Vectrony míří k překonání hranice 3000 kusů. Siemens v Mnichově podepsal další smlouvy

Lokomotiva Siemens Vectron v barvách Akiem. Foto: SiemensLokomotiva Siemens Vectron v barvách Akiem. Foto: Siemens

Cargounit a Akiem přidaly ke svým dřívějším objednávkám další.

Odebírat
Upozornit na
guest
37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
abc

Tak já bych si s dovolením taky vzal.

Pedro

No, pro firmu velmi dobrá lokomotiva, pro strojvedoucího jezdící na dlouhé tratě už mnohem horší. „Užil“ jsem si s ním mnoho a rozhodně patří k těm horším, co se týče pohodlí pro osádku. Ale to žádného majitele firmy nezajímá.

Kubrt

A které jsou ty lepší?

Josef Pešek

Ty, co se už nedělají. Taurus. Tichá a pohodlná mašinka. Traxx MS2 a AC2. Sice to netahá jako Vectron, a za vlhka hrůza, ale jsou komfortní. Takže MS3 a AC3 bude asi to samé. Problém Traxxů je, že tam montují pořád starou židli.

Péťa

Takový Eso nebo Hrbatá, to je panečku luxus na kolejích.

Tomáš Záruba

V čem jako? Zbytečné omezení polohovatelnosti židlí u novějších kusů – snad. Příliš hrubé stupně klimatizace, uměle omezená teplota na stanovišti – občas trochu vadí. Ale jinak?
Mně teda ř. 123 a spol. přijde horší, ale možná jsem nedostatečný staromilec. Kolik jiných mašin se třeba „do přepravy“ dá samo?

Tomáš Záruba

Jo pardon: Ano, občas by se hodil ještě jeden schůdek, zvlášť na širé trati.

Josef Pešek

Na to, že máme 20. léta 21.století, dělá ta klimoška na Vectronu docela kravál. Stejný jako u 152 před 30ti lety.

Mechanik z Budějc

Otázka pro znalé. Už měl některý z těchto strojů provozovaných v ČR nějakou závažnější poruchu a neschopen provozu?
Díky.

Mechanik z Budějc

Oprava: ….a byl neschopen provozu?

Bubák2003

Jakože “zdetonoval”a nebyl schopen dalšího pohybu?Ano občas se to povede.

Mechanik z Budějc

Předpokládám, že na vině bývá elektrická instalace, nebo elektronika. Mechanická část vypadá bytelně, robustně. Tam nepředpokládám moc závad. A co brzdy? Ty jsou na tom jak?
Díky.

Bubák2003

Jj,občas se ti permoníci ve skříni elektroniky unaví,přijede servis vymění,majitel/nájemce zaplatí a jede se dál.To samo s lištou ADD,jak ju prošoupeš jde dolů,pokud není možná volba druhého sběrače,nastupuje hákové relé viz.příspěvek níže.
Brzdy jsou po upgradu ventilu B15.06 za DRV7-T celkem cajk.

Josef Pešek

Za 8 let na Vectronu jsem měl až letos první neschopnost a tahali mě z tratě. Jednalo se o kus z roku 2014 sw C a příčinou neúdržba. Sjeté obložení ližin obou sběračů.

Tomáš Záruba

Škoda těch bočních oken.

Zlámalík

Ptal jsem se na to samé nedávno fíry, co s tím jezdí a říkal, že mu boční okna nechybí – dopředu je vidět dost a zboku aspoň nesvítí slunce.

Leon

Na to když svítí slunce skrz okénko vynalezli takové zařízení, říká se mu roleta..

Ferda

Takže vyrobíme okno a pak ho zaplácnem roletou…

= totožný efekt, jako když tam to okno není…

markuc

Mě třeba vždy ze začátku šichty chybí, přijde mi to nepřirozené mít vedle sebe zeď, ale zvykne si člověk rychle… a dá se třeba argumentovat, že jsem jaksi placen za dívání dopředu, ne za kochání se krajinou a dámami na peronech…

Bubák2003

Tak je o úhlu pohledu.Mě taky to boční okno chybí,jak píše Tomáš.
Je zajímavé, že normu TSI v Kasselu zvládli lépe než v Allachu🤷🏼‍♂️
Na dotaz rádia Jerevan,proč tam to boční okno není,bylo zástupci Siemensu řečeno,že právě kvůli TSI.

Tomáš Záruba

Většinu cesty ano, ale taky existuje sem tam potřeba se někam přesně trefit (např. výpravčí s rozkazem v ruce, střídající kolega atd).

Tom

Myslím, že zpětně se bude na éru Vectronů vzpomínat v dobrém a je super sledovat, do jakých končin se ta mašina až dokáže dostat. 🙂

Ale rejpnu si a dodám, že to není ani polovina vyrobených ČME 3 😀

Zlámalík

Čmeláci se vyráběli 30 let.Tady má Siemens ještě prostor, ale obávám se, že jej nebude chtít využít. 🙂

Michal M

Nepovedlo se mi najít, kolik se vyrobilo Taurů. Něco jako 650 ks?

Kubrt

Dle mého 556, tedy těch s taurusím designem. Pak byl takový přechod mezi taurusem a vectronem, pro SNCB a CP, s těmi by to bylo +145.

Twix

Doteď jsem si myslel že SNCB už odebraly regulérní Vectrony. O těch portugalských vím že to je Taurus s vectroní kastlí.

Marek
Kubrt

Ty belgické jsou to samé – taurus (eurosprinter) s kastlí vyhovující TSI, tedy vypadající jako Vectron.

Marek

A mají jednu zvláštnost. Řada 19 SNCB má na jednom čele scharffenberg bez nárazníků pro spojení s dvoupodlažní vratnou soupravou s řídícím vozem, na druhým klasickou šroubovku.

Kubrt

Vectrony se sériově vyrábějí od 2013, čmeláci se intenzivně vyráběly tuším 24 let, takže třeba to dotáhnou 🙂
Preventivně dodávám, že si uvědomuju, že Vectrony se prodávají, zatímco čmeláci se (hlavnímu odběrateli) spíš dodávaly, než prodávaly.

Herold

Tak to bylo v podstatě se všemi výrobky socialistického průmyslu, které se na export na východ běžně vyráběly desetiletí v obřích sériích bez jakýchkoliv inovací…

N.N.

… a provozovatel si vybrat nemohl, politbyro rozhodlo za něj.

Michal M

Vehikl, který začal jako Škoda 1000 MB, se vyráběl s drobnými vylepšeními a facelifty bratru čtvrt století.
Přičemž motor pocházel někdy ze začátku 50. let.

To je ta technickovědecká revoluce v praxi…

MajsterN

Tatra T3, ČME3, Lada Niva a Škoda 120 – perfektní už od výroby 🙂

Dejf

tak s ostatními stroji nemám zkušenost, ale Škoda 120 byla perfektní. perfektní důvod koupit si nářadí….

Rudolf Tuček

Sovětskou lokomotivu TE10 s 19 tisíci vyrobených sekcí asi jen tak nikdo nepřekoná.