Ve Znojmě vykolejil vlak Arrivy, 85 cestujících museli evakuovat
Vykolejená jednotka Stadler GTW ve Znojmě. Foto: Hasiči Správy železnic

Při mimořádné události nebyl nikdo zraněn.
Při mimořádné události nebyl nikdo zraněn.
Nějak mi tam nehrají dvě věci. Jak v tom vlaku mohli být cestující, když souprava měla jet do depa? Další věc da se přes vykolejka vyskočit i obráceně? Vykolejka přece brání spíš ve výjezdu z depa!
Vlak měl jet do Břeclavi. Evidentně výkolejka v opačném směru jeden podvozek vyhodila, druhý ne.
„… Mimo koleje je jeden podvozek jednotky, druhý je na kolejích,“ dodal Holub.
A co třetí, ten vůbec nenašli? Schrödingerův podvozek?
Třetí podvozek ještě vůbec nevyjel, zůstal u nástupiště :-DDD
A není to podvozek jakobsuv?
Ne, to bude Julius Meinl
GTW 2/6 Jakobsův podvozek vůbec nemá
Pochopte vtip. Podvozek Julia Meinla bude též teprve vynalezen 😉
Nechápu, vlak přejede sebevraha, stojvedoucí samozřejmě zastaví, přivolá rychlou pomoc a musí podstoupit test na alkohol (i když je to irelevatní). Naopak přejedu stůj a je to úplně v pořádku. A jestli jsem měl v krvi alkohol nebo ne nikoho nezajímá.
Policie mu asi muze dat dychnout … ale Inspekce si to pak asi nemuze vyzadat, protoze tady u tech mensich veci asi ani neni.
Snad se nenacintal danove zvyhodnenym vinem!
Pokud bylo z viniční tratě Klínky, měl by dostat mimořádné prémie…
Samozřejmě, že si to DI od PČR vyžádat může. Pokud DI na místě není, jsou na místě vyšetřující lidé od SŽ, se kterými má většina dopravců na to smlouvy, že to může SŽ vyšetřovat i za ně a ti už samozřejmě test na alkohol či jiné omamné látky už dávat mohou.
Přesně tak! 🙄😅 Každá MÚ na jakékoli dráze – takže i třeba trolleybusové – musí být vyšetřena DI. V praxi není úplně nezbytné, aby inspektoři DI jezdili do každé Horní Řiti kvůli každé banalitě, takže jim legislativa umožňuje tím pověřit provozovatele dráhy – zde SŽ, který má na to kompetentní lidi. Ti zajistí všecko podstatné, tedy třeba i dechovou zkoušku. Ano, jasně: laickou logikou se může zdát nepochopitelné, proč musí přijet inspektoři DI k naporocvanýmu sebevrahovi, když vlezl 3m před soupravu vážící XXX tun a jedoucí rychlostí 160. No, protože je u toho člověk naporcovaný na kusy, a i když… Číst vice »
DI sice dýchat nedává, ale určitě mu dával dýchnout vyšetřující za SŽ, který na to oprávnění má. Případně si mohou vyžádat asistenci PČR.
Při mimořádné události se test na alkohol dělá vždy!!
85 cestujících je na lokálku jako hodně slušný!
Jakou sakra lokálku? Typická vedlejší trať.
Kterou lokálku máte na mysli?
V pracovní školní den v 15 h z okresního města – kdy už jindy by tam takový slušný počet cestujících měl být…
Ostatní viz reakce předřečníků.
Uvědomuješ si, tže Znojmo je policejně soudně okresní město a hlavně 2. nehvětší město JMK? Když trať mezi ním a Břeclaví pogbažuješ lokálkou – nikoliv běžnou vedlejší tratí, tak kolik myslíš, že ve stejné době – dopravbí špičce jede mezi Prahou a Vraným nad Vltavou? Délka, kapacita a obssazení těch vlaků bude srovnatelná – samozřejmě čím dále od velkého města bude obsazení menší než na hranici toho velkého města!
