Nové vedení tratě u Vyškova má umožnit 200 km/h. Míří znovu na MŽP
Trať Brno - Přerov, Nezamyslice. Pramen: Správa železnic
V zájmu zabránění rychlostním propadům vzniknou mimo jiné dva tunely.
V zájmu zabránění rychlostním propadům vzniknou mimo jiné dva tunely.
Budiž, ale a´t konečně dělají už ten zbytek.
Krásný obloučky
„Se změnou trasy dlouhodobě nesouhlasí obec Pustiměř, do jejíhož katastru se trať hodlá nastěhovat. Přípravu může zkomplikovat také výskyt křečků a koroptví.“
Tohle tak nějak krásně vystihuje problematiku veřejných staveb v Česku 🙁 Máme nové zákony, máme nové úřady a stejně každá kravina dokáže zablokovat přípravu na měsíce a roky…
Když vidím, kolik lokalit se odvolává na křečky, tak musí být přemnožení 🙂
A po Pustiměři dojdou odbornici z Žesnadu, že chtějí zachovat původní trať. A bude to úplně dokonalé.
Pane Barone, vy jste jejich tiskový mluvčí?
Opravdu si musíte už teď připravovat výmluvy, proč to nejde?
Plácáte kraviny bez znalosti věci.
Trať bude umožňovat provozovat nákladní dopravu, proto je jeden z parametrů maximální rychlost „jen“ 200. A pak tato stavba využívá na spoustu místech původní trať ale tak, že není pak směrování v původní stopě už použitelné k zachování.
Koukam na tu mapu, kde Pustmer je proti a nejak nechapu. v cem konkretne?
Také tomu nerozumím, trať je daleko a navíc bude pod úrovní terénu a hlavně v tunelu, kterým podejde dálnici… Pokud vadí už toto, tak pak už se skutečně nic postavit nemůže. Co mají říkat v Ivanovicích, kde trať protíná ulici a domy jsou těsně u trati? Divil bych se, kdyby se to tam obešlo bez demolice. Ale tady byl vlak vždycky, takže to asi každý bere jako samozřejmost…
Přesně to mě napadlo taky, už teď tam mají dálnici, což jim závidět nelze, ale ten vlak si myslím že to nemá jak zhoršit, že prostě ta dálnice zůstane pořád větším problémem (hlavně hlukovým)
Třeba si připravují pozici pro „odbytné“, možná budou chtět, nebo potřebovat zafinancovat nějakou investiční akci.
Pokud jim na to SŽ kývne, tak třeba povolí.
Žijeme v době, kdy lidem v jejich okolí vadí úplně všechno…. to už před lety prohlásila paní Drábová
Nejenom v okolí, bystrckým vadí plánovaná rychlostní komunikace i pod nimi
Nejspíš se obávají hluku. Podle mne zbytečně, protože trať by byla asi 450-500 m od nejbližšího domu části obce Pustiměřské Prusy a ještě v zářezu a tunelu. Na druhé straně je fakt, že trať je navržena zbytečně blízko obci. Nejspíš kvůli zvětšení oblouku na R=2500 nebo se projektantům nechce jít hloubeným tunelem pod letištěm. Při R=2000, což pro Vmax=200 stačí, by se mohla při stejně dlouhém tunelu (pod letištěm a dálnicí) táhnout hned kolem leteckého muzea a dokonce by se tím o nějakou stovku metrů zkrátila. Byla by od Pustiměře ještě o dalších 500 m dál a proti vzdálenosti přes… Číst vice »
Právě že je třeba se vyhnout letišti, kde je sysel. Přiblížením k letišti by trať byla ješte v hlubším zářezu a s delším tunelem.
Nemá někdo bližší informace, jak to vypadá se zahájením těch dvou úseků blíže k Přerovu v příštím roce? Je to reálné? Jsem skromný, takže mi stačí, že se 31.12.2025 pouze poklepe slavnostně kladívkem za přítomnosti vysoutěženého zhotovitele.
Vzhledem ke snům o PPP to za reálné nepovažuji.
„Se změnou trasy dlouhodobě nesouhlasí obec Pustiměř, do jejíhož katastru se trať hodlá nastěhovat.“
Trať jim povede minimálně 500 metrů od nejbližšího domu. Co jim tak vadí..?
Prostě jen z principu. Budeme protestovat.
… a tím vedení obce si užije své mediální slávy.
