Ve Zlínském kraji začne jezdit Arriva s jednotkami od Leo Expressu, rozhodli zastupitelé

Vlak Arrivy. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVlak Arrivy. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Společnost Arriva vlaky získá další zakázku na české železnici. Zastupitelé Zlínského kraje v pondělí rozhodli o nové koncepci dopravní obslužnosti,

204 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Nevíte někdo jak souvisí objem dopravy s integrovaným dopravním systémem? Jde o fixní náklady na integrátora (mzdy dopravních inženýrů koordiujících dopravu atd). Anebo jde také o to, že dopravci nechtěli změnu, ledaže by si kraj navýšil objednávku? Protože ve zlínském iDnesu je citace dopravního inženýra/radního přes dopravu, který vysvětluje, že je nutné zvýšit objem objednané dopravy: “ „Navýšení je takové proto, že chceme od letošního prosince zavést integrovaný dopravní systém, který bude řešit i návaznost mezi vlakovou a autobusovou dopravou. Při tak malém objemu kilometrů, které kraj teď objednává, by to bylo zcela nemožné,“ argumentoval náměstek hejtmana přes dopravu za… Číst vice »

Filip Kratoš

Pokud vím, tak jde o to, že tam kde dříve na stejné trase jezdil vlak i autobus, nově bude jezdit jenom vlak. Když se to dobře zkoordinuje, tak se celý systém zjednoduší a ušetří se náklady za provozování paralelních linek. Zvýšení přepravní kapacity pro vlaky a zkrácení intervalů pak je logický krok.

IGCT

„Všechny cesty vedou do Říma“ sa kdysi říkávalo. To ale neplatí ve Zl kraji. Krajské město Zlín a nemá traťě na svoz lidí ze vzdálenějších měst. Proto to se Zl krajem jde „z kopce“.

Krokous

Zlín není Řím, to bude asi ten hlavní problém…

Tomáš

a to šampáňo je na místě pane Petr. R. 🙂 Je to tak pět roků co sem sa chytil v Brodě na nádru u přepážky – chtěl sem zpátky peníze a omluvu….dojel sem jak dement z prahy se 50minutovým zpožděním, busy ujely…a bez důvodu…v Olmu byl vlak eště načas, pak do Staráku zpoždění a naskládalo sa…. sem tehdy řekl u přepážky že to napíšu na Regiojet …a paní (slušně): AŽ TADY bude jezdit Regiojet, tak tu ani jeden z nás nebudeme. Dožil sem sa 🙂

petr.r

a bude tady jezdit regiojet?

Michal

Jen by mě zajímalo kde budou dělat povinnou údržbu.Když nabídnou cenu za kilometr tak že vším.Nebo je to tajný?

petr.r

a o čem je řeč? O jakým dopravci ve zlínském kraji píšete?, třeba udržbu a opravu krodos bus dělá tezas. Podívejte se na poruchy čd ve zlínským kraji a ihned napíšte bohu dík, že nebudou soukromníci servisovat u čd.

Bob

Ale budou a ještě rádi.

Roman

Mohl by jste prosim zde dat odkaz na poruchy Cd ve zlinskem kraji?

petr.r

babitron, ale pozor už se stalo, že čd to ostřihly od sítě.

Krokous

Spíš ne, už není s čím by jezdil…

Jiří G

Na k-report.net jsou odkazy na další gvd 2019/2020. V sekci tratě na severní Moravě. Samozřejmě, brát s rezervou

Kirschner

A Dojčebánizace české železnice postupuje. No a podle toho jak se budou vyvíjet soutěže v Německu, tak se k nám budou chrlit ojeté popelnice.

Y.K.

Zánovní nízkopodlažní jednotka Lint, to je skutečně brutální zhoršení oproti Regionovám. 😀

Kirschner

Soutěže a zadání? Proč ne, ale s novými vozidly. Takhle si akorát i na těchto stránkách přečteme o tom, jak se u nás vyrábí moderní vozidla, ale svézt se se s nimi můžeme třeba ve Francii u nás ne. ☹️

dopravak

Vysvětlení je jednoduché a to naprostá nechuť krajů k soutěžím po roce 2009, kdy se podepsaly smlouvy s ČD. Kraje měly cca od roku 2014 začít soutěžit tratě tak, aby měli výrobci dostatek času vozidla dodat. jenomže když si někdo v roce 2017/2018 vzpomene, že chce za rok za dva jezdit s novými vlaky, tak mu akorát zůstanou oči pro pláč. Žádný výrobce totiž nedokáže dodat nová, schválená vozidla takhle rychle. Takže teď mají kraje několik možností: 1. Jezdit dalšich 10 let s nevhodnými krámy od ČD 2. Jezdit s ojetinami ať už s ČD, nebo s kýmkoliv jiným 3.… Číst vice »

Jan Sova

Jel jsem tou zelenou Arrivou asi 25km. Bylo to na koridoru, takže trať relativně v pohodě. Jízdní projevy to má dobré. Vrčí to kupředu svých 120 km/h a nemá to přebujelé (nebo kouřivé) topení, kravál – nic tristního, žádné rezonance plechů apod. Oproti panťákům, 810-tkám, které poskakují na fáze dopředu, a Regiovdovám, u nichž posun vpřed prakticky nejde vnímat, bych neřekl, že se jedná o nějakou superstarou vraždu.

Martin

Pane Kirschner, tak nevím jak se projeví příchod konkurenčních regionálních vlaků do Zlínského kraje.

Ale nemyslím, že by byla lepší dosavavadní tzv. „česká“ cesta formou Českých drah. Protože znamenala ulívání miliardových zisků na Kypr. Viz Škoda Transportation jako takřka monopolní dodavatel pro České dráhy. Zajímavé bylo sledovat jak klesal zisk plzeňské Škodovky, když ubývalo zakázek v ČR a přibývalo zakázak zahraničí.

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/skupine-skoda-transportation-vzrostl-zisk-o-tretinu/r~3e51d91602c411e59db2002590604f2e/

https://hlidacipes.org/zakazky-pro-skodu-transportation-za-uplynulych-deset-let-inkasovala-v-cesku-az-55-miliard-korun/

https://hlidacipes.org/kyperska-pavucina-vlastnici-strojirenskeho-gigantu-skoda-transportation-skryti-ve-spleti-zahranicnich-firem/

Pibik

Lidi mají co chtěli, silové populisty v čele – valach s „gulema“. Jezdilo tam dost prázdných vlaků, teď jich bude jezdit ještě více, nemá smysl mluvit. Ještě si tam postavte tu novou nemocnici. 😀

Pavlik

Děkuji Zdopravy.cz za aktuální souhrn a jak to dopadlo. Vše se uvidí až v praxi jak to vše bude/nebude fungovat, jak vše bude/nebude navazovat, jak budou řešit výluky nebo neschopnost voz.parku při výpadku nahradit zálohou. atd atd….Jen to asi bude určitě pozdě řešit až to nastane……Tím vším se cestující odradí a raději sednou do auta. Navíc počet obyvatel ZK klesá nebo se třeba stěhují za prací mimo ZK.

