dkv_obrazok

Velká přestavba dálniční křižovatky u letiště. Nejblíže zakázce je Swietelsky

Příprava na přestavbu MÚK Aviatická na D7 u pražského letiště. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýPříprava na přestavbu MÚK Aviatická na D7 u pražského letiště. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

Mimoúrovňová křižovatka Aviatická bude po modernizaci tvořena osmi rampami a dvěma kolektorovými pásy.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JARKA

Dokud se nerozšíří celá Lipská na tři jízdní pruhy v obou směrech a nezruší se ten přechod se semafory, bude křižovatka jen drahou třešinkou na kyselém dortu.

Martin

Proč není přímé napojení směrem k letišti ? To se budou fronty tvořit úplně stejně jako dnes ! Tato křižovatka zlepšení nepřinese.

Zdeněk

A přitom by stačilo zrušit přechod pro chodce. Snad už 4-5 let pořád něco kopou u Prahy k tomu rozkopána dubna 3 usekach najednou cele to podtrhuje dennodenní otázka cestujících myslíte že dnes bude zpoždění do 15vminut ne zase půl hodiny

Pavel

Docela by mě zajímalo, jak budou vypadat uzavírky v průběhu stavby a navazující objížďky, moc si to nedovedu představit.

V. F.

Všech 5 nabídek v rozmezí asi 200 milionů a minimálně ty dvě uvedené s téměř stejnou dobou výstavby, to není příliš dobré. Nezbývá než doufat, že jsou jejich nabídky i případné reference nezpochybnitelné. Byl bych velmi smutný, pokud by se proti výběru vítěze někdo odvolal 🙂

PetrN

Tak 516 dní byla dle ŘSD předpokládana nejkratší soutěžní doba výstavby, a daly ji do nabídky rovnou dvě sdružení. Rozdíly ve financích jsou vzhledem k očekávané ceně kolem 1mld. naopak docela dost velké. U větších staveb byly i nedávno rozdíly menší než 1%, to bylo teprve těsné a nikdo se neodvolal…

V. F.

Myslím, že se myslíš, ale to je jedno. Celá ČR potřebuje, aby se tato MÚK začala stavět co nejdříve. Tak snad to už dopadne dobře.

Koro

Swietelaci nestíhají dokončovat svoje vyhrané zakázky na silnicich a už jsou zase blízko další.

MP22

Docela zajímavé jsou cyklostezky které tou křižovatkou povedou, zdá se mi, že minimálně 4 ze 4 povedou do nikam a nebudou mít návaznost.

https://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?t=184&start=350

V. F.

Ty inženýr asi nebudeš 😄
Ona málokterá komunikace se na jedno kopnutí do země postaví celá najednou.

MP22

Aha ono se běžně staví infrastruktura do pole kde končí a pak se čeká až se jednou postaví zbytek? To sem netušil, takže ty si ten inženýr?

N.N.

Inženýr sice nejsem, ale snad mohu vstoupit do debaty i tak.
Nemálo dálnic končilo a končí výjezdem do pole, než se pokračovalo dál. Zn. Fryšták.

MP22

Skutečně? Kde ještě kromě Fryštáku končí dálnice v poli? A není to vždy náhodou kvůli nějakému nestandardnímu sporu a spíše vzácné? Tady pan V. F. píše že málokterá, tak jak to tedy je? Nejste vy bráchové?

V. F.

Já jsem nemluvil o dálnici a ty jsi zase mluvil o cyklostezce, pokud vím. Asi už to máš v hlavičce trochu pomotané, věkem. A jinak ano, ještě ti to zopakuji. Málokterá komunikace se postaví celá na jeden zátah. V podstatě žádná.

MP22

O dálnici mluvil N.N., kterému jsem i odpovídal. Takže kdo je tu pomotaný? Hoši vy máte dost, skutečně dost.

MP22

Jestli za tím, jak nerozumíte psanému textu, náhodou nebude nějaká ideologie 😉 ta částo zatemňuje myšlení a z racionálních lidí dokáže udělat hlupáky.

Walker

Nemusime chodit ani moc daleko od Prahy – viz D0 u D1…

Energetik

Pomotané to máte skutečně spíše vy. Viz. také Vaše hodnocení od čtenářů.
Tady u nás v Plzni se před 30 lety postavil most nad údolím řeky Úslavy pro budoucí dálnici D5. A nejedná se žádný malý mostek. Roky to byl samotný most v polích. Pak až se postavila dálnice.
Nyní taky máme silniční tunel pod tratí na České Budějovice postavený v rámci modernizace uzlu Plzeň pro budoucí východní průtah/obchvat silnice I/20.

Pavel

Letiště se na kole objíždí dost blbě, tak je dobře, že tam jsou. Zbytek se postaví v rámci jiných staveb

Panoramix

Celkem paradox, že se v rámci nabídek hodnotí, jestli některý zhotovitel nabídne o 10 či 20 dní kratší dobu výstavby, zatímco v rámci přípravného řízení měsíce v klidu běží a nic se neděje. A až tam při samotné výstavbě bude nastávat dopravní kalamita, najednou se se zhotovitelem zázračně dohodnou na podstatném zkrácení doby výstavby za “drobný” příplatek nad rámec ceny v tendru. To časové hledisko by se mělo hodnotit úplně jinak. V rámci zadání by měl být nějaký pevný termín pro všechny, ke kterému by byla vázaná cenová nabídka. A kdo by to zvládnul rychleji, tomu by se pro změnu… Číst vice »

Kubisek

Jako, že za odměnu dostane míň? Proč by to pak dělal?

Filip Jirsák

Doba výstavby se řeší proto, že po dobu výstavby jsou na místě zpravidla nějaká omezení. Že papírování trvá dlouho je sice smutné, ale nezpůsobuje to na místě zúžení pruhů, omezení rychlosti, uzavření pruhů, kyvadlový provoz ani úplné uzavření a objížďku.

Filip

Vypadá to, že zanikne i sjezd ke cargo zóně. Tak snad bude alespoň nějak řešen cyklo pruh 🙏🏻

krtek

Tak to doufám že snad ne. Bylo by super kdyby vznikla nějaká samostatná cyklostezka/-ky, když už se letiště snaží prezentovat jako že „na kole do práce“ (kéž by tam ty kola ještě bylo kam dát), ale cyklopruh na dálniční křižovatce fakt nee

Filip

Bylo to myšleno tak, že půjde nějak rozumně překonat dálnici ve směru od Kopaniny na letiště a opačně, bez nutnosti se motat mezi auta. Protože nejblíže je až možnost u OC Šestka.