Taky premyslim. asi pozemky, navic jim za okny vede dslnice…
Ta dálnice je podstatně horší, vede kolem dědiny na výrazném náspu překračujícím údolí Pustiměřského potola, ne kterém celá obec leží. A nejsou tam žádné PHS…
No a hlavně tam bude ta trať v zářezu a zčásti v tunelu… Žádný kopec tam sice není, ten tunel tam bude hlavně kvůli podejití dálnice D46. A jelikož tu dálnici bude podcházet hned za koncem vzletové dráhy sousedního letiště Vyškov a dálnice samotná také slouží jako záložní letiště, musí trať jít pod úroveň terénu. Takže tam bude rovnou tunel. K tomu tunelu bude od Vyškova muset trochu klesat, takže půjde pod terén daleko před tunelem. V Pustiměři ani vak nezahlédnou a neuslyší, protože dědina samotná navíc už je v mělkém údolí, takže stejně ji bude od trati chránit terén… Číst vice »
Před lety (čtvrt století) jsem ze zvědavosti zašel na zasedání obecního zastupitelstva kvůli stavbě silnice (I/44)….pro některé je vzdálenost půl kilometru, jako by jim to vedlo přímo kolem baráku přes dvůr, a věřte, že dokážou produkovat obrovký řev. Dokonce i z toho skoro nejvzdálenějšího baráku.
Jen 200km/h …. Není to trochu málo na novou trať?
Když on provoz příměstských vlaků se nedá dělat na VRT.
Ale reálné ani moc na totálně přetížené “skoroVRT”. Jedna dvoukolejka pro všechno s kompromisním trasováním i rychlostním profilem se hodí na celkové méně zatížené úseky jak dalkovkou, tak regionalkou. Ceska Sibiř například, nebo teoreticky třeba Chomutov – Cheb, kdyby tam na to byla geografie.
Povšimněte si, že od Holubic vedou do Brna 2 tratě a tu přes Sokolnice nikdo rušit nehodlá. Spíš tam někdo chtěl přidávat druhou kolej od Brna do Chrlic…
Vlaky Brno – Vyškov už přes Sokolnice jezdit nebudou, resp. t. ú. Křenovice – Holubice bude využívána jen pro nákl. dopravu.
Je to maximum, na kterou se dá provozovat konvenční (normální) trať, kde bude jezdit jak osobní tak nákladní doprava a ještě můžou být nástupiště (hlavně zastávky) u takto rychle pojížděné koleje.
Na vyšší rychlost by to byla VRT a tam jsou výše zmíněné věci problematické až zakázané. Například omezená až zakázaná nákladní doprava.
A VRT bude v další etapě, pokud této trati dojde kapacita.
Tak to uz pripustili v dobe navrhu, ze provoz vrv spolu s ostatni dopravou stacit nebude. Akorat nechapu proc se to yak tlacilo na 200… stacilo 160 a prave nova trat vrt.
Protože máme v genech „nám stačí“, jsme tam, kde jsme.
160=taky nová trať.
To je pravda, trat tu rekonstrukci rozhodne potrebovala, jen si nejsem jisty naklady mezi temito variantami. Kazdopadne kdyz uz se stavi, tak ano,…
Jenže mezi tratí na 160 a na 200 není zásadní rozdíl ani v ekonomice a ani ve stavbě, viz a8n.
OK…
Ale třeba zrovna to narovnání Výšková nemuselo být.
S tím si nejsem tak jistý, zda by se v současné stopě za Vyškovem do Ivanovic dalo jezdit 160.
Já si jistý jsem: nedalo. Ty první tři oblouky za Vyškovem jsou R=500, takže při maximálním převýšení pro zatíženou trať 120 mm vychází normální rychlostník na 95 km/h a horní na 100 km/h. Další oblouky od Hoštic-Heroltic k Ivanovicím jsou cca R=750, takže dolní rychlostník 115 km/h a horní 125 km/h.
Jistěže ne, nějakých 110, ale existovat paralelní VRT, tak ve Vyškově vše zastaví nebo je to náklad.
Pak už je to o prioritách, jestli napřed VRT a pak konvenční trať. Já si myslím, že by využití VRT bylo minimální a furt by chyběla kapacita pro příměsto a nákladní dopravu.
Ne, že by to byl takový rozdíl, ale…
V úseku Berlín – Hamburk se jezdí 230 a je tam smíšený provoz a nástupiště. Westbahn v Rakousku je taky pro smíšený provoz (i když bez nástupišť).
Mimo to – s jakými nákladními vlaky se tu počítá? Brno samo toho moc nevygeneruje – vždyť ani nemá kontejneroé překladiště a ani žádný průmysl, který potřebuje vozit vvelké objemy něčeho – a tranzit tu není kam táhnout – sny o znovuzavedení ucelenek uhlí z Ostravy do Lince snad nikdo nemá.
Westbahn má vedle sebe starou dvojkolejku pro regionálku. Takový drobný a nepodstatný detail.