Michal

Jak to tedy bude vypadat s tratí 305 bude tam nadále jezdit ČD a co odpolední spoje viz 13910,13913,13915 budou posíleny nebo bude nadále co celý den 810?

Krokous

Nejsmutnější je vyjádření opozičního zastupitele za Svobodné, který pro ČT řekl, že navyšování prostředků na vlaky může omezit investice do opravy silnic a tudíž omezovat individuální dopravu… to je opravdu typický názor Svobodných – svobodně podporovat silniční dopravu, která je ze všech doprav nejméně efektivní a ve výsledku přepraví mnohem méně lidí než veřejná doprava. No což, taky názor…

Pibik

Individuální doprava, alá čunek, jeden cestující, jeden vlak. 😀 Jsem zvědav, čím tam budete jezdit, až přijde hospodářská recese. Dneska je být za hrdinu, když přitekly prachy, je to třeba rozstřelit a přidat, nějaký ten dloužek. Jsem viděl kalkulace, děs a hrůza, ale tak co z cizího neteče a lidu je to jedno.

Krokous

Milý Pibiku. Většina lidí odvádí státu formou daní apod. vychytávek nemalé prostředky. Stát ukousne polovinu vaší mzdy, státu platíte daň z vaší nemovitosti, daň z převodu nemovitosti, DPH úplně ze všeho, zdravotní a sociální pojištění atd. atd. Za co by měl podle vás tyto získané prostředky utratit? Podpora veřejné dopravy je špatně, podpora rodin je špatně, zvýšení důchodů je špatně, zvýšení platů lidí co dělají pro stát je špatně… Jinak řečeno – stát vás oškube, kde se dá, ale pokud má vrátit něco občanovi, je to zejména pro pravicového člověka katastrofa a škandál. Za co by tedy mě stát tyto… Číst vice »

Pibik

Nemám potřebu tady něco vysvětlovat, povíme si za pár let, až promluví globální recese, zmizí populisti a takovéto kraje možná nebudou mít ani na to základní. Popírat TRH se nikdy nevyplatilo, ale dobře Svobodní aspoň dostávají flagrantní případ naprostého diletantismu. Takže jen více takových Čunků, Burešů a jiných, aspoň proběhne další masivní kolo odstátnění po roce 89..tečka

Rampa

Prosím Pibíčku, my bychom to tak chtěli vysvětlit!

Krokous

Aha, takže podle vás je ideální stav, kdy v době recese se logicky šetří, páč je resece a v době konjuktury se taky šetří, pro případ recese… Jinak řečeno, pořád se šetří, nic se nerozvíjí, stává se z nás rozvojová země. To má fakt logiku. A když jste tak uvědomělý, nikdo vám nebrání darovat státu nějaké peníze, aby tolik „neplýtval“. Lidi jako vy stát potřebuje = lidi škrtit, škrtit, všechno rozkrást pro sebe, platit sociální a ideálně umřít v den nástupu do důchodu. Hodně štěstí!

Herold

Po silnicích jezdí jenom osobní auta? Ne autobusy, ne nákladní auta?

Krokous

On ale mluvil vyloženě o IAD.

Soukromnik

Neseženou zaměstnance.

Patrik

Nevyjedou!!!

Krokous

Zahynou!

petr.r

joo v každé stanici je inzerát, že čd zhání pracovníky, možná kdo chce moc, nemá nic a tuším, že čd na to hamounství na té 303 dojedou.

Daniel

To se jako minimálně další 4 roky na 2. koridoru mezi Břeclaví a Přerovem plánuje víceméně to, co tam jezdí teď? Ach jo…

Patrik

Ale no tak, už se tady někdo rozčiloval, že zabetonování toho skanzenu na t330 je moc krátké, pak by tam nedejbože mohla přijít konkurence s něčím lepším a moderním a a a neplatili by tam režijky.

Kirschner

Už jsem se lekl, že na režijky nedojde. Něčím lepším a moderním? Co byste jako navrhoval? Zkuste se porozhlédnout po Evropě a třeba něco tak dvacet třicet let jetého a elektrického objevíte.

Jiří G

Můžem se tu přít o to jestli je lepší Arriva nebo ČD, ale kdyby jste si někdo pustil přenos ze zastupitelstva tak nejsmutnější na všem je fakt, že zde cestuje míň lidí než v Libereckém kraji, kde jsou pouze jednokolejné tratě bez elektrifikace a my tu máme dvojkolejnou trať Horní Lideč-Hranice a z části Prerov-Breclav. Myslíte, že zpoza Syrakova z budovy 21 dokážou tohle změnit??

Krokous

Dobrý den, Liberecký kraj má velmi husté osídlení (resp. je zde extrém velmi hustého osídlení a hor s prakticky nulovým osídlením), je to turisticky atraktivní oblast (hory nebo CHKO téměř všude), i přes absenci elektrifikovaných dvoukolejných tratí je síť relativně v dobrém stavu (v minulých letech se poměrně dost rekonstruovaly celé traťové úseky), dostatek kvalitních vozů atd.

železničář v důchodu

A ve Zlínském kraji snad „turisticky atraktivní oblast (hory nebo CHKO téměř všude)“ nejsou? A kromě toho je tam i víno a „trnkovice“, což v Libereckém kraji nemají …

Krokous

Tak řekl bych, že Liberecký kraj je turisticky úplně někde jinde než Zlínsko. Přeci jen Ještěd, Jizerky, Krkonoše nebo Český ráj jsou o několik levelů výš než Vsetínské vrchy. Nemluvě o tom, že Liberecký kraj patří spíše k těm bohatším, narozdíl od Zlínska, odkud už každý vzdělanější člověk utekl do Prahy nebo do Brna. Tím nechci hanit Zlínsko, je to nádherný kraj, ale nenajdeme zde moc velkých sídel a Bílé Karpaty Krkonoše prostě nejsou)))

Jiří G

Dobrý den, souhlasím. Vím, že v roce 2015 se investovaly miliardy do jednokolejných tratí a jezdí Vám tam Stadlery( RS1) tuším. Ale vše to šlo udělat s ČD a lidé tím cestují. Provozní zaměstnanci někdy kroutí hlavou co dokáží na kraji vymyslet za nepřestupy a vyhnat cestující do aut. Vlastním režijku a z větší části na směny jezdím autem. Nic jiného nezbýva. Určitě je Lib.kraj turisticky atraktivnějsí nez Zl. kr..

Jan Sůra

Šlo to udělat s ČD, protože proběhla řádná soutěž, kterou ČD vyhrály.

