Velká elektrizace ve Štýrsku. Rakušané otevírají první zmodernizovaný úsek Steirische Westbahn

Vlaky budou moci přejíždět mezi Koralmbahn a Steirische Westbahn, což umožní přímé spojení elektrickými vlaky Štýrský Hradec – Wies-Eibiswald.
Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) dosáhly prvního zásadního milníku v elektrizaci Štýrské západní dráhy (Steirische Westbahn). V pondělí vyjedou elektrické vlaky na první hotový úsek Wettmannstätten – Wies-Eibiswald, který měří 33 kilometrů.
Velká modernizace probíhá na Steirische Westbahn, která zahrnuje přes 90 kilometrů tratí Štýrský Hradec – Köflach a Lieboch – Wies-Eibiswald, od roku 2021. Celkově má být hotovo v roce 2033.
Zmíněný jižní úsek Steirische Westbahn, kde je elektrizace už dokončena, se napojuje v nově zbudovaném uzlu Weststeiermark na nový koridor Koralmbahn. Vlaky tak budou moci přejíždět mezi Koralmbahn a Steirische Westbahn, což mimo jiné od prosince umožní přímé spojení elektrickými vlaky Štýrský Hradec – Werndorf – Hengsberg – Wettmannstätten – Wies-Eibiswald.
„Úspěšné uvedení do provozu elektrifikovaného úseku mezi Štýrským Hradcem, Wettmannstättenem a Wies-Eibiswaldem je milníkem pro udržitelnou mobilitu ve Štýrsku. Touto modernizací dáváme jasný příklad ekologické, spolehlivé a efektivní železniční dopravy,“ uvedl Ewald Jantscher z ÖBB-Infrastruktur. Podle něj elektrifikace ročně zabrání vypuštění 16 tisíc tun CO2.
Modernizace Steirische Westbahn ovšem neznamená pouze elektrizaci. Vylepšuje se 16 nádraží, kde se budují parkoviště P+R, rekonstruují se tunely a ruší přejezdy. Investice do Steirische Westbahn má činit v přepočtu zhruba 14 miliard korun.
Železniční síť ÖBB je elektrizována zhruba ze 75 procent, což výrazně převyšuje evropský průměr (EU 57 %). Česká železniční síť je elektrizována z jedné třetiny. To vedlo nedávno k výzvě Asociace českého železničního průmyslu (ACRI), která volá po rychlejší elektrizaci.