Veledílo u Budějovic se otevře v prosinci. Prošli jsme se tunelem Pohůrka, podívejte se

Stavba tunelu Pohůrka u severního portálu (28. 5. 2024). Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStavba tunelu Pohůrka u severního portálu (28. 5. 2024). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Nyní začíná technologicky nejobtížnější část, tedy vystrojení tunelu technologiemi a sítěmi.

Odebírat
Upozornit na
guest
60 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michael

Kéž by tak optimististicky a s určitým datem otevření mluvili bratia v souvislosti s tunelem Višňové pri Žilině…

Ferda

Typickej Rýdl… Nechápu, jak se tam může celé ty roky držet… Ale takovejch je tam hromada…

KIV

Ten třetí odstavec vysloveně „bolí“. Nemohli byste ho opravit? Doplnit větu? Např.: „Tunel o délce 995m je rozdělen na 76 dilatačních celků.“
Neříkám že na odborném vebu nemohou být vysvětlení pro laiky, ale ten skok od technických parametrů k vysvětlení detailu (který vlastně není jasné jak se tam vzal)… Tam prostě ta věta chybí.

Aussiger

O nutnosti vedení trasy tunelem už navždy budeme jen diskutovat, podstatná je pouze kvalita provedení aby to za ty peníze stálo za to. Gratuluji jihočeské metropoli a nám všem aby na trase UL- PHA- CB

Aussiger

…dostavěli konečně i ten zbytek..

Band

Hurá, noční můra cest do Alp (Budějovice) se stane minulostí!

Michal M

A Tužinka, Oldřichovec dobrý? 😀

Dálnice

Jasne pise, ze Budejc. Umite cist?

Michal M

Na té trase právě nejsou jen Budějovice, ale i další atrakce…

Dálnice

Jake dalsi atrakce budou na ceste z Budejc na hranice na D3?

Michal M

Nažidla, šlapky a OMO.

Dálnice

Jaky problem predstavuje obec Nazidla pro dalnici D3? Se slapkama vam nepomuzu, zkuste si najit devce…

Michal M

Nemůžu se zbavit dojmu, že největší úsilí v diskusi s vámi nezabere argumentace, ale snaha udržet vás v tématu.

Dálnice

Nemuzete toho evidentne vic. Zkusme to znova: Jaky problem predstavuje obec Nazidla pro dalnici D3?

Michal M

Tak já si rád popovídám o obci Nažidla někdy příště, ale původní diskuse byla o cestě do Alp, kde pár (o trochu menších) nočních můr přece jen zbývá. Lochneska u Nažidel je jedna z nich.

Dálnice

Koho bude za 2-3 roky zajimat lochneska u Nazidel kdyz pojede po dalnici?

Ferda

Třeba tu hromadu pozůstalých, kteří za tu spoustu promarněných let zbytečně vznikli?

Frantisek X

Ach, tahle argumentace… Vybetonujme všechno a nikdo neumře. Tak určitě…

Karl vB.
bakiy

Jak pro koho. Tunel u Budějc na cestu do Alp rozhodně používat nebudu…

fous55

Já také ne, i když jsem Budějčák. Ale odvede to část tranzitu z města, takže hurá.

David

Jsem rád, že konečně i u nás se budují tunely, které nejsou vynuceny terénem, ale životním prostředím na povrchu. V Rakousku, či Švýcarsku jsou takové tunely běžné. Jen na rakouské S10 (pokračkování naší D3) je takových tunelů hned několik.

Martin

No vidíte, a když kouknete do diskusí k tomuto tématu zpětně, tam je tohle řešení podle některých zbytečné, nepochopitelné.

Za mě jedině dobře, že tunel je👍

Václav

Ano, dobře že ho tam postavili. Jenom ten geologický průzkum měli udělat pořádně, nemuselo být to zdržení. Za mne se to tam ty potíže s vodou daly čekat, většina Budějovic je na naplaveninách a Vltava tam v minulosti dost měnila koryto.

SYN

Inu, kdyby bylo bývalo od začátku jasné o kolik bude dražší než se plánovalo, nevím nevím jestli by se postavil (aspoň v této podobě)…
Hluboký zářez, případně i překrytý (ale ne „pojízdný“) by splnil skoro všechny funkce stejně.

fous55

A Dobrovodský potok byste přes ten zářez vedl jak?