Bdtax Fan

S tím bych rozhodně nesouhlasil. Ve většině ukazatelů kvality života jako HDP na obyvatele je na tom Zlínský kraj velice dobře, téměř vždy se umístí v první půlce žebříčku. S tím HDP je na tom třeba lépe než Liberecký. Vsetínsko průměr zhoršuje, ale nesmíme zapomenout, že naopak okresy Uherské Hradiště nebo Zlín hodně prosperují. Byla ostuda, že právě v tak relativně bohatém kraji veřejná doprava stagnovala. Teď to s novou koncepcí GVD vypadá slibně a fandím kraji, aby to všechno úspěšně dotáhl do konce! A co se týká turismu: co třeba Bílé Karpaty, Chřiby, Velehrad, Buchlovice, Luhačovice, …?

petr.r

vy tam nepálíte? V sobotu 15l.

Krokous

V sobotu jste dal 15 l? To by něco vysvětlovalo)))

Samuel

Klesá počet cestujících v regionální dopravě. Hlavni důvod je ten, že po cestách mezi sídly využívají více dálkovou dopravu, jejíž rozsah se od roku 2010 zvýšil a na kterou jsou ve většině uzlových stanic ve Zlínském kraji zajištěny přípojové vazby. A dálková doprava Libereckém kraji nehraje tak významnou roli jako v kraji Zlínském.

Martin

Pane Samuel. Máte prosím nějakou statistiku, že přibylo dálkových vlaků ve Zlínském kraji?

Protože za posledních 10 let jsem si nějak nevšiml, když opomenu pokus Regiojetu rozjezdit na jih i na sever Staré Město (pravdu máte, že Leo (zatím) jezdí). Navíc klesla i kvalita – místo pohodlnějších slovenských vagonů ranním z Otrokovic do Prahy začaly ČD posílat o dost horší vagony.

Pavel

Stále mi připadá směšný argument „lidi do vlaku“. To jako do 9ks Regionova na zlínskou trať.??To je myšlenka dne !!!! Smrad, hluk, hopsající kodrc, v létě vedro, nedýchatelno…, to je dobré pro nějaké dobrodruhy, takže toto nažene ve Zlíně lidi do více aut. Gratuluji kraji k výborné volbě.

Jan Sůra

Smlouva na zlínskou trať je do doby modernizace. Teď se tam moc zásadního nedá stejně vymyslet.

Pavel

ale Zlín potřebuje řešení okamžitě. Dálnice v nedohlednu a kolony od Vizovic a Otrokovic stále den za dnem rostou. A slibovaná modernizace? Stejná pohádka jako dálnice = obchvat Zlína, kde patrik bojuje za hraboše a broučky, ach jo.
Ale raději posedím hodinu v klimatizovaném autě, ucpaný nějakým semaforem, nežli nechtěný zážitek z regionov, které a) neměly vůbec vzniknout a za b) už by se měly odporoučet do šrotu.

Jan Sůra

I když to nemusím podstupovat, tak bych tedy raději přežil 15 minut v Regionově, než hodinu v koloně:-)

Pavel

Ale o tom to celé je…. Potřebujete dostat do vlaku lidi, co stále odmítají či váhají. A věřte, že člověk, který je zvyklý na určitou úroveň do regionov dobrovolně nevleze.

Krokous

Jenže to některým lidem nevysvětlíte. Bohužel znám hodně lidí ze svého okolí, co mají poštu 300 m od baráku a automaticky vyjdou z domu a nasedají do auta… pak se vrátí a nadávají, že se tam nedalo zaparkovat a že museli zaparkovat kus za poštou. To mi prostě hlava nebere, ale takových je mezi námi bohužel dost. Autobus nebo vlak je prázdný, i kdyby jel zadarmo, protože lidi všude musí autem.

Martin

Pro pana Pavel… A jakou mašinu si konkrétně představujete? Myslíte nějakou aktuální mašinu, nebo to co po našich kolejích nejezdí a muselo by se čekat na dodání z výroby?

A kdo zaplatí zvýšené náklady na provoz. Přece jenom RegioNova (podle mého) má dobrý poměr provozní náklady/výkon – viz prý velká pálka, kterou chtějí ČD za provoz RegioSharku (zčásti pořízeného z dotace)?

Pavel

a kdo zaplatí ty Linstomy na vláře? Nelze všechno hodnotit cenou, VHD by měla mít určitou úroveň, jinak tu stále máme „socku made in ČD“.
Bohužel zlínsko a slovácko je pro ČD a její manažery velmi zapomenutý kraj. viz. Slovácký expres. K Bdpee se nám najednou přidali otlučené Bee, které mají opravdu nejlepší léta za sebou. A dokud se nevrátí Jančura do Zlína, lépe nebude a klimatizovaných Bmz si nechme pořád jen zdát. (leo nepočítám jako konkurenci, to je taková divná liga sama pro sebe)

Pavel

(omlouvám se za pravopisnou chybu)

Martin

Dobrý den,

srovnáváte nesrovnatelén. Protože na Vládě šlo o smlouvu na 10 let (a ani po 10 letech nelze předpokládat, že se radiálně změní podmínky).

Zatímco na zlínské trati má proběhnout elektrifikace = proto byla vyjednávána smlouva pouze na 4 roky (a pak se uvidí, jak dopadne elektrifikace). … Z pohledu dopravce (hlavně fixní náklady/odpisy) jde o zcela rozdílnou situaci – shánět vlaky na 4 roky nebo na 10 let.

Krokous

Tak si nestěžujte, že jedete hodinu, když si radši posedíte hodinu v klimatizovaným zatuchlým autě, radši dýcháte hodinu výfukové plyny, než abyste strávil 15 min v regionově… PS: Na silnicích by dle vaší úvahy musela jít do šrotu min polovina aut, protože auto staré 10 let = sebevražda/vražda.

dopravak

To srovnání vám ale trochu kulhá. Regionovu bych přirovnal tak možná k Velrorexu. Je to půl století staré, je to šíleně pomalé, protože to má jedno hnané kolo, nevyjede to do kopce a je v tom hrozný kravál.
Dokud nebudou mít vlaky srovnatelnou jízdní dobu a srovnatelné pohodlí, tak se nemůžete lidem divit, že sednou raději do 10 let starého auta, které je prostě technicky jinde, než 50 let starý velorex.

Krokous

Nj, kdyby se do železničních tratí investovalo tolik, co do silniční dopravy, byly bychom vysmátí, že… Kolik se za posledních 50 let postavilo nových tratí? Možná 5 km? A nových silnic? Stovky km… trochu nám to pokulhává, že…

dopravak

Ale já nijak nerozporuju, že se do železnice má investovat více. Jenom se Vám snažím vysvětlit, proč lidi raději jezdí autem.

Krokous

Problém je, že velká část jízd autem je úplně zbytečná a je to na diagnózu. Velká část lidí jezdí autem po vesnici, a to je podle mě cesta do pekel. Jednak si lidi odvykají chodit, civilizační choroby a nejhorší na tom je to, že lidem už přijde normální jet 200 m do obchodu autem.

