Ve Zlíně vykolejily v noci při posunu vagóny, provoz na trati byl přes 12 hodiny zastaven
Odstraňování následků vykolejení vozů ve Zlíně. Foto: Správa železnic
Kromě náhradní autobusové dopravy platí doklady ČD i ve zlínské MHD.
Co je vlastně ve Zlínê za stanicni zabzař?
Zřejmě došlo při sunutí soupravy k vidlicové jízdě a následnému vykolejení na výhybce.
Teď jste to odhalil
Oceňuji, že během těch pár hodin mezi nehodou a odjezdem R 894 stihli sestavit náhradní soupravu. Sice jen 4 vozy místo plánovaných 6, ale zato v nečekaně dobré kvalitě: 3xBee + Apee.
To nemůžete chválit, to se nesmí… Měl jste napsat, že na to měli takových hodin a nejsou schopní sehnat plnohodnotnou soupravu. A ještě připsat, že by za to měli dostat pořádnou sankci 😀
Tak sankci by dostat měli 😀 ale menší než za odřeknutí vlaku. Snaha byla.
Zůstal snad někdo na nástupišti(bylo to přeplněné)?
Opravdu to bylo při posunu? Proč jsou tedy rozsvícena koncová světla?
Protože po příjezdu a vystoupení cestujících soupravu popotáhne směr Vizovice a po přestavení výhybek ji odsune na kolej „u zdi“. Je tam tuším i zásuvka na vytápění, nebo aspoň byla.
Dobře, ale v tom případě se mají koncová světla zhasnout, je to návěst konec vlaku, a posun není vlak.
A materiální aspekt takového přečinu?
Maximálně je ten posunující díl líp vidět.
PS: Tady o posunu taky nic není: https://mapy.cz/s/faconupusa
Už byl případ, kdy signalista ohlásil „projel vlak xxx“ a pak došlo k nehodě (Pokud se nepletu, tak Blatná?)
Jasně bylo tam víc různých chyb, daleko závažnějších než barvičky, ale není potřeba tomu chodit naproti.
Vy budete určitě úplně dokonalý kousek
Vždyť má pravdu. Předpis hovoří jasně. Předpokládám že bude hodnoceno jako porušení předpisu D1 bez příčinné souvislosti s MU. Nebojte se že to DI v závěrečné zprávě nezmíní. Kromě barvy trenýrek se zjišťuje každá drobnost.
Tady na to každej sere .. běžně vidím jezdit LV se světlem na posun vpředu (dá se pochopit, existuje na to výjimka), tak ale i vzadu. Nedávno sem dokonce potkal LV s červenýma světlama vpředu, to už je síla ..
Přijde mi zvláštní, že náhradní doprava je organizována ze Zlína.. To na vedlejší kolej k mimořádce přijede osobní vlak s lidmi?
Spolupráce s DSZO při výlukách a mimořádnostech má dlouholetou tradici.
Ve Zlíně teda začala demolice starých peronů, už ani ČD se na to nemohly dívat. Jen ten buldozer je nějaký divný…
Škoda, že toho nevzali víc. Snad příště. To už by snad SŽ konečně pohnula prdelí. V noci bez lidí je to ideální 😆😆😆
Doufeme, že příště už to bude tím správným nářadím a že to bude brzo. K orání je traktor, ne osobní vůz.
To sice máte pravdu, ale pokud člověk ve Z
Zlíně bydlí a dopravu používá, tak lituje, že nevzali i výpravní budovu. Samozřejmě bez lidí. Škoda, směr vypadal nadějně….
Což je vyjádření zoufalství nad dlouholetým místním stavem, ne navádění kohokoliv k nepravostem. (aby si to někteří nevyložili jinak)
Škoda … by byla toho vagonu. Furt patří mezi to lepší, co v ČR na kolejích jezdí.
Kdyby tam sešrotovali Honecker, tak neřeknu…
To máte pravdu. Ale domlouvat předem honeckery by mohlo být okaté….😃
Na té trati jezdí i normálně mašina+vozy? já tam dycky viděl jen Regionovu nebo RegioShark..
Ano, zajíždí tam jeden pár rychlíku Zlínský expres (linka R18).
OK, díky, zatím jsem neměl tu čest 🙂 koukám ono to jezdí v noci, ačkoliv Zlínem jezdím asi 40 let, tak povětšinou přes den 🙂
Posun byl vagónem dopředu, nebo lokomotivou?
Stojí semafor, takže vagonem dopředu. Ale to na věci nic nemění.
To z toho není proboha poznat?
No kouknu a hned vidím lokomotiva vpředu, raději mlčet než psát takové otázky
Tak Zlinske vlakove nadrazi, jeho infrastruktura je zamrzla v 19. stoleti, vzdyt i z tech fotek ve clanku to jde videt. Jsem zvedavy, kdy zacne elektrifikace a vystavba noveho nadrazi. Jako kazdy rok zaciname jiz za ctyri roky 🙂
No nevím, žárovky v 19 století… zamrzlé to je těsně před začátkem 2 světové. Pak byly jiné priority, např. přejmenovat na Gottwaldov, Baťu vyhnat a letce z Anglie perzekuovat.
zajimalo by mne, v jakem stavu je vlastne priprava Zlinske elektrifikace a vystavby noveho nadrazi. K tomuto tematu je transparence defakto nulova, nebo clovek cte jen pul roku ci rok opozdene informace.