Dálnice

Na rakouske padálnici S10 je tunel za kazdou vesnici….a pak vas ceka prujezd po severojizni magistrale skrz Linec. Tohle bych si zrovna za vzor nebral…

Michal M

Pokud někdo pochválí pár let starý a do krajiny výborně zasazený úsek S10, jaký má smysl to srovnávat s průtahem dálnice A7 přes Linec? Ty stavby od sebe dělí půl století…

Dálnice

Smysl to ma, ptz to je to jeden tah od Baltu k Jadranu. Pokud s tim prutahem Lince 35 let po padu zelezne opony nebyli nic schopny udelat, tim hur…

Michal M

Takže zasazení tunelů na S10 do krajiny není dobré, protože se o 50 kilometrů dál projíždí Lincem? To je myšlenka dne asi…

Dálnice

Netvrdim, ze zasazeni tunelu na S10 neni dobre. Rikam, ze tu trasu degraduje prujezd Lincem. A nakonec cela S10 bude uzke hrdlo, jen SPMV, Vmax 100 (pokud se nevrtaji v tunelech, pak klidne 50), pri reko nemoznost vedeni 2+1. Proste zadna slava…

Michal M

Výborně, takže se můžeme shodnout s Davidem, že to je další citlivě usazená stavba. (Jak ji degraduje průjezd Lincem nechápu, ale nakonec nemusím chápat všechno…)
S10 v profilu SMV zcela odpovídá intenzitám dopravy, tuplem mezi Freistadtem a hranicí…

Dálnice

To je prave ta bida tohoto druhu mysleni: s tim, jak se bude E55 kompletovat, zacne vic a vic pritahovat tranzit Balt-Adria a intenzity zacnou stoupat a S10 zacne byt parametricky nedostatecna. Ale rikate to spravne, mnohe nechapete…

Michal M

Je lehce paradoxní, že v ČR máme postavené dohromady prd, ale zase tu máme strejce, kteří umí takhle bravurně forecastovat „parametrickou nedostatečnost“ poloprázdných rakouských dálnic…

Dálnice

Neresime, co v CR mame nebo nemame postavene. Resime velkoryse pripravovanou, stavenou a postavenou D3 na ceske strane a z hlediska E55 tomu neodpovidajici pokracovani v Rakousku. Co presne vam na tom neni jasne?

Michal M

Jakejkoliv moula může přijít k jakýkoliv stavbě a říct, že kapacitně nestačí, protože podle jeho (z nějaké tělesé dutiny) vytažených odhadů tam vznikne 4x větší objem dopravy.
Aktuálně je na ~10 000 vozidel za den i SMV poměrně luxusní a díky za ní, že vůbec je…

Dálnice

Tak snad se o tomto tahu nedozvi nikdo ze severu Nemecka a Polska a zustane regionalni spojnici pro par Linecaku, co jezdi do Budejc k zubari…

Padre

Je třeba utajit D3 i budějické zubaře …to tak aby nam ji cizáci chtěli ojiždět ..a řádně zpropagovat koněspřežku…

Karl vB.

A kde jste byl, když Rakušáci měli dálnici A7/S10 až do Freistadtu a u nás se jezdilo po všeljakých silnicích první třídy – viz úsek CB-Dvořiště. Nějak jsem vaše aktivity nezaznamenal.

Olin

Na ten nápink není možno míček nechat padnout: „Kolega má zřejmě na mysli zvláště tu část dálnice D3 od Militína do Jílového.“ Vím, že tam zmínil připravované, takže pro úplnost jak již jsem jednou zmiňoval švagra a ASFINAG, oni taky mají plány na „překopání“ uzlu Linec. Jenže jako u nás jsou taky problémy – např. Leonka Gewesslerová, obrovské tunelové stavby…

Twix

Rok 2005, kdy byly na průtahu Lincem otevřeny dlouhé zakryté tunely Bindermichl a Niedernhart, byl ještě za železné opony?

Dálnice

Dlouhe zakryte tunely nijak moc neresi problem prutahu E55 mestem.

Twix

Aha, já myslel že řešíme zasazení do krajiny. Jaké zásadní problémy ten průtah má?