Jiří G

Do kamene tesat!!!!

dopravak

Ano, spousta lidí je pohodlná, ale naprostá většina lidí sedne do auta protože je to vlakem mnohem pomalejší. Vemte si třeba spojení Beskyd s Ostravou a F-M. Pod horama žije poměrně velké množství lidí, kteří dojíždí denně do Ostravy. Ve městě nejsou tak silné zácpy, jako v Praze a Brně, tak že je cesta autem výrazně rychlejší. A proč je vlak tak pomalý, když je trať poměrně rovná? No protože tady jezdí jenom couráky co vymetou každou díru. Navíc jsou tyto vlaky vedené těžkou lokomotivou s vozy, která se není schopná pořádně rozjet. takový provoz je zároveň hrozně drahý, takže… Číst vice »

Martin

Pane Dopravák, ve spoustě Vaší kritiky na REgionovu s Váma souhlasím. Ale má to 2 háčky. 1. háček je celospolečenský – kdo ty lepší vlaky zaplatí, za situace, kdy náš národ vymírá = prvořadé investice musí jít do dětí….2. háček je subjektivní – řadši málo pohodlným vlakem co nejblíže do centra než autem a pak doufat, že za 10–20 minut najdu parkovací místo.

petr.r

já třeba jsem si koupil druhé auto prostě pro zábavu, na nic jinýho.

Andrej

To je nefér a demagogické provnanie. Do ciest sa v ČR zas až tak moc neinvestovalo. Dokončenie ani len tej úplne základnej diaľničnej siete nie je v dohľade. Obciam chýbajú obchvaty. Aj to málo diaľníc je často v dezolátnom stave (Ostrava, Vysočina) Naopak železnice prešli a prechádzajú komplexnou rekonštrukciou, elektrifikáciou, koridorizáciou, modernizáciou zabezpečania, staníc, markantného zlepšenia sa dostalo i veľkému množstvo regionálnych tratí. Infraštruktúra sa zrýchlyla. Ak porovnáme koľko šlo od revolúcie na železnice a koľko na cesty, tak zle to pre železnicu nie je. Železničná sieť je hustá. Až na výhľadovo VRT, úplne nových tratí treba len malé množstvo.… Číst vice »

Krokous

Uváděl jsem, že zatímco v ČR se postavilo za poslední desítky let 0 km nových tratí, silnic se postavily stovky km. Modernizaci tratí neberu jako novostavbu, ale jako rekonstrukci stávajícího stavu (viz např. rekonstrukce silnice).

Rampa

Ono to srovnani kulha spis Vam… Ja naopak znam trate, kde regionova cestujici pritahla az do te miry, ze je dnes nutne zkracovat intervaly.
S velorexem muzete srovnavat mozna tak puvodni 810, ale u 814 je to nefer. Bezni cestujici (nesotousi) si vsimaji predevsim noveho interieru i exterieru, bezbarierovosti, informacniho systemu, uzavreneho WC, zavesu na kola atd., coz rozhodne neodpovida 50 let staremu vlaku.
A ze je to pomale? No je, ale vzdyt to stejne vetsinou jezdi na tratich, kde NTR neprevysuje 80 km/h.

dopravak

Ale i když dosadíte Velorexu nová LED světla, pořád to je koncepčně Velorex.
No já bych řekl, že důvod zvýšení zájmu třeba na lince S6 nejsou ani tak regionovy, jako dopravní zácpy.
Jenomže tady nejde jenom o maximální rychlost, ale o zrychlení, které má vliv na jízdní doby. Oboje má regionova zoufale slabé. tomu pak odpovídají jízdní doby osobních vlaků, byť je to často také způsobeno stavem tratí. Spousta lidí by ráda dojížděla do práce denně vlakem, ale když je to autem většinou mnohem rychlejší? No a regionovy jsou bohužel jedním z důvodů zoufale pomalé české železnice.

petr.r

vtom zlínským jezdí regionova po koridoru otrokovice-hulín, ale souhlasím. až tady nahradí regionova 810, tak se budou muset zdvojovat pro kapacitu.

Jan Sova

Otrokovice – Zlín – (popř Vizovice) – tam když modernizace, tak nějaká nadzemka na magnetickém polštáři. Je to odnož, na kterou nějaký šikanzen nedostanete. Prostě rychlá tramvaj a není co řešit….

Tomáš

Jen doufám, že na trati 280 nasadí novější vozy! Které budou více pohodlnější. V zimě tam nebude zima a v létě horko. Někdy když cestují z Olomouce do Vsetína je to opravdu katastrofa a nesnesitelné.

svojsin

Zimu jsme zažili nedávno i v Metropolitanu (ccav5:30h z Brna do Práglu). Vlakový personál odpovídal cestujícím, „že to tyhle vagóny takhle dělají“.
Ale celý vlak jsem neprocházel, v jednom kupéčku mi to přišlo docela snesitelný, přece jen nějakou zimu snesu, horší s ženskýma…
Celkově na Brno – Prha mi přijde v tomto nejlepší Flixbus.
Regiojet, hlavně u busů, jezdívá přetopený a upozorňovat stew většinou moc nepomáhá,…

Bob

Určitě je to pro čr přínos ta globalizace(ekonomická) a liberalizace dopravy. Dát vydělat firmě z ciziny jejíž kapitál není v čr.kraje ušetří za dopravu a nedomací firmy budou profitovat.je skvělé že se myslí na budoucnost.je určitě vhodné když penízky tečou prič do ciziny.chapu ze můj názor jest třeba pitomí, ale bohužel jsem staromilec.

AAA

A klíčema jste tenkrát cinkal?

Bob

Jde ročník 82

Bob

Oprava, jsem ročník 82

svojsin

Dítě narozené 1982 už mohlo v 89tým klíče udržet 🙂

AAA

Tak rodiče?

Anonym

Tohle není o klíčích. Státní železnice být může i v kapitalismu a je to mnohem lepší řešení, než platit soukromému.

Patrik

Opravdu a v čem? Třeba že odevzdává svůj zisk do státního rozpočtu (jako drtivá většina státních firem)?

Petr

Udavaji kde budou vlaky servisovat? Pripadne kde nejbliz ma Arriwa potazmo Leo haly na opravy?

Jan Sova

V Přerově a Hranicích je nezávislá opravna, když nepočítám DPOV.

Bob

Arriwa ani leo fyzicky haly na opravy nebo tankovací stojany vlastnit nemusí. Dle zákona o drahách stačí když jakkoliv subjekt vlastníci celostátní dráhu nebo vlečku(depo atd.)třeba čd,čd cargo,depo lovosice awt a jiné kde mají volně přístupné služby (cerpačka,fekálka,opravna) musí umožnit přístup jiním dopravcům.pokud ne,vloží se do toho DKŮ a dle zákona je donutí jim tyto služby umožnit. To je kouzlo liberalizace dopravy.

Roman

Jo o tom jsem slysel. Zemestnanec Cd si stezoval ze nevi kolik ma objednat nafty kdyz nevi kolik cizich subjektu si prijde sosnout. Ani se radeji neptam kdo ten dovoz napr. nafty financuje, kdo se stara o fekalni vycuc ,potazmo plati udrzbu, vyhrivani haly…… Ale v ramci konkurence se o to budou urcite delit nebo cizi subjekt platit vic 🙂

Jinak souhlasim s myslenkou ze doprava mela zustat v rukach statu. Jen vedeni firem melo byt poradne hlidano….Tak chce mit kazdy dopravce co nejvyssi zisk a trpi tim jen cestujici.

petr.r

a mně je divný jak jedu tankovat naftu k čd, tak nikdo nechce peníze.

