Ve Zlíně vykolejily v noci při posunu vagóny, provoz na trati byl přes 12 hodiny zastaven

Odstraňování následků vykolejení vozů ve Zlíně. Foto: Správa železnicOdstraňování následků vykolejení vozů ve Zlíně. Foto: Správa železnic

Kromě náhradní autobusové dopravy platí doklady ČD i ve zlínské MHD.

71 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MilanSima

Co je vlastně ve Zlínê za stanicni zabzař?

opavan

Zřejmě došlo při sunutí soupravy k vidlicové jízdě a následnému vykolejení na výhybce.

Marty

Teď jste to odhalil

Vočko

Oceňuji, že během těch pár hodin mezi nehodou a odjezdem R 894 stihli sestavit náhradní soupravu. Sice jen 4 vozy místo plánovaných 6, ale zato v nečekaně dobré kvalitě: 3xBee + Apee.

XP3

To nemůžete chválit, to se nesmí… Měl jste napsat, že na to měli takových hodin a nejsou schopní sehnat plnohodnotnou soupravu. A ještě připsat, že by za to měli dostat pořádnou sankci 😀

Leinad

Tak sankci by dostat měli 😀 ale menší než za odřeknutí vlaku. Snaha byla.
Zůstal snad někdo na nástupišti(bylo to přeplněné)?

Ústečan

Opravdu to bylo při posunu? Proč jsou tedy rozsvícena koncová světla?

Pája

Protože po příjezdu a vystoupení cestujících soupravu popotáhne směr Vizovice a po přestavení výhybek ji odsune na kolej „u zdi“. Je tam tuším i zásuvka na vytápění, nebo aspoň byla.

Ústečan

Dobře, ale v tom případě se mají koncová světla zhasnout, je to návěst konec vlaku, a posun není vlak.

Jiří Kocurek

A materiální aspekt takového přečinu?

Maximálně je ten posunující díl líp vidět.

Jiří Kocurek

PS: Tady o posunu taky nic není: https://mapy.cz/s/faconupusa

Leinad

Už byl případ, kdy signalista ohlásil „projel vlak xxx“ a pak došlo k nehodě (Pokud se nepletu, tak Blatná?)
Jasně bylo tam víc různých chyb, daleko závažnějších než barvičky, ale není potřeba tomu chodit naproti.

Marty

Vy budete určitě úplně dokonalý kousek

Van Houten

Vždyť má pravdu. Předpis hovoří jasně. Předpokládám že bude hodnoceno jako porušení předpisu D1 bez příčinné souvislosti s MU. Nebojte se že to DI v závěrečné zprávě nezmíní. Kromě barvy trenýrek se zjišťuje každá drobnost.

Pohádkár

Tady na to každej sere .. běžně vidím jezdit LV se světlem na posun vpředu (dá se pochopit, existuje na to výjimka), tak ale i vzadu. Nedávno sem dokonce potkal LV s červenýma světlama vpředu, to už je síla ..

Kovošrot

Přijde mi zvláštní, že náhradní doprava je organizována ze Zlína.. To na vedlejší kolej k mimořádce přijede osobní vlak s lidmi?

Pája

Spolupráce s DSZO při výlukách a mimořádnostech má dlouholetou tradici.

Jiří Kocurek

Ve Zlíně teda začala demolice starých peronů, už ani ČD se na to nemohly dívat. Jen ten buldozer je nějaký divný…

Pája

Škoda, že toho nevzali víc. Snad příště. To už by snad SŽ konečně pohnula prdelí. V noci bez lidí je to ideální 😆😆😆

Jiří Kocurek

Doufeme, že příště už to bude tím správným nářadím a že to bude brzo. K orání je traktor, ne osobní vůz.

Pája

To sice máte pravdu, ale pokud člověk ve Z

Pája

Zlíně bydlí a dopravu používá, tak lituje, že nevzali i výpravní budovu. Samozřejmě bez lidí. Škoda, směr vypadal nadějně….

Pája

Což je vyjádření zoufalství nad dlouholetým místním stavem, ne navádění kohokoliv k nepravostem. (aby si to někteří nevyložili jinak)

Jiří Kocurek

Škoda … by byla toho vagonu. Furt patří mezi to lepší, co v ČR na kolejích jezdí.

Kdyby tam sešrotovali Honecker, tak neřeknu…

Pája

To máte pravdu. Ale domlouvat předem honeckery by mohlo být okaté….😃

Ondra

Na té trati jezdí i normálně mašina+vozy? já tam dycky viděl jen Regionovu nebo RegioShark..

El Barto

Ano, zajíždí tam jeden pár rychlíku Zlínský expres (linka R18).

Ondra

OK, díky, zatím jsem neměl tu čest 🙂 koukám ono to jezdí v noci, ačkoliv Zlínem jezdím asi 40 let, tak povětšinou přes den 🙂

Avlaky

Posun byl vagónem dopředu, nebo lokomotivou?