Ah tak omlouvam se, beru zpet. Nasel jsem clanek z 9. unora, kde SZ predpoklada, ze by mohla v roce 2026 zacit stavet 😀 😀
https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/elektrifikace-zelenicni-trat-otrokovice-vizovice-pozemky.A240205_774240_zlin-zpravy_ppr
Požádali o stavební povolení, no výborně! Tak daleko nikdy nebyli.
Puvodne chteli zacit v roce 2019.. ten projekt uz dlouhou dobu pusobi jako totalni vtip.
https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/opravy-vlakovych-nadrazi-ve-zline-a-vsetine.A160530_2249822_zlin-zpravy_ras
Asi takto: Nebýt řevnivosti Zlín vs. Vsetín a nového nádraží na Vsetíně, tak se to možná ani na stavební úřad nedostalo. Berte s nadsázkou.
Podhození výhybky?
NAD teda nic moc. Nedivím se, že nic v tak krátké době nemohli sehnat. Jinak ty napsané spoje MHD neobsluhují 2 ze 4 zastávek. Spojení skrz NAD mezi Želechovicemi a Lípou nic.
Ty zastávky jsou bez problému dostupné běžnou MHD. Proto se obsluhují jen ty vzdálenější.
To zas nevypadá, ten poslední vagón už je za vyhybkou dost daleko…
No mohl stát vůz přes výhybku, kdy ji přehodily.
Není zde uveden důvod vykolejení (že by „kvalitní“ infrastruktura?). Další otázka je, zda budou vozy schopné provozu…
Důvod se nejspíš teprve zjišťuje, příčin může být více.
Tady je důvod jednoznačný, podhozeni vyhybky za posunu.
Neznám místní podmínky a určitě to jenom s fotky nedovedu určit. Protože stejně tak může svůj díl vinny nést člověk odpovědný za posun.
Ono je vidět následky = co se stalo. Ale proč se to stalo, to se nepozná. Podhození, lom, cizí předmět, moc rychle, přidřené ložisko…
Také se mi to tak jeví. Podhozená sunutá souprava.
Tomu říkám ukázková spolupráce s dopravním podnikem
Dooravní portál a píšete vagony?
Vagónky ❓ 😆
Staré křápy?…😂
„Staré křápy ? “ Není to náhodou stejný typ vagonů, co běžně používá také jiný dopravce. Vagony původem z Rakouska, jen jinak nabarvené ?
Když nejsou správně nabarvené, jsou to křápy.
Nejspíš tento:
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bmz235.php
Tak mě napadá: Most na Výtoni natřít na žluto, čímž se konečně prokáže existence únavových trhlin a stará příhradovina se bude moct konečně nahradit.
Myslím, že by tomu navrženému nátěru hodně pomohlo konstrukci předtím začít otryskávat, ne pískem, ale broky (pravda, možná by stačil i jen ten písek)…
Otryskání už zkoušeli, protryskali se zkrz.
V tom případě ale tryskali málo !
Třeba železniční most u Kalondy přes hraniční řeku Ipel mají docela „otryskaný“ od 2.světové, ale protože tam asi není tolik vody, jezdí přes něj dodnes🙂 A pravda, nejezdí tam toho moc…🙂
Je to fakt emzeta? Mě ten hrb na střeše připadá dost ypsionově. Ale nejsem expert a možná je to tou fotkou potmě…
Rakouský byl jeden, zbytek jsou rekonstruované vozy ze studénky nebo z NDR.
Pokud bylo v soupravě Apee139, tak to původně bylo maďarské Bh.
A nejsou to staré křápy? Vždyť to pochází ze 70. let… A bez ohledu na barvu.
Prosím nevyvolávat duchy 🙂 ještě by třeba opravdu vylezli.
Odborně: se soupravou byl prováděn PMK (posun mimo koleje)
To byl nějaký jazykový purista, který chtěl do písmenka naplnit hlášení: „Na druhém nástupišti nastupujete do rychlíku …“
Nevím, za co dostal můj jmenovec tolik minusů. Je pravda, že za tenhle pojem bych u zkoušky na fakultě letěl. V provozu a běžné komunikaci samozřejmě sám používám, ale v odborných textech určitě ne.
Toto je server pro běžné lidi. Nebo máme o lokomotivách psát výhradně jako o hnacích vozidlech atd?
Hnací vozidlo je nadřazený pojem pro lokomotivy, motorové vozy apod. Zatímco vagon je spíše slangové synonymum pro železniční vůz. Myslím, že i v textu lépe zní „vykolejily dva vozy“ než „vykolejily dva vagony“.
Server pro běžné lidi jsou dle mého třeba novinky.cz – čekal bych, že máte větší ambice v této oblasti, tedy provozovat spíše odborný, nebo populární-naučný server.
Asi jim vadí germanismy… wagen=vůz