Radim Cenek

Však Arriva je taky státní. Vlastníkem je Deutsche Bahn, tedy německý stát.

Patrik

Když on ten výsledek je v případě dopravy u státního železničního dopravce stejný jako u těch hnusných cizích. Nahází se do něj prachy a už je nikdy nikdo neuvidí a bohužel v našem případě se do toho státního nahází ještě víc než do těch cizích. Je zajímavé, že státní (státem vlastněné) firmy v jiných oborech dokážou vytvářet zisk a odvádět ho zpět do rozpočtu. Dividendy ČD jsou jako yeti, každý o nich mluví, ale nikdo je ještě neviděl.

Bob

Určitě souhlas, záleží kdo dřepí v dozorčí radě a jak moc jsou ku prospěchu podniku.také je zajímavé za kolik tam sedí vrcholný manegment a proč?

Martin

Na podzim jsem jel večer z Velkých Karlovic do Ostravy. Vlak ze Vsetína jel za 50 minut po příjezdu z Karlovic, super. Měl zpoždění 10 minut a mezitím přijel další vlak z Karlovic. A jízdenka? Cenově vychází nejlépe Karlovice Vsetín a druhá Vsetín Ostrava. Úspora cca 60 Kč, než Karlovice Ostrava přímo. Takže je úplně jedno, jestli tu první koupím u jednoho dopravce a druhou u jiného… A používat internet v dnešní době….

MartinS.

To máte pravdu. Tuším, že ČD několikrát slibovaly, že e-shop najde nejvýhodnější jízdenku. Tak jsem tu Vaší trasu zkusil teď s odjezdem co nejdříve. Přímá jízdenka za 141 Kč, zvlášť do Vsetína a ze Vsetína 37+69=106 Kč. To je potom fakt jedno, kdo tam jezdí a i to, že nebude uznávat IN25 (50, 100…), to si raději koupím 2 jízdenky než zbytečně utratit 1/3 jejich ceny…

Vlara

Vlára:
SUPEEEER😅

Danda

Na IDSJMK S9 nejezdí vozy Btee ale Bdmtee275/281. 🙂

Nikolaj

Ano, ale ČD nabízí Btee. Článěk není o tom, co tam jezdí teď 😉
Můj tip je, že je stáhnou z linky Brno-Šumperk(-Jeseník). Na linku Brno-Šumperk se totiž možná přesunou od příštího roku vozy z linky Brno-Bohumín, kterou přebere Regiojet.

Kuba

A co je Btee? Btee285, které existuje v počtu tří kusů a jde o úpravu 50 let starých Bt? Nebo Btee289, jakožto úpravy 30 let starých Bdt? Či snad kombinace obojího, aby to vůbec vyšlo na počet? Nové vozy? Nebo stále překopírovávaný překlep?
Brno – Šumperk/Jeseník jezdí Bdtee.

Gogo

Další ukázka „rovných“ podmínek, pro soukromníka rovnou na deset let ale pro ČD jen na čtyři roky s opcí na dalších 6. Teď by to jen chtělo aby u ČD někdo měl koule aby řekl buď na deset jako u soukromníka nebo nic.

petr.r

vidím, že jste tady nováček a nečtete zdopravy…Jestli bude mět někdo u čd koule, tak řekne, že ty sharky připadnou kraji a at si na ně sežene dopravce. Nebo co jako chcete řešit, my víme, že zlínský sharky už čd nabídlo do jinýho kraje…. my čteme zdopravy.

Gogo

Chtěl bych vidět kolik zájemců by se přihlásilo pokud by kraj řekl že dopravce bude muset používat sharky protože díky tomu že jsou za dotace z ROP tak musí jezdit na jen na určité trase a nikde jinde. Když byla výluka HK – Jaroměř tak panteři nesměli ani do Chlumce nebo Týniště a stáli v depu protože v podmínkách dotace je pouze trať Pardubice -HK- Jaroměř, takže ČD sice můžou nabízet shraky jinam ale těžko to uskuteční.

petr.r

no a co píši? Za 4 roky jim skončí hájení a chtělo by to se zeptat na čd, proč mají tak vysoký požadavek, když ty sharky nejsou vlastně jejich.

Apollo17

„když ty sharky nejsou vlastně jejich.“

A koho teda jsou?Majitel je ČD 🙂
Máte to nějaké popletené.

petr.r

ano majitel je čd, ale neplatil celou částku a to je chyba, kdyby teď byla dotace, tak kraj si udělá s.r.o zlínská doprava a ty sharky by vlastnil on. Chápete to?

Patrik

Bohužel takhle naletělo víc krajů a teď je ČD vydírají.

petr.r

je to tak, na kojetín-rožnov je to tutovka vydírání.

Kirschner

To není dobré, petr.r se naklonoval. 🤔

Michal

Sharky jsou jejich a nevíte co stojí jejich údržba.

Jan Sova

Nevím co stojí údržba Sharků, ale na údržbě se v ČD dosti šetří, proto jim na poslední jízdě odpadl žabotlam, jedou zrovna tak na dřeň, jako konkurence…. Situace se může lišit regionálně podle přiděleného depa, ale tady na Moravě čirá tragédie….

Michal

Nejsou lidi.

Roman

Nemyslim si, ze by CD jeli na doraz a zanedbavali by udrzbu. Jezdim motorovymi vlaky CD do prace denne a jeste se mi nestalo , ze bych nedojel. Svetla sviti,WC funguje,uvnitr je teplo…. Jen je problem si obcas sednou,protoze je plny.
Pochybuju ze soukromnik bude mit PO v průměru jednou tydne a MM jednou za 3 mesice. Jen co 2 roky, se na zralokovi podle vyrobce motoru (MTU) ,musi provest generalka moturu, ktera stoji 750 000….
Co je zabotlam ? Kde upadl, mysleno v jake obci? Pocitam ze myslite ty ze zlinskeho kraje, kdyz je udrzba na morave tak hrozna

Vendelin

Poslední jízda Žabotlamu je vysloveně blbej připad pro srovnavání.

Petr

Jestli narazite na Sharks pro kraj vysocina,tak to urcite nejsou ty Zlinke. Vsech 6 je spolufinancovano z ROP. Tudiz muzou jezdit jen ve Zlinskem a Olomouckem kraji.

