to hledají tam. Kdyby měli na hlavní stránce mít každou plánovanou i neplánovanou výluku, nebude tam prostor skoro pro nic jiného…
Oproti tomu RegioJet těch vlaků zase tolik nemá. Není to tak dávno, co spojení Praha-Ostrava byla jejich jediná linka. A dodnes je to jedna z těch nejdůležitějších, takže asi má smysl dát upozornění i rovnou na hlavní stránku…
ČD to může mít v sekci Mimořádnosti, ale když si zadám na zítra spojení třeba Praha – Košice, odjezd v 6 hodin, tak mi bez mrknutí oka nabídne Košičan, dokonce s upozorněním, že se předpokládá vyšší vytížení a doporučují mi koupit si místenku (do povinně místenkového vlaku 🙂 ). Pod přehledem je sice ikonka „Omezení na tase“, ale když na ní klepnu, tak se dozvím, že vlak je odřeknut v úseku Praha – Bohumín, Praha – Č. Třebová, Č. Třebová – Přerov (proboha, vždyť do Přerova ani nezajíždí), Přerov – Bohumín, Bohumín – Petrovice (tam taky nezajíždí…)… A k tomu… Číst vice »
Případně o tom dost obšírně informují i na webu zdopravy.cz, jestli ho znáte 🤣🤣🤣
A budoucí VRT bude nekompatibilní pro pomalé a nákladní vlaky.
Budouci VRT by za teto situace byla zaplavena taky, takze to je uplne jedno.
V pripade krizove situace je mozne poslat na VRT cokoliv co muze i na koridor.
Do určitého nápravového tlaku.
No kurnik šopa!
A je to v háji, vlastně severně to objet nejde, takže pokud by někdo chtěl po kolejích z Olomouce do Ostravy, tak vnitrostátně nemá jak
Pěkně si zazpíváme…
Olomouc – Hranice – Půchov – Žilina (bacha, tam se staví) – Čadca (tam se taky staví) – Český Těšín – Havířov (protože Dětmarovice – Bohumín je taky povoděň) – Ostrava…
Mezi Čadcou a Mosty se mezitím sesunul svah.
Přesně tak, ve směru na Havířov z Ostravy zatím jezdit prý stále ještě lze.
Aby to ta jedna kolej vydržela v Havířově. Je to tam na dobré slovo. Rekonstrukce v plném proudu. No to jsem zvědav…
Navíc se do Havířova nedá dojet po Polanecké spojce ze Svinova… Za nádražím pod křížením s Rudnou ulicí je kolejiště zcela zatopené.
V Čadci je voda tak 10cm pod mostom.
Pokud za takové mimořádné situace, jaká momentálně panuje, někdo potřebuje doopravdy nutně z Olomouce do Ostravy, tak si holt zkrátka bude muset odpustit tu libůstku „po kolejích“ a vzít s povděkem to, co se ještě nabízí, tedy jet autobudem, autem, nebo sedět doma na zadku.
Uf, ještěžě jsem se na to dojíždění z Olmíku do Ovy už (skoro před rokem) vykašlal.