I tento drobný detail jsem v příspěvku výše zmínil. Hledejte a najdete ho.
A je nepodstatný, protože za á mezi Vyškovem a Brnem stejně žádná regionálka není a od Vyškova na sever taky tak moc nezbytná není a za bé i na trati s vmax=230km/h nástupiště být mohou, jak se ukazuje mezi Berlínem a Hamburkem (plůtky u nástupišť a varovná hlášení považuju fakt za detail).
Větší problém je asi v tom, že na tak krátkém úseku rychlost 230km/h nic moc nepřinese, krom vyšší spotřeby a nutnosti dražších vozidel.
Další nepodstatný detail jsou normy. Německé neznám, ale česká prostě neumožňuje jezdit kolem perónu více než 200 km/h ani s plůtky. Hlavní rozdíly jsou ale laikovi neviditelné. Prostě trať do 200 km/h včetně (tedy rychlá konvenční) a trať nad 200 km/h (tedy VRT) mají toho společného asi tolik jako loď a ponorka. Obojí jsou přitom plavidla. Když pominu nároky na tuhost pláně pod spodkem k přenášení horizontálních sil, tak mezi nejvýznamnější patří větší odstupová vzdálenost předjízdných kolejí (7 m oproti 5 m), což samo o sobě prodlouží stanici s výhybkami na 100 km/h o nějakých 75 m, ale hlavně velké… Číst vice »
A regionálka tam není proto, že není kapacita. kapacita se dá zvýšit přidáním koleje. Má se přidávat kolej k současnému směrově nevyhovujícímu stavu? předpokládám, že ne, že by se to mělo místy narovnat. Takže jsme u finální podoby, kdy dochází ke směrovým úpravám a využívá se maximální možná rychlost daná ČR legislativou. Jestli tam bude zábradlíčko nebo jen vyšrafovaná plocha je už detail. Třeba v Japonsku mají nízké posuvné stěny (podobné jako se zkouší v metru v Praze) a jezdí kolem taky rychle. Tohle ale považuji za detaly v řešení a doufám, že SŽ má alespoň nějakou představu, jak to… Číst vice »
Regionálka tam žádná není, protože se tam dnes nevleze. S čekáním na protijedoucí vlak nemůže autobusům konkurovat. Proto ji ani KORDIS neobjednává. To se ale po modernizaci změní. KORDIS všechny autobusy okamžitě zruší a pátěří bude vlak.
Jak správně píše fous55 níže: Nástupiště může být u hl. koleje do vmax = 200 km/h. Tolik příslušné předpisy v ČR.
Tak vycházím z legislativy a norem v ČR kde je ta hranice stanovena na 200 km/h. Může se to změnit, ale nic zásadního to nepřinese.
Na nákladní vlaky se ptejte na ŽESNADu, někdy před 5 lety tam jeden i vykolejil. A jezdí jich tam málo, protože prostě není přes den kapacita. Kolik prostoru je tam v noci netuším, ale něco tam bude.
A v oblouku u Pustiměře bude pouhých 195 km/h…
Ano, není.
Pokud z té vzdálenosti odečtete úsek na výjezd z Brna a dojezd do Přerova, tak je to cca 60-65 km rychlejší tratě. Prioritou je kapacitní trať pro nákladní, příměstskou i dálkovou dopravu. Když tahle část vyjde bez rychlostních propadů, tak 200 zas tak málo není.
Je to smíšená trať, použitelná i pro nákladní dopravu. Někde jsem viděl propočty, že jakmile jsou na trati i náklady, tak 200 km/h je pro osobní dopravu asi tak maximum, rychleji to nejde skloubit, takže projekt trati na 350 km nedává smysl.
Kde je vlastně pro SŽ v této části republiky priorita?
V této stavbě (Přerov-Brno) nebo VRT Haná? I podle článků na tomto webu mám pocit, že je tomu každý měsíc jinak…
Vždyť je to tady jak u blbečků na dvorečku – každý měsíc, někdy i týden jsou na MD jiné priority. Buď jiný úsek nebo dálnice/železnice – asi podle toho, kam zrovna daný ministr vyjíždí. Z poslední domy jsme jak mag.oři projevili u jaderného bloku. Rok nebo dva tu děláme tendr na jeden blok, když dostaneme nabídky – tak se nám štěpná reakce vymkne z rukou a začneme blábolit o 4 blocích. S nesmyslnou argumentací, že to vyjde levněji – nesmyslnou z toho pohledu,, že „každej blbec přece ví, že když budu stavět 4 bloky, tak logicky najeden blok mi to… Číst vice »
Víte, ono se nedá čekat s přípravou VRT Haná, až se postaví Brno-Přerov. Aniž by se mělo čekat s přípravou Brno-Přerov na dokončení VRT Haná, aby to šlo pěkně v řadě za sebou jedno po druhém. To potom u těch blbečků opravdu bylo.