Bez přezdívky

Stojí semafor, takže vagonem dopředu. Ale to na věci nic nemění.

Zlámalík

To z toho není proboha poznat?

Marty

No kouknu a hned vidím lokomotiva vpředu, raději mlčet než psát takové otázky

kodl

Tak Zlinske vlakove nadrazi, jeho infrastruktura je zamrzla v 19. stoleti, vzdyt i z tech fotek ve clanku to jde videt. Jsem zvedavy, kdy zacne elektrifikace a vystavba noveho nadrazi. Jako kazdy rok zaciname jiz za ctyri roky 🙂

Jiří Kocurek

No nevím, žárovky v 19 století… zamrzlé to je těsně před začátkem 2 světové. Pak byly jiné priority, např. přejmenovat na Gottwaldov, Baťu vyhnat a letce z Anglie perzekuovat.

kodl

zajimalo by mne, v jakem stavu je vlastne priprava Zlinske elektrifikace a vystavby noveho nadrazi. K tomuto tematu je transparence defakto nulova, nebo clovek cte jen pul roku ci rok opozdene informace.

kodl

Ah tak omlouvam se, beru zpet. Nasel jsem clanek z 9. unora, kde SZ predpoklada, ze by mohla v roce 2026 zacit stavet 😀 😀

https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/elektrifikace-zelenicni-trat-otrokovice-vizovice-pozemky.A240205_774240_zlin-zpravy_ppr

Jiří Kocurek

Požádali o stavební povolení, no výborně! Tak daleko nikdy nebyli.

kodl

Puvodne chteli zacit v roce 2019.. ten projekt uz dlouhou dobu pusobi jako totalni vtip.

https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/opravy-vlakovych-nadrazi-ve-zline-a-vsetine.A160530_2249822_zlin-zpravy_ras

Jiří Kocurek

Asi takto: Nebýt řevnivosti Zlín vs. Vsetín a nového nádraží na Vsetíně, tak se to možná ani na stavební úřad nedostalo. Berte s nadsázkou.

Jan

Podhození výhybky?
NAD teda nic moc. Nedivím se, že nic v tak krátké době nemohli sehnat. Jinak ty napsané spoje MHD neobsluhují 2 ze 4 zastávek. Spojení skrz NAD mezi Želechovicemi a Lípou nic.

ArF

Ty zastávky jsou bez problému dostupné běžnou MHD. Proto se obsluhují jen ty vzdálenější.

Honnzok

To zas nevypadá, ten poslední vagón už je za vyhybkou dost daleko…

mikemp

No mohl stát vůz přes výhybku, kdy ji přehodily.

Radim

Není zde uveden důvod vykolejení (že by „kvalitní“ infrastruktura?). Další otázka je, zda budou vozy schopné provozu…

Roman

Důvod se nejspíš teprve zjišťuje, příčin může být více.

JendaVenda

Tady je důvod jednoznačný, podhozeni vyhybky za posunu.

Roman

Neznám místní podmínky a určitě to jenom s fotky nedovedu určit. Protože stejně tak může svůj díl vinny nést člověk odpovědný za posun.

Jiří Kocurek

Ono je vidět následky = co se stalo. Ale proč se to stalo, to se nepozná. Podhození, lom, cizí předmět, moc rychle, přidřené ložisko…

vasek.beroun

Také se mi to tak jeví. Podhozená sunutá souprava.

danaceks

Tomu říkám ukázková spolupráce s dopravním podnikem

Karel

Dooravní portál a píšete vagony?

Karl von Bahnhof

Vagónky ❓ 😆

Martin

Staré křápy?…😂

výpravčíXY

„Staré křápy ? “ Není to náhodou stejný typ vagonů, co běžně používá také jiný dopravce. Vagony původem z Rakouska, jen jinak nabarvené ?

jal

Když nejsou správně nabarvené, jsou to křápy.
Nejspíš tento:
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bmz235.php

Jiří Kocurek

Tak mě napadá: Most na Výtoni natřít na žluto, čímž se konečně prokáže existence únavových trhlin a stará příhradovina se bude moct konečně nahradit.

BND30

Myslím, že by tomu navrženému nátěru hodně pomohlo konstrukci předtím začít otryskávat, ne pískem, ale broky (pravda, možná by stačil i jen ten písek)…

Jiří Kocurek

Otryskání už zkoušeli, protryskali se zkrz.

BND30

V tom případě ale tryskali málo !

B.W.B.

Třeba železniční most u Kalondy přes hraniční řeku Ipel mají docela „otryskaný“ od 2.světové, ale protože tam asi není tolik vody, jezdí přes něj dodnes🙂 A pravda, nejezdí tam toho moc…🙂

Swariner

Je to fakt emzeta? Mě ten hrb na střeše připadá dost ypsionově. Ale nejsem expert a možná je to tou fotkou potmě…

Adam

Rakouský byl jeden, zbytek jsou rekonstruované vozy ze