Vectron ČD poprvé dojel do Hamburku, Praha – Berlín půjde od června pod 4 hodiny

Siemens Vectron v barvách Českých drah poprvé v Berlíně. Foto: Ondřej ZaoralSiemens Vectron v barvách Českých drah poprvé v Berlíně. Foto: Ondřej Zaoral

České dráhy včera vypravily mezi Prahou a Berlínem vlak, který poprvé dojel do německého hlavního města bez výměny lokomotivy. Vícesystémové

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Ono by to šlo i rychleji, pod 4 hodiny, snad i mezi hlavními nádražími. Zrovna v pondělí jsem jel do Berlína a v Drážďanech jsme byli skoro o 10 minut dříve, lokomotivy se vyměnily během 5 minut, takže tam dalších necelých 20 minut bezcílně čekaly. Před Berlínem je blbý, že se vlak vytáčel kolem Großbeeren místo aby jel přímo na Südkreuz, ale to je zřejmě omezení německých tratí a kolize s S-Bahnem. Nazpátek to zase za Berlínem jelo pomalu a chvíli jsme i stáli v nějaké zastávce, přesto jsme do Drážďan přijeli včas. I ta výměna cestujících by byla rychlejší,… Číst vice »

železničář v důchodu

Velké rezervy v jízdních dobách jsou pozůstatkem dřívější rozsáhlé výlukové činnosti v údolí Labe + výsledkem náhrady dřívějších méně dynamických hnacích vozidel novým typem s lepší dynamikou jízdy (rychlejší rozjezdy, atd.) – přesto by vytvoření jízdního řádu bez aspoň nějaké menší rezervy v jízdních dobách nebylo rozumné: nějaká „vata“ je potřebná. Až si nový systém „sedne“ a ověří se spolehlivost jeho fungování, jistě k nějakému dalšímu zkrácení cestovních dob ještě dojde. Problémy s informačním systémem se v minulosti vyskytovaly především u maďarských vozů při přechodu mezi napájecími systémy na hranici SRN a ČR – když informační systém nefunguje, je to… Číst vice »

Jura P.

Prosím, jak je to se strojvedoucími? V mnoha diskusích se o tom vedou spory. Zajímá mne, jak to tedy probíhá, zda naši firove kteří mají německé zkoušky jezdí celou trasu, nebo se mění? A jak je to u nákladních vlaků, když vidím u nás rakouskou, německou atd. lokomotivu, tak si říkám kdo ji asi řídí? Děkuji moc za objasnění!

Michal

U této linky nastupuje Němec v Drážďanech.

Apollo17

Některė vlaky vozí německý fíra aż do Prahy.

Petr

Ale Hungaria jede až do Hamburku, To bude v Berlíně přepřah ?

Michal

„K hlavní změně dojde k 10. červnu, kdy budou vedeny všechny vlaky na trase do Berlína a dál na sever Německa už jen lokomotivami Siemens Vectron v modro-bílém nátěru Českých drah“

Jakou část této věty jste nepochopil?

VRT

Hungaria přepřahání v Praze a v Drážďanech. Který přepřah odpadne snad nemusím psát.

Jozef

V případě vlaku Hungaria bude Vectron táhnout celou trasu do Berlína, do Maďarska budou ČD dál využívat lokomotivu 380 jako dosud.Petr túto vetu myslel skoro na konci článku Michal.

petr.r

VRT- mně by to zajímalo-380 jede praha- budapešt a vectron praha-hamburk?

VRT

Ano. 380 Budapešť-Praha, Vectron Praha-Hamburk. Doposud to je 380 do Prahy, 371 do Drážďan a DB101 Drážďany-Berlín-Hamburk.

TB

VRT Řada 371 už do Drážďan EC nevozí od prosince. Vše mezi Prahou a Drážďany vozí pouze Vectron.

ythomas_ct

Ach ten marketing. Aby bylo možné napsat „jezdíme pod 4 hodiny“, tak to budeme počítat jenom z Holešovic na Südkreuz… 🙂

A propos – co ČD Vectron a Brückenkompatibilität? Pokud je mi známo, tak tenhle „problém“ se řeší až v rámci žádosti o přidělení trasy v Německu a vztahuje se právě na konkrétní trasy a konkrétní soupravy, které tam mají být nasazeny. Člověk by očekával, že v téhle věci muselo proběhnout něco podobného jako v případě kauzy s ř. 380…

Petr Šimral

Až na to, že z Prahy do Hamburgu se jezdí bez přepřahu od roku 2014. Jenom to není z Prahy hl.n. do Hamburg Altona, ale je to z Prahy Uhřiněvsi do Hamburg Süd a Walhaven… A není to s okýnky, ale s bednami…

Petr Šimral

A z Prahy do Berlína se to umělo už od roku 1957, jen se na to od osmdesátých let zapomnělo…

Jiří2

Takhle… Česká parnička nemá Sifu. A Německá zase LVZ 😀

Michal

To právě nebyla parnička…

železničář v důchodu

„Ach ten marketing. Aby bylo možné napsat „jezdíme pod 4 hodiny“, tak to budeme počítat jenom z Holešovic na Südkreuz…“
S takovým podváděním přece „marketingoví odborníci“ ČD začali už dávno – například v případě spojení tím italským křápem mezi Prahou a Ostravou byl Ostravou míněn Svinov …

železničář v důchodu

Petr Šimral: „A z Prahy do Berlína se to umělo už od roku 1957, jen se na to od osmdesátých let zapomnělo…“
Nejen z Prahy do Berlína, ale dokonce přes Prahu mezi Berlínem a Vídní či Budapeští …