Velká tramvajová výluka v centru Prahy. DPP vymění trať u Masarykova nádraží
Tramvajová trať u Masarykova nádraží. Autor: VitVit – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=67402238
Součástí zrekonstruované tratě budou nově i mazací zařízení kolejových oblouků.
No nadcházejících pět měsíců to bude v pražských tramvajových linkách chaos jak dávno ne. Sotva totiž skončí ta výluka u Masaryčky, zavře se Jindřišská a Vodičkova kvůli napojení Václaváku. Hlavně nechci vidět jak to bude vypadat v září, až se vrátí školáci z prázdnin (má to trvat až do 30.9.).
Je potřeba zapomenout na staré pořádky a využít vyhledávače spojení.
Vozy jsou příliš těžké a pevmé podvozky vytrvale hlodají oblouky. Důsledkem je častěnší a dražší údrzba tratí. Ten Porsche šrot nám byl čert dlužnej.
Tak pokud poslední větší oprava byla před více než 20 lety, tak to je sakra dobrý výsledek.
Především BKV panely, ty jsou nahouby. Kolejnice bez stojny nemá potřebnou svislou tuhost a už se to veze.
52T budou ještě těžší, kvůli přísnějším normám. Pokrok nezastavíš. Ale zajímalo by mě teda, jak to dělají v Curychu, že tam mají tramvaje se čtyřmi podvozky na 40 metrů délky, a snad ani nejsou otočné.
Chtělo by to už tramvaj mezi náměstím Republiky a Národní třídou. Nevíte někdov jaké je to fázi?
Mám obavu, že to v žádné fázi není bohužel. Současné vedení Prahy 1 proti tomu dost vystupovalo. To bude trvat než se tam stane něco.
Tady musíme počkat minimálně deset let na to, než se bude o tramvajové trati z Náměstí republiky na Národní třídu (včetně TT v dolní části Václavského náměstí) jednat. Zatím to není možné. Jednak do věci vnese světlo obnovení provozu tramvají na horní části Václavského náměstí, kdy zmizí předsudky typu: Ta tramvaj tam bude jen překážet a zkazí nám náměstí, způsobí kolaps automobilové dopravy na magistrále apod.. Dále je třeba, aby se obměnili politikové ve vedení Prahy a městských částí, tedy aby tam nebyli především zastánci automobilové dopravy. Minulé vedení Prahy bylo fajn, teď to ale nabralo trochu zpátečku. Naštěstí nedošlo… Číst vice »
Tak je to už aspoň koncepčně zakořeněné a jednoho dne lidem docvakne, jak příšerně to teď „na hradbách“ vypadá.
Nejen pro tramvaje dojde ke zlepšení. I při jízdě na kole bude jízda hladší. Některé nerovnosti mezi betonovými panely jsou výrazné.
Jaký vlastně bude povrch?
Vy nejdříve napíšete, že jízda bude hladší a pak se zeptáte na povrch. Co když tam budou kostky jako na náměstí Republiky? 🙂
Štěrk a pražce, jako v Hloubětíně! Pumpičkáře v ČR nechceme.
Pravda, ale věřím že to bude dobré.
BKV je tam teď.
Asi nemá moc smysl řešit, proč se něco odklání tak a něco jinak, prostě jako by to linkové vedení bylo uděláno od podlahy, aby bylo co nejefektivnější.
Jak se tak dívám, k Ječné bude paralelka přes Václavák, k Jinříšké kolem hlaváku, takže právě tahle trať v Havlíčkově se v centru stane kritickým místem bez relativně slušné objížďky.