Velká elektrizace ve Štýrsku. Rakušané otevírají první zmodernizovaný úsek Steirische Westbahn

Elektrizace Steirische Westbahn. Pramen: ÖBB/Karl Heinz FerkElektrizace Steirische Westbahn. Pramen: ÖBB/Karl Heinz Ferk

Vlaky budou moci přejíždět mezi Koralmbahn a Steirische Westbahn, což umožní přímé spojení elektrickými vlaky Štýrský Hradec – Wies-Eibiswald.

Odebírat
Upozornit na
guest
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Davidoff

Je vidět nějaké urychlení elektrifikace po výzvě adresované politikům a SŽ? Nebo je ticho po pěšině a vesele zaostáváme dál. Jaksi jsem nezaznamenal zahájení nových projektů elektrizace. Neboť dráty nad kolejemi je aktuálně jediná smysluplná elektrifikace těžké nákladní dopravy, pokud však stát cenami elektřiny elektrickou trakci uměle neodstřelí.

Twix

V článku to není úplně vyjasněno, tak jen doplním že přímé vlaky po kousku Koralmbahn do Wies-Eibiswald jezdí už 15 let, akorát tedy v motorové trakci a nenapojuje se to ve stanici Weststeiermark, která bude teprve otevřena.

libcha

Na těchto tratích dosud jezdil dost zajímavý a snad endemický vozový park. Ten asi dojezdil, že?

fous55

Kolik % sítě je elektrifikováno, je zcela irelevantní. Podstatné je kolik % cestujících a nákladů se přepravuje na elektrifikovaných tratích. Pokud mě neklame skleróza, tak jsem někde četl, že to v ČR je asi 94 %.

xyz

Navíc v Rakousku je to % tak vysoké i proto, že:

– v některých spolkových zemích vyložené lokálky nikdy nevznikly (Tyrolsko)

– jinde vznikly a od počátku byly elektrizované (Lilo, Stern+Hafferl, SLB, taky do Bad Gleichenbergu/Übelbachu)

– jinde vznikly a později byly (aniž by kdy byly elektrizovány) zrušeny, takže se tím snížil podíl neelektrizovaných tratí vůči (taktéž příslušně poníženému) celku

Valtteri

Souhlas. Na druhou stranu na zbytku „udržitelné“ sítě k elektrifikaci dochází. A to i na tratích spíše regionálního významu. Teď, pokud se nemýlím, běží projekt elektrifikace na Traisen, nebo Braunau am Inn. Třeba Bavorsko má v některých částech zoufale málo elektrifikace i na místech, které mají víc, než jen regionální charakter. Mám na mysli např. Horní Falc z Řezna nebo Norimberku směr Marktredwitz, Hof, Schwandorf a Cheb.

DavidS

Zillertallbahn se nebere jako lokálka?

xyz

Ach pardon, vlastně ty 2 úzkokolejky ano.

Resp. lokální železnicí byla i Stubaitalbahn, ale ta elektrizovaná snad od začátku.

Dusanh

Parametr procenta elektrizace naší sítě je zcela zcestný – min. polovina aktuálně neelektrizovaných tratí nemá vůbec žádný ospravedlnitelný předpoklad k elektrizaci.

Pražák

Většina naší sítě nemá důvod k existenci :/

JirkaJJ

Ono pokud máte trať, kde je maximálka 50 nebo 60, tak se nesmíte divit, že tam nikdo nejezdí – auto vítězí hned několikrát. Na silnici může 90 km/h (kde jezdí lokálky většinou dálnice nejsou) a navíc vás odveze od dveří ke dveřím. Aby byl vlak konkurenceschopnější, tak by musel jezdit víc než těch 90 km/h, aby nahnal čas ztracený zastavováním v zastávkách a čas ztrávený cestou z/na nádraží. Přitom když se člověk podívá, tak kdejaké lokálka o jejímž zrušení se mluví může spojovat okresní města s desítkami tisíc obyvatel a tudíž by tam potenciál byl. Ale nikdo nebude dojíždět do… Číst vice »