Dopravci Železnice

Vectrony ZSSK začaly po nákaze jezdit do Prahy. Není jasné, na jak dlouho

ZSSK poprvé vyjely s lokomotivou Siemens Vectron. Foto: ZSSK
Lokomotivy Siemens Vectron v barvách ZSSK. Foto: ZSSK

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) začala s obnovením vlakového provozu mezi Českem a Slovenskem, ke kterému došlo 8. června, nasazovat své lokomotivy Siemens Vectron na jižní větvi mezi Prahou a Novými Zámky. Jde o vůbec první nasazení slovenských vectronů v českém vnitrozemí. Týká se vlaků EC, které normálně jezdí až do Maďarska.

„ZSSK aktuálně nasazuje Vectrony v počtu dvou kusů na jižním rameni, a to do doby plnohodnotného obnovení mezinárodní dopravy. Do Maďarska se aktuálně nejezdí,“ sdělil mluvčí ZSSK Tomáš Kováč. Podle něj ZSSK během „koronavirových omezení“ zaškolovala strojvedoucí, kteří jezdí na jižním spojení mezi oběma zeměmi, na vectrony. „Proto je nyní využíváme,“ doplnil Kováč. Podle něj po spuštění provozu vlaků IC a obnovení provozu do Maďarska zřejmě dojde k dalším změnám v nasazování hnacích vozidel.

Vectrony na spodním rameni doplňují lokomotivy řady 350. Pro vrchní rameno přes Žilinu platí turnusové nasazení lokomotiv 361 a 350. ZSSK má pronajato celkem deset Vectronů.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
No design

Já myslel že Pha – Bud vozí Zátopek, se pletu?

Ondra

Možná vyrovnávací výkony 🙂

Kubrt

Většina výkonů byla „za normálu“ plánována pro 380, nicméně byl i dvoudenní turnus pro 350 (ten, co dnes ve zkrácené podobě jezdí vectrony).

KocourM

Zátopek na jih vozí vše Pha-Linz, Ex534,535,538,540,541,R 735.

Kubrt

On myslel Bud jako Budapešť, ne Budějovice;-)

Petr

Mám takovou skromnou otázku. Čím jsou ty Vectrony nakažené?

Tonda Sehnal

Kvalitou a spolehlivostí 🤗

Vašek

Nejlepší je to pro strojvedoucì, přesednout z lėtajìcího šrotu 350 na Vectrona. Jako Trabant a Mercedes.

Eda

A snad ne jednou zase (na čas) zpět smích

Bubák2003

No dovolil bych si Vás poopravit…Vectron rozhodně není žádný Mercedes(něco o tom vím,jezdím na nich😉 ) a na slovenské rozpadající se infra už vůbec.A porovnávat babinu s větrákem taky není zrovna “echt”😏

Vašek

Já na nich jezdím také, konečně mašina , která jezdí prakticky bez poruch, klima kupodivu klimuje a všechno na nich funguje. Mají jen jedinou chybu, že nepřišly o 15-20 let dřív. Jo a na 350, 150,151 jsem prakticky vyrostl, ještě to byly E 499.2, ES 499.0 atd., takže můžu srovnávat. Měly být už dávno po muzeích, nebo ve šrotě. Vectron je to nejlepší, co jsem kdy řídil!

Leden

Jako že až se do Maďarska jezdit začne, tak přestanou vectrony jezdit do CZ, aby mohly jezdit do Maďarska, tudíž s přepřahem v Blave? Nu, to by bylo typicky slovenské řešení.

Tomáš

Jsem to viděl v MuN, vectron blonski a zbytek modrobílý

jiný Petr

Nejde o první nasazení slovenských Vectronů v ČR. Slovenské Vectrony nemá jen ZSSK.

Rado

Myslené bolo prvé nasadenie Vectronov, ktoré má prenajaté ZSSK

Jiný Petr

Nevím, jak to bylo myšleno, ale věta zní jasně: „Jde o vůbec první nasazení slovenských vectronů v českém vnitrozemí.“

Džamel

Mají ZSSK vůbec přechodnost na Maďarsko? Protože by to celkově byl krok dopředu, kdyby tam zůstali místo 350. Určitě by to zvýšilo stabilitu Metropolitanů o kterých se nebojím říct, že patří mezi nejméně spolehlivé spoje, dost často je na vině porucha 350…

Rado

Schvaľovacie skúšky v Maďarsku podstúpili Vectrony S-Rail Lease / ZSSK v roku 2018.

Operator

Zo 14 Metropolitanov jazdia rušne r. 350 (aktuálne Vectrony) iba na dvoch, plus ešte jazdia na dvoch Hungariach, ostatných 12 Metropolitanov vozia (tiež nie veľmi spoľahlivé) 380. Ja som ale našťastie na tomto spoji nemal nikdy problém s poruchami rušňa.