Veleslavín ve špičce ucpaly megatrolejbusy. Terminál museli uvolnit regulovčíci

Dopravní komplikace na terminálu Nádraží Veleslavín. Foto: Zdopravy.cz, Ondřej KubalaDopravní komplikace na terminálu Nádraží Veleslavín. Foto: Zdopravy.cz, Ondřej Kubala

Terminál Nádraží Veleslavín byl mimo provoz. Nástupiště zaplnili lidé cestující na letiště.

402 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Pravda

No a vidíte být Metro hotové až na letiště nedošlo by k tomuto kolapsu a excesu a dnes by se pravděpodobně Metro prodloužilo v pohodě až do cílové stanice,, náměstí Kladno,,a lidé by byli zcela dojati a nadšeni, že jim Metro konečně končí u jejich domů, myšleno stanične a nemusí se ještě složitě dopravovat od jejich nového vlaku do centra, či na předměstí,to vše by totiž obsloužilo v pohodě nové Metro i se svými novými stanicemi probíhajícími celým Kladnem i mistr Jágr by totiž byl spokojen, že na jeho zápasy se v pohodě dostanete Metrem.🥇🗽👍✌️🥰😉🤗🎸⚖️🎺👼🛌🍾⚓🎰

ldx

Takové bláboly. Ach jo.
Trolejbus je prostě nový, dal bych tomu měsíc dva, než si to sedne. Řidiči jsou mezci arogantní, s tím nikdo nic nezmění, ale i oni to všechno po čase zvládnou.

TS73

Když jsem tu v komentářích po oznámení délky trolejbusu napsal, že se z křížovatky na Veleslavíně chudáci řidiči(tedy hlavně ti trolejový) pominou, byl jsem ujištěn, že to bude všechno v těžký pohodě, automatická zelená, žádněj problém s obloukem a že vymýšlím nesmysly. Ta křižovatka a vůbec řešení stanice metra , nádraží a autobusového nádraží je jeden ze největších dopravně stavebních nesmyslů co znám. A tohle musel čekat každej kdo tam v ranní špice strávil alespon 5 minut. Bohužel nikdo z investorů a projektantů asi těch 5 minut neměl. V tomhle případě mám pocit ,že než něco postavit blbě, je lepší… Číst vice »

ldx

To jistě. Věděli, že to bude důležitý dopravní uzel a kvůli pochybným úsporám nějakého magora z ODS na tehdejším magistrátu, aby se mohli vykázat jakýmisi úsporami, šetřili kde mohli.
Zatímco u Blanky překročili rozpočet dvakrát. To zastupitelstvo by komplet měli vymáchat ve Vltavě a v lednu.

Karel

Tramvaj na Dědinu,na Libuš,do Slivence,smyčka Depo Hostivař atd. Tohle je další Scheinherrova prasárna. Kde jsou důležité silniční stavby k sakru ??? Dělá se něco taky pro motoristy, úchylové šotoušský?

Škrpál

Je vás jen 28 %, tak mlčte a šoupejte nohama.

Leoš Konečný

Na to zapomeň, je nás mnohem víc a počkej až konečně začneme řvát my.

Petr Herbrik

Vždy mě pobaví, jak jsou autíčkáři přesvědčení, že celej svět je tu jen pro ně. Ideální svět pro autíčkáře by byl, kdyby se děti rodili rovnou 18ctiletí, aby s přestříhnutím pupeční šňůry dostaly řidičák a důchodci, co už nemohou řídit, rovnou poslat do dřevěnýho futrálu a ti, mezi tím, co z jiného důvodu nemohou řídit, poslat někam (třeba do koncentráku), kde by nezacláněli, aby neexistovali chodci a uživatelé veřejné dopravy, která by se pak mohla zrušit včetně chodníků.

Jakub

A auta nemají poruchy?

ldx

Tramvaj tam byla plánovaná před 40 lety. Zmizely blokační autobusy a smrad. To bych vůbec s tím nespojoval.

RDP

Nepomohlo by kapacitě ,rychlosti a pohodlí cestujících, kdyby místo vymýšlení kam za dotace vrazit dráhu, prostě 119 jezdila přímou trasou Veleslavín-T1,T2, bez mezistanic ?

MartinS.

A pak by jezdila další linka pro obsluhu mezistanic? Ten trolejbus jede z Veleslavína na Terminál 1 15 minut. Kolik času by ta linka bez mezistanic ušetřila? 2 minuty? Nebo 3? To by při intervalu 3 minuty ve špičce znamenalo úsporu max. 2 vozů. Ale ty by pro zastávkovou linku stačily na interval 30 minut. Takže by se musely přidat další 4 pro špičkový interval 10 minut té zastávkové linky. A teď si to přepočtěte, kolik řidičů navíc by na to muselo být?

RDP

Ony tam další linky nejezdí? A ušetřilo by se víc, neprojížděním T3, padesátníků, šestek …

ldx

Ta trasa je v podstatě přímá. Těch pár zastávek na znamení změní dobu jen minimálně. A ostatních linek tam jezdí málo, pokud nepočítáte příměststké a ty jsou obvykle narvané a nejezdí ani na Śestku. Nesmyslý komentář…

PeDazOl

V civilizovaných zemích a městech vede k letišti zpravidla železnice, tramvaj, nebo metro. Ne tak v Česku. My máme rádi naše zvláštní řešení, třetí cesty a průkopnictví. Aneb chtěli jsme to udělat jak nejlépe to podle nás šlo, ale dopadlo to jako vždycky. Teď už jen vymyslet, kdo za tomůže. 😀

Y.K.

Železnici na letiště stát staví. Jenže mu to trvá dekády , tak se Praha zařídila po svém. Nic průkopnického na tom fakt není, trolejbusy těchto délek normálně ve světě jezdí, jen si na to v Praze řidiči musí poněkud zvyknout (na elektrickou trakci a některé specifika jízdy s trolejbusem).

RDP

Otázka je, zda s těmito specifiky (rozměry, nutnost zachovat stopu) vozidel počítal projekt terminálu Veleslavín?
A zda to nejsou právě specifika provozu dráhy, kvůli kterým trolejbusy ustoupily autobusům či kolejové dopravě (tj zda do nějaké míry neslučují nevýhody obojího)
Zajímavé je také, jak řeší legislativa provoz drážního vozidla na veřejné komunikaci mimo dráhu?

gwann

Trolejbusy v Praze skoncili kvuli bolsevikovi, ktery pocital s levnou naftou z ruske ropy.

ldx

Je to tak, bohužel.

jirik.e

Nooo, jenže ten bolševik tím jen sledoval celosvětové trendy. Od 30. let se hromadně rušily tramvajové provozy (viz například https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Defunct_town_tramway_systems_by_city) a od 60. let i trolejbusové (viz například https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Defunct_trolleybus_systems_by_city).

ldx

Nepočítal, protože Veleslavín byl nesmyslně osekán a postaven jako lowcost stanice, aby se jako na stavbě metra ušetřilo. Zatímco na souběžně stavěné Blance se utrácelo ostošest. Zločin zastupitelů ODS.

SYN

Ale prd, nezobecňujte problémy specificky trojdílného trbusu při krkolomném výjezdu z Veleslavína (ještě s nezkušenými řidiči) na všechny trbusové linky… Stopu drží trbus úplně stejně jako autobus (ostatně, je to ta stejná kastle a stejný podvozek jako v příslušných naftových busech značek Solaris, SOR atd.), a „dosah“ fajfek je velice solidní, stopa metr sem či metr tam je stále v pohodě. Snad trochu bolavé jsou výhybky, je třeba mírně zpomalit při jejich přejíždění (případně i víc zpomalit pokud se šetří na údržbě) ale těch moc být nemusí… Aktuální vývoj baterek (a elektroniky „okolo“) situaci ještě zjednodušuje, v případě potíží zmáčknete… Číst vice »

PeDazOl

Ano řidiči si musí zvyknout, za ostrého provozu. Co dělal DPP v rámci příprav a výcviku než došlo ke spuštění provozu? Seděli na učebně a někdo jim říkal, bude to dlouhý…?

Jakub

Netušíte, zda předtím řídili alespoň kloubáky?

Horst

Určitě ano. Hlavním problémem však není ten kloub navíc. Ono bez větších předchozích zkušeností jak jezdit s trolejbusem to ani jinak dopadnout nemůže. Většina řidičů s ním totiž před ostrým spuštěním provozu jezdila pouze v rámci jízd nutných k získání drážního průkazu. A to bylo víceméně jen pár hodin, navíc na trase v Letňanech a s 12 metrovým trolejbusem.

Gajda

Největší problém je ten, že na tom Veleslavíně bylo málo místa, ale udělal se tam terminálek. A ten na takovej provoz s něčím takhle velkým a s takovým jízdním řádem prostě stačit nikdy nebude. Teoreticky by malá pomoc pro ten terminál mohlo být prodloužení každého třetího spoje až na Dejvickou, kde by se jen otočil na dostatečně velkém kruhovém objezdu a jel zpátky na letiště. Jenže je to v ideálním případě 15 minut cesty navíc, což už by jim zase nestačil počet těch trolejbusů. Současně ale kritika taky není na místě, protože letiště je taková Praha nePraha, takže DPP to… Číst vice »

hroch obojživelný

Až bude mít každá zakopaná ves s >500 оbyvateli na náměstí orloj a kašnu, pak bude logickým pokračováním metro na ruzyňské letiště.

Proboha, uvědomte si už konečně, že se jedná o letiště regionálního významu. Slouží především k tomu, abyste se z něj dostali místním letem na nějaké větší letiště, odkud můžete pokračovat do světa. Velikosti FRA nebo CDG nedosahuje a za dobu životnosti této trolejbusové tratě zcela jistě nedosáhne. Zvolené řešení je adekvátní. Smiřte se s tím.

Jakub

Porucha, zrovna na křižovatce. Když se porouchá vlak, metro nebo tram, tak neblokuje kolej?

Tom

Například v Bruselu mají v 1. suterénu letiště autobusy a o patro níž vlaky.

Aleš

Zažil jsem tam zácpu i kvůli železnici.Když byly déle zavřené závory, kolona aut znemožnila vjezd i výjezd!

Leinad

Spíše takyřidič nechápající kromě křižovatky ani žluté kříže.

Martin D.

„Po obnovení provozu tak musel být výjezd z nádraží do Vokovické ulice řízen regulovčíky DPP.“

Možná to tu někdo již psal, správně je výjezd z nádraží do Veleslavínské (případně Evropské) ulice. A regulovčíka bych zaměnil alespoň za dispečera.

Michal M

Jak tady čtu ty lidský dramata a vyhrocenou hysterii, tak se mi zdá, že sem začínají lézt trolové z farem agenta Bureše.
Možná by je chtělo trochu vzít rejžákem a savem…

duch

Asi to je hloupý dotaz, ale nemohly by ty trolejbusy stát na nástupišti č. 4? Nebo jako druhou možnost udělat spojku z Evropské rovnou do 180° zatáčky.