Přípravu dělají 2 různé firmy, tak kde je problém?
Víte u těch reaktorů, už za dvojKarla byla opce na 4 reaktory. Tohle je jen potvrzení toho, co mělo být každýmu zřejmý. 4 velký jsou potřeba a ty SMR tu musí být taky. Vzhledem k odstavení JEDU 1-4 bude z velkých reaktorů jen +3 GW. A propad od uhlí a nárůst spotřeby bude mnohem vyšší. Budou třeba SMR i OZE, aku a plyn. Jinak vlaky nevyjedou a bude se muset telefonovat do Lužné pro páru.
Asi vláda podlehla tlaku skeptiků, kteří tvrdili, že pro elektrouta budou potřeba dva Temelíny. Tak tady je máte. I přesto je to zase špatně a najde se spousta kritiků, že Čecháčci.
Jeden nabíjející elektrokamion = příkon 1 MW. Tisíc nabíjejících elektrokamionů = 1 TW = 1 blok Temelína. Ano, pro elektroauta budou potřeba MINIMÁLNĚ 2 reaktory a to ani nenahradíme všechny spalováky. A to ani nemluvím o vypínání uhelek a o vypnutí starých reaktorů v Dukovanech. Ve výsledku ty 4 reaktory budou málo. Bude fajn, jestli se podaří rozjet malé modulární reaktory atd. A ne, jen slunce a vítr nás fakt netachrání.
Tohle nebude část VRT Haná?
Ne.
Priorita asi bude obecně něco postavit, aby se dalo popojít na další stavby.
Bylo by fajn, kdyby MD, tak jak tlačí na D35 stejně tlašilo na Přerov-Brno.
Obecně problémem železnice je, že ji málokdo rozumí. Zatímco kroucení kolečkem naopak rozumí skoro každý. Od toho jsou pak vidět tlačenky.
To znamená, že silnice je pro blbce a země třetího světa. Kdežto železnice je dopravní prostředek pro vzdělané a vyspělé státy. S tím souhlasím. Přesto se ale považuji za součást vyspělého státu, kde by stavba nové trati nemusela znamenat zásadní problém.
Spíš bych to viděl v přínosech, kde v silničních stavbách ten přínos každý vidí, a na škody jaksi kašle. Ale železnici si představit neumí.
Autem zkrátka jezdí více lidí než vlakem, od toho se logicky odvíjí všechno ostatní.
Viz:
https://zdopravy.cz/vedeni-rychle-trate-vyskov-nezamyslice-znovu-posoudi-ministerstvo-zivotniho-prostredi-193435/#comment-1244466
🙂
problem s vyskytem krecku a koroptvi ma jedno bio-reseni……..sokolnici by mohli vypravet
…
No ne, ona UŽ se podala EIA? Není možná, teprve cca 10 let po „napření všech sil, aby se to konečně nezdržovalo nějakými novými nápady, musíme rychle stavět“ (přičemž toto nebránilo změnit trasu u toho Vyškova, neb bylo třeba vytvořit aspoň zdání trasy rychlé kontinuálně)…? A já myslel, že ti zlí a oškliví „zpochybňovači základních věcí“ byli ze Systému eliminování už dost dávno na to, abychom nyní přinejhorším dokončovali stavbu posledních úseků… Hehehe. Tak až příště zase někde bude „faktor časových rizik ve srovnání s již dlouho připravovanou variantou“ to rozhodující kritérium, dejme tomu třeba v Brně že ano, volejte… Číst vice »
Už podruhé, protože v původní EIA ten úsek kolem Pustiměře vůbec nebyl.
Nejlogičtější by bylo nejdříve udělat novou VRT – VRT Haná, která je naplánovaná mimo současnou trať. Nedošlo by tak k omezení provozu na současné trati. K současné trati pak přidat kolej a nechat na ní náklad a osobku.
Takto se za velké peníze udělá dvoukolejná trať s nic moc rychlostí, několik let bude výluka a do budoucna se stejně postaví VRT.
Spíš tam ta „dvoukolejná trať s nic moc rychlostí“ už zůstane navěky a VRT Haná nebude nikdy
Tak to se neví, každpopádně nedává smysl, aby vlaky na VRT zdržovala osobka na nákladka na dvoukolejné trati.
Když bude vyčerpaná kapacita téhle trati po zdvojkolejnění na 200, tak se VRT Haná postaví. Na to aby se vyčerpala (nebo alespoň blížila k nějaké kritické hodnotě) kapacita je potřeba mít postaven celý úsek VRT Praha – Brno.
