Velká elektrizace ve Štýrsku. První elektrické vlaky vyjedou na Steirische Westbahn v létě

Elektrizace Steirische Westbahn. Pramen: ÖBB/Karl Heinz FerkElektrizace Steirische Westbahn. Pramen: ÖBB/Karl Heinz Ferk

Železniční síť ÖBB je elektrizována zhruba ze 75 procent, oproti tomu česká síť jen z jedné třetiny.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vondrák

Jsem zvědavý, jak se s tím naši zákonodárci popasují. V plánu je toho dost. Ale trochu se bojím, že až se změní vláda, půjde vše na nákup hlasů voličů.

Redaktor

Co s tím mají zákonodárci? Elektrizaci dělá SŽ, žádný zákon k tomu není třeba, jen vůle a peníze. Toho prvního se ji tradičně nedostává, nejen v elektrizaci, ale i v modernizacích o vrt ani nemluvě.

Vondrák

No ty peníze na to musí někdo dát a schválit…

Jenda

https://www.spravazeleznic.cz/-/z-prahy-do-kladna-elektrickym-vlakem-uz-v-roce-2025 Toto si tu odlozim..posledni odstavec to cele podtrhuje

JirkaM

Bohužel nám ta elektrifikace roky zaostává. Zase budeme dohánět západ a stejně je nikdy nedoženeme.

Kamui

Co Západ. I třeba takové Polsko.

2101

Kéž by jen západ… Ona například i taková Ukrajina kde jde posledních 11 let velká část rozpočtu do armády, má vyšší procento elektrizovaných tratí 😀

SJ

Průměrná rychlost elektrizace v 2,8 kilometru železničních tratí ročně je pořád vyšší, než za posledních 100 let v USA. Musíme se umět pochválit 🙂

František Josef

Přesně, #jižbrzy. Ani elektrifikace dálnic nejde takovým tempem. Rozdávejte odměny.

mgr.pavel

To sice ano, ale obecně bychom se měli srovnávat a pohlížet k těm nejlepším, ne k těm dost podprůměrným, ne?

Twix

Ta hodnota 2,8 km/rok je taková ošemetná, hodně toho doběhlo těsně před rokem 2010 – Lichkov, Opava, Velenice, chvíli předtím i Ostrov nad Ohří, Mošnov, Ova střed, Milovice. Těch 28 km jsou Kouty nad Desnou a Litvínov? I po roce 2020 se toho stihlo udělat už víc – Uničovka, Zastávka, Hustopeče, Kadaň… takže jaké tempo máme v této desetiletce? Každopádně by to mohlo být lepší, ale zrovna aktuální postup v Rakousku bych za příklad nedával.

FP1

Česká železniční síť je elektrizována z 1/3, ale při skoro dvojnásobné celkové délce železničních tratí, oproti Rakousku.

panda

Proto porovnáváme relativně, nikoliv absoulutně:D zpátky na základku kolego

Plecháč

Akorát to relativní srovnání také není úplně fér, protože relativní elektrizaci můžete zvýšit třeba tak, že zrušíte neelektrizovanou lokálku. To se v Rakousku dělo častěji než u nás.

Twix

A i historicky neměli tolik vyložených lokálek jako my, jejich síť jsou spíš hlavní tratě a S-Bahny. Ostatně i tyto dráhy jsou vlastně S-Bahn kde jezdí i patrové soupravy s motorovou lokomotivou.

Twix

Asi bych to skoro řekl naplno, že toho mnohem víc zavřeli než zadrátovali. Co poslední dobou elektrifikovali? Napadá mě Klagenfurt – Wolfsberg, což se dost prolíná s otevřením Koralmbahn, stejně jako stavba v článku. Z Wolfsbergu na sever je to léta zavřené a třeba v Szentgotthárdu na ně Maďaři čekají už dlouho.

tarten

Ať to budete porovnávat jak chcete, Rakušáci mají prostě výrazně víc elektrifikovaných km tratí než my.