Velká Británie znárodní dalšího železničního dopravce. Nejpřesnějšího s novými vlaky
Jednotka Stadler FLIRT společnosti Greater Anglia. Foto: Greater Anglia

Cestujících ani zaměstnanců se změna nijak nedotkne.
Cestujících ani zaměstnanců se změna nijak nedotkne.
A u nás se vydáváme přesně opačnou cestou. Inu řešení po česku.
Systém provozovaný dříve ve Velké Británii je s tím kontinentálním naprosto nesrovnatelný.
Kde jsou u nás franšízy na dráze?
Bylo by dobré si o tom nejdříve něco zjistit. 😉
Vysvětlil by mi někdo prosím, jak rozumět slovu „franšíza“?
Franšíza = Pobočka?
Jsem to guglil a nepobral.
Jenom pokud tomu někdo rozumí,jak jsou na tom Chiltern Railways a Trans-Penine express? Pokud se nepletu tak TPE uz znarodnily a Chiltern by na tom meli byt podobne
TPE byl přímo znárodněn, Chiltern stále vlastní a provozuje Arriva, ale už mají nějakou jinou smlouvu se státem, místo původní franchisy.
Rozmáhá se nám tady takový nešvar, že zas z děr vylézají komunisti a kradou cizí majetek. Toto opravdu nejsou zprivatizované jednotky po původních BR, pokud je stát chtěl, tak se měl majitele zeptat, jestli mu je prodá a za kolik.
Melete nesmysly – tamní stát zjevně odkoupí akcie příslušné společnosti, která je pozůstatkem dceřiné společnosti nizozemských drah, a již při odchodu těchto z dané společnosti před pěti roky bylo dohodnuto budoucí převzetí té společnosti daným státem, který prostě nechce objednávání přepravy cestujících nechávat z daní vydělávat soukromé společnosti, kterým přenechává na železnici boj o přepravu nákladů objednanou převážně soukromými-nestátními firmami.
V britském systému stát neobjednává u dopravců službu vození cestujících, ale naopak prodává dopravcům možnost cestující vozit.
Institut znárodnění fungoval na mnoha místech a dlouho před nástupem komunistů k moci. Vždy byl ale za úplatu. Jen komunisti tento výraz ve svém newspeaku použili pro krádež, tak jako změnili význam slova demokracie v názvu státu.
Pro výstavbu znárodňování všichni podporují. Teda do té doby něž se jich to osobně dotkne.
To si asi pletete s institutem vyvlastnění, což je trochu něco jiného.
České veřejnosti může být známý i jako provozovatel vlaků mezi přístavem Harwich a londýnským nádražím Liverpool Street, což je trať, po které cestovaly z Československa děti v transportech, které organizoval Sir Nicholas Winton. Na těch nádražích je k tomu minimálně jedna pamětní deska (nejspíš vícero).
Na nádraží Liverpool Street jsou i sousoší a československé pamětní desky
Tak snad konečně budu moci ze Stanstedu do Londýna dojet normálně na Oyster kartu nebo „na telefon“, aniž bych musel kupovat extra lístek v jejich apce. Z Heathrow a Gatwicu už to funguje.
To není v gesci dopravce ovšem. TfL na tom nicméně pracuje a na Stansted by se mělo pay-as-you-go mělo dostat ještě tento rok.
Děkuji za dobrou zprávu!
Tak snad se pochlapí i EMR a půjde to časem i na Luton … ať to máme komplet … Southend neřeším, tam od nás nic nelétá.
Tam už to jde, včetně Dartu z nádraží k letišti. Je to tak i označeno třeba v této mapě: https://content.tfl.gov.uk/london-rail-and-tube-services-map.pdf
Pred Covidem tam letal EasyJet, letiste bylo takove rodinne, ze me az prekvapilo jak prisnou kontrolu na odletu tam meli, oproti Stanstedu nebo Gatwicku.
Když jsme tam před pár lety jeli, tak bylo mnohem výhodnější si jízdenku z Stanstedu do Londýna rozdělit na dva úseky.
Až tam bude komunistický znárodněný jizdní řád, tak to buď nepojede, protože výrobce nedodá náhradní díly na ukradené (znárodněné) jednotky, nebo bude udělaný tak, jako u nás v 80.letech, takže pár náhodných výstřelů denně.
Nelze nesmysly – nikdo tam neukradl/neznárodnil samotné jednotky, ale stát tam řádně odkoupil celou společností akcie! Když totiž dva dělají totéž (dle názvu), tak to není totéž!