Dálnice

Jak ja bych vam to jenom vysvetlil. S10 a A7 jsou soucasti mezinarodniho tahu E55 od Baltu k Jaderskemu mori. Jak moc je chytre vest tento tranzit prutahem ctvrtmilionoveho mesta 1,5 km od centra? Spravne, neni to chytre. A tunely za kazdou druhou stodolou v Muehlviertelu jsou sice krasne ale hlavni problem toho tahu neresi…

Karl vB.

Ten průtah městem Linz je z doby, kdy nejbližší dálnice okolo Českých Budějivic byla D1 v úseku Pelhřimov-Humpolec-Jihlava. Původně, vzhledem k železné oponě to, jako „městský polookruh“ bohatě stačilo. Následně udělali Rakušáci alespoň dva městské tunely, aby ochránili obyvatele okolních domů.
Na přiloženém linku jsou varianty plánovaného vedení východního obchvatu Lince.
https://media04.meinbezirk.at/article/2015/02/09/8/2282338_XXL.jpg?1465850072

fous55

Omyl! Ten obchvat existoval (asi užší) jako dálniční přivaděč už v roce 1968. Tehdy jsem byl hned vedle v Bindermichlu na prázdninách u příbuzných a koukal na něj vlastníma očima. V té době měla dálniční síť v ČSSR přesně nula kilometrů a stavěl se první úsek do Mirošovic.

Karl vB.

Tady máte link na plány obchvatu Lince už z roku 2009. Spojení Donau-Nord – Knoten Urfahr neprošlo, pouze se postavily ty dva nové mosty, jeden jako součást stávajícího dálničního a ten druhý byl degradován pro lokální městský provoz.
https://www.oe24.at/oesterreich/chronik/oberoesterreich/wackelt-der-linzer-westring/562455

Kebab

Ovšem jen tam, kde bydlí nějaký papaláš. Jinak to “ekonomicky nevychází”.

BND 30

A počítáte do toho ušetřeného životního prostředí i náklady 24/7 na provoz toho tunelu? Ty MWh prosvícené a provětrané elektřiny, které by u zářezu odpadly?

Martin

Co Blanka, Strahovský tunel, okruh kolem Prahy, Mohelnice, Královopolský….

V zářezu? Kam dáte koryto Dobrovodského potoku. Což za normálního stavu, ale při rozvodnění? A jakou, že to ten potok umí.

BND 30

Most už i v Budějovicích vynalezli…

Martin

V zářezu? Jak píše BDN 30?

BND 30

Původně tam vůbec žádný zářez neměl být, jen protihlukové stěny. A potok měl být v propustku.

Tomáš

No já nevím, zrovna v tomto místě mi tunel smysl dává. S ohledem na okolí si upřímně moc nedovedu představit, že by tady byla D3 jen v zářezu

Ošmera

Naivo, vy si myslíte že to bylo kvůli životnímu prostředí? Tam byli jiné zájmy, tam byl totiž nějaký Jelen který prosadil tudle variantu která byla o 200 mil dražší a stavěla se déle (i bez zpoždění). Původně se mělo stavět kousek více na východ (kilometr 135)

David

Životní prostředí je i prostředí ve kterém žijí lidé. Ano někdo tam žije a pro toho někoho se tam postavil tunel aby tam mohl žít příjemně dál i po tom co se tam postaví dálnice. Tak je to v pořádku a tak je to i na oné zmíněné S10.

Frantisek X

Jako že všechen ten bordel z autodopravy zmizí? Jako vtip dobré… Možná to odstíní hluk, možná omezí bariéry, ale příčina zůstane a zbytní. No, možná budeme konečně moci zrušit železnice, ne? Zdrojů dost…

FrenkyUL

ale neumíš dát sám sobě jiné jméno pane x

fous55

Nějaký Franta Jelen (dej mu pámbu nebe, už je po něm pojmenovaná ulice kousek od toho tunelu) se navěky věků zasloužil o to, že dálnice nepovede kolem Budějc na dlouhatánské estakádě, která by opticky zkurvila panorama a zajistila trvalý hluk spoustě lidí v okolí, ale bude schovaná zčásti v zářezu a zčásti v tunelu. 200 mega navíc je v rámci celkových nákladů zanedbatelná položka.

lvy

Takže podle vás z důvodu ekologie postavíme vysoce neekologický tunel? Tohle opravdu myslíte vážně???