Hudeon

Možná by to mohl být problém v tom, že cesta z metra je delší, nejsou tam eskalátory, nástupiště nemá tak velkou kapacitu a také by to mohlo znamenat zpožďování trolejbusů kvůli dvojímu průjezdu světelnou křižovatkou, neboť do toho prostoru před nástupištěm se potřebný počet odstavů nevejde.

Verazdejvic

Tak hlavně že je to EKO ! 😀 😀

Pavel

Tak už vím proč chtějí zvýšit cenu ročních kuponů. Někdo ty krámy musí zaplatit.

gwann

Zkuste myslet.

Napoveda:
– kolik procent z nakladu uhradi jizdne?
– jak se toto menilo v case?
– kolik stal kupon pred cca 10 lety?

Jakub

Nejdražší je METRO.

Miroslav

Těším se až napadne trochu sněhu, jak to budou tato dlouhá vozidla zvládat? Asi pravděpodobně až další zimu.
Na lince 58, stáli trolejbusy při sněžení jako první….

Y.K.

Lépe než původní autobus, když mají dvě hnací nápravy (bus měl jen jednu)?

jirik.e

A v takovém Ústí, Brně nebo Ostravě při sněžení byly trolejbusy 15Tr a 22Tr nejspolehlivější součástí dopravy, protože měly hnané dvě nápravy ze tří a vždycky se rozjely. 🙂

PavelK

Vyústění Veleslavínského autobusového nádraží na Evropskou je opravdu genitální..

Jakub

Muselo se najít rychlé řešení, bohužel. Terminál s P+R atd. moc komlikovaný a drahý + nejistota stavby tratě do Kladna.

Jura

Jak píše „starší pán“ protáhnout troleje dolu na kulaťák k Metru. A je to. Celá cesta je po rovině, po obou stranách sloupy veřejného osvětlení až na kulaťák, takže použít je pro troleje. A kulaťák je idealní obratiště pro tyto trolejbusy. A pisatel Jouda je teda fakt jouda se vší parádou, takový exot se težko hledá… lanovka s lanem nahoře a pár sloupů… 😂

Jan T.

To je blbost, cestující chtějí k nejbližší stanici metra a ne poskakovat v kolonách na Evropské. Navíc pro udržení intervalu budete potřebovat několik vozidel navíc, což jsou zase vynaložené miliony na souběh metra, tramvaje a trolejbusu. Ještě že takoví lidé neřídí Prahu, to bychom dopadli.

starší pán

Nikdo jim nebude bránit přestupovat na Veleslavíně nebo Bořislavce.

Pat

A proč by teda měly jezdit trolejbusy na Kulaťák?

starší pán

Protože tam je ideální místo pro jejich otáčení. Protože by se mohly omezit tramvaje, např. část jich by končila na Červeném vrchu. Protože někdo by třeba rád přímé spojení Kulaťák – Letiště.

ldx

A kde tam je prostor pro jejich parkování??? To malý parkovišťátko pro pár autobusů směr Strahov? To fakt ne.

MHD

A ten souběh s metrem a tramvajemi zaplatí kdo?

Filip Jirsák

Překvapuje mne, že jste to nenavrhl vy, zavěsit na ty sloupy veřejného osvětlení lanovku. Sloup jako sloup, ne? Když to unese svítidlo, musí to unést i troleje i s veškerým namáháním v tahu. A když to unese troleje, proč by to neuneslo i lanovku? (Aneb důkaz nosnosti matematickou indukcí.)

Leinad

Tramvajové troleje tam visí na čem? Kde to nevychází, tam by stejně byl desingově podobný sloup.

Filip Jirsák

Na sloupech pro trolejové vedení. Rozhodně ne na sloupech veřejného osvětlení. Veřejné osvětlení může být připevněno na sloup trakčního vedení, ale trakční vedení nemůže být zavěšeno na sloupech veřejného osvětlení. Působí tam totiž úplně jiné síly. Úkolem sloupu veřejného osvětlení je totiž v podstatě jen unést sám sebe, to světlo nahoře můžete skoro zanedbat. Což se rozhodně nedá říci o trakčním vedení.

Jakub

Vzpomínám, jak se v Dejvicích všichni vyvalili z metra a pomalým tempem jsme postupovali na povrch, tam jsem si oddechl. Ne, o tohle už nikdo nestojí.

ldx

Velká investice, malá výhoda, dublovalo by to metro a zasekalo provoz na dalším úseku. Hloupost.

Milan

Jojo,tak to dopada,kdyz o doprave rozhoduji “ odbornici.“
Lepe receno ,uplaceni odbornici…….

Tom

Něco víte? Oslovte policii. Je to Vaše povinnost.

Ladislav

Ono naučit se jezdit s trolejbusem není zase až takový problém,delé ovšem trvá si dostat pod kůži ty specifika toho vozu,to ale lidem kteří o tom rozhodují nikdo nevysvětlí.

Daniel

Jojo, fyzika se nedá oblafnout. Provozovat vícečlánková vozidla není žádná legrace. Proč asi nejezdí na silnicích třeba desetičlánková vozidla? Jedno jestli to nazveme trolejbus nebo autobus. To že spousta lidí na ně nadává, kvůli tomu že jezdí na elektřinu a ne na ropu je už jen další nepochopitelná věc.

tarten

Vícečlánková vozidla na silnici nejsou až tak vyjímečná.

starší pán

Protáhnou trolejbusovou trať ke Kulataku.

tarten

To je takový nesmysl, že se to nepokouší prosadit ani Magistrát.

Jakub

V Dejvicích zmizeli cestující s velkými zavazadly, kteří kolikrát blokovali výstupy z metra. NE, už nechceme.

abc

Komedie. A to

abc

A to si ještě Hřib dovoluje ptát se provozovatele letiště v Brně, kdy bude mít vlak na letiště.

Jaaa

V Brně vlak na letiště až k terminálu vede. Akorát není taková poptávka, aby se uživil.

abc

To nebylo předmětem komentáře, spíš to, že za ty roky už měl vlak vést na PRG a ne přiblblý přestupování z trolejáku na metro a pak ještě znovu u Muzea.

Jakub

A teď pohádku o metru.

abc

Minusy jsou od lidí, kterým se líbí, když se primátor naváží do organizace dopravy v úplně jiném městě, místo aby se staral o svou Prahu, kam přišel páchat dobro z 300 km vzdáleného městečka kdesi u hranic? Zaznělo to tu nedávno v podkastu.

Jakub

On Hřib je prostě bojovnější, oproti němu Svoboda spí.

Jouda

Za mě je celá trolejbusová šaškárna jedna velká ostuda , která vůbec neměla vzniknout a vznikla jen coby záplata za ostudu a odklonění problemu, že nejsme za 30 let schopni dotáhnout pár kilometrovou odbočku železnice na letiště. A divím se , že tohle ekologům a nevím komu ještě vsemu tohle nevadí. Ta spleť sloupů, trolejí , napínáků, to je jeden hnus . Tomu říkám zásah do okolí. Hlavně že byl problém s pár sloupy a vysoko natazenym lanem v případě lanovky do Bohnic. Přesně, to vystihuje naší negramotnou českou povahu. A teď do mě, bílo ponožkový sandálisti…..

M M

Zkuste vyjet pár kilometrů za Prahu a zjistíte, že trolejbusy jsou úplně normální součást českých měst a nikomu ani nepřijde, že by někde byla spleť sloupů a trolejí.

Jan

To sice ano, ale tříčlánková monstra jsem nikde jinde neviděl. V dnešním provozu velkých měst naprosto nepraktická věc.

M M

Bratislava, Linec, Ženeva, Curych, tuším snad i Lyon, brzy Nancy,…?

TPal.

A proč má třeba podobná monstra Bratislava? Anebo Linec? :O

218

Protože nemaj metro:)

Petr

Souhlas

panda

Veleslavín, to už je Praha-venkov. To je spíš dálnice obestavěná baráky.

Petr

Tak nevím všude trolejbusi nejezdi jako je Tábor,Benešov u Prahy ba naopak zlatý autobusy,pryč z trolejema je to na prd

Zapa

A co my s tím tady? Tábor ani Benešov nejsou Praha.

Michal M

Byl jste někdy v Benešově? To je taková lepší vesnice zajebaná panelákama, kde mají MHD zadarmo a i tak jezdí jednou za uherák. Koho byste tam trolejbusama asi vozil?
V Táboře by to s Planou už smysl dávalo, tam jezdí i kloubáky a poměrně často. Třeba se dočkáme!

Jakub

Každý začátek je těžký, hodnotit budeme až 10-20 let později.

Pavel Pravda

Tak vážený v tom Táboře bych si teda již dovedl představit i ty trolejbusy, krásné město, velmi vytížená MHD, příznivé městské poměry, kloubové autobusy zde jezdí plné a město již dlouho využívá eko pohon 🍾🤗👼✌️👍🗽🐝👌🙏

jirik.e

Táboru by slušely i tramvaje.

Jiný Petr

No, úplně normální bych zase neřekl. v ČR je to kromě Prahy jen 13 měst, to zase není tolik. (A současně 6 z nich má současně i tramvaje.) A ve středních Čechách nemá trolejbus ani jedno město – ani to největší.

MartinS.

Ale to největší město teď kupuje elekttobusy. Když je stihne dobíjet na konečných, proč ne?

Jiný Petr

Ano, bohužel. Už se „těšíme“ kolik spojů denně neodjedou. A kouzelné na tom je, že je nasadí na linku s nejrozbitější silnicí / křižovatkou ve městě – asi to bude test odolnosti. (ty zapůjčené naopak jezdily na těch nejkvalitnějších cestách)

ldx

Ta silnice určitě není rozbitá. Trošku k Veleslavínu ano, ale to se to dá opravit. V centru je to leckde mnohem horší a to nemluvím o kostkách.

hroch obojživelný

S Joudama se hroši nebaví.

JIRKA

Jako školy nemám, ale nebyla ta fronta způsobena tím, že řidiči osobních aut neumožnili výjezd autobusu ze zastávky, kterou terminál Veleslavín jistě je? Jestli je to trolejbus, bus, elektrobus, vodíkobus, cng bus je zákonu přece lhostejno….

Lenka

on když tam ten autobus zůstane viset, tak není možnost jej objet… je to tam úzké a vjezd má 90 stupňů zatáčku… tím jak má dva klouby tak při vjezdu zabere i kus protisměru… asi tam jsou vysoké obrubníky… ty jsou teď moderní, takže ta možnost objet překážku je minimální = žádná

Martin

To ale plati i pro autobusy…

Jirka P

Terminál Veleslavín v tomhle smyslu zastávkou opravdu není.

Robert Pražák

Terminál Veleslavín je podle zákona „místo, ležící mimo komunikaci“, v podstatě na úrovni polní cesty, nebo výjezdu z garáže. Takže přednost mají vozidla na Evropské.