Patrik

Předně ČD stejně jako ostatní poptávaní dopravci věděli dopředu na jak dlouho je který soubor poptáván. Vzhledem k tomu, že v obou čtyřletých souborech byly nižší kvalitativní požadavky na vozidla, dá se čekat, že záhy kraj vypíše teď už skutečnou soutěž, s požadavky na moderní vozidla, kde vyhraje ten nejlepší.

bkp

V případě V případě souboru A (Zlín a okolí) je to kvůli chystané elektrifikaci trati a následném jiném provozním modelu, pokud to proběhne včas, bude to o těch čtyřech letech, pokud ne, použije se opce. S tímto provozním modele souvisí i soubor C, navíc další čtyři roky tolerance morálně zastaralých souprav jsou malá domů pro ČD, takže „rovnost“ spíše opačně, než Gogo myslel.

Jiří G

Sledoval jsem přenos ze zastupitelstva. Pan Doležal se v diskusi správně ptal proč za osm let při klesajícím počtu cestujících se s tím něco dělá až teď?? Viz.porovnani s Libereckým krajem. Jednoduchá odpověď:rozvázání přípojů např: žst.Vsetin směr Velké Karlovice. Dále: přímé vlaky Hranice- Horní Lideč, které jsou ukončeny v žst Vsetín apod. A nutnost přestupů….. Dále nesmysl jezdit přímým vlakem z Bylnice do Rožnova atd. Samozřejmě souprava 460 má být dávno ve šrotu. No a co zaměstnanci ČD?? Půjdou k Arrive??

petr.r

ale pěkně vykopli čssd a nejvíce se mně líbí, že dali přednost nižší ceně před wifinou

Zdeněk Hynek

Protože se vedení kraje změnilo až po posledních volbách, jinak by dál jezdily ČD, viz dojemný proslov soudružky Gajdůškové. Do šrotu patří i regionovy a 810, nebo do krajů, kde stále vládnou socialisté. S důvody, které uvádíte, až na jeden, souhlasím, přidal bych katastrofální stav vozového parku, neprovázanost vlaků a autobusů ,pomalé tratě a zásadu, že když je někde zastávka, tak tam musí zastavovat vlak, což vede k tomu, že z Velkých Karlovic jede člověk na kole do Vsetína stejně dlouho jako vlak. Proč je podle Vás nesmysl přímý vlak Bylnice – Rožnov. Kdyby to bylo na mně, zavedl bych… Číst vice »

Jiří G

Nesmysl vidím v tom, ze v GVD 2010 jezdily vlaky Bylnice- V.Karlovice s uvratí přes Vsetín. A stávalo se ze čekaly na přípoje a poté následně došlo ke zpoždění následných vlaků. Tudiž při představě, že bude čekat na pripoj a poté pojede zpožděný do Rožnova a následně se opozdi protijedoucí vlak. Podle animace co uváděl pan Botek, se má Bylnice i Roznovka křižovat, tudíž tam přibude další souprava. Bydlím v tomto kraji již hodně dlouho

Jiří G

Omylem jsem to odeslal. Bydlim zde hodně dlouho a vím jak železniční doprava funguje. PS: jo a vlastním rezijku😀

soukromník

Pravda Jirko Čdc

Zdeněk Hynek

Vlak Bylnice – Karlovice nesmysl je. Ale přímé spojení Valašskokloboucka a Hornolidečska s ValMezem a Rožnova se Vsetínem podle mě má smysl. Argument týkající se zpoždění chápu, zpožděnými vlaky zase budou jezdit jen lidi, co nemají jinou možnost. Tady si kraj bude muset rozmyslet, co vlastně chce, jestli čekat na přípoje, třeba věčně zpožděné Ex z Prahy a „nasírat“ místní frekvenci, nebo jestli se bude jezdit systémem jako třeba S-bahn ve Vídni a čekat se nebude, což by, podle mě, nebylo úplně od věci. Ještě by SŽDC mohla zajistit, aby vlaky nejezdily prakticky denně zpožděné, ale to bych asi chtěl… Číst vice »

Jiří G

Soukromniku já tě zdravím. Píšu to v panteru do Břeclavi, hrozně to poskakuje. Pane Hynku, souhlasím s Vámi. Křižování ve Stříteži nad Bečvou kde přijede zpožděný vlak od Val.Mezu(Bylnice) Arriva a od Rožnova bude čekat pesa ČD jedoucí k rychlíku do Val.Mezu bude hodně zajímavé. Bude zajímavé jak tohle budou řešit. Ale to už jsme odběhly od tématu. 165,95 Kč/km, připadá vám to moc nebo málo.? Co investice do budoucna, růst mezd, výluky NAD apod?

Soukromnik

Ahhoooooj.

Zdeněk Hynek

Obávám se, že to nebudou řešit nijak, prostě to nechají vyhnít. Cenu za vlkm nejsem schopen posoudit, nejsem z oboru. Nákladová stránka je rizikem dodavatele – dopravce, jako u všech zakázek. Kraj jako zadavatel musí trvat na plnění smlouvy, DB jsou zvyklé prodělávat v cizině. Spíš mám obavu z toho, že si na kraji řeknou, že máme vysoutěženo, máme IDS, tak počkáme, jak to dopadne. Přitom to by měl být jen první krok, měly by následovat rekonstrukce tratí, když už dodnes neproběhly, výstavba P+R parkovišť. Představa pana Bazaly, jak budou lidé jezdit do Starého Města autobusy a tam přesednou na… Číst vice »

Jiří G

Samozřejmě, budovat P+R. při cestě rychlíkem do Práglu jde vidět ty zastávky obsypané auty. Lidé nebudou jezdit autobusem k vlaku. Každý máme doma auto.

železničář v důchodu

Zdeněk Hynek: A zaregistroval jste vůbec, jaké má ta vídeňská S-bahn intervaly?

Zdeněk Hynek

Ano, když Vám na Meidlingu ujede přípoj do Mistelbachu nebo do Hohenau, tak je Vám celkem k ničemu, že za tu hodinu, co čekáte na další vlak, kolem Vás každých 5 minut něco jede.

petr.r

čtu to podesáté a nevidím tam 810. Kde je Valenta?

Michal

A prozradí mi tedy někdo, jak si koupím jízdenku například z Bojkovic do Přerova?

Patrik

A co teprve do Hranic v Čechách???

Zdeněk Hynek

Koupíte si dvě jízdenky.

Michal

A do Ústí, kde bude Regio? Si koupím 3? Chápete, že pro běžného cestujícího je problém najít spoje s přestupy a ne ještě řešit, kolik jízdenek a kde koupit? Tady stát těžce zaspal, jakoby nestačilo, že si každý kraj udělal a neudělal svůj IDS. A jaké problémy jsou často na stycích krajů.

Vít Jůza

Pamatuji doby socialismu, kdy se musel kupovat zvlášť lístek na každý autobus. A také to část lidí přežila.

Jan Sova

Ty doby jsou dodnes. Pokud pojedu autobusem z Frýdku-Místku do Hradce Králové, musím přesedat a platit jiným dopravcům. Jenom u vlaků to bylo zasíťované….

Zdeněk Hynek

Že stát zaspal neznamená, že kraje musí čekat, dokud se neprobudí. A ano, koupí si 3 jízdenky. Nebo může jet autem. Kraj zajímá hlavně místní frekvence.