Zatím bych to tak optimisticky neviděl. Dopravní technologie počítá s výhledovou dopravou v r. 2050, tj. vč. VRT Praha – Brno – Ostrava. Uvidíme, zda zájem bude dle dopravní prognózy nebo bude větší. Zatím tam je 3300 osob/den v expresní lince. S tím VRT nemůže ekonomicky vyjít.
A teď si představte, že výluky jsou tam 2x do roka a to se ještě nezačalo stavět.
To je podcenujete. Vyluky tam jsou minimalne 6x do roka.
Myslím plánované výluky. Vždycky na jaro a na podzim se flikuje. No hlavně že si to ČD musely vyžrat a radímek si pak bude jezdit bez výluk, věděli ČD-fans.
Přidat k současné trati další kolej beze změny směrování je nahouby. Jak tu píší jiní, tahle trať se měla dělat už dávno.
Zjistí, že nová stopa je stále pomalá a začnou za 14 let znova s EIA. To je krásná efektivita SŽ. A kolik že si nechali vyplatit za tohle odměn?
Pomalá na 200 bez výjimek?
Sedesatka v Přerově? Ale jo, když si tu uměle definujeme “konec ramene”, tak tak zle samozřejmě nevypadá…
To je na zaústění do Přerova nebo někde v ve zhlaví?
U toho zaústění je prasečina, že tam nikdo nekoordinoval stavbu dálnice D1 se železnicí a tak se pro železnici zabetonoval podjezd pod D1 v nevhodné směrové poloze.
Studie proveditelnosti 2015 vs. dnešek není až tak hrozný výsledek, blbé je, že se študovalo 1995-2015 let předtím.
Proč zrovna od 1995? Tehdy mám za to že se zrovna natáhl drát nad stávající tratí a řeklo se, že je chvíli „vystaráno“.
Áno, byl to projekt z 80 let, ale čekalo se …
Pán má na mysli úvahy o zdvoukolejnění, na které se stavěl i dálniční most u Holubic či jiné mosty na krajských silnicích. První studie pro různé rychlosti byla ale zpracována až cca. 2005. DUR dokončena v r. 2010. Pak to Bárta zařízl a musela se dělat nová SP. To je ta z r. 2015. Překvapivě bylo nejvhodnější řešení stejné jako v r. 2010, tj. na 200 km/h.
Redakce: odkaz na pátou stavbu vede na čtvrtou.
Díky za upozornění, opraveno.
Jízda po té trati je opravdu ubíjející. Technický stav zamrzlý v 80. letech, protože se od té doby čeká na zdvojkolejnění. Max 90 a jen někde 100 km/h, neustálé křižování s něčím… Třeba toto křížování R Bouzov s nákladem v Lulči v pohledu z nejvyššího nadjezdu na trati:
https://youtu.be/RSWWYX99YdI
Mezi Ivanovicemi a Kojetínem už lze trať vysledovat v katastrálních mapách, jsou tam už krásně patrny i portály Dřevnovického a Němčického tunelu. Trať se krásně trefuje do všech stanic a zastávek. To zast. Hoštice-Heroltice zcela zanikne a tyto záběry budou minulostí:
https://youtu.be/Wm_dK5Y95ts
jen bych chtěl upřesnit, že stav je zamrzlý v 80. letech 19. století
Tak po stránce vedení trati určitě ano. Já měl na mysli spíše zab. zař. a stavební stránku celkově. Od té doby se tam nic kloudného neudělalo. Něco ze stanice Ivanovice na Hané, kde je teda alespoň čerstvě opravená staniční budova:
https://youtu.be/W48vZf4OEug
Zabzař jsou krásné šedesátky.
Když už Kojetín Hulubi, Chropyně dvacátá léta min století (el.mech), zbytek osmdesátky (test)
Hulubi=Holubi
Trať Přerov – Brno je ostuda SŽ, respektive ostuda celé ČR a ukázka neschopnosti místních úředníků a hlavně SŽ, za toto by měly padat hlavy! Spojení druhého a třetího největšího města ČR je úplná hanba! PS pro šotouše: vy všichni než mi začnete dávat mínusy pochopte, že drtivou většinu místních obyvatel nezajímá jízda vlakem o průměrné rychlosti 60 km/h, ale chce kvalitní, v dnešní době rychlé a hlavně včasné spojení!
Ale my běžní zaměstnanci na SŽ s vámi souhlasíme. Problém jsou určití lidé na SŽ.
Kdo třeba?
Co znam od lidi na SZ, tak obecne je tam boj „mladi“ co chteji zmenu vs. „starsi generace“ co jede v zajetych kolejich a odmita upravy, vylepseni, zmeny k lepsimu.
