Velká proměna jablonecké MHD. Město spustilo poptávkovou dopravu, třetinu mají zajistit elektrobusy
Elektrobus E-WAY v Jablonci nad Nisou. Foto: Město Jablonec nad Nisou

Výkony MHD projdou rozdělením na několik souborů.
Výkony MHD projdou rozdělením na několik souborů.
PRAVIDLA PRO OBJEDNÁNÍ POPTÁVKOVÉ DOPRAVY 2. Zneužití objednávky a Black list Beru na vědomí, že: • pokud nevyužiji objednanou jízdu bez předchozí omluvy, může být moje jméno zařazeno na seznam neobsluhovaných osob („Black list“); • v případě opakovaného nevyužití objednané jízdy (druhé a další neodůvodněné nedostavení se), bude další objednávka umožněna pouze se souhlasem dispečera poptávkové dopravy. Nemělo by to být obráceně? V případě neomluveného nedostavení se na objednanou jízdu by nejprve mělo přijit u další objednané jízdy to posouzení dispečerem a od druhého neomluveného nevyužití by měl přijít ten Blacklist. 3. Přesnost objednávky a nástup/výstup Objednávkou beru na vědomí,… Číst vice »
Rozumné připomínky, ale když se podíváte na rozsah obsluhovaných oblastí, tak vyjma Jindřichova jde o dopravu pro lidi, pro které je těžké dojít pár set metrů na zastávku „velkého“ autobusu, a ti většinou nebodou mít problém, když se jejich spoj o 5 minut opozdí. A když ani s 10-minutovým zpožděním nepřijel, tak se prostě zavolá na dispečink, ne? (nebo vnoučatům, která na ten dispečink zavolají). No a kdo by na Jindřichově něco takového používal pravidelně a spěchal při tom, ten má vlastní auto. Jak jste v Jablonci upozorněn, když má (velké) zpoždění běžný linkový autobus? Přitom je to běžné. Ve… Číst vice »
Pozastavím se jen u toho Blacklistu a „může být“. To je pojem pro nic. Jak jsou nastavena kritéria podle kterých bude určeno zda bude nebo nebude? Bude se losovat, určovat podle pořadí počátečního písmene příjmení nebo snad pomocí otrháním listů sedmikrásky? Proč není uvedeno za jakých okolností se tak stane a za jakých ne? Když už se stanovují pravidla mají být srozumitelná a jasně daná. V těch podmínkách je psáno jedno a sice “ pokud nevyužiji objednanou jízdu bez předchozí omluvy“ což jasně říká, že bez předchozí omluvy a tedy to nepřipouští žádné posuzování z jakého důvodu se dotyčný nedostavil.… Číst vice »
Dost mě udivuje, že zrovna Jablonec se hrne do elektromobility (pocházím odtamtud a vidím, že to tam jde spíš od desíti k pěti), ale hybridy se v těch kopcích bezpochyby užijí.
Jinak jsem to tu psal už nedávno v diskuzi kolem nové tramvajové trati v Liberci: do Jablonce by se hodily parciální trolejbusy, kdyby se natáhly dráty od Jelena k Balvanu + pár dalších úseků, šla by elektrifikovat většina linek.
Budou častější intervaly?
Bude nástup všemi dveřmi?
S tou technologickou pokročilostí opatrně aby to nebylo jako s tím systémem parkování. Pamatovat na to, že méně někdy znamená více. Magistrát nechť se zaměří také na to, aby byly mapy na VPA totemech podrobnější a nikoliv slepé. Pomohlo by v ní označit více než jen názvy ulic které ne všude lze na budovách dohledat jako například doplnit do mapy označení BUS terminálu a dalších důležitých orientačních bodů. Také do mapy zanést nejen nejbližší VPA na mince, ale i VPA QR aby se bylo podle nich možné orientovat pokud jsou v jedné lokalitě jak VPA QR tak VPA na mince… Číst vice »
Jako spojením treba příspěvku na SDH a na obslužnost, kde by se koupila rozumná dodávka kombi/minibus, která by jezdila i poptavkove? Aspoň by to jezdilo a díky tomu to bylo i rozumném stavu.
Elektrobus v Jablonci, kde jsou na trasách MHD největší sklony v republice?
A proč ne? Proč jsou podle Vás naftové autobusy v kopcích lepší, než elektrické? Naopak, do kopců se elektro velice hodí, protože si cestou dolů zrekuperuje energii spotřebovanou cestou nahoru, místo nahoru pálit spojku a dolů brzdy. Taková Madeira by byl ideální modelový region pro kompletní přechod na elektromobilitu. Jen musí mít baterie dostatečnou kapacitu, aby autobus nahoru dojel, ale mezi nejnižším a nejvyšším bodem jablonecké sítě (které elektrobusy stejně nenavštíví) je rozdíl asi 400m.
Jen se za mokra dokopce musí dávat pozor, aby kola nezabírala tak, až by prokluzovala. Ale ony ani zimy v Jablonci dávno nejsou, co bývaly.
„Ale ony ani zimy v Jablonci dávno nejsou, co bývaly.“
2024
https://www.youtube.com/shorts/fpKGywWtbOY?feature=share
Nevím jak v Jablonci, ale celkově je to s úklidem komunikací v LK v zimě rok od roku horší a horší. Hlavně šetřit posypový materiál a počkat až snih vozida rozjezdí podle hesla jak napadal tak také sleze a shrabovat rozježděnou břečku je asi také velký problém. Upřímně řečeno v posledních dvou letech bez řetězů ani ránu a to jsem je obdobně používal naposledy asi před 15 ti lety.
Zkusil bych jeden na zkoušku, nechal bych ho jezdit dva roky hlavně přes zimu a pak bych zhodnotil zda je to přínos nebo nikoliv a podle toho se rozhodoval dál.
Jel jste někdy v Praze na Strahov či v Brně na Kraví horu? Nebo byl v Ústí nad Labem? Ano, v Jablonci je kopcovitý terén, ale rozhodně ne největší sklony v republice. 😉