Doprava ve městě Tramvaje

Velká oprava v Libni finišuje, tramvaje se vrátí mezi Palmovku a Kobylisy v září

Oprava Zenklovy ulice před dokončením. Foto: Praha8.cz
Oprava Zenklovy ulice před dokončením. Foto: Praha8.cz

Cestující v pražské MHD čeká od pátku 10. srpna další velké omezení na tramvajové trati mezi Palmovku a Kobylisy. Na ní je provoz omezen už několik měsíců kvůli kompletní rekonstrukci, od pátku na deset dní dojde k zastavení provozu tramvají i mezi Kobylisy a zastávkou Bulovka. Půjde o poslední velkou výluku, v září by se měl provoz po téměř devíti měsících obnovit.

Před spuštěním provozu dojde ale ještě k dalším větším omezením. Už od ledna jezdí tramvaje jen z Kobylis k Bulovce, od pátku nepojedou ani v úseku Kobylisy – Bulovka. Důvodem je pokračující rekonstrukce kanalizace, vodovodu, vozovek, chodníků a tramvajové trati v Zenklově ulici. Výluka potrvá do pondělí 20. srpna.

Podle webu radnice městské části Praha 8 má být tramvajový provoz v Zenklově ulici obnoven 1. září, celá ulice bude průjezdná i pro auta od 1. listopadu. „Zenklova se nyní svým vzhledem posouvá ze 70. let minulého století do současnosti. Bude zde více stromů, vozovka a tramvajová trať je mnohem tišší, chodníky dlážděné světlou pražskou mozaikou. Zastávky jsou přístupnější pro děti, seniory i lidi s hendikepem,“ konstatoval zástupce starosty Petr Vilgus

Nový výluka znamená změnu tras tramvajových linek. Náhradní autobusová doprava pojede nově v celé délce z Palmovky do Kobylis jako linka X10, v nočním jako linka X95 až do vozovny Kobylisy.

Změny tramvajových linek od 10. do 20. srpna

Linka č. 3 bude ve směru od Invalidovny ukončena v zastávce Palmovka na předmostí Libeňského mostu, dále pokračuje jako linka č. 6 směr Kubánské náměstí.
Linka č. 6 bude ve směru od Libeňského mostu ukončena v zastávce Palmovka v Zenklově ulici, dále pokračuje jako linka č. 3 směr Nádraží Braník, resp. Sídliště Modřany.
Linka č. 10 bude zrušena.
Linka č. 14 bude ve směru od Libeňského mostu zkrácena do zastávky Palmovka v ulici Na Žertvách (nástupní zastávka Palmovka na předmostí Libeňského mostu).
Linka č. 16 bude zkrácena do trasy Sídliště Řepy, resp. Kotlářka – Flora.
Vybrané spoje linky č. 17 budou ve směru od Levského ukončeny v zastávce Kobylisy, dále pokračují jako linka č. 37 směr Sídliště Ďáblice.
Linka č. 24 bude ve směru od Invalidovny ukončena v zastávce Palmovka v Sokolovské ulici (nástupní zastávka v ulici Na Žertvách).
Linka č. 95 bude vedena v trase Ústřední dílny DP – Lazarská – Flora.

Zavedeny budou tramvajové linky:
V denním provozu budou zavedeny linky č. 36 v trase Ústřední dílny DP – Černokostelecká – Solidarita – Vozovna Strašnice – Želivského – Biskupcova – Palmovka – Nádraží Vysočany – Vysočanská – Kolbenova – Hloubětín – Lehovec a č. 37 v trase Sídliště Ďáblice – Ládví – Kobylisy (dále pokračuje jako linka č. 17 směr Sídliště Modřany).
V nočním provozu bude zavedena linka č. 90 v trase Radošovická / Nádraží Strašnice – Strašnická – Vozovna Strašnice – Želivského – Nákladové nádraží Žižkov – Biskupcova – Palmovka (výstup v Sokolovské ulici, nástup v ulici Na Žertvách).

Schémata naleznete jsou na stránkách DPP.

11 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • celou dobu vyluky jezdi nahradni tram 30 k sidl. dablice a ted ji na tyden precisluji na 37… proc proste neponechali cislo 30?

