Velká proměna rumunské železnice. Do země míří přes sto nových jednotek za peníze EU, první už jezdí

Jednotka Alstom Coradia Stream pro Rumunsko. Foto: AlstomJednotka Alstom Coradia Stream pro Rumunsko. Foto: Alstom

Stovku jednotek dodá polská Pesa.

Odebírat
Upozornit na
guest
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Alibaba

Teda takhle naleštěné tam vypadají jako pěst na oko (obzvlášť ten hnusnej svršek).
Jinak se divím 6 vozové jednotce, že bude nahrazovat většinou 4 vozové rychlíky, to by mohly zrušit povinné místenky. Nebo už prodloužily rychlíky? Píšu o 4 vozových, ale bývaly ještě před 20 lety 3 vozové.

Kubrt

On ten šestivozový Stream kapacitně odpovídá čtyřvozové velkoprostorové klasice.

_mm

Není šestivozová jednotka s Jacobsovými podvozky, jako souprava šesti standardních vozů

jiný Petr

„Montáž jednotek probíhá v závodě Alstomu v polském městě Chorzów.“ Spíš probíhala…

Kubrt

Jednotky nejsou vícesystémové, v Rumunsku by to ani nemělo žádný význam 🙂

Mates

Nemalo ale Traxxy napríklad budú.

Kubrt

Tam byl požadavek na rychlost 200 km/h, načež se Alstom přihlásil s MS, který to splňuje, na rozdíl od AC, který by v Rumunsku stačil, stran napájení.

Petr

Tak Polsko má oproti našim příšerným děravým zákonům na stavbu silnic lepší zákony a směřuje i k lepším silnicím a teď už i Rumunsko bude mít lepší vlaky než my. Maroko je má už dávno 🙂 Kam ta ČR spěje 🙁

Jiří Kocurek

Díra v zákoně by byla, kdyby se majitel pozemku nesměl vyjádřit. Ostatně za totáče to tak měli a dostavět dálnici do Ostravy nedokázali.

Lukáš

Byl jste volit?

mlokXCM

A v čem má Polsko lepší zákony? Vlastník tam má výrazně slabší postavení. A to, kam ČR spěje, posuzujete podle dvou náhodných kritérií ve třech zemích (silnice v Polsku, vlaky v Rumunsku a v Maroku)? Tak to je hodně prostá analýza. Byl jste v Rumunsku nebo v Maroku?

Alibaba

Opravdu poznáte z fotky kvalitu?

xyz

Lepší koleje jim to nepřinese. Vyšší četnost vlaků taky s novými soupravami nepřijde automaticky (viz i např. „četnost“ pořád relativně moderních Desir na rumunských neelektrizovaných tratích).

Rumunská železniční síť je ve všech ukazatelích horší než česká.

Srov. jakýkoliv typ dopravy – příměsto okolo hlavního města, četnost dálkových vlaků, četnost a kvalita jednotek na vedlejších tratích.

P. S. Jak to v Rumunsku bude s VRT? Aby splnili klimatické cíle EU, zastavili přesun obyvatel do metropole, propojili samostatně fungující ekonomické oblasti a uvolnili prostor pro nákladní dopravu (přepis tezí z prezentace o českých VRT) atd.? 🙂

Kubrt

To je všechno pravda, nicméně jistý kvalitativní a částečně i kvantitativní (příměsto) posun tahle akce na rumunské železnice přinese. Krom toho Petrův příspěvek chápu jako ironii, byť ne moc zábavnou.

MartinS.

Máte nějaký problém s našimi RailyJety, InterJety, ComfortJety, RegioPantery, InterPantery a vlastně i s Pendolinem?
Rumunsko je 3x větší, má 2x více obyvatel. To 37 rychlíkových souprav a stovka souprav pro osobáky úplně nezachrání.

Juraj

Pozor, nezapomínejme na Softronic Hyperion, nasazen v roce 2014.
Komplet domácí výroba v krásné tříkusové sérii.
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/RO/SFTRA_9141.php

Twix

Taky mě to hned napadlo po přečtení titulku, sice je to takové exotické vozidlo pro soukromého dopravce, ale nový elektrický vlak to je.

Mates

Paradoxom je, že ten nezmysel do verejného priestoru vypustil sám Alstom v tiskovej správe.