Velká proměna stanice Jihlava město začíná, Skanska využije rozšířenou realitu
Přestavba stanice Jihlava město začala v září 2024. Pramen: Správa železnic
Do stanice Jihlava město budou dle plánů SŽ po nové spojce podél dálničního přivaděče v budoucnu zajíždět i vysokorychlostní vlaky.
Sice si stanice modernizaci zaslouží ale tato decimace kolejí je myslím zbytečně razantní. Už jen kvůli tomu, že nová budova bude stát v současném kolejišti a stará budova uvolní místo asfaltové ploše, která je skoro větší než celé navrhované nádraží. Nezdá se opět, že by SŽ do budoucna počítalo s nějakou železniční nákladní dopravou, je vůbec zázrak, že počítají s osobní. Ovšem pokud tam zavedou rychlovlaky, a budou odsud jezdit vlaky na Prahu, tak je to nádraží tuplem malé. Celkově to uspořádání stanice moc smysl nedává.
A ještě drobná připomínka, myslím, že by stavbaři do rekonstrukce nádraží měli víc zapojovat železnici. Před tím než vyrvou koleje, tak ta měly být navezeny cihly a další stavební materiál. Jakákoliv železniční stavba u nás je hned slavnostní vyrvání kolejiště a pak po staveništi funí gumokolová auta ležérním tempem a okolí do dvou kilometrů je zasypáno prachem. Stejně tak by mohla být odvezena suť z demolice budovy. Ale očividně zase moudří manageros pustí náklaďáky do ulic Jihlavy, protože vlakem to jet nemůže, protože tam již nejsou koleje a na kolejích by se stejně ta suť zkazila a zplesnivěla, protože vlaková… Číst vice »
Tu suť povezete kam, tím vlakem. Z města na Hlavní? https://mapy.cz/s/guhuganova
„s respektem k obyvatelstvu namísto arogantní touhy“
PS: Právě jste předvedl naprosto nulový respekt ke komukoliv v arogantní touze vybít si na někom vztek, že není po vašem.
Dvě koleje, kde bude budova, slouží teď pro průjezd. Proto bourají ty koleje, které budou nahrazeny. Až je dokončí, tak bude fungovat průjezd po nových kolejích a v místě stávajících postaví budovu. Nechápu, co je na tom tak nepochopitelného? To ani neznám projektovou dokumentaci.
Kolejiště se taky měnilo proto, aby byl v něm poloměr umožňující postavit vysoké nástupiště, takže se s tímto zároveň posunula kolej a vytvořil prostor pro budovu a autobusák.
Pro VRT tam má být ještě jedno nástupiště, bude se stavět s VRT, trať bude vedena podél jihlavského dálničního přivaděče.
68 parkovacích míst? No tak to je výsměch…
Už jsem to tu psal minule, že je to velmi pravděpodobné počet míst, které se projektantovi na dané ploše podařilo vytvořit.
Na druhou stranu, v centru města bych očekával dojížďku pomocí veřejné dopravy (MHD a příměsto), od toho tam bude autobusák
Dalsi nadrazicko za temer 2 miliardy, s podchody pro 2 poloprazdne vlaky za hodinu.
Pripravene pro VRT, co nikdy nebude, a kdyby nahodou nekdy byla, tak uz nove nadrazi bude davno shnile a bude potrebovat dalsi rekonstrukci.. Nevim, neni to zas tak davno, kdy takhle velke investice do zeleznice skutecne zlepsovaly jeji konkurenceschopnost
Evidentně jste tam nikdy nebyl. 2 vlaky za hodinu projedou ve špičce směrem na Třešť, další vlaky směr Tábor, rychlíky na ČB a pak osobáky, co zde končí od Havlbrodu. A až zde vznikne i autobusák, tak zde bude docela šrumec i bez VRT.
To já bych se zase naivně zeptal „z druhé strany“:
Budou ty všechny tři a půl nástupní hrany, co jsem postřehl na vizualizaci, stačit na to, že do Jihlavy ústí tratě ze 4 směrů? Rychlovlaky z VRT zatím nepočítám.
Předpokládám, že když je to krajské město, tak by v tomto uzlu měly být sjezdy a rozjezdy osobních vlaků umožňující vzájemný přestup.
V současnosti stačí i méně nastupních hran. Ono s tím moc kouzlit nelze vzhledem k jednokolejkám. Vlak na Telč a Tábor současně prostě neodjede(pokud ho nespojím). A pro odstavování souprav je na „hlavním“ místa dost… Např. R od Brna na 2, na 4 čeká Sp do HB, u 3 ve šturcu os na Třebíč. Nic dalšího tam narychlo neprocpete a tak to může čekat jinde…
Anebo na 1 Jančura od Prahy, na 2 R do Brna, 3 os na HB, 4 os na Telč nebo Tábor.