Jann Nowak

Tak to určitě spoustu běžných smrtelníků potěší. Pojedou autem.

Zdeněk Hynek

Ať jedou. Existují nástroje, jak je motivovat k tomu, aby si raději koupili tři jízdenky, než jeli autem. S celostátním jízdným kraj nic neudělá a na celostátní úrovni není politická vůle řešit veřejnou dopravu systémově a smysluplně. Kraj může situaci řešit jen na svém území. Zkrátka politici si musí vybrat, jestli chtějí mít systém rakouský nebo švýcarský. Ještě pořád máme šanci mít ten švýcarský, tj. celostátní systém jízdného a k němu regionální. Všechny problémy, které tady předřečníci popisují, jsou řešitelné, nejsou však v kompetenci kraje. Proto mám za to, že krajský IDS s více dopravci je lepší, než současný stav,… Číst vice »

Poutník99

Koupíte si Národní tarif

Gogo

Národní tarif ještě není a pochybuji že letos vůbec bude.

Hans-Jurgen

A jak si koupíte národní tarif který má být v roce 2020

petr.r

tych 14 dnů snad vydrží, co je tady v článku, tak až od 15 prosince 2019

Hans-Jurgen

jen aby to nabil prosinec 2020 😛

petr.r

tak rok, stejnak si myslím, že o něho nebude zájem.

petr.r

Z bojkovic do přerova Vám jezdí 9x za týden arriva vlak

Michal

To jako myslíte vážně?!

petr.r

Ano myslím, arriva vlak už na moravu a slovensko jezdí.

Michal

Stále to myslíte vážně? To si jako myslíte, že když potřebuji do Přerova na 15h, tak pojedu v 9?

Patrik

Proč ne? Bojkovice – Přerov ČD 124 Kč, Arriva 90 Kč. Jo ještě jsem zapoměl na mantru části zdejších diskutérů IN25 – 93 Kč, takže si zaplatím za slevu se kterou pojedu dráž než s konkurencí.

petr.r

oni ale mají režijky……

Michal

Vám musely ČD hodně ublížit.Přejely Vám křečka?

petr.r

proč jako, co jsem napsal blbýho?

Patrik

ajajaj, to mi nedošlo….

Kirschner

A který týden, sudý nebo lichý? Proberte se chlape, to jezdí víc vlaků i na Zakarpatí. 😛

petr.r

V zakarpatí jezdí vlaky čd a arriva?

Marek Janík

Koupíte si ids jízdenku (ktere jsou téměř vždy cenou níže než běžný tarif)

Jann Nowak

Přerov a Bojkovice jsou jeden IDS? Aspoň se podívejte na mapu, než něco plácnete.

petr.r

tady ids není, ale asi syslem by v budoucnu dojel i do přerova.

zesp

Ano, a to to tady přesně jde… Je sice bomba, že každý kraj si vypiluje svůj IDS k dokonalosti a vnitrokrajská frekvence bude moci jet na jednu jízdenku. Ale co mezikrajský cestující? Tam to půjde těžce do kytek… Vidím to už teď, když chci jet např. z Brna do Přerova a nechci jet za superdrahý tarif ČD. V Brně si koupím IDS JMK do Nezamyslic. Ale na IDSOK si koupím kde? Až ve vlaku z Nezamyslic s nějakou přirážkou? V Brně mi ho neprodají… A co síťové jízdenky???

Patrik

Nebojte, od prosince problém s předražaným jízdným ČD z Brna do Přerova řešit muset nebudete, protože tam bude jezdit Jančura a ten má jízdné levnější.
Taky je otázka proč jsou vlastně nádražní pokladny? Snižování nezaměstnanosti, která není? Vždyť lístky může dost dobře prodávat průvodčí nebo si je cestující koupí přes net.

Jiří G

Pane Patriku, je spousta lidí, kteří na pokladně chtějí i informace např: odkud a kam se mohou dostat a jak nejvýhodněji

Patrik

Pane Jirko, to samozřejmě uznávám. Ale byl jste někdy v Německu? Kolik pak tam mají pokladen? Jen v těch největších městech (takže by ve Zlínském kraji byly možná 4) a informace lze hledat v dnešní době na netu, po telefonu, po mailu. Chápu, že pro starší generaci je to problém, ale přeci jenom dnes už všichni důchodci telefon ovládají a na infolinku se dovolají, jinak byste stejně musel mít pokladnu s informacemi i v té poslední horní-dolní, protože tam lidé informace neseženou už teď.

Patrik

Dobré rozhodnutí přišlo ze Zlína. Více vlaků, kvalitnějších a zavedení IDS, pro železnici dobrá zpráva.

petr.r

A to ani všichni ještě nevědí, že zemek bus od novýho roku zdražil a tak doprava vlaku byla už v minulým roce levnější i v případě, že dotyčný měl slevovou kartu na autobus. To navýšení vlaků je potřeba.

Patrik

Tak mě napadá, že Zemek bus je asi poslední busový dopravce v ČR, který si ještě vydává svůj KJŘ. Po zavedení IDS bych skoro čekal, že to skončí.

petr.r

mně se líbí, že každý řidič tam má vložený ty noviny, že Zemkové jsou nevinní. Vždy si ten dvoulist vybavím, jak dělám odečet elektřiny.

bob

Moc se mě nelíbí,jak v každém kraji se radní ohaní tím že cestujicící bude jezdit na jízdenky IDS,tudíž nevadí více různých dopravců v kraji.Je divné že cestující nemá potřebu jezdit přes hranice kraje.Tak čí tak spousta cestujících si bude kupovat vice jak jednu jízdenku.

petr.r

bobe- a proč by to dělal nějak jinak, proč by lidi z kraje cestovali do vedlejšího kraje? za prací nebo nákupy? Tak ať jim to platí vedlejší kraj nebo ty platíš sousedu na děcka alimenty?…

Patrik

Někde jsou navíc přesahy IDS do sousedních krajů tam kde je potom poptávka a je vůle se dohodnout.

Krokous

To se trochu nepovedlo, že… vzhledem k velikosti našich krajů je velmi pravděpodobné, že občas musíte vyjet za jeho hranici. Nejsme v Rusku, kde jeden region = 10 ČR. Snad pomůže celostátní tarif – když však vidím laxnost ministerstva, mám o něj vážné obavy. Pokud však vznikne národní tarif na úrovni dnešního obyč. předraženého jízdného ČD, bez jakýkoliv dalších skupinových, víkendových, rodinných, traťových aj. jízdenek, máme se na co těšit. Ono jet 100 km vlakem za 150 kč, tak máte krásný rodinný výlet pomalu za tisícovku jen cestu…

malej-jarda

Budeš si přeci moct koupi jízdenky IDS. Takže třeba 3 na cestu tam a 3 na cestu zpátky. A to pro každého člena rodiny zvlášť. Příjemná přdstava. :-((
Taky mě tohle dělené dost vadí, běžně jezdím napříč ČR, klidně přes 3 nebo víc krajů.

