Vedoucí posunu: Je mi 43 let a jsem tady nejmladší. Mladé tahle práce netáhne

Posunovač. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPosunovač. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Vedoucí posunu na nádraží v Českých Budějovicích David Kotek je u dráhy 20 let a svou práci má pořád rád,

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří

Když tady někteří tak závidí benefity v podobě delší dovolené, režijních jízdenek, výhodného volání, zrušení pokladen pro výpravčí… POJĎTE SI TO ZKUSIT. ČD i SŽDC nabírá lidi napříč republikou. Ukažte, co umíte. Pro většinu lidí je nepřekonatelná pouhá odborná zkouška na signalistu/pokladníka. Pokud si myslíte, že to není váš případ, směle do toho.

PS: na služebních počítačích jsou pochopitelně servery typu Facebook, zdopravy.cz, k-report a další blokované. Dostanete se jenom na intranet. To jen dopředu upozorňuji, ať pak nejste zklamaní.

Lukáš

Není náhodou podmínka u posunovače, že nesmí mít ani dioptrii?

Pavel

Stále mi to přijde že ta závist ke strojvedoucím kteří od vedoucího posunu berou cca o další cca 4tisíce navíc ovšem mají přísnější přezkoušení,opakované přezkoušení po 3letech,a navíc při posunu podle předpisů jsou i vedoucími posunu…neni adekvátní!!Ikdyž zaměstnavateli se to samozřejmě hodí když se dole nedokáží vůbec ale vůbec domluvit…..

Martin V

V rozhovodu se píše o posunovačích a strojvedoucích. Zrovna před Vánocemi jsem v Holešovicích viděl jeden z jihočeských rychlíků, které tam začínají. Mašina zrovna objížděla vozy stojící u prvního nástupiště, najela na ně, a k mému překvapení pak fíra slezl z mašiny, nasadil si rukavice a sám se přivěsil.

To je teď nový trend, že se fíra sám vyvěsí, objede soupravu a zase se přívěsí? Kdysi bývali v Holešovicích posunovači, ale patrně tam pro ně není dost práce.

Pavel

To neni nový trend strojvedoucí má samozřejmě větší zkoušky i z techniky tedy může se odvěsit, přivěsit ,může provést zkoušku brzdy a zodpovídá i za posun (pokud pravomoc nepředá místnímu vedoucímu posunu, pokud je)

Pavel H.

Ve Vejprnicích, Holýšov, Blížejově mají rušit prodej jízdenek a co by ten posunovač dělal v Holýšově ? Tam toho podle mě moc není.

Jiří

Koukám že někomu ty kasy leží hodně v žaludku… Jmenované stanice pochopitelně nemají posunovače a když tam Cargo přijede posunovat, přiveze si posunovače vlastního. On totiž strojvedoucí přes ty vagony na centimetry přesně jaksi nevidí… Ale Blížejov a Praha-Holešovice je prosím pěkně rozdíl asi jako akvárko a oceán…

Radko Křivánek

Je až překvapivé, že o práci posunovače někdo něco celkem rozumného napíše. Vydělával jsem si kdysi na studia na žilinském ranžíru. Tak tvrdou práci, jako třeba na „patentech“ (nahrazovaly neexistující kolejové brzdy na svážném pahrbku) jsem nikdy později nezažil. Dvanáct hodin na nohou, kilometry naběhané se stovkami těžkých „čub“ za směnu, trvalé nebezpečí úrazu i způsobení nehody… Já měl celkem štěstí, ale dvě ujeté nohy jsem zažil zblízka a případů, že posuhovač třeba kvůli ukouznutí nedoběhl s čubou a následnou škodu řešila „VB“ a poté „prokurátor“ bylo dost. Obdivuji každého, kdo u té práce vydrží celý život.

Josef Fejinka

A Vy se divíte, že tam už dnes nikdo pomalu nechce jít? Vždyť i tu slavnou, Kalouskem omletou režijku , si musí zaplatit. On to je asi už ten poslední benefit, který těm nádražákům zůstal Vše ostatní jim sebrali, ještě že jim dají ty pracovní hadry!!!

Peťan

Tak třeba šest týdnů dovolené má málokdo a podle mě je to jeden z nejlepších benefitů vůbec, penzijní připojištění 800 Kč, životko, ježdění vlakem zadara za 1500 Kč, pak VPN Family volání, to jsou fajné benefity.

Jiří

VPN Family fajn benefit? Lepší než drátem do oka, ale podívejte se, za kolik volají zaměstnanci Ministerstva financí…

J. Hurt

„Ale přisuzuji to i dnešní době, která není moc příznivá, všichni žijí v nějakém napětí, chvátají, jsou vzteklí, vynervovaní.“
…přesně tak! 🙁

Michal

Vždy když se srovnává „doba“, tak by mě zajímalo s čím se srovnává. Jestli s totáčem, tak to byl poměrně draze zaplacený „klídek“, jestli s 90. lety, tak to byl stres a nejistota mnohem větší nežli dnes.

A hlavně ČB jsou prdelákov, kde v pět končí den, co za stres tam kdo může zažívat?

S. Kaisler

„Dřív fungoval na dráze člověk, říkalo se mu informátor … „. No, já jezdím vlakem celkem pravidelně už od roku 1983 a nějakého informátora jsem potkal velice, velice, velice výjimečně. Možná tak na velkých nádražích od krajského města výše.

Michal

Taky jsem nepochopil potřebu informátora, pokud je u každého, i zpožděného vlaku k dispozici průvodčí.

Petr Novák

Mě ta práce na první pohled připadá i nebezpečná.
Mě se taky zrovna včera stalo…

Správně je „mně“ – jako „tobě“. 🙂

petr

no stebou bych nechtěl dělat.

JOHNNY

souhlas – gramatika 1. stupně ZŠ – že se autor nestydí….no tvl…