Velká modernizace tahu z Písku na jih dostala zelenou
Silnice I/20 mezi Pískem a ČB dávno nesplňuje požadavky na bezpečnost. Pramen: ŘSD/dokumentace EIA
Plány Ředitelství silnic a dálnic na zkulturnění dávno nevyhovující silnice I/20 od Písku k Českým Budějovicím se nekříží se zájmy
Takže ZZR nic nenašly ? Tak to se určitě najde nějaký eko-spolek, který je napadne :-(. Jinak ta silnice je zvláště ve své jižní polovině tragická – samé kopečky a údolíčka, člověk nevidí pomalu 100 metrů před sebe :-(.
Samozřejmě kruhových objezdů. 🙂
Již delší dobu mě trošku trápí otázka koordinace výstavby dálnice, na jedné straně se staví v jihočeském kraji D3 a u Prahy nic, D4 od Prahy už je skoro u Písku a na jihu se teprve řeší. Kdyby se stavěla jen jedna máme už dálnici do Budějovic dávno. Nu což „na každou robotu nám treba špecialistou“.
Jarda.V: Hlavně mám pocit, že výsledkem této výstavby budou ucpané České Budějovice a zvýšení dopravy přes Písek, než bude dobudována D3 ve středních Čechách.
Musím se zeptat slovy klasika: Byl jste někdy v Budějovicích?
Paja: Jo pracuji v ČB a jet ráno z Českého Krumlova, Kaplice znamená zasekání na kruhové křižovatce u Litvínovic. Odpoledne je zvlášť úžasná cesta po Mánesovce směr Výstaviště.
Tak pak byste mohl vědět, že tahle stavba žádné zahlcení ČB navíc nepřinese, protože všichni co tam jezdí teď tam budou jezdit i potom.
ZVýšení dopravy přes Písek – už teď je cesta přes Písek pro mnoho přiležitosti lepší a jezdí tudy spousta lidí. To že by se sem nějak dramaticky nahrnuli ti co teď jezdí přes Tábor bych nečekal, zvlášť když bude souvislá dálnice z ČB k Miličínu.
S tím opatrně! Ještě by někdo mohl dojít k závěru, že D3 je ve středních Čechách vlastně zbytečná a všechno může jezdit přes Písek a D4 :-/
Ten závěr je ovšem všeobecně známý už dávno (a nemálo řidičů se podle něj už dávno i chová) …
Upřímně řečeno, ta středočeská část D3 zřejmě nebude postavena nikdy.
Takže udělat dálnici Písek Tábor a je to 😀
na hranicích má být D3-ka někdy v roce 2025 (spíše 2028) a u pražského okruhu? Doufám že alespoň jeden z mých synů si dálnici projede v celé délce dřív než půjde do důchodu a seberou mu řidičák, protože generace do které spadám já se toho nedožije.
Přitom by stačilo, jí za Táborem stočit k Příbrami a napojit na D4 😀 😀
No, k Příbrami asi ne, to spíše někam k Mníšku pod Brdy – ale obávám se, že by to bylo podobně neprůchodné řešení jako ten nyní navrhovaný přechod Sázavy, protože i tam je rekreační oblast s jinak zatím nepříliš narušenou krajinou.
Tam už by to neprošlo, kvůli rekreaci na Slapech. D3 má obcházet Votice směrem k Sedlčanům. Takže by tam stačilo nějakých 30km dálnice, podél I/18, která stejně tvoří část krajského okruhu Prahy. Bohužel D4 má kapacitní problémy už dnes a ani nekončí na D0, natož v Praze, ale na Jílovišti.
Já věřím, že se D3 přes Posázaví protlačit nakonec povede. ŘSD se s ekoteroristy už umí vypořádat a nakonec vše co chtěla, postavila. D11 u Hradce, D8 Středohořím. Ano, trvá to, ale nakonec se to postaví. A bude to moc fajn.
Za to může ten geniální nápad prostřelit středočeskou část D3 přes dosud nedotčené Posázaví. Kdyby ji nechali napojenou na D1 tak jako je dneska, mohlo to jít snáz. Akorát by asi museli tu část D1 před Prahou rozšířit ještě o jeden pruh.
Samozřejmě – kdyby měli „kompetentní“ rozum na neprosazovali tvrdohlavě nesmysly (které nakonec stejně dopadnou neslavně jako D8 přes České středohoří), tak už mohla být výstavba D3 asi skoro hotová …
A I/3 skrze Posázaví nevede?
Plány se sice nekříží zájmy ochrany přírody, ale rozhodně se budou křížit se zájmy různých ekoteroristických spolků…
Takže úsek Písek-Pištín bude třípruh v kategorii S13, 5? Dle popisu (širší středový pás) by to odpovídalo.
Ještě by bodla modernizace / zkapacitnění Písek – Plzeň, případně Nepomuk – Plzeň. Často je to dost tragedie.
Pravda, to je další taková kozí stezka, ovšem s dopravním zatížením dálnice :-(.
Bylo by dobře, kdyby si obce jako podmínku pro souhlas vyjednaly současné postavení souběžného chodníku a cyklostezky a havarijnich zálivu . Současný stav znamená, že z vesnice do vesnice musí člověk autem jinak riskuje život a když dostane poruchu, tak musí utéct do pole a čekat na velkou ránu.