    • Patrně proto, že to budou nějaké „přímé vozy“ z linky č. 17, které nepojedou v celé trase současné „náhradní“ linky č. 30, takže pro ně bude možná nutno vydat samostatnou licenci – a po skončení této výluky s delší NAD bude ještě znovu pokračovat (do konce srpna t.r.) ta dosavadní výluka s provozem „náhradní“ linky č. 30 a přestupy v zastávce Bulovka, takže by to cestující zbytečně pletlo.

    • A Vám snad nestačí aspoň to zábradlí, které je na obrázku u textu? Kolik by jinde dali za to, kdyby měli aspoň to …

  • Dlouhodobá výluka v úseku Kobylisy – Bulovka byla před pár lety. Proč se neudělalo vše při této výluce a výluka se opakuje… trochu mi to připomíná SŽDC.

    • To byla ovšem výluka jen pro opravu tehdy nejvíce „rozpadlých“ úseků tramvajové trati – současná výluka, kromě toho, že se při ní definitivně zrekonstruuje už celá tramvajová trať (v úseku Palmovka – Bulovka), je vyvolána totální rekonstrukcí (v podstatě spíše novostavbou) původní (stoleté) kanalizace, která už byla ve zcela neopravovatelném stavu a hrozila haváriemi, a i obnovami dalších sítí + přemostění Rokytky (původní most byl údajně nejstarším betonovým mostem v Čechách). A považuji za velmi pozitivní, že se tentokrát podařilo zkoordinovat hned několik akcí tak, aby proběhly současně a bylo dosaženo maximálního výsledného prospěchu.

      • Tak hlavně jestli udělali zábrany, aby auta nemohla v kolonách stát na tramvajových kolejích.

        • Vozovky ovšem budou na většině trasy dodělávat až po obnovení provozu tramvají – a otázkou je, zda se tam všude vejde samostatný jízdní pruh pro automobily.

      • Před pár lety byla dlouhodobá výluka Ke Stírce – Bulovka. Ve většině části této trasy byly položeny nové koleje + související povrch komunikace. Nyní je asi v plánu rozkopání kvůli rekonstrukcí sítí…

        • Ano, nové koleje vedou od stírky až na zastávku Bulovka, kam dnes zajíždí 30. Z hlediska tramvajového provozu už zbývá jen napojit zastávku přes křižovatku s novou tratí, což je prakticky jen pár metrů. Co na tom budou dělat dalších x týdnů, že se po té 10 denní výluce nemůže obnovit provoz kompletně, nechápu. Snad jen že není hotová trať přes most přes Rokytku. Ale tam je to vůbec podezřele pomalé.

          Místní si jistě pamatují v zimě několik týdnů jednokolejného provozu přes původní most, kdy se očekávalo zahájení prací v místě té druhé, uzavřené koleje. Výsledek byl takový, že až do úplného uzavření tratě se tam ani nekoplo a tudíž ta umělá „splítka“ byla úplně zbytečná.

          Vůbec ten postup rekonstrukce je tristně pomalý. Jde o pár kilometrů ulice s kolejemi, ale maká se postupně na pár malých úsecích, most je půl roku rozkopaný a stále není dokončený. O víkendu a večer vše stojí, chodníky i silnice nehotové. Kdyby se do toho dali pořádně, tak to mají za dva, maximálně tři měsíce hotové (staré koleje kupodivu mizí hned první den uzavírky), ale to by muselo dělat víc lidí na více místech a více směnách. Nicméně i za vyšší cenu by se to stihlo rychleji, za stejný čas by se mohli projít více rekonstrukcemi a ne že je ve městě najednou rozkopáno x míst na půl roku.

          • Vy jste snad Tatar, ne?
            Výluka tramvajového provozu je podřízena především totální obnově a modernizaci kanalizace (vedoucí většinou přímo pod tramvajovými kolejemi), a ta zatím v úplnosti hotova není (m.j. například u zastávky tramvají Vosmíkových),a hotová zatím není ani rekonstrukce mostu přes Rokytku, takže zjevně dříve než koncem srpna nebude možno úplně dokončit ani všechny práce na obnově tramvajové trati (převážná část je v podstatě hotova už teď) – nevím, co je na tom k nepochopení. Ano, i mně se často zdá, že leccos trvá zbytečně dlouho, ale pro ty akce přece někdo vypracoval POV a někdo jiný kompetentní i na jeho základě vydal stavební povolení – takže skutečný počátek problémů s dlouhou dobou realizace je tam + u investora a u stavebního úřadu, ne až na stavbě u dodavatele.

Newsletter

Partneři


Výběr editora