Patrik

Pokud takové cesty jezdíte na jednu jízdenku, tak jste v dnešní době už velká výjimka. Třeba vám ČD dají čestnou plaketu za zvyšování tržeb. Většina lidí už dnes takové cesty dělí na víc jízdenek kvůli ceně i když jede jenom s ČD.

malej-jarda

Od té doby, co ČD zrušili Včasné jizdenky, už se mi dělení nevyplatí.

Patrik

Co je na tom za problém? Pouze ji přejmenovali na superakční? Je to jen změna názvu, zrovna tato jízdenka se dá stornovat do 15minut před odjezdem, pokud nestíháte.

Krokous

Ano, sice přejmenovali, ale některé relace jaksi zmizely… za 250 km dáváte běžně téměř 400… to je fakt síla, když autobus stojí třeba 230.

Patrik

Tak to už aby na těch relacích jezdila konkurence, protože ta za 250 km 400 chtít nebude.

Krokous

Už vidím konkurenci pro spojení např. Praha – Jeseník…

Krokous

jinak máte pravdu, konkurence chce někdy za 300 km i třeba 2 000….

Patrik

Ještě nám řekněte v jaké třídě.

zesp

Představte si, že lidi jezdí i na síťovky. Ono to při cestě přes ČR (dejme tomu ráno tam, odpoledne zpátky), vyjde podstatně levněji, než jednosměrné jízdné jakkoliv dělené… A to teď docela dostane na frak…

Patrik

Představuji. Cesta přes celou ČR z Prahy do Ostravy (+ dalšími jízdami v regionu) a zpět je levnější s Jančurou než síťovkou ČD. A při cestování pouze v nějakém kraji zase zpravidla vyjdou levněji krajské síťovky než regionální ČD nabídka.

Krokous

A pokud budete jezdit denně dejme tomu Přelouč – Praha? Tak traťová jízdenka je jednoznačně nejlepší volba – na IN 100 to není a denně kupovat jízdenku, to byste se nedoplatil, ať rozkláádte jak rozkládáte

Zdeněk Hynek

Veřejná doprava má být levná primárně pro pravidelně dojíždějící do práce a do škol. Nevidím důvod, proč by veřejná doprava měla zajišťovat levné výlety. Pokud na vlaku bude nasazena kvalitní pohodlná klimatizovaná souprava, nepřijde mi 150 Kč za 100 km nepřiměřeně drahé.

Petr766

Tak to je jedna z největších kravovin, co jsem tu četl

Krokous

A pokud budete dojíždět denně, tak jste ochoten dát 300 kč za 200 km?

Zdeněk Hynek

Ne, týdenní jízdenka nebo jízdenka na delší období by měla být s výraznou slevou. Týdenní bude třeba za 500 Kč. Pochybuji,že někdo v rámci Zl. kraje dojíždí na takovou vzdálenost, když třeba cesta z Rožnova do Zlína trvá 2 hodiny. Zkrátka je třeba zvýhodnit pravidelné cestující víc, než je tomu dnes. Nepřijde mi v pořádku, že lidé dojíždějící třeba na trase Zlín – Vsetín, mají slevu jen 5 pc. na nějakou čipovou kartu.

Jarda

Ne každý je tak omezený jako vy, aby si hledal práci striktně v rámci kraje, kde má bydliště. I proto se krajské IDS překrývají.
Už nějakou dobu přemýšlím, že vaše příspěvky slouží jen k tomu, aby se diskuze rozproudila. 🙂 Pokud se pletu a myslíte to vážně, je to vskutku smutné…

petr.r

mně cesta z práce trvá 5 minut. Spočítejte si kolik vám? Moje příspěvky vám otevřou oči a zamyslete se co jste udělal doma pro rodinu. Vy neuvažujete změnit zaměstnání abyste nemusel trávit život dojížděním?

Jarda

Mně trvá cesta do práce hodinu vlakem a stejně tak autem. O změně zaměstnání neuvažuju, protože mně práce baví a je ohodnocena tak, abych zajistil potřeby své rodiny. Podle vaší logiky bych s tím měl seknout, aby nebyla potřeba trajdat do sousedního kraje? Budu dojíždět jen 20 minut (nemají všichni to štěstí jako vy, bydlet ve větší aglomeraci), takže denní časová úspora pro rodinu ne tak vysoká, finanční ohodnocení vzhledem k povaze zameření a nabídek zaměstnavatelů v místě cca 50% oproti stávajícímu. A pravděpodobně příjdu o časovou flexibilitu, kterou mi dává stávající zaměstnavatel. Podtrženo sečteno, je to sice dál, zato… Číst vice »

petr.r

jardo co sem pletete prahu a brno? Když článek je o zlínské dopravě a ještě větčinou o regionální. Napište rovnou, že jste štastnější v práci jak doma.

Jarda

Vy jste byl ten, kdo začal rozporovat dojíždění mezi kraji, ne já. A je úplně jedno jestli se bavíme o zlínském nebo jiném kraji, potřeba dojíždět za prací je všude podobná, liší se právě jen podmínky.
A pro klid vaší duše, priority mám poskládané tak, aby čas pro mé děti nebyl šizený na úkor zaměstnání. 🙂

Krokous

Aha, takže radši dělat popeláře v místě pro rodinu, než dojíždět hodinu a přinést rodině více peněz. No nevím, jestli jsou z vás doma nadšení. Ženo, nasbíral jsem cestou z práce jablka k večeři…

AAA

Dojíždět si můžete kam chcete, ale řešte si to sám. Stát holt poskytuje jen omezený servis. Dojíždějícím auty se taky nikdo nestará zda mají kde zaparkovat.

Aslanex

Já třeba nechápu, kde je problém si koupit dvě jízdenky. Při přestupu to obvykle soukromníci dávají bez přirážky ve vlaku, nebo to jde jednoduše přes internet. Když se přestupuje vlak-bus, taky si musíte koupit víc jízdenek. Dokonce i v případě bus-bus, pokud to není IDS.

malej-jarda

Ono koupit si jízdenku na 2x 50km vyjde většinou dráž, než 1x 100km. Navíc taky často cestuji s kolem. Tam je to ještě citelnější.

AAA

Tak cestujte na kole , k tomu je určené

Krokous

Na kole se jezdí, ne cestuje vlakem.

pavel

Líbí se mi ta poslední věta. ….pokud tam není IDS. TAM PRÁVĚ IDS BUDE :))

Vít Jůza

Jo, tuhle jsem si kupoval jízdenku ČD na 3km z Loukova u Mnichova Hradiště do Příšovic, ježto tam není funkční styk nebo překryv integrovaných systémů … jinde je to lepší, nebo horší.

Patrik

Ale no tak, přece jste si měl na celou cestu koupit jízdenku podle geniálního tarifu ČD a nechat si řádně provětrat peněženku!

petr.r

otvírám šampáno

Kirschner

Soudě dle Vašeho písemného projevu, byste neměl radši pít alkohol a to ani nic slabšího.

petr.r

já jsem něco psal o pití?

Michal

Ale jenom dėcký.