Stačila by polní cesta, nebo obnovit nějakou zaoranou souběžnou polní cestu.
Určitě je potřeba i souběžný chodník pro pěší a cyklisty, polní cesta je absolutně nedostačující. V létě prašná, za deště rozmáčená, na podzim rozmáčená pořád, za sněhu mizerně schůdná, okraje si zaorají zemědělci, aby si zvětšili pole… ČR nemá být balkán, postavme plnohodnotnou cestu. Uleví se i motoristům od stresu z lidí na okraji té silnice.
Asi ano, jen se mi nelíbí v krajině zbytečně vylitý asfalt. Jen jeden příklad, kde teda ale není žádný pěší provoz. Na I/27 obchvat Velemyšlevse, tak se z okraje Velemyšlevse postavil do prudkého kopce asfaltový chodníček (tak 1m široký) k MÚK Vysočany (?) kde je autobusová zastávka u jednoho z kruhových chodníků. Nevěřím že tam někdy někdo půjde z obce na tu zastávku (určitě jim do obce stále zajíždí bus).
Chápal bych vás, kdybychom se bavili o rozpůlení nějaké krajiny asfaltem vejpůl, ale pokud těsně vedle hlavní silnice 2+1 přistavíte ještě 2,5m širokou silničku pro pěší a cyklisty, tak o žádném hyzdění krajiny nemůže být řeč. To naopak splyne, nejlepší způsob jak to umístit, ne? Vizuálně výraznou bude nadále ta hlavní silnice. A ta někudy vést musí, takže tu neřešíme. A když tam tu stezku/chodník nedáte, budete nutit lidi k pohybu po té rušné silnici, protože vyhnout se jí bude znamenat značnou zacházku, což bude problém hlavně pro pěší… cyklista ty 2-3km navíc v jihočeských rovinkách dá, ale pro pěšího… Číst vice »
Samozřejmě se to netýká těch obchvatů, tam to pěší i cyklista vezmou po staré skrz obec, nebudou si zacházet/zajíždět, tam není důvod stavět jim souběžnou cestu. Bavím se o těch úsecích, kde se stopa nezmění.
Tak hlavně aby nedopadly stylem „kdo chce víc nemá nic“. Pokud to nebude na jeijch pozemcích, tak jejich souhlas imho potřeba není.
Tak zrovna v tomto úseku souběžná cyklostezka by byla k čemu? Spousta silnic přes vesničky okolo s minimálním provozem a někdo bude jezdit kolem silnice? Nehledě k tomu, že tam kde postavili cyklostezku kolem silnice stejně cyklisti jezdí po silnici, zjevně žádné milodary neocení.
Ne každý si chce zajíždět a jezdit zig-zag? Vaše druhé tvrzení je absurdní nesmysl. Cyklista je povinen použít v takovém případě stezku, pokud tak nečiní, porušuje zákon, o žádný milodar se nejedná, ale o povinnost. Jistě, někteří to porušují, ale to porušují zase jiní nejvyšší dovolenou rychlost, takže proto, že někteří ji porušují a nemůžeme do každé obce postavit hlídku, ji zrušíme? Přechody a semafory taky zrušíme, protože mnozí chodí na červenou a mimo přechody, ač k nejbližšímu přechodu je méně než 50m?
Pane byl jste někdy venku? Zkuste si někdy sednout k cyklostezce mezi Municemi a Hlubokou na Vltavou a počítejte počet cyklistů, kteří jedou po silnici místo aby jeli po nové cyklostezce. Že jim značka dává povinnost použít cyklostezku? To dává, ale jednak – kolik cyklistů to ví? A druhak – kolik cyklistů si něco dělá ze značek nebo předpisů obecně.
Bingo. Kolik cyklistů jezdí potmě bez světel, uprostřed silnice, na kruháči v protisměru (za tmy bez světla, ano, i to jsem jako řidič zažil)…
Z významné části jinak normálních lidí se po usednutí na kolo stávají sebevrazi bez mozku.
A kolik řidičů motorových vozidel nedává cyklistům přednost v jízdě za bílého dne? Kolik řidičů míjí cyklisty tak, že je málem sundají pravým zrcátkem? Jako cyklista toto bezohledné chování zažívám pravidelně.
Stezku Munice – Hluboká neznám, ale mnohdy jsou cyklostezky postavené tak, aby se odškrtlo, že byla postavena, ale bez ohledu na to, jak se na ní bude jezdit. Například cyklostezka končí ve 12% klesání vyústěním na silnici.
Zákon je v tomto bodě napsán docela gumově – nedefinuje jednoznačně, co je souběh a co už ne (takže bez zákazové značky se toho moc vyžadovat nedá…).
Navíc tahle konkrétní stezka je sice relativně zánovní, nicméně kvalita je už mizerná (nerovnosti), průjezd prostorem před zemědělskými objekty taky nestojí za moc a výjezd v Municích je docela prasecký s nedobrým rozhledem. Takže zejméně ve směru do Budějc stezku nevyužívá docela dost lidí. (A to tahle aspoň není na několika místech přerušena, ideálně s povinností vést kolo.)