Velká tramvajová zakázka těsně za hranicemi. 30 tramvají do Drážďan dodá Bombardier
Tramvaj Flexity na vizualizaci v historickém centru Drážďan. Foto: Bombardier
Drážďanský dopravní podnik Dresdner Verkehrsbetriebe (DVB) výrazně zmodernizuje svůj tramvajový park. Od společnosti Bombardier nakoupí třicet nových velkokapacitních tramvajích Flexity.
Smutné je, že se tam opět neobjeví české tramvaje, které v bývalé NDR byly skoro všude. To jsme to dopracovali!
Co jsme dopracovali? To si vážně myslíte, že pokud by mohli soudruzi z NDR vyhlásit třeba v 70. letech otevřeně výběrové řízení, tak by si koupili T3 nebo KT4?
A proč ne? Ty tramvaje byly snad špatné? Co navíc vidíte tak výhodného a krásného na těch nových a zahraničních? Nebo na těch předražených a drkotajících ze Škodovky?Zlatě tramvaje z ČKD.
Špatná asi ne, ale T3 byla v 70. letech totálně zastaralá, KT 4 také nebyl žádný etalon moderní techniky. V podstatě jednoduché stroje, které vznikly na základě požadavků hlavního zákazníka, Severní Asie a měly vydržet i ne zrovna jemné zacházení.
To se třeba se západoněmeckým Düwag TW 6000 nedalo moc srovnat.
Prostě monopol, minimální tlak na inovaci.
Na mezinárodním trhu naprosto bez šance. Jinak co je na 15T špatného, nejlepší co v ČR jezdí.
Hlavně mě zaráží ta ilustrační fotka čtyřsedačky…chtěl bych tam vidět 4 dospělé lidi s nějakými drobnými zavazadly (třeba baťužek či malá taška s nákupem) – ti se tam podle mě nemají šanci vůbec narvat, natož cestovat s jistou úrovní komfortu.
Úplně v pohodě. Do těch stávajících NGTček se ty čtyřky vlezou taky a dá se tam sedět i ve 4 lidech úplně v pohodě.
Divím se, že autor článku neporovnal cenu za tuto 45 metrů dlouhou tramvaj se dvěma spojenými tramvajemi Stadler nOVA (24,9×2=49,8 m), které DPO koupil za 28,5 mil Kč za kus, tedy 57 mil. za soupravu, protože tím mohl DVB ušetřit skoro 2 mil. euro na každé takové soupravě a ještě by byla kapacitnější 🙂 Přitom v případě modernizace 1 ks T3 v Olomouci to vydalo na takový pěkný investigativní článek 😉
No ale u týhle tramvaje se dá využít tak 42 metrů k stání (3m kabina řidiče). U Stadlerů je to míň (z každý tramvaje odečíst kabinu a výjde nám -6m) tj. 44m. U Stadlerů bychom ještě připočetli délku spřáhla a sme přes 45m. Navíc v Drážďanech není metro a tohle je jejich jediná náhrada. Plus je lepší mít jednotný vozový park a navíc, Drážďany jsou povědomý „žlutejma housenkama“. Navíc by Stadlery vůbec neslušeli drážďanským ulicím 😀
„Plus je lepší mít jednotný vozový park“
No, neřekl bych, že právě tímto jej více „sjednotí“ – spíše naopak …
Myslíte? Všechno mají od Bombardieru, starší NGT6DD a NGT8DD, novější NGTD8DD a NGTD12DD už jsou typ Flexity… takže mi doplnění o NGTDXDD, což je také Flexity příjde celkem logické. Navíc mají 100 ks tramvají délky 30 metrů a 43 ks délky 45 metrů, takže dalších 30 kousků o délce 45 metrů také dává logiku.
Skoda ze Ropid nejezdi casteji na zapad… Vcetne toho byvaleho „vyvhodniho“… Jak to ze soudruzi z NDR neporidili taky wany?
A co by s tím Ropid dělal? Neměl jste na mysli DPP?
Ropid definuje požadavky na vozidla.
… a proto jsme koupili 250 vozů 15T za bratru 20 mld.
A jste si jist, že by něco takového mohlo v Praze jezdit?
1) v Drážďanech tvoří tramvaje páteř dopravy, neboť tam není metro, takže soupravy musí být kapacitnější
2) celé Drážďany jsou vlastně novostavba, tramvaj se tam nemusi proplétat centrem s oblouky o minimálním poloměru jako v Praze
3) na některé zastávky v Praze by se 45 metrů dlouhá tramvaj nevešla
4) nevíme kolik to má hnacích podvozků, protože výškové uspořádání Drážďan – placka kolem Labe s kopečky do Bühlau a Coschütz – je dost jiné než v Praze
To si pamatuju, to se kdesi asi před rokem probíralo. Že Drážďany chtěly širší tramvaje, ale ony by se jim nevlezly na zastávky, tak se musí dělat tyhle speciální s těma speciálníma dveřama a o dost procent to zdraží tu tramvaj.