A bohuzel vzhledem k naprosto neschopnemu a nekompetentnimu vedeni to casto konci prave tim, ze odchazi ti mladi co meli chut a elan to nekam posunout.
Tušil jsem že to tak bude, jsem rád, že mi to někdo potvrdil. Staří se snaží držet se tam do důchodu a dělat to co jsou zvyklí dělat po desetiletí co tam jsou zaměstnáni a mladí chtějí změnu, ale nemají šanci se proti starým prosadit. V tom případě se zde dalších 10-20 let moc nikam neposuneme.
A toto “vedení” nadále posiluje vytahováním dalších dinosaurů z klobouku…
No třeba ti, co nechali v Kolíně na kutnohorském zhlaví sundat ind. tabulky 5, protože nákladům přeci 40km/h stačí, a prý se jim moc opotřebovávaly výhybky… Takže raději a nejlépe co nejméně opotřebovávat:-) A takových stanic bylo více, kde geometrie dovolovala, ale tabulky šly dolů.
To je opravdu „úchvatné“ 😀
a ČD za to za svého působení nemůže?
Samozřejmě že taky můžou, ale SŽ je tady primárně od toho aby rekonstruovala, stavěla a starala se o tratě a co si budeme povídat, je to katastrofa. Pokud nebude mít vedení nůž na krku, nikdy se nic nezmění. Někde jsem četl, že si tam vyplácí prémie za množství proinvestovaných peněz, tak co to je za podnik? Kdyby si vypláceli prémie za úspěšně dokončené stavby, rekonstrukce, za zrychlení železnice apod. to by asi začali pracovat trochu jinak.
A přitom i Přerov-Brno se dá vyjezdit 160kou přes Břeclav. Tak jo o 20 min déle.
Párkrát jsem tak jel, protože když jsem viděl, co tam přistavil RJ, jel jsem radši za dráž a déle s ČD ač Panter teda není taky nic extra
I já tak jel. Pro cestu s kočárkem vyhrál panter s pohodlným vstupem. Je teda pak v Brně zradily nefunkční protější dveře 🙂 Naštěstí pan strojvedoucí je ochotně otevřel.
No třeba při NAD to může být zajímavá alternativa.
Párkrát (ještě za dob ČD na R8) jsem tak jel Brno – Ostrava.
Bylo to trošku delší a o málo dražší, ale zase s klimatizací a menší lokální frekvencí a hlavně bez bus-části ~ postávání v kolonách v Brně 😀
Myslím, že ostuda SŽ je především spojení Liberec – Praha. Čistá tragédie.
Brno – Přerov je jen bídná jednokolejka, která je se třema zavřenýma očima skousnutelná.
Info pro redakci: odkaz z posledního úseku Kojetín-Přerov vede na leták ke čtvrtému úseku.
Nechápu, proč se trať rovnou nepřipraví na 250 km/h, predstava, že v useku Brno-Přerov vznikne (v přištich 50 letech) ješte 3. trať (VRT), je dost naivní.
konvenční trať nemá smysl dělat na více než 200 km/h, když se na ní počítá s nákladní a regionální zastávkovou dopravou
Protože “se chce” jezdit nákladní dopravou, teda ti, co si šoupou vláčkama na MD, to aspoň tvrdí. Sice nebude jak projet novým uzlem Brno, ale to už je netrápí.
A aby to ekonomicky vyšlo, tak podle Studie proveditelnosti, zadané SŽ, je VRT na rychlost 300 km/h v kratší stopě pomalejší, než tahle trať na 200 v delší stopě.
Když je potřeba, tak se na MD a SŽ ohýbají i fyzikální zákony a nikomu v téhle republice to nepřipadá divné.
Stěžujte si své vládě.
Pomalejší by po VRT bylo spojení Brno – Přerov, protože by se jezdilo úvratí. To není žádné ohýbání fyzikálních zákonů.
Však přes Brno Vrtka jezdit nebude. Zastaví pouze na terminálu Vídeňská.
Ale vlaky z VRT budou moci normálně zajíždět na brněnský hlavák, ať už bude kdekoliv.
No samozřejmě, že šlo “jen” o přiohnutí kritérií hodnocení tak, aby vyhrála ta varianta, která vyhrát “má”. Přestože to kritérium samo o sobě je v daném kontextu naprosto nedůležité.
Jak jinak myslíte, že soutěže vyhrávají vždy ty správné firmy? Pohádku o širokých dveřích jste neslyšel? A co? No prošlo to!
Tohle je to samé.
Teď už jen taková drobnost, proč má být rozhodující čas pro Přerov a ne pro Olomouc nebo Ostravu.