Honza V.

Mimo komunikaci terminál nepochybně neleží. A pouze z pasportu se dá zjistit, jestli je místní komunikaci, nebo účelovou.

jirik.e

No spíše je to účelová komunikace, kde je přednost jednoznačně upřesněna značkou „Dej přednost v jízdě“ ve výjezdu z terminálu do Veleslavínské ulice. 🙂

Tomáš Kyzour

No, už aby bylo na elektřinu všechno. Pak už jen odstavit elektrárny a bude blahobyt na světě a planeta zachráněna. Hezky to novodobí levičáci vymysleli. 😅

Frantisek X

Nejsou to, když už, spíše „pravičáci“, kteří tlačí pokračování ve trvalém růstu spotřeby? Problémem je plýtvání, ne volba zdroje.

Pájin

Jsem rád že používáte slovo zdroj. Pravičáci upřednostňují zdroje trvalé, levičáci občasné. A lidi zodpovědní za nepřerušenou dodávku a dodržování parametrů napětí a frekvence v síti aby se z toho zbláznili…

Jakub

Pravičáci nakupují na trhu, levičáci domlouvají 30 leté dodávky, dle „nařízení shora“.

Zdrasa

Asi nejsem na rozdíl od vás dostatečně bystrý sledovatel politiky, ale jak technický problém s trolejbusy souvisí s rozdělením na pravici a levici?

Filip Jirsák

Jednoduše, tak, jako u mnoha jednoduchých lidí – co se mu nelíbí, to je levice.

Vojtech

Na 1 l benzinu potřebuješ 2 kWh elektrické energie jen pro výrobu. Takže USA, Rusko, Norsko a Arabové přijdou o kšeft , nam tu zmizí mraky emisi a prodlouží se o několik let zdravý život a vše ostatní zůstává při starém.

Jakub

Pozor, pomalu to bude chápáno jako nabádání k obecnému ohrožení.
A ropa, ta se u nás těží ve velkém?

Martin

Řešení příjezdu na letiště je naprosto diletantské. Nepomůže nic jiného než metro až na letiště.

Gwann

metro je pitomost

Metro

Tak to je argument!!!

Gwann

ano, je to argument, tapetovat to tady 10krát tím stejným asi není potřeba.

Metro

Zkuste argument proc je metro pitomost.

Jakub

Už kvůli Déčku se město zadlužuje, teď ještě letiště.

SYN

Neříkal „pitomec“ 🙂

Jmeno

Pitomost jsou hlavně ty trolejbusy,..

Metro

Metro je nepruchodne. Existuje cely soubor pohadek proc metro na letiste nelze: 1. Klikate, zavlek, prodlouzeni jizdni doby – Cecko na severu je take klikate, z Proseka se jede na Florenc o par marginalnich minut dele pres Ladvi a Kobylisy a nikdo s tim zadny problem nema. 2. Cena, doba vystavby – metro v tunelu je drahe a stavba trva dlouho. Vlak v tunelu pod Prahou 6 je drahy a stavba trva dlouho. Najdi rozdil. 3. V noci metro nejezdi – tak zrovna v noci se lita nejvic a na sezonnich koupacich vylozene stoji prazska MHD… 4. Mezi Motolem a… Číst vice »

Pavel

ad3. Nemá Letiště Praha zakázané noční lety?

Laďas

Nemá. Nejsme ve Frankfurtu nebo v Paříži…

SYN

Jojo, to jsme si všimli…

hroch obojživelný

Což je taky důvod, proč je na letiště blbost kopat metro.

Metro

ironie

Jakub

Striktně zakázené nejsou.

Gwann

trasování z Motola přes Řepy a Dědinu na Ruzyni je cca 10-12km. 4-5 stanic. Celé metro D má mít 10km. kolik ta sranda bude stát si najděte, tedy by to bylo o pár stanice levnější. sídliště řepy má 23tis obyvatel, dědina 6tis. I kdyby každá jeden jel jednou denně metrem tam a jednou zpět a metrem jezdila půlka lidí z Ruzyně (35tis / 2 per diem), tak stanice Ruzyně 17tis pasažéru denně. Dědina 12tis denně. řepy západ 20tis denně, řepy východ 20tis denně. Reálně dědina 8-10tis /denně, každé řepy max 13-15tis denně. čili skoro nejméně frekventované stanice v Praze. A… Číst vice »

Gwann

PS: P+R na dlouhé míly bude kdy a jakou bude mít kapacitu? 1000 aut max? takže kvůli 1500-2000 lidem metro???? a co to dotáhnout do velkých přílep?

PPS: bus na zacpané evropské klidně může místo toho končit u šalina na drnovské nebo u zastávky Praha Ruzyně. jízdní doba odtam na Masaryčku nebude o moc horší než metrem…

Metro

Tak konecne aspon nejake argumenty a cisla. Ted ta druha pulka pravdy: 1.Kazde uzemi, kam dotahnete metro je prudce rozvojove. Ze ma Dedina ted 6tis lidi neznamena, ze je bude mit i za 20-30 let. Bude jich vyrazne vic. Metro se stavi s urcitym vyhledem… 2.To same plati pro Dlouhou mili. Terminal plus potencialni prace pro desetitisice lidi. V tom terminalu by samozrejme krome IAD koncily i busy z Kladna a severnich a zapadnich Cech. 3. Uplne jste „zapomnel“ na letiste. Na nem pracuje 20tis. lidi a dalsich 25tis. z nej cestuje. 4. „Rychlodraha“ na Kladno je nesmysl, penize na… Číst vice »

hroch obojživelný

Tak hybaj kopat!

Jakub

Drahé.

Lancinks

Prekvapuje to tady jeste nekoho? Na letiste patri vlak nebo metro. Cokoliv jinyho je utopie a amaterismus. Rozhodovani uredniku za doprovodu lobistu je obrazek setrvaleho stavu postkomunistickeho mysleni naroda Ceskeho.

hroch obojživelný

Na letiště patří letadla. Vlak by na rwy překážel.

Jakub

Teprve začaly jezdit a už někdo dělá závěry.

Luboš

Pan debil Hřib se zase ukázal jako neschopný diletant. Kdo rozhodoval na Magistrátu jako primátor? A teď jako odborník na dopravu. Zlatej Bém ten alespoň postavil Blanku. Metro protáhnout do Kladna a Berouna a půlka dopravy by se uvolnila.

Zapa

Bože, to je zase blábol.

Laďas

A co bránilo před léty protáhnout metro ze Zličína, částečně po zemi, až na Ruzyni???

MartinS.

První relevantní zastávka toho metra by byla Dlouhá Míle, to je 4 km od Zličína. Na metro celkem daleko. Nemluvě o tom, že na Zličíně je všude plno podzemní vody. To není ideální stav pro budování tunelů a že by to minimálně 1 – 1.5 km muselo v tunelu vést.

gwann

Ten vas vyblitek si opakujte nejlepe do splachujiciho pisoaru a pekne zblizka, jinak budete vzdy a vsude vyjma 4. Cenove v dobe zaviracky za exota

Frantisek X

Nepochybně. Hlavně tu dálnici městem, že? Co na tom, že pro příměstskou dopravu je mnohem efektivnější stávající železnice, jejímuž přiměřenému zlepšení zabránili právě Böhm a jeho parta…

Suchdolák

Zajímavé: právě ten váš „zlatej Bém“ (a po něm v tom pokračoval ještě i jeho původní nohsled Chalupa) totiž způsobil, že ten autobusový „terminál“ vypadá tak (hloupě), jak vypadá, tedy je tak „nepovedený“ (hodně eufemisticky vyjádřeno): jejich krédem totiž bylo, že by tam vlastně žádný terminál být ani neměl (nesměl), protože by „podkopával“ roli metra, které přece sice musí vést až přímo k letišti, ovšem (kvůli Jančíkovi) nesmyslným závlekem přes Motol (proto také ani stanice metra Nádraží Veleslavín nesměla být při výstavbě připravena jako odbočná …). To, co tam nakonec vzniklo, je jen jakási „přechodná z nouze ctnost“ – přitom… Číst vice »

Tom

A „kluci“ Bém a Chalupa bydleli kousek od terminálu. teď už jen Bém.

Václav

Bém ještě na Praze 6 blokoval vlak na letiště…

Filip

Vybavuje se mi pohádka o tom jak přednosta stanice chtěl tu nejdelší mašinku na světě

Lukáš F.

Byla by situace jiná, kdyby tam chcípnul standardní kloubový autobus?

Frantisek X

A proč standardní? Mohl být také „mega“ dlouhý, ne? 🙂

SYN

No a kdyby nebyl „mega“… tak by byl „jen“ 18m kloubový, a pak by tam nechcípal nebo jak?
Neboli, je hlavním zdrojem problémů to že to jezdí na elektriku? Nebo že je to dlouhé? Nebo že má Veleslavín zprzněný výjezd ze smyčky?
Anebo všechno dohromady???

Horst

Na rozdíl od trolejbusů, které nemohly pokračovat dál, by se ostatní autobusy mohly operativně otáčet na Evropské. Jiný rozdíl v tom nevidím. Pokud totiž není možno vjet na obratiště je už potom jedno jak dlouhý je bus.

Nose Peak

Nějak není slyšet o nějakých problémech s tím samým typem trolejbusu v Bratislavě…skoro jako by tam žádný nebyly…

Slowstarter

Holt tam asi nemají takovou pěknou úzkou vracečku jako je na Veleslavíně…😉 z celý trasy úplně nejpitomější místo, kde ta bestie velká může zdechnout….

Horst

Tak tak, nějaké technické problémy tam samozřejmě mají také, ale tato rádoby „extrémní“ situace tam nikde nenastala.
Navíc mají více zkušeností s trolejbusy jako takovými.

JanO

Na koho jiného to hodit, než na chudáka šoféra!!!! Trolejbusy jsou od začátku špatně! Každý kdo má alespoň základní prostorové vidění musel uznat, že se tyto na konečnou spolu s regiobusy NEVEJDOU!! Dále se nevejdou a komplikují dopravu, když, čekají na zelenou při najíždění na Evropskou. Jaká to je ekonomika provozu, když tyto trolejbusy (např. v ul. K Letišti) jedou tak, že jeden stojí na světlech, druhý v zastávce a třetí čeká až do zastávky může vjet???!!! Poruchy jim za zlé nemám. Když jich není moc! Je složitá technika. Ale 1 metr je 1 metr!!!@@

Rudolf Tuček

Když by jezdil 18 metrů dlouhy vůz tak by interval byl 90-120 vteřin, myslíte že by nejeli jak vláček za sebou?

Václav

Nějak nechápu, proč by mělo být řízení trolejbusu pro řidiče autobusu, kteří jistě umějí jezdit i s manuálem, složitější jen proto, že je to trolejbus. To mi připadá ze strany DPP spíš jako výmluva. Buď jsou prostě poruchové, nebo jsou příliš dlouhé, nebo obojí.