V případě ZN – BV je ovšem velice silný i úsek BV – Mikulov
Hmm, takze jestli je to tak super vyznamna trat a jeste podle ostatnich i jako spicka, tak tech 85 je jako sakra malo. To muzou byt 2 autobusy, ktery jezdi v polovicnim taktu nez jednotka za 100-200 mio a s mio na sedacku.
Tak se podívejte, jak jsou v té oblasti trasované silnice + jak rychle po nich by busy jedou (ony tam jezdí i tak – pro obsluhu ostatních obcí).
Mmch. těch 100 – 200 mil. Kč za (starší) jednotku jste vzal kde?
Ještě doplním:
– Jaký počet by pro vás už tedy nebyl „sakra málo“?
– K těm trasovaným silnicím mám na mysli nejen cestovní rychlost, ale i to, že sice bus může mít nižší cenu za km, ale při klikatém trasování těch km musí ujet víc = ten rozdíl se v tomto stírá
Argumentovat trasováním kolejí které samy vedou úplně blbě je dost smutné. Silnice na rozdíl od kolejí nevedou kolmo na poptávku ale směřují na Brno.
Nicméně tam už autobusy ze Znojma jezdí, tzn. tohle je z hlediska této polemiky zcela irelevantní – řeč je výhradně o přepravě na ose Znojmo – Hrušovany – Mikulov – Břeclav.
2 autobusy? Troufám si tvrdit že tolik lidí jede v těch 15m autobusech jezdících Znojmo-Brno ve špičce 4x za hodinu.
Tak vykolejka zafungovala správně
Výkolejky se dávají takhle blízko výhybky?
Ten vlak ještě od výkolejky ujel asi 35 m. Od výhybky č. 23, která ho poslala do depa místo do Hodonic, je to cca 50 m k výkolejce, pak řekněme 10 m k výhybce č. 101 a na té prostřední fotce už je vidět začátek výhybky č. 102. Zajímavé, že ale nevypadl i druhý podvozek. Že by ten první tu výkolejku rovnou zničil?
Pardon, ne výhybka 102, ale č. 103 (na fotce je vidět staré označení 36).
Ona vlastně zafungovala opačně. Ale dobře, kdyby byl náhodou vjel do depa větší rychlostí…
Jinak od nástupiště k výhybce do depa je to asi 300 m, to už vlak asi mohl jet „plnou“ rychlostí.
Ještě připomenu sobotní nehodu, která se stala zdejšímu panu domácímu skoro pod okny, a to najetí vlaku pod Jabloncem dol. nádražím do nastražených kamenů a následná evakuace cestujících z tunelu.
Off-topic otázka: co znamená ten malý bílý kříž pod bočním oknem strojvedoucího?
Nevím, ale tušil bych že někde poblíž bude lékárnička 🙂
Lékárnička?
Lékárnička.
Jako lékárnička?
Jako fakt normální lékárnička.
A to jako opravdu normální lékárnička jakože?
Já bych řekl, že nejen jakože, ale že jakože opravdu 😊
Hustý!
Na stanovišti je přítomen lékař.
že z těch parádních vlaků švýcaři zezelenají závistí 😀
No, normálně je pozadí švýcarsky červené, zezelená vždycky při vykolejení. 😀
Na stanovišti je lékárnička
Nejbližší místo první pomoci. V tomto případě umístění lékárničky. Mají to třeba i výpravčí na okně nebo dveřích do dopravní kanceláře.
U toho se cestující modlí aby ty střepy od arrivy vůbec nevylitly z kolejí,nedej bože neschorely v přímém přenosu 🤣
Vtipe, vylez!
Tak nic.
„Schoříš“ maximálně ty za svůj pravopis
Arriva je ostudou železnice v cr🤣🤣🤣a k tomu správa zeleznic to same