Ta věčná legenda o pomalejší trati na 300 km/h by stála za nějaký samostatný rozbor. Pomalejší to vyšlo protože někdo trval na porovnání jízdní doby z Brna do Přerova, který ovšem ta rychlá trať míjela. Já to mám do vedlejší vesnice taky pomalejší po dálnici, protože se pak musím od prvního sjezdu kus vracet.
Bylo to pomalejší, protože VRT by zastavovala v Brodku a do Přerova by se muselo osobákem.
Dost tu SP pletete. VRT oproti konvenční byla trochu delší a jízdní doba byla také delší. Proč? To si už pan redaktor tehdy nestihl dočíst, protože potřeboval článek odeslat. On se totiž koukl na jizdní doby pro střednědobý výhled. V tom ale ještě neexistovala VRT Praha – Brno, takže nebyl žádné dopravce, který by měl soupravy na 350 km/h. Tedy i ve střednědobém horizontu se po VRT jezdilo jen vmax = 230 km/h. Není to špatně, to povrdil i Jančura i JASPERS (poradenská agentura EK).
Pane Moláku, četl jsem ji důkladně. A na rozdíl od vás se umím podepsat. Ale chápu, že vy se nepodepíšete, když jste tenhle paskvil v Sudopu Brno vytvořil.
Tento nick používám tak, jako ostatní. Debaty jsou na tomto webu neformální, takže někteří používají i vtipné nicky. Na celá jména si hrajeme na iDNESu. K věci. Jak důkladně jste ji četl? Asi moc ne, když jste nepochopil závěr, resp. mu očividně neporozuměl. Ano, asi nebyl dostatečně stručný, když se muselo v jedné tabulce porovnat 8 variant. To vás netrklo, že když vám časy a rychlosti nesedí, tak někde může být nějaká myšlenka, která vám unikla? Každý čtenář by se jistě zamyslel a novinář by zapátral u objednatele SP. Musím říct, že celá SP byla podrobena důkladné kontrole na MD,… Číst vice »
Kdybyste nelhal, pane Moláku, bylo by to fajn
Pane Sůro, kde vidíte lež? Obsah SP je zcela jasný, zápisy z porad vč. prezenček jsou přiloženy. V pondělí vám připomenu váš email s dotazem po půlnoci. Takovou chuťovku jsem si rád uložil.
K vašemu vystupování na tomo webu můžu jen říct, že vaše reakce na nesouhlasné názory na vaše články jsou někdy dost zarážející. Někteří diskutující jistě nejsou žádní lumeni, ale přečtete si znovu své odpovědi. Dost jich je uražlivých nebo zesměšňujících. Vy ale máte diskuzi maximálně moderovat.
Obsah SP je zcela jasný? Jistě je SP transparentně všude zveřejněna.
Jinak jestli jsem na něco alergický, jsou to lidé, kteří dlouhodobě škodí české železnici s tendencí poučovat jiné, pane Moláku.
Žádný VRTky nebudou… Jen za loňský rok byl deficit na důchodech 73mld a bude jen hůř – víc a vic důchodci a budou vic a vic volit populisti. Sehnat po 2030 ročně 100mld na VRT je prostě mimo realitu.
Snad se do ty doby podaří dostavět většina z dálniční sítě, ať to tady pořád nebude vypadat jako skanzen východního typu.
Navíc budou přibývat i problémy se suchém – který tak nějak budou mít větší závažnost, než dojet do Berouna o 15 minut rychleji.
ještě jste zapomněl na stíhačky a dálnice.
Investicemi do armády, nárůst peněz do zdravotnictví, sucho, nový jaderky … A spoustu věcí o kterých teď ani není tušení a dalších 20 přijdou, jako přišly minulých 20 let.
Usrzet
Peníze, které posíláme do EU, můžeme zpět čerpat jen na určité investice, které určí EU, takže peníze na ekologickou železniční infrastrukturu budou.
Celková alokace OPD III za sedmiletku je 5 miliard €. Z použitelných významných dotačních titulů máme už jen CEF a i kdyby v něm byla polovina, pořád to je sotva na jednu VRT při zastavení všeho ostatního.
Nejen problém s deficitem důchodového systému. Už teď – bez mimořádností – nejsme schopni dosáhnout vyrovnaného rozpočtu a to přijdou věci jako: – jak jak píše předřečník – taky stíhačky – 200 km dálnic (navíc tady je skrytý pěkný průšvih – PPP -budeme stavět dnes a nikoli z daní (a dotací z EU) co vybereme dnes, ale platit budeme zítra – takže ten koláč na budoucí akce typu VRT si ještě zmenšíme (+v té době už nebudou dotace na dálnice) – plus minulý týden se nám štěpná reakce vymkla kontrole – místo jednoho bloku „máme“ čtyři – kdyby došlo na… Číst vice »
V klidu. Peníze se vytisknou a budou se tisknout dál a dál dokud to jakž takž půjde. Pak se udělá státní bankrot (lidi už stejně nebudou mít nic), „všichni“ nám starý dluh odpustí, udělá se „nová koruna“ a jede se dál, ne? 😀 😀 😀
4 jaderné bloky jsou nutností, když se budou muset odstavit uhelné elektrárny.