Zrzek

No, je to delší a má to článek navíc, takže trochu jiné manévrovací vlastnosti. Zastávky taky jaksi nejsou plánované na tuto délku. A je hned na problém zaděláno. Do oka to dostanou, ale infrastruktura jaksi pokulhává

Leinad

Příliš dlouhé – ano. Řidiči na to nejsou zvyklí, i když jich to už několik projelo.

zdje

Problém nemusí být v řidiči,ne délce a manévrovatelnost si člověk zvykne,ale problém je v trolejbusu a jeho elektronice.
J ezdím s elekroautem Goupil G6,a nikdy nevím,jestli ráno odjedu a jestli se také vrátím na podnik zpět,nespolehlivost elektroniky je příšerná.Nyní po několika opravách,je to o něco lepší,ale nedůvěra je už trvalá.Po dvou letech provozu,se bude měnit trakční baterie.

zdje

…na délku a mévratelnost..

Karel

Na Evropské se občas nevejdou do zastávky a poslední článek překáží v silnici… atd… myslím, že megalomanství současného vedení Prahy bylo víc, než logika… Takto velké autobusy na Evropskou a hlavně na konečnou na Veleslavíně nepatří. Bylo to vidět již při testech… ACH JO… Hřib patří jinam, jenom ne na dopravu…

Laďas

Ty zastávky holt nebyly na ty dlouhé obludy stavěné…

Jiří Kocurek

Sběrače jedou přes výhybky a musí se pomalu. Pokud na to „šlápne“ příliš, tak mu vypadnou sběrače a stojí. Stane se i se 14Tr, 15Tr nebo něčím takovým, tradičním.

Leinad

Jenže baterkáč by mohl dojet za křižovatku.

bkv

A uvolněným sběračem strhne trolej

SYN

Pokud vím, má automatický stahovače… takže vypadlý faje by měl stáhnout dolů na střechu.

SYN

Musí dávat bacha kde má klacky… to prostě u busu není. Ale bez problémů se na to dá zvyknout, stačí trocha času a praxe…

FrantaM

Takhle to milé děti dopadá, když se věci nedělají pořádně a akorát se to nějak flikuje.
Už dávno mohlo být na letiště metro nebo vlak, ale my ne, my si to musíme pořád nějak komplikovat.

Jarda

Jo, holt musíme jít jako vždy českou cestou.

Metro

Metro neeeee! Metro je drahy! Misto toho se naplanovala „rychlodraha“, ktera se stejne bude muset pod vetsinou P6 zatunelovat. A to drahy nebude 😉 Plus se ji zrejme nedozijeme…

gwann

Metro je opravdu zbytecne, moc vysoka kapacita a posilat vozy metra venkem taky nejde na delsi vzdalenost, ledaze vymenite vozy metra za jine.

Kdyby se chtelo a neprokrastinovalo, byla by uz streka z veleslavina na letiste davno hotova, stejne se ale zeleznice v tomto smeru musi predelat kvuli kladnu, takze win win

Frantisek X

Přesně tak. Vystrašit co nejvíce lidí k prosazení nejprve jednoho a pak i druhého tunelu, tři souběžné kolejové systémy relativně řídkým osídlením, logika stranou. Bohužel. Účinná řešení ustupují…

Suchdolák

Metro tam klidně mohlo jezdit třeba každé druhé = z Veleslavína v prokladu s Motolem. Ale to se nesmělo ani navrhovat, protože Jančík chtěl trasu „A“ do Prahy 5, ale v případě pouhého odbočení ve Veleslavíně by dvě větvě byly příliš drahé, a tak mu to kamarád Bém posvětil takto – a teprve pak se oficiálně připustilo, že vést metro k letišti přes Motol je k ničemu, protože by cesta metrem byla pomalejší, než třeba prodloužím TT z Divoké Šárky dál podél Evropské.

SYN

No tak se nedožijeme ani metra… víte, metro to je samý tunel! Násobně delší, plus podzemní stanice…

Pat

Naopak. První se plánovala „rychlodráha“ a pak tam diletanti k tomu naplánovali metro a než někdo konečně řekl že ten vlak tam bude stejně, pro Kladno, tak se to celý posunulo o dvacet let.

Zapa

Termín „mohlo být“ je kouzelný. Proč to tedy není? Určitě ne kvůli tomu, že se tím směrem, naplánovaly před pár lety trolejbusy.

Jiří Kocurek

Jistě, už dávno by to SŽ postavila, kdyby DPP nechal na 119 autobusy. A tomu mámě věřit?

Frantisek X

To se ty organizace mezi sebou neumějí dohodnout? Zase každý na svém písečku, jeden vedle druhého?

Leinad

Dohoda – nedohoda.
I kdybych Sprželi věřil, stavba pár let potrvá. A během těch pár let tam můžou jezdit dvoukloubusy, za pár let se odepíšou, napáječka zůstane pro tramvaje k šestce, odepsané busy případně můžou na jiné linky (v Praze by pár kandidátů bylo, 136, 147).

Zdrasa

Neuměj. Koordinace je něco, co se u nás zoufale nezvládá.

MartinR

Vlak nebo metro se nemůže porouchat? Stejně jako objevit překážka na trati, která znemožní provoz?

Rudolf Tuček

Stěžuje si u pana Béma. To byl blokátor vlaku.

Pavel Budiš

Je to jako pohádka o největší lokomotivě z knížky „Pohádky o mašinkách“

Pavel Budiš

Hojek

Robert Šalda

Na letiště asi jedině že Zličína linkou 100, jestli chci abych odletěl…

Martin Jedlička

V pondělí minulý týden se trolejbus rozbil před letištěm a blokoval i linku 100 🙂

Sizifon

A to je teprve začátek 😀

Vojta_7

Ještě že všude jezdím autem…
Za tohle fakt nemůže žádná vláda, protože to byl projekt Prahy… Ten „terminál“ nevypadá, že by byl vhodný pro mega vozidla…

J.K.

Moc nechápu to zablokování terminálu trolejbusama, když prostě ostatní neprojedou – tak se nemůžou otočit třeba na kulaťáku? (Jasně, nebudou stíhat, protáhne se interval – ale nebudou se hromadit na jednom místě, to je asi lepší, ne? Když už to ty baterky má…)

Mystifying oracle

Není to trošku neautorizovaná jízda drážního vozidla a zároveň silničního nadrozměru mimo předepsanou trasu? 🙂

Jiří Kocurek

Přitom by stačilo zavést stejnou byrokracii i pro autobusy, vč. homologace v kažém státě zvlášť. Vyřešilo by to nezaměstnanost…

Mystifying oracle

Anebo nedělat z tykadlobusu nějakou über nadpozemskou záležitost? 🙂

Jirka K.

To by to pak mohl bouchat kdejakej garážista, horší než SOR a EKOVA.

SYN

A to bysme ten socializmus… erm, kapitalizmus… nevybudovali!

Tom

Podle mě by se mohli v případě nouze trolejbusy otáčet na tramvajové konečné Vokovice. Mohli by si tam nechat schválit i trasu. Je to „pár metrů“.

Suchdolák

Myslíte smyčku „Červený Vrch“?
Jako naprostá nouzovka by to asi šlo, ale při vyjíždění a zatáčení doprava by tam asi byly ještě větší problémy než při výjezdu z terminálu u Nádraží Veleslavín.

Tom

Ano.
Zároveň se všem omlouvám za trolejbusy mohli. Snažím se chyby nedělat, ale není denně posvícení.

Horst

O této smyčce se před zavedením provozu snad i uvažovalo, jenže minimálně z důvodu komplikovaného stanicování na N.Veleslavín to nějak vyšumělo. Opět by byl vstup a výstup bez eskalátou ap.

NFF

No dneska vůbec byla cesta na letiště lahůdka. Kolaps MHD na Veleslavíně, a k tomu současně totálně zasekaná Letná kvůli zjednosměrnění Korunovační, a k tomu navrch ještě zablokovaný Kulaťák skrzevá kolony na vjezdu do tunelu ze Svatovítské. Z centra rovná hodina cesty.

Jiří Bílý

A protože rychlodráha na letiště nebude hotová dříve než za 50 let (něco jako termojaderná fúze nebo let na Mars), bylo by snad lepší to letiště zrušit.

Václav

Mohlo být dávno slušné spojení aspoň z Kladna (resp. Hostivic), než se Pražáci domluví, co vlastně chtějí. A z Hostivic modernizovat i přímé spojení na Beroun přes Rudnou.

eLzyx

já měl za to ,že vlakové spojení na letiště se právě staví. A to poměrně rychle, soudě dle postupu prací před výstavištěm. Ale více trati jsem neviděl.

Karel

Ano staví / opravuje – asi první kilometr ….

tarten

Máte dost zastaralé údaje, spíš jen nespokojenou emoci. Několik kilometrů už je hotových nebo skoro hotových – reko Negrelláku, vnitřek Kladna. Něco se už nějakou dobu staví – Bubny a Výstaviště. Něco se začalo dělat relativně nedávno – Masaryčka. Něco se zřejmě letos rozestaví – Kladno až přinejmenším okraj Prahy. Problém je hlavně s úsekem Výstaviště – Veleslavín.

Václav

Tož kdyby někdo myslel, tak se první postaví Veleslavín – Letiště a byl by největší problém vyřešen.

Pat

Ono se nejdřív staví to, co dostane papíry no. S tímhle přístupem by se nastaveno teď nic.

Pat

*nestavělo

Martin

Trolejbusy jsou v pořádku. Za poruchovost můžou řidiči…Tak ok.

hroch obojživelný

Přečetl jste to správně. Můžete na další kapitolu.

Martin

Jake opakovane zavady, kdyz nejde o seriovou vadu,…? To nejde pak predvidat, co se pokazi priste.

Petr Zdobinský

Soudruzi od Pirátů prostě někde udělali chybu. Megatrolejbusy na terminál Veleslavín a křižovatky Kladenská/Veleslavínská a Veleslavínská/Evropská/Vokovická prostě nepatří. Ale od toho si platili projektanty, do toho je v DPP dozorčí rada, aby hájila zájmy nás Pražanů.

Martin

Nesmysl, a proc utocite na piraty, tohle se projektuje uz dlohou a strihani pasek bylo soucasne vedeni komplet. Nechcete si sve politicke antipatie schovat na jiny web?

Petr Zdobinský

V každé obci existuje dělba práce, tudíž mně se nelíbí ta politická strana, která má v gesci v Praze dopravu….

Luboš

Protože debil Hřib si nakradl už nesmyslnými lavičkami, pote zastávkami, přes likvidaci funkčního jezevčíka. Navíc hřib byl primátor,a teď je v podstatě oboru dopravy to udělali kozla zahradníkem.

gwann

Mate li dukaz, hajdy na statni zastupitelstvi a jinak mlcte.

