Letecké společnosti Letectví Letiště

Velká expanze Ryanairu v Praze: 11 nových linek, mezi nimi Zadar i Marseille

B737, Letiště Václava Havla Praha, foto: Letiště Praha
B737, Letiště Václava Havla Praha, foto: Letiště Praha


Největší evropská nízkonákadová společnost otevře od příštího letního letového řádu z Prahy dalších 11 nových nových linek a přidá na Ruzyň další letadlo. 

Od letního letového řádu začne firma nově létat do  Marseille (2x týdně),  Bournemouthu (2x týdně), Kodaně (denně), Rigy (3x týdně),  Göteborgu (2x týdně), Billundu (3x týdně), Stockholmu (3x týdně) a Zadaru (2x týdně).  Už včera začal Ryanair prodávat letenky na nové linky do Itálie, konkrétně do Bari, Pescary a Trevisa.  I v létě bude létat dál do Ammánu, Paříže, Pisy a Marakéše, kam otevře nové spojení  na konci října. Tyto linky zahrnul Ryanair do seznamu nových linek, celkem tak mluví o patnácti linkách. 

Firma bude od letního letového řádu nabízet celkem třicet linek z Prahy, celkem více než 130 letů týdně. Ročně chce přepravit 2,1 milionů lidí z Prahy. 

Kromě nových linek navýší Ryanair i počty letů na stávajících linkách. Od zimy začne létat na letiště Stansted v Londýně 17x týdně (dosud 16), s letním letovým řádem navýší počet letů na 19 týdně. Na konci března začne také létat denně do Budapešti (dosud 6x týdně)

Letenky do nových destinací (s výjimkou Itálie) začne prodávat během dne, cena má začít na 529 korunách za jednu cestu. 

Ryanair už dříve oznámil expanzi v Praze se zimním letovým řádem. Nově zde bude mít bázovaná tři letadla, otevírají se například nové linky do Ammánu, Marakéše či Eilatu.

Už loni byl Ryanair podle sedačkové kapacity na Letišti Praha v zimním letovém řádu druhý po Českých aeroliniích, letos svoji pozici ještě posílí. „Celoročně byl Ryanair z pohledu přepravených cestujících za rok 2017 na 4. místě, ale předpokládáme, že za rok 2018 se posune na 3. místo,“ dodala Kateřina Pavlíková z Letiště Praha.

V původním textu bylo chybně uvedeno Alicante, za chybu se omlouváme.

8 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Je tu nějaký odborník?
    Na kolik přijde aerolinku nějaký průměrný let třeba 1000 km – to je plus mínus Paříž nebo Londýn „all inclusive“?
    Tedy cena letadla, personálu, palivo, poplatky …?
    Myslím, že cena pod tisíc je podnákladová, ale asi se jim vyplatí ty ceny „od“
    A kdyby se to třeba redakci chtělo zjišťovat pro různé stroje, jistě by to čtenáře zajímalo :)))

  • Zdá se, že v Irsku soukromý kapitál porazil „národního dopravce“ Aer Lingus, aniž by k tomu přispěli lidé jako pan Tvrdík.

    Bude to možná i tím, že Irsko není řízeno závistí a záští vůči všemu „nestátnímu“ či „nenárodnímu“, jako je tomu v Česku.

  • V tom výčtu linek v článku vám vypadlo Alicante, naopak Kodaň je tam dvakrát.
    Moc dobrá zpráva, ještě mi tam chybí Kanáry nebo Maroko na zimu a budu spokojen 🙂

Newsletter

Partneři


Výběr editora