Tak na důchody by stačilo vyplácet jen to, co se daný měsíc předem vybere, nevznikaly by schodky na důchodovém účtu. Akorát by to bylo pro někoho složité. A mohlo by to zároveň přinutit si lidi i něco spořit.
Zajímalo by mě jak si ti 4 (zatím) představují důchodový systém, tak aby nebyl trvale ve schodku?
Primárně se na důchod vybírají peníze na sociálním pojištění. Sekundárně se tam dohazují peníze z daní, takže něco (procenta, výběr peněz) je poddimenzované (sociální pojištění) a něco nadimenzované (daně obecně).
Jinak samozřejmě by se výše vypláceného důchodu musela (na rozdíl od vypočítaného nároku) počítat jinak v závislosti na vybraných penězích.
Přesně tyhle nápady stavby prodlužují roky kreslím 200 a když už je vše nakreslené tak to hodíme do koše a začneme od nuly znova na 250 a za pár let přijde někdo další a řekne proč ne na 300.
A pak sem spadne meteorit a planeta si od nás konečně odpočine
Policie radí: Vážím si práce kriminálky a tudíž ji usnadním identifikaci. Nechám vlastnoručně psaný dopis na rozloučenou, čímž vyvrátím podezření z násilné smrti.
… A nesnažím se brát s sebou děcka, ani svoje, ani cizí.
Protože legislativa neumožňuje umístit na takové trati zastávky přímo u koleje a kdyby místo všech zastávek mělo být nádraží, tak by se to taky prodražilo.
Tam žádná 3. trať (VRT) Nebude. VRT bude 2. (slovy druhá), po této první, protože tato trať na mnoha místech použije stopu stávající, a zbytek stávající trati se rekultivuje nebo použije na něco jiného.
Nebuďte směšní, tady se jen roky živí úředníci
Hmm, železnice s vyšší traťovkou a bez přejezdů, SZ jde do sebe!
Papír snese všechno. Obzvlášť ten s logem SŽ.
Vyšší traťová rychlost si absenci přejezdů vynucuje.
„Přípravu ale provázejí neustálé odklady.“ Nebylo by trochu víc informací, proč? Děkuju.
Stačí vysvětlení „protože SŽ“?
Především nedostatek peněz, tak se na to moc politicky netlačí. Protože pro politika je lepší hodit to na SŽ než přiznat že na to prostě nejsou peníze.
Mno protože si změnili trasu a ejle ono se to nepodařilo ututlat před obcí, v jenímž katastru to půjde. No tak jim chtěli ze msty rodělit pole, protože jsou moc velká.
A vy tyhle řeči sem píšete také ze msty
Myslím, si, že je dobře, že Správa Železnic nerezignovala na konvenční železniční tratě a snaží se je dále modernizovat. Přitom by mohla v klidu říct, že všechny problémy stávající sítě přeci vyřeší VRT… A nemusela by tedy pro zlepšení dělat vůbec nic. Upřímně jsem se toho bál a z toho důvodu jsem VRT nepodporoval. Ale jak tak koukám, ono to je stejně jedno, neboť to zatím vypadá, že se do země s VRT ještě jen tak nekopne a tak SŽ stále něco připravuje na konvenční síti. A to je jen dobře, neboť jejím cílem má být přetáhnutí cestujících z aut… Číst vice »
Máte naprostou pravdu! „…SŽ stále něco připravuje…“
X studií za Y let, např. na trať do Liberce, to potvrzuje.
Tohle není na SŽ, ale na Ministerstvo dopravy. Trať až do do Liberce nebyla a není politická priorita (uvidíme jak se to změní po dostavbě úseku Praha-MB).
Jinak že je hodně studií svědčí třeba i o komplikovanosti problému – k řešení je úsek dlouhý prakticky 100 km a poptávka tam zas tak obří není.
Priorita MD je to tak velká že záměr projektu na trať z Lysé do MB schvalovali 2 roky!!!!
Ale to vlastně bude „malá VRT“, protože vlak Praha – Ostrava pojede právě tudy. S Netolickým úplně souhlasím
S Ostřešanama je to škoda, ale s rychlíky z Prahy do Chrudimi je to úlet.