Michy

Copak, že si pan Hřib nakradl?

tarten

Prý nějaké mrtvé psy. Nebo jim přinejmenším narušil funkci jezevčíkáře. 🙂

Tom

Já pana Hřiba opravdu nemám rád. Nicméně „debil“ skutečně není. Vzhledem k formě komunikace bych tipoval, že „debil“ může být klidně někdo jiný.

Martin Hanzal

Tebe prostě štve, že u korejtka nesedí Páťa Nacher, co?

Petr Zdobinský

Dopravu má v Praze gesci Hřib, to nevíte ?

Honza

Buďte fér. Radním pro dopravu je od 02/2023, takže 13 měsíců. Kdy byl projekt zadán? Kdy získal stavební povolení? Kdy byla zahájena soutěž?
Všechno z toho se dělo za předchozího radního pro dopravu.

Mikulik

A kdo dělal před 14 měsíci 4 roky ? Hřib!!!

Honza

Jste zaslepený a oblblý.
Schinherr – Praha Sobě.

Tom

Dneska mi na křižovatce ve Vokovicích nedali přednost zprava. Za to určitě může taky p. Hřib.

Petr Zdobinský

Pokud vím, pan Hřib byl předtím primátorem a panem Scheinherrem byl jedna ruka a spolu sedí v dozorčí radě DPP.

Honza

Ale to přeci nikdo nerozporuje.
Vy ale od počátku veškerou odpovědnost házíte na Piráty a jmenovitě Hřiba. Ačkoli dominantní odpovědnost byla u někoho jiného.

A když už jsme u toho, tak ti odpovědní nejsou určitě ani radní, ani primátor. Nebo si myslíte, že oni dva zadali DPP, aby si vyprojektoval takhle omezené obratiště? Nebo aby neproškolili dostatečně řidiče? Nebo snad jeden z nich přebíral od Škodovky poruchové trolejbusy?

Hledat odpovědnost u lidí z DPP odpovědných za dopravní cestu a provoz ale není tak „atraktivní“, jako kopat v Praze do Pirátů, že?

Petr Zdobinský

Ale, ale. Nepovedený terminál Veleslavín stál dříve, než tam začali s trolejbusovou dopravou. Něco jako příčinná souvislost Vám nic neříká. V politice i řízení firem platí jedno – „ryba smrdí od hlavy“. prostě Hřib jako člen dozorčí rady DPP kašel na svou kontrolní funkci ….

Frantisek X

A to metro natruc s tím nepovedeným ‚terminálem‘ tedy vymyslel kdo? 😉

Suchdolák

Nepovedený (hodně eufemisticky řečeno) terminál Veleslavín padá na vrub ještě Bémovi: nejdřív v Praze 6 a pak primátorovi.

gwann

Hezky klickujete…

Jarka

Tak to je hodně mimo co, piráte?

gwann

Sice tohle je minimalne scheinherrovina, pokud tedy chceme hledat na magistratu, ktery sice je praha sobe, ale jiste je soudruh od piratu.

Hned si nafackujte

Zdrasa

Nenavrhovalo se náhodou tohle ještě za minulé koalice? Kdy dopravu v gesci měla Praha sobě a ne Piráti?

Martas

Hlavně, že Praha a Ropid řešili přečíslování a stříhání pásky, ale trolejbusy mají pravidelného zpoždění i mimo špičku, protože oproti autobusům jezdí pomalu na křížení. Zároveň trvá zastavení na Terminálu 3, kdy nerozumím tomu, že je to stále zastávka na znamení, přesto tam trolejbus skejsne půl minuty. A tečku na závěr tomu dává tahle šílená křižovatka, kde chudáci řidiči měli problém i s 18m Sorkou. Tak jsme se rozhodli to nechat jak je a poslat tam obludy, a jen na ně nalepíme nálepku „jsem dlouhej“. Znovu říkám, ať se pak nikdo nediví, že nejsou řidiči.

Martin

Nevsiml jsem si na krizeni nejakych pomalych jizd, nedava to smysl….
Vyssi kapacita dava smysl, stavajici autobusy uz casto nestacily a jezdili obcas zdvojene… usetri se na ridicich…
Souhlasim, ze zastavka Terminal 3 ztraci smysl byt na znameni, uz jsem na to poukazoval na lince 58.
Chudaci ridici si nemaji co ztezovat, stat se muze cokoliv a stejny problem by mohl nastat pri jakekoliv nehode, viz zablokovana Freyova, kde zemrel kloubak v krizovatce… nebo jina nehoda.

Václav

Smyslem strategie udělat skoro všechny zastávky na znamení nejspíš je, že občas někdo zapomene tlačítko zmáčknout, autobus tam nezastaví a tím se ušetří. Akorát že na venkově se to většinou řeší tak, že řidič křičícímu cestujícímu zastaví o kousek dál, jen musí brzdit trochu prudčeji.

Leinad

Elektrák musí natrolejit, při tom nejspíš i odblokuje dveře, ale proč by na znamení nebyl?

Jan T.

Na kterém křížení musí jet pomalu? Vždyť tam má všude nepřerušené troleje, to ho nijak nezpomaluje. Mimo špičku bývá zpoždění minimální. Já fakt začnu dělat nějakou statistiku provozu na lince 59, aby lidi nešířili svoje dojmy.

SYN

Hm, rozhodně je fakt že na slávě se přiživit chtěli, ale za problémy „nemůžou“…

Michal Bartoníček

Regulovčíci, megatrolejbus, to je prostě něco příšerného. 🙁 A jak znám Čechy, určitě se to chytne a začne se to rozmáhat jako mor.
Jinak se tedy ukazuje, že trolejbusy dopravu na letiště nespasí. To jsou ty jejich experimenty. Nejsem si jistý, jestli si to magistrát uvědomuje, ale trolejbusy používají stejné komunikace jako auta, která vytvářejí kolony. Na železnici na letiště by měl tlačit víc. Posunulo se to nějak?

simeon

Přitom je další stanici směr centrum tramvajová smyčka Červený Vrch – jistě provozně spolehlivější vjezdy a výjezdy pro dlouhé trolejbusy.

Metro

Neposunulo. Ti, co se nastehovali k zeleznicni trati protestuji, protoze by jim tam jezdily vlaky…

Jiří Kocurek

Ono je docela blbé takhle argumentovat, ty domy jsou vesměs starší než letiště v Ruzyni. Ale jako jo, mít tam přechody, na kterých budou závory 3/4 času dole, to je fakt terno.
A taky je docela rozdíl něco psát anonymě do diskuze a něco jít říct majiteli domu do očí a být za to právně zodpovědný: Nedotknutelnost obydlí je zakotvena v Ústavě.

PS: Ta silnice je taky starší než vy.

tarten

Regulovčík ja starý komančský rusismus, který nikdy nevymizel.

tarten

Trolejbusy nemají za úkol letiště spasit, jen mu pomoct v rozvoji, dokud nenastane „již brzy“. Tedy asi jeden životní cyklus trolejbusu.

Pepa

Na letiště jsem vždy jezdil linkou 100 ze Zličína. Teď je to nutnost pro většinu Prahy.

Jeniik

Mám asi hloupý dotaz, ale na základě čeho mohou nějací regulovčící DPP organizovat dopravu? Není toto věcí policie?

TnM

Na zaklade zakona – zamestnanec provozovatele drahy smi zastavovat vozidla.
DPP je provozovatel drahy, trolejbusy jsou drazni vozidla.

Zdumbrej

Jenže silniční křižovatka není železniční přejezd.

Bc. Daniel

Jenže trolejbus je drážní vozidlo, na trolejbusovou dráhu se taktéž vztahuje Zákon o drahách č. 266/1994 Sb. čímž mají pracovníci provozovatele dráhy organizovat provoz dopravy v místě, kde se dráha kříží s pozemní komunikaci.

Fsp

No, může v blízkosti přejezdu a o kousek dál přece železniční přejezd na Veleslavíně je, že jo, aneb okecat se dá cokoli… 🙂

PvvS

Pokud je tam schválena trasa trolejbusu, tak může .. Treolejbus není jen silniční vozidlo.

Fsp

Zákon č. 361/2000 Sb.
Zákon o provozu na pozemních komunikacích

Zastavování vozidel
§ 79

(1) Zastavovat vozidla je oprávněn

d) zaměstnanec provozovatele dráhy v blízkosti železničního přejezdu,

rogo01

Takže proto smí trolejbusy parkovat v zákazu zastavení a nikdo s tím nic nezmůže. 😁

Fsp

Hmm, to je poměrně zajímavá představa. Takže silnice se tím, že se nad ní natáhnou troleje, stává drahou? A to na ní pak stále smí silniční vozidla? A co úseky kde ten trojebus jede na baterky? To je taky dráha?

Martin

Ano, tam kde jezdí trolejbus na baterky je natažená „virtuální“ dráha. Třeba Plzeň je takhle „zadrátovaná“ skoro celá, aby se při zkoušení trolejbusů ze Škodovky nemuselo řešit, že někam nejde jet.

Pavel Skládaný

Samozřejmě, dokonce i řidič trojlejbusu je vlastně řidič a strojvůdce v jedné osobě, musí mít i oprávnění k řízení drážního vozidla od Drážního úřadu a podléhá jiným předpisům.

TnM

Silnice se drahou nestava. Draha je v prekryvu se silnici. Drazni vozidlo (trolejbus) jede zároveň po draze i po silnici. Podle toho jakym zakonem jej zrovna posuzujete.
Auto jede stale jen po silnici.
Zapojte mozek nez se zeptate.

Fsp

Jen by mě zajímalo zda měli u sebe platné pověření provozovatele dráhy, kterým jsou povinni se a požádání řidiče prokázat.
Když už si tedy hrajeme se zákonama….

TnM

Kde se to uvadi ze se musi na vyzadani prokazat? Jakou formu ma takove povereni mit a jakou formu musi mit pozadavek?

Fsp

V silničním zákoně, zapojte mozek a přečtěte si ho než se zeptáte.

tarten

Tak v silničním zákoně určitě ne. Myslíte snad zákon o provozu na pozemních komunikacích, což je úplně jiný zákon?

Dejv

Polsko – všechna krajská města (wojewódzka miasta) mají na letiště železniční tratě. Poslední se teď dodělávají Katowice
Česko – pouze Ostrava a to jen proto, že se tam počítalo s kontejnerovým terminálem, překladištěm atd.

Všechny vlády, ať už babišova, či fialova, styďte se.

TnM

Kdyz uz si vymyslite nesmysly, tak to prosim alespon zkuste u temat, ktera se nedaji behem 3 vterin vygooglit.
Vlak na letiste nema ani Poznan, ani Wroclaw ani Radom ani Modlin ani Lodz ani Bydgoszcz ani Zielona Gora

Dejv

Víte co je krajské město v Polsku? Asi ne, že?

mlokXCM

A která jsou to ta krajská města? V Polsku vyššími územními celky jsou vojvodství, přičemž jejich hlavními městy jsou mj. i Poznaň, Wroclav, Lodž, Bydgoszcz i Zelená Hora.