Kde berete jistotu, že se na VRT nevytisknou💵?
Celá jedna manipulační kolej pro nákladku, hustýýýýýý
Však je to v centru obytné zástavby a „za rohem“ je hlavní nádraží, které je hned vedle průmyslového areálu a mnohem lépe dostupné pro silniční nákladní dopravu. To kdyby chtěl někdo z vagonu přeložit náklad a odvézt ho po silnici do cíle.
V Praze na hlavním taky náklady nemanipulují.
Ani nesmějí Hlaváčem projíždět, kromě extra vyjednaných případů.
To je věc druhá, Praha hlavní se dá objet jinudy, např. přes Malešice a Zahradní město. A kontejnerové překladiště je v Uhříněvsi, na Zahardním městě nákladiště není.
Což je přesně o jednu víc než se tam používá.
A 2 dlouhé, 1 kratší průjezdná a 1 kratší neprůjezdná dopravní kolej s nástupištěm.
Jakpak se tam vejde přípojová skupina VR-vlaků vč. všech přípojů? 🙂
Jednoduše – přípoje nebudou. Na VR vlak si dojeďte autem k polní stanici za městem. Ještě by se přenášelo zpoždění, a vůbec. 😉
Zpoždění se bude přenášet i mezi VR-vlaky samotnými – má-li být Jihlava město uzel mezi VR-vlaky ze tří směrů, pak 2 ze 4 směrů budou nadále jednokolejné a přinejmenším u jednoho z nich (t-240) půjde o hodinový interval, tzn. každopádně křižování vlaku Praha – Jihlava – Třebíč – Brno s protijedoucím. No a když ten protijedoucí bude zpožděný, pak chytne zpoždění i ten směr Brno.
Protože dvoukolejka směrem na Luka nebude – a to ani v tom novém úseku se 2 tunely a novým mostem přes řeku Jihlavu.
A nebo tam dojet autobusem. Opravdu není povinnost jezdit na rychlík jen a výhradně lokálkou nebo přijít pěšky.
Když se to (asi tady) řešilo minule,tak padlo,že v rámci stavby VRT se tam ještě nástupiště přidá.
= další, dodatečné náklady. 🙂
Ale O. K., tím větší škoda, že z takového nádraží v centru krajského města pojede jeden jediný VRT-kový vlak směr Praha a Brno, tzn. kdo z Jihlavy tímto směrem pojede, tak aby si hlídal, jestli má zamířit do centra nebo „k dálnici“.
Nedá se palivové dříví a kovový šrot nakládat i jinde než v centru krajského města?
Do výčtu bych přidal i kontejnery – je to těžké, je to kov na kov a tak to docela dost bouchá.
Zůstane napojení na vlečku Uhelné sklady.
Ten panter-vůz na vizualizaci nemá chybu 🙂
Taková pantramvaj 🙂
Aspoň tam nenacpali obligátni pendolino nebo nějaké to ICE…
Konečně jde ten skanzen k zemi.. Díky
Spíše slanzen neúdržby, liknavosti, hloupých nevzhledných přestaveb. Aneb hospodaření ve státnim stylu, proč vyměnit netěsné pokroucené dveře, když plyn na topení jde z jiné škatulky plateb…
Spíš prostě skanzen a tuctová nevzhledná budova.
P+R pro celých 68 aut? Není to moc?
Snad ti bude stačit aspoň pro železniční personál.
On má být na železnici ještě nějaký personál? 😮
Pokud je ve městě kvalitní MHD a funguje IDS … jo momet, tam je ICOMovo.
Je, ale už dlouho nebude…
ICOM provozuje meziměstskou linkovou dopravu. MHD v Jihlavě provozuje dopravní podnik města Jihlavy, což je jiná firma.
Mhd jezdí dopravní podnik dlouhodobě a linkovou dopravu na Jihlavsku bude jezdit čsad čb. Icomovo se poněkud hroutí
Je to moc. Stejně jako náklady, i auta dojíždějících je potřeba vytěsnit z centra, přece. Mohou dojet na hlavní nebo na polní. 🙂
Otázka je komu má to P+R sloužit? Pravidelně dojíždějícím do Jihlavy asi ne, pro ty by P+R muselo být jinde, a pro těch pár lidí co přijedou na vlak směrem z Jihlavy to bude stačit.
Tak P+R asi nemá být uplně v centru města, že.
Zrovna budova v Jihlavě na městě je už hodně zmodifikovaná a škoda jí asi nebude, ale jinak si myslím že ostatní budovy na transverzálce (včetně větve přes Tábor) by si zaloužily nějakou památkovou ochranu, protože dohromady tvoří docela unikátní soubor, a na rozdíl od mostu pod Vyšehradem nepředstavují pro dráhu omezení.
Souhlasím 🙂
Tvoří unikátní soubor typizovaných stanic?
Nepodával bych památkářům ruku…