Vectrony míří k překonání hranice 3000 kusů. Siemens v Mnichově podepsal další smlouvy
Lokomotiva Siemens Vectron v barvách Akiem. Foto: Siemens

Cargounit a Akiem přidaly ke svým dřívějším objednávkám další.
Cargounit a Akiem přidaly ke svým dřívějším objednávkám další.
Tak já bych si s dovolením taky vzal.
No, pro firmu velmi dobrá lokomotiva, pro strojvedoucího jezdící na dlouhé tratě už mnohem horší. „Užil“ jsem si s ním mnoho a rozhodně patří k těm horším, co se týče pohodlí pro osádku. Ale to žádného majitele firmy nezajímá.
A které jsou ty lepší?
Ty, co se už nedělají. Taurus. Tichá a pohodlná mašinka. Traxx MS2 a AC2. Sice to netahá jako Vectron, a za vlhka hrůza, ale jsou komfortní. Takže MS3 a AC3 bude asi to samé. Problém Traxxů je, že tam montují pořád starou židli.
Takový Eso nebo Hrbatá, to je panečku luxus na kolejích.
V čem jako? Zbytečné omezení polohovatelnosti židlí u novějších kusů – snad. Příliš hrubé stupně klimatizace, uměle omezená teplota na stanovišti – občas trochu vadí. Ale jinak?
Mně teda ř. 123 a spol. přijde horší, ale možná jsem nedostatečný staromilec. Kolik jiných mašin se třeba „do přepravy“ dá samo?
Jo pardon: Ano, občas by se hodil ještě jeden schůdek, zvlášť na širé trati.
Na to, že máme 20. léta 21.století, dělá ta klimoška na Vectronu docela kravál. Stejný jako u 152 před 30ti lety.
Otázka pro znalé. Už měl některý z těchto strojů provozovaných v ČR nějakou závažnější poruchu a neschopen provozu?
Díky.
Oprava: ….a byl neschopen provozu?
Jakože “zdetonoval”a nebyl schopen dalšího pohybu?Ano občas se to povede.
Předpokládám, že na vině bývá elektrická instalace, nebo elektronika. Mechanická část vypadá bytelně, robustně. Tam nepředpokládám moc závad. A co brzdy? Ty jsou na tom jak?
Díky.
Jj,občas se ti permoníci ve skříni elektroniky unaví,přijede servis vymění,majitel/nájemce zaplatí a jede se dál.To samo s lištou ADD,jak ju prošoupeš jde dolů,pokud není možná volba druhého sběrače,nastupuje hákové relé viz.příspěvek níže.
Brzdy jsou po upgradu ventilu B15.06 za DRV7-T celkem cajk.
Za 8 let na Vectronu jsem měl až letos první neschopnost a tahali mě z tratě. Jednalo se o kus z roku 2014 sw C a příčinou neúdržba. Sjeté obložení ližin obou sběračů.
Škoda těch bočních oken.
Ptal jsem se na to samé nedávno fíry, co s tím jezdí a říkal, že mu boční okna nechybí – dopředu je vidět dost a zboku aspoň nesvítí slunce.
Na to když svítí slunce skrz okénko vynalezli takové zařízení, říká se mu roleta..
Takže vyrobíme okno a pak ho zaplácnem roletou…
= totožný efekt, jako když tam to okno není…
Mě třeba vždy ze začátku šichty chybí, přijde mi to nepřirozené mít vedle sebe zeď, ale zvykne si člověk rychle… a dá se třeba argumentovat, že jsem jaksi placen za dívání dopředu, ne za kochání se krajinou a dámami na peronech…
Tak je o úhlu pohledu.Mě taky to boční okno chybí,jak píše Tomáš.
Je zajímavé, že normu TSI v Kasselu zvládli lépe než v Allachu🤷🏼♂️
Na dotaz rádia Jerevan,proč tam to boční okno není,bylo zástupci Siemensu řečeno,že právě kvůli TSI.
Většinu cesty ano, ale taky existuje sem tam potřeba se někam přesně trefit (např. výpravčí s rozkazem v ruce, střídající kolega atd).
Myslím, že zpětně se bude na éru Vectronů vzpomínat v dobrém a je super sledovat, do jakých končin se ta mašina až dokáže dostat. 🙂
Ale rejpnu si a dodám, že to není ani polovina vyrobených ČME 3 😀
Čmeláci se vyráběli 30 let.Tady má Siemens ještě prostor, ale obávám se, že jej nebude chtít využít. 🙂
Nepovedlo se mi najít, kolik se vyrobilo Taurů. Něco jako 650 ks?
Dle mého 556, tedy těch s taurusím designem. Pak byl takový přechod mezi taurusem a vectronem, pro SNCB a CP, s těmi by to bylo +145.
Doteď jsem si myslel že SNCB už odebraly regulérní Vectrony. O těch portugalských vím že to je Taurus s vectroní kastlí.
CP 4700 pro rozchod 1668mm.
https://de.wikipedia.org/wiki/CP-Baureihe_4700#/media/Datei:CP_4701,_transporte_de_areia,_Rio_Tinto_(5250617041).jpg.
4600kW/Vmax 140km/h
Ty belgické jsou to samé – taurus (eurosprinter) s kastlí vyhovující TSI, tedy vypadající jako Vectron.
A mají jednu zvláštnost. Řada 19 SNCB má na jednom čele scharffenberg bez nárazníků pro spojení s dvoupodlažní vratnou soupravou s řídícím vozem, na druhým klasickou šroubovku.
https://www.flickr.com/photos/13706945@N00/51769442461/in/photostream/
Vectrony se sériově vyrábějí od 2013, čmeláci se intenzivně vyráběly tuším 24 let, takže třeba to dotáhnou 🙂
Preventivně dodávám, že si uvědomuju, že Vectrony se prodávají, zatímco čmeláci se (hlavnímu odběrateli) spíš dodávaly, než prodávaly.
Tak to bylo v podstatě se všemi výrobky socialistického průmyslu, které se na export na východ běžně vyráběly desetiletí v obřích sériích bez jakýchkoliv inovací…
… a provozovatel si vybrat nemohl, politbyro rozhodlo za něj.
Vehikl, který začal jako Škoda 1000 MB, se vyráběl s drobnými vylepšeními a facelifty bratru čtvrt století.
Přičemž motor pocházel někdy ze začátku 50. let.
To je ta technickovědecká revoluce v praxi…
Tatra T3, ČME3, Lada Niva a Škoda 120 – perfektní už od výroby 🙂
tak s ostatními stroji nemám zkušenost, ale Škoda 120 byla perfektní. perfektní důvod koupit si nářadí….
Sovětskou lokomotivu TE10 s 19 tisíci vyrobených sekcí asi jen tak nikdo nepřekoná.