TnM

V Polsku nejsou krajska mesta ale pochopil jsem ze zrejme myslite sidla vojvodstvi.
Z tech, ktera maji mezinarodni letiste a nemaji tam zavedenou zeleznicni osobni dopravu to jsou, jak jsem jiz jednou vyse uvedl, Lodz, Poznan, Wroclaw, Zielona Gora, Bydgoszcz.
Modlin, Radom sice nejsou sidla vojvodstvi, ale jejich letiste jsou „varsavska“, tj. kdyz letite ze zahranici do Warszawa, muzete pristat na jednom z nich. A Varsava je samozřejmě take sidlem vojvodstvi.
Vase lez byla prokazana, tak prosim se nesnazte vsemozne ted z toho vykrucovat. Akorat si to zhorsujete.

Škrpál

Nevím. Poučíte mě, prosím?

Pájin

Dnešní úvodník Neviditelného psa. Tak asi tak🙁

30. září v 6 ráno se začal vyměňovat korpus železničního mostu v Praze na Výtoni a v noci 2. října byl obnoven provoz. Nestalo se to za Fialy nebo za Babiše ani za Nečase, nestalo se to za Zemana ani Klause ani Havla, ani Husáka. Stalo se to za Františka Josefa I. v roce 1900, tedy před 124 lety.

PvvS

Trochu jiný podmínky..

Pajin

U nás jsou vždycky „jiný“ podmínky. Přečti si to celý.

https://neviditelnypes.lidovky.cz/cirkus/co-me-naposledy-vytocilo.A240317_194527_p_cirkus_nef

Jiří Kocurek

Takže to tehldy stihli s trolejí?

PvvS

Tak si dostudujte, jak dlouho stavěli most vedle té dálnice.
A neměnili výšku,počet kolejí, koleje, trakční vedení.

Škrpál

Co je to korpus mostu? Mimochodem, víte proč ten most tenkrát stavěli i s projektováním pouhé tři roky? Protože od první čáry v projektu se jednalo o zastaralou typizovanou konstrukci.

M M

Zkuste si někdy odjet z krakovského letiště MHD. Buď mini motoráček na hlavní nádraží lehce mimo centrum s velice nejasným intervalem, nebo extrémně nacpaný klasický bus (ne dvoučlánkový) v intervalu 30!!! minut, který vás asi za 45 minut vyplivne v centru.

TnM

V Krakove na letiste motoracek? Jezdi tam elektricka trivozova jednotka ve zcela jasnem intervalu 30 minut

M M

OK, tak elektrická jednotka, to je moje chyba. Ale i tak si myslím, že je podstatně lepší mít autobus na metro v Praze každé tři minuty, než spojení každou půl hodinu v Krakově. Integrovanou dopravu navíc neznají, takže jízdenky z vlaku pak neplatí v MHD.

Frantík

To nešlo ten jeden porouchaný trolejbus odtlačit?

Horst

Nešlo. Bez vzduchu v systému je zabržděný.

Sizifon

Dá se odbrzdit,ale musí do něho nafoukat vzduch z vnějšího zdroje. Teda pokud tuto možnost vůbec někdo při konstrukci vzal v potaz.

Pavela

Tak ono taky trochu záleží, proč ten vzduch nemá 😉

Horst

Ano, možnost doplnění vzduchu z jiného zdroje samozřejmě má.

Vojtěch

No, naše poslední dva trolejbusy mají kouzelnou páčku, která při nedostatku vzduchu zajistí natlačení jeho zbytku do brzdových vzduchojemů a tím jejich odblokování právě pro účely opuštění problematického místa, například křižovatky.

Divil bych se, kdyby to tyhle vozy neměly.

Horst

Něco takového tam je, ovšem vše záleží na zkušenosti toho kterého řidiče. A zde je kámen úrazu, hodně „závad“ se opravdu dá zvládnout odstranit i samotným řidičem na místě. Ovšem vstupní proškolení zřejmě neproběhla zrovna důkladně.

Jiří Kocurek

Kolik to váží, 20-25 tun? Je běžné, že cestující tlačí podobně těžké tramvaje?

tarten

S tramvají by to bylo lehčí kvůli kolejím.

rogo01

Odbržděné trolejbusy, které uvízly v místě bez šťávy, u nás v Brně cestující běžně tlačívají.

Horst

25,6 t

melm

Důsledek experimentů aktivistů z Praha sobě…

Márty

Dlouhý trolejbus. Jak aktivistické!

Kubrt

Za jejich bačování se projektoval ten terminál? Tam je zakopaný pes..

VTT

Jako že ten je postavený tak, že to způsobuje poruchy megatrolejbusů?

Kubrt

Jako že je blbě napojený na zbytek světa.

VTT

Když tam jezdily klasické autobusy, tak tam problémy nebyly.
Počítalo se při jeho projektování s provozem megatrolejbusů?
Pokud ne, pak je terminál v pořádku a problémem jsou ony. A nebo ten, kdo chce na skloubit dvě neslučitelné věci – tenhle terminál a Mtrolejbusy.
Pokud ano, tak je chyba v terminálu.

Leinad

I tak tam docházelo k dlouhému čekání.

Pat

A kdyby se tam porouchal nový autobus, tak byste říkal to samé? Ale já vím, kdo nic nedělá, nic nezkazí.

watslaw

Terminál je samozřejmě udělanej špatně, ale když se schvalovaly trolejbusy na letiště, tak se o tom vědělo, a byl čas buď terminál předělat (i za cenu vrácení nějakých pitomých dotací, funkčnost by měla mít přednost před čerpáním), nebo holt řešit jinak.

Jo a mimochodem je zajímavé, jak ty dvoukloubáky (a lanovku) přiřazují Praze Sobě jak jejich příznivci tak odpůrci, když tato myšlenka je starší, myslím že oboje prosazoval pan MF z Ropidu (dříve pracující na letišti), koneckonců už testování VanHoolu bylo v roce 2017, rok předtím, než se Praha Sobě dostala do Rady.

Škrpál

Terminál je v provozu od roku 2015, Praha sobě existuje od roku 2017. Terminál byl Bémovými loutkovodiči postaven tak, že byl od prvního dne terčem neustálé kritiky a špatný zůstal dodnes. To, že DPP, který namísto aby problémy pojmenoval a snažil se je řešit, politiky servilně obelhal, že žádné problémy neexistují a že vše je perfektně v pořádku, není ani trochu selháním politiků. To je jednoznačně selhání managementu DPP. Zdá se, že se Houbovi začíná dařit do fungování DPP pronikat a tak se rozsvítila jiskřička naděje, že ten Augiášův chlév na rohu Sokolovské a Paříkovy bude konečně alespoň trošku vymeten.… Číst vice »

Zsvo

Jestli dobře rozumím, říkáte, že politici jsou ještě méně chytří, něž se všeobecné mysli. To že terminál na Veleslavíne je svým napojením na Evropskou jedna velká tragédie (euf. ) snad pozná i osoba ne zcela geniální. Takže zatáhnout tam tříclankove vozidlo je především způsob jak na***to hodně lidí nejen v MHD

Škrpál

Nerozumíte. A nepřekrucujte. Odborná stránka tohoto projektu byla od počátku celá pouze v gesci DPP. Pokud DPP zastává stanovisko, že je vše v pořádku, pak politik nemůže, než toto stanovisko akceptovat. Ono jaksi nelze utrácet miliony nebo stovky tisíc na základě osobního dojmu. Hřib ani Scheinherr za tohle nemůžou, byť je vaše nenávist sebetupější.

gwann

Terminal se projektoval nekdy lehce po 2013. Takze problem nekoho jineho

Mikulik

Takže jste dostal 3x tolik mínusu než plusu,že jste pojmenoval rozhodnutí scheinhera a hriba. Co si to dovolujete označovat věc pravými jmény?!

MHD

Nepomohlo by, kdyby byl terminál pro trolejbusy částečně průjezdný a najíždělo se přímo z Evropské? Jediné negativum by bylo, že by to měli cestující dále k vstupům do metra. Ale by byli na výstupní stanici dříve, nemuseli by čekat na světlech na vjezd do terminálu.

Leinad

NA vjezd se nemusí čekat ani dneska. Na Evropské je „občasná'“ zastávka na které může řidič zastavit, zvlášť když to nevychází na hladkej průjezd do terminálu.

Jan

Ty dětské nemoci jsou nějaké zdlouhavé…

Mickey

Jakože se objeví porucha po 14 dnech? No, hrozný.

Panoramix

Tak od toho snad trolejbusy najížděly 20 tisíc zkušebních kilometrů po Praze, aby se vychytaly mouchy, ne? Jestli si jako bude muset Škodovka hrát s každým dodaným trolejbusem zvlášť a ladit ty jednotlivé dětské nemoci postupně, tak aby se cestující na lince 59 dali na modlení. Když není bezproblémový provoz schopný zajistit dodavatel drážních vozidel, tak snad by pomohl zázrak shůry.

medved

Vy jste opravdu mimo. Logicky každý kus se ladí zvlášť a takové závady před zajetím vozidla se prostě stávají a jsou naprosto normální. Jen v jiných trolejbusových provozech to není tak zjevné, protože zaskočí starší trolejbus. U linky 58 nebo 59 vždy hraní autobus a je to tak více vidět.

enzym

Zapoměli je naočkovat hexavakcínou?

Slepý blázen

Upřímně to těm řidičům přeju, ať maj jednou zablokovanou Evropsku a basta, takže jednou ať si to zažijou.

Huh

Jj, taky mám ty pocity, když se každý den utkávám s agresivními idioty podjíždějícími kolonu vyhrazeným pruhem…

melm

Evropská bývá zablokovaná ve špičce docela často…

DCHDC

Nejmenuje se ta funkce dispečer… Regulovčíky má spíše armáda, případně policie 👮

M M

Celý terminál Nádraží Veleslavín by to chtělo kompletně překopat, napojení na Evropskou je šílené.

pavlass2

Tohle je nejchytřejší komentář v diskusi.

jva

Nojo, to je každý řidič považován za debila, který ani neví, po které straně silnice se jezdí, takže se všude naflákají oddělovací prvky a pak už stačí v takovém místě jakýkoli zádrhel (a nemusí to být ani „megatrolejbus“, ten se jen momentálně hodí do krámu) a není kudy se tomu vynout…

Svobi

Těch „debilů“ je bohužel na silnicích značné množství, proto jsou tyhle prvky někdy opravdu nezbytné. Jen dnes ráno cestou do práce (cca 8 minut jízdy) jsem potkal chytrolína jedoucího travale ve vyhrazeném pruhu pro MHD a chlapíka vyjíždějícího z jednosměrky v protisměru, a aby toho nebylo málo, snažil se najet doleva na hlavní přes plnou čáru… Co víc dodat.

Mickey

Magistrát vydává stovky povolení jízdy v buspruzích i pro běžná vozidla, občas tam někdo smí, i když to tak nevypadá.

Bobik

Tak to je věčná otázka, jestli první byla slepice, nebo vejce. Já se obávám, že jako první byl „úřední alibismus“, na základě kterého se tyhlety prvky naflákaly všude a důsledkem pak bylo, že se lidi odnaučili myslet. To je jak s matematikou, dřív lidi dávali v pohodě i velkou násobilku, dneska už to nikdo neumí. Proč taky, když jsou všude kalkulačky.

Další věcí je prakticky nulové vymáhání pravidel, takže se na to zhusta kašle.

Tomáš

Tak nestačily by pro příště jen kilotrolejbusy? Kilo je tisíckrát větší, než základní velikost trolejbusu. To by mělo stačit….a do pražských ulic se to snáz vejde.

Vrabec na střeše

Když budete mít dostatečně dlouhý trolejbus, tak nemusí nikam jezdit a stačí ho projít z jednoho konce na druhý a budete na místě.

Martin

😀

Metro

Metro na letiste je nesmysl. Nikdo by jim nejezdil… :-)))))

Petr

Pár lidí v každé soupravě by na letiště ve špičce na letišti jelo. Mimo špičku by byl zázrak, kdyby v celé soupravě metra byl alespoň někdo a metro nevezlo jen vzduch. Před měsícem jsem jel na letiště a v autobuse jeli na letiště 2 lidi.

Netris

To jste měl opravdu štěstí, já lítám často a buď je vždy plný v obou směrech, částo přeplněný. Naopak do Motola se jezdí třikrát denně při střídání směn.

Frantisek X

I v lese nad Motolem jsou na to navázány autobusy. Každopádně to trasování vypovídá dost o reálné poptávce – když to museli z letiště ohnout ještě kolem Řep a nemocnice, aby to vůbec „vyšlo“… A nakonec místo největšího sídliště na trase obsluhují především soukromé obchodní středisko…

watslaw

Trasování přes nemocnici vypovídá o politickém rozhodnutí, nikoli o reálné cestovní poptávce.

Tom

Ano. Tzv Chalupoida.

Petr

Autobus byl docela plný, nicméně všichni vystoupili na sídlištích na Evropské. Na letiště dojeli jen 2 lidi. Létém zhruba 10x za rok ve všední den a autobus dojede na letiště téměř vždy prázdný. Jiná situace bude asi v neděli odpoledne/večer, kdy metro i autobus jezdí v intervalu 7-8 minut a přitom na letišti je nejvěší špička z celého týdne.

Slepý blázen

Metro na letiště je nesmysl jako Brno, prostě by to nedávalo dopravně a ni kapacitně smysl.

Air Traveller

Letiste Praha odbavi rocne souvasne kolem 13 mega lidi, za dva tri roky jich zase muze byt 18.

I pri tech 13 milionech je to cca 35000 lidi denne, co je potreba prepravit.

Ti tam ted jezdi auty, taxiky a autobusy. Pokid by se vetsina lidi presunula do metra, smysl to ma.

tarten

Čili asi 10% kapacity metra? Kdyby se tam přesunula aspoň ta polovička lidí, bylo by to 5% kapacity metra. Ruzyňských 13 mio prostě moc není.

Air Traveller

Pokud je 35 000 denně 5% kapacity metra, tak mi prosím prozraďte, která stanice má v praze 700 000 tisíc cestujících denně?

Pokud se podívám na statistiky počtu cestujících (jsou trošku starší, nevím, kde sehnat aktuální čísla) tak stanice jako Letnany měly někdy kolem roku 2015 30 tisíc denně, Prosek 12 000 denně atd.

Ale to hlavní – metro se staví s perspektivou desítek let dopředu, ne na aktuální stav.

tarten

Metro je velmi drahé a velmi rigidní, vlakové soupravy jsou pořád stajné. Vlaková trať může po letech vystřídat třeba malé dvouvozové pantery (kapacita 140) velkými obludami (800) a při manipulaci s intervalama se může letišti hodně přizpůsobovat, aniž by se muselo dávat tolik pozor, jak to odnese centrální trojúhelním metra. Dobře tedy obslouží letiště s 5 mio (takhle nějak vypadá špičková Ruzyně v zimě) nebo 50 mio. a víc. Až se bude Ruzyně blížit 50 mio, ozvěte se. Bude to stát za metro, ale Áčko to rozhodně nebude.

Air Traveller

Podle vasi jako-ze analyzy by v Praze v současné dobe bylo metro, ktere by melo cca 4, mozna 5 stanic.

Taze jeste stesti, ze se vasimi radami nikdo nikde neridi, a soude podle jejich kvalit nejspis ani nikdy ridit nebude.

Gwann

Bože…i Letňany a celý ten úsek za Ládvím má poloviční interval. Proč asi? Smysl má počítat stanice za sebou….a mimochodem, na celém A má pod 17tis pasantů jen Depo Hostivař… Nejslabší stanice byla Kolbenova (rok 2019), co vzhledem k likvidaci průmyslu v okolí aj. dává smysl. 35tis denně je maximální průměrné vytížení (13mio/260). Vzhledem k tomu, že by tím jelo max půlka lidí na letiště, tak jsme reálně na 17tis lidech / den. To je cca 890 lidí v průměrnou hodinu, tedy při 10 minutovém intervalu (delší vůbec nedává smysl) je 90 lidí. Což je spíš na dlouhý trajfl než… Číst vice »

Václav

Desítky let dopředu? Civilní letecká doprava bude nejspíš zakázaná (není zrovna „uhlíkově neutrální“), případně ji budou zajišťovat vzducholodě na elektrický pohon, které by však klidně mohly startovat třeba i z Letné, neboť nepotřebují rozjezdovou dráhu.
Mnohem reálnější je však varianta, že EU se vrátí do raného středověku (z čehož se bohužel jednotlivé země moc rychle nevyhrabou ani po jejím rozpadu), takže spíš letecká doprava přestane existovat úplně.

Air Traveller

Jasně, zakázaná…

Ok, dál nemá smysl diskutovat.

Mikulik

Ale lidi si to přeji,že budou drepet doma,když si voli takové zástupce, kteří jim kvůli falešné ekomantre výmysli blbosti. Ti lidi nečtou programy,nekoukaji jak kdo hlasoval a pak to voli zlo

tarten

Zakazovat civilní leteckou dopravu je samozřejmě naprostý nesmysl. Co ale poměrně pravděpodobně v civilní letecké dopravě nastane je přechod na syntetická paliva, a také postupné vymizení krátkých letů na několik málo set km – což se možná, ale opravdu jen možná po dalších desítkách let prodlouží na tisíc nebo několik málo tisíc km. Mezikontinantální letecká doprava tu bude „nafurt“.

Václav

Syntetická paliva budou soudruzi uznávat jako „uhlíkově neutrální“ jen do doby, než zjistí, že ty plasty (tzn. asi jediná rozumná možnost, z čeho syntetická paliva vyrábět) se dělají především z ropy, a že většinou je lepší je recyklovat nebo znovu použít, než z nich dělat palivo.

tarten

Na to oni nikdy nepřijdou.

Jakub

Dovolenkári často na letisko potrebujú práve medzi 2-6 ráno, kedy metro ešte nejazdí resp by ním nestihli svoj let.

Air Traveller

Tohle není moc relevantní, neboť po dostavbě paralelní dráhy bude v Praze noční provoz docela vyloučen.

ale jinak tedy se asi shodneme, že dovolenkáři co nyní létají nočnními chartery (jedná se o jednotky letadel) nejsou tak úplně jediní cestující a představují asi tak 1-2% cestujících na letišti.

Gwann

obecně dovolenkáři nebudou 1-2% cestujících a drtivá část koupáků s dětmi a kufry fakt nepojede metrem, trajflem, čímkoliv.

Air Traveller

Aspon si to, na co odpovídáš, přečti.

Řeč byla o nočních dovolenkářích – a těch je zanedbatlné množství.

A čím myslíte, že běžný průměrný klient QS na dovolenou do Egypta/Řecka/Tunisu na to letiště jede? Pěšky?

Ne, v taxíkách je neuvidíte. Vidíte je v autobusech.

Gwann

Asi jsem z jiné sociální třídy, ale když jsem ještě – 20+ let zpět – jezdil na dovolenou s rodiči, tak jsme nikdy VHD nešaškovali (a to mi bylo +/- 20).

Neumím si to představit s malými dětmi vůbec.

PvvS

A kolik je z toho jen přestup ?

Air Traveller

Počet přestupujících cestujících je vhledem k absenci sítového dopravce bázovaného v Praze zanedbatelný.

Václav

Představte si, že ne všichni cestující na letiště mají východisko v centru Prahy, Praze 6 nebo Praze 10, naopak těchto cestujících je menšina. Metro A má ze všech tras nejhorší přestupy na meziměstskou dopravu. Takže jediné řešení je přímé vlakové spojení na Hlavní nádraží + přímé vlaky mimo Prahu přes Hostivice (Kladno, Beroun) i na druhou stranu (Kralupy/Slaný).

Air Traveller

Představte si, že prakticky všichni pražáci jezdí popraze metrem a velké množství přijede ze středočeského kraje autobusem někam na metro.

Lpěním na železnici pražákům jeden přestup přidáte, a řadě lidí z mimo prahy také.

Václav

Metro samotné bez přestupů neobslouží skoro nic – naopak z Hlavního nádraží se dostanete skoro po celé republice (a z Masaryčky aspoň po tom Stč. kraji). Nehledě k tomu, že část dálkových nebo regionálních vlaků může být z centra prodloužena na letiště, o možnosti přímých spojení v některých směrech i mimo Prahu nemluvě.

tarten

Právě že ne. Z letiště po železnici pak přestoupíte na libovolnéu trasu metra, takže případný přestup nepotřebujete.

Petr Plhal

To se ví celou dobu, ale.jenom se dělají studie jak to udělat

Metro

Jasne. A na sidlistich Repy a Dedina nikdo nebydli, na P+R a bus terminalu Dlouha mile by nikdo nenastupoval, z letiste nikdo nelita a nikdo tam nepracuje. A hlavne – vsichni preci chteji stat na ucpane Evropske!

Gwann

sorry, obsluhovat „A“ Řepy i Ruzyni je dost blbost.

Václav

Jestli tam Praha 6 mermomocí musí mít metro, tak ať si ho postaví z vlastních zdrojů. Nikdo jí snad nebrání.

Pepa

Ale dávalo, jen by se u Veleslavína musela udělat odbočka. Každé druhé metro by jezdilo na letiště, zbytek na Motol. Na ten Motol ty metra totiž zas tak natřískané taky nejezdí 🙂

Gwann

Furt víc než by jezdilo z letiště. 2019 Motol – 25tis/den, Petřiny 23tis/den.

letiště při cca 35tis pasažérech / den vygeneruje max 17tis/den. takže opravdu prázdné, k ničemu, drahé a zbytečné.

Zbyněk

Zapomínáte na Liboc/Dědinu, které by poměr vyrovnaly

tarten

Péčí tehdejších mudrců byl A-Veleslavín postaven tak, že se tam odbočka už nikdy neudělá.

off

Samozřejmě že dávalo, obsloužilo by Dědinu a potenciálně velké P+R u Šestky + BUS terminál tamtéž a vyřešilo by to celou zátěž kolem Evropské. Ten kousek od Šestky k terminálu Sever by to klidně mohlo jet povrchově (= lacino na výstavbu i provoz, rozhodně o nic dráž, než rychlodráha) místo navrhované rychlodráhy, které se v celém navrhovaném rozsahu většina z nás nedožije. Teď obsluhuje „od každého trochu“, takže provoz tram po Evropské, na Petřiny i na Bílou Horu zůstal prakticky beze změny + nemocnici Motol, která ale má dominantní spád přesně z opačné strany, takže je to dobré akorít pro… Číst vice »

VTT

Rychlodráha je potřebná především jako spojení Prahy a Kladna. Odbočka k letišti je jen úlitba Pražákům, především P6,a by to vůbec dovolili stavět.
Teď už je stavba rozjetá natolik, že kdyby se ta odbočka k letišti nepostavila, tak hlavní trať do Kladna se zmodernizuje stejně. A možná by to bylo to nejlepší, co by tady šlo mít.

Gwann

stávající metro nemůže jet dlouhý úsek po povrchu, musíte řešit topení aj. Proč asi na metro jsou vozovny? a bez krytu jsou akorát kolejová větvení…

VTT

Metro klidně po povrchu jezdit může. Topení, přinejmenším ve vozech na trase B, být už dávno mělo, kvůli úseku na Čerňáku a asi i u Lužin. Ty nevedou po povrchu, ale nad povrchem, a ve vozech je v zimě, kdo by to řekl, pěkná kosa.

Gwann

stávající metro nemůže jet po povrchu, protože je bez topení. stačí takto? je to řešitelné, ale kvůli letišti zbytečné. stejně jako kopat 10km tunelů kvůli letišti only.

Mickey

Máte pravdu, ale asi jste to myslel ironicky.

Michal Bartoníček

Metro na letiště je opravdu nesmysl. Větší smysl dává konvenční povrchová železniční dráha.

Pink

Já bych byl moc rád, kdyby mi někdo namaloval tu železniční stanici na Ruzyni. A hlavně zcela přesně ji umístil. Přiznám se, že si to nedovedu představit. A jaká by byla vzdálenost Terminál 2, nebo 2 a nádraží.

DavidS
Pepa

Přiznejte se, že vy ve své obsesi metrem chodíte sabotovat ty trolejbusy? Myslím ale, že vy obsedanti jste už udělali dost škod blokováním železnice na letiště …

Metro

Myslite te zeleznice, kterou blokujou lidi, kteri se k ni v Praze 6 nastehovali? Tak to popravde taky nechapu. Coz nic nemeni na tom, ze metro je stale ten nejvhodnejsi prostredek k propojeni sidlist, P+R+bus terminalu a letiste s centrem. Co tam mate dal?

vlachjan

„Megatrolejbusem“ jsem se svezl hned v prvním týdnu provozu, byl to noční spoj z LVH na Veleslavín a cesta proběhla zcela v pořádku. Myslím si, že trolejbus byl krok správným směrem, komfort cestování je oproti autobusu někde úplně jinde. Nicméně, pokud bych byl jedním z těch cestujích na letiště, kteří čekají půl hodiny v nejistotě jak se situace „vyvrbí“ asi bych se na celou věc díval zcela jinak. Ze strany DPP mi přijde relativně odvážné, že do provozu nasadili takové množství trolejbusů defacto ze dne na den, kdy si dovedu představit, že předchozí zkušenost s řízením takto dlouhého trolejbusu mohl… Číst vice »

Roman Soudný

Nevím v čem má spočívat ten “vyšší komfort cestování.” Pořád je to autobus s městským rozložením interiéru a nastupováním ze zastávek autobusů. Jediný rozdíl je, že jezdí na elektřinu a jsou (aspoň teď) více poruchové.

vlachjan

Je to tiché, rozjezd ze zastávky je plynulejší, méně to škube při brždění. Interiér rovněž působí mnohem solidněj než v (pravda již docela olítaných) SORkách, kde drnčí uvolněné plechy a opravdu znatelně vržou plastové díly. Některé z těch věcí jdou na vrzb tomu, že trolejbus je nový, ale ijiné by mohly být i tím že je přecijen bytelnější (ale možná jsme v tomto ohledu naivní)

Frantík

Myslím že minimálně při přímém odběru jezdí trochu svižněji.

Martin Liška

Tak jako „odvážné“ se to jistě dá označit také, byť jiné přívlastky by možná byly trefnější 🙂

Pepisu

Má regulovčík DPP právo řídit dopravu? Neměl by to dělat policista?

Igor

Operativně to může dělat kdokoliv, když je to zapotřebí u mimořádných situací. Minulý rok na Mallorce jsme byli u nehody na úzké rušné jednosměrce. Odkláněl jsem dopravu do vedlejší ulice, aby mohla přijet k místu nehody sanitka, která by jinak neprojela (nevyhnou se dvě auta v ulici).

Pepisu

No podle mě právě asi spíš nemůže. Zde se nejednalo od dopravní nehodu.

Martin Liška

Předpokládám, že to bude nějak provázané s právem jezdit s modrým majákem, ale to skutečně jen hádám.

Leinad

Právnicky je to složitější, něco se smí jen v tunelu, někdy druhej nemá povinnost poslechnout.
Ale lidsky jasně, pokud je na místě někdo rozumnej (a lidi z DP asi umí řídit provoz ve svejch garážích) tak ať se to hejbe. Někdo v autě tam mohl zůstat a čekat na policii, zatímco by zdržoval kolonu ve které je i ta policie.

Samuel Sam

V podstatě může „řídit“ dopravu kdokoliv, třeba tvoje babička může zastavit auta, když v nepřehledném místě potřebuješ vyjet třeba z garáže nebo z její zahrádky…..

DOPRAVAK01

Trolejbusy způsobují zpoždění další veřejné dopravy, Hřib by je měl regulovat.

DCHDC

Chtělo by to regulovat Hřiba 🤣

Mickey

Vám se o něm musí i zdát, ne?

Hoermalmeister

Ti pražáci sú ňácí neschopní, ve štatlu máme 13 linek trolejáků a také voloviny s nima nenaděláme

M M

Když už chcete parodovat Brno, tak si aspoň zjistěte, jakým nářečím se tam mluví. Slováckým opravdu ne.

MP22

V Brně se mluví slovensky!

Hoermalmeister

Tatsächlich se v Brně nářečím moc nemluví, spíš vůbec. A když jo, tak je to spíš zbloudilec že Slovácka nebo východní Moravy

M M

Ale jo, mluví, jen nářečí není až tak okaté. Ale když slyším, že chcou počkat na Tondy, aby s ním pak jeli za taťkem, tak vím, že jsem doma.

gwann

Cesky zaklad hantecu je stredomoravske nareci, cili narecni skupina kam patri hanactina.

Ktere mimochodem pokracovalo dal na zapad az skoro pod Trebic.

Cerny bez byl v Brne huler, stejna jako na vyskovsku.

Samozrejme, v Brne (dnesnim) se predmesti od predmesti nareci lisilo, takova zcela ceska zemedelska Lisen daleko od Brna byla zretelne „hanacka“, Liskovec, ktery byl pomichanejsi a bliz mestu, mel nareci slabsi. Ale huler platil vsude stejne.

Michal Bartoníček

V Bratislavě jich je 12.

Marek Kubík

To není pravda, DP Bratislava vlastní 16 kusů.

Honza

No jo, ale v Brně jezdió po návsi a s povozy se vždy nějak domluvíme. V Práglu je to jiná liga.

gwann

Jezdijo. Bingo, stredomoravske nareci.

tarten

To je fakt. V Praze se pak míchaj všechny nářečí od Mikulova po Třinec, takže si někdy nerozumí napoprvé. 🙂

gwann

Mikulov jakozto Sudety nema vlastni nareci, je to nanejvys mix. Protoze nezanedbatelna cast dnesnich obyvatel byvale deutschesudmahren prisla nejen z ceske jizni moravy ale napr i z valasska. Valasska prijmeni jsou tam zcela neprehlednutelna.

Pavel Skládaný

Ještě že nová trať na letiště bude už brzy.

VíKo

To opravdu uklidní. 😁 nedá se to srovnávat samozřejmě. Ale jsem v Doha a tady za 5 let postavili 3 linky metra kvůli MS. Prachy. Ty vyřeší všechno. Jenže i když u nás jsou, je potřeba saturovat i zainteresované osoby. A to stojí peníze a hlavně čas, kdy některá rozhodnuti přesahují volební období. A tak se saturuje nanovo tam, kde se to žádá. 😁 proto nejsem optimista s dráhou, druhou drahou letiště, metro je skrtnuty dávno. Je toho moc, co slyším a vnímám tak id 20ti. Je mi 45 a pořád spíš poslouchám. Depresivní.

Pavel Skládaný

Bude něco lepšího, než metro, bude čtyřkilometrový tunel ze Stromovky až do Veleslavína!

Mickey

V Doha dozajisté nesaturují zainteresované osoby, tomu sám nevěříte, nebo jaký je smysl vašeho příspěvku?

VíKo

Ten, že saturovat se musí v CZ a proto to trvá. Pak samozřejmě aktivisté a různá občanská sdružení s divný názvy ála: „za klidný život i patky dráhy letiště“ Atd.

Pája

No jo, pondělí ráno. Mám vyzkoušeno, že to se vždycky něco …….. víte co. Navrhuju pondělí zrušit. Bez náhrady. V jednom filmu měla banda chlapů v kalendáři jen sobotu a neděli.

Libor

Přesně, třeba tyto mega trolejbusy jsou z pondělí směny 😁

Pája

Rozhodně 😃

libcha

No, cestovat takhle na letiště, neměl bych radost.

A řidič osobního automobilu pobavil, určitě musel čekat přes tři minuty.

Jeniik

Vzhledem k tomu, že to zablokovalo pomalu i jednosměrky ve Starých Vokovicích se jeho nervům na pochodu nedivím. Hlavně z toho důvodu, že se podobné problémy daly čekat a na jejich řešení se DPP a magorát zcela vy… Kašlal.

gwann

A kdyz pet blbu v aute pouze se soferem na ujezde blokuje dve nacvakane 22, tak je vse ok, ze?

Jan T.

Tito řidiči mají naskočit do MHD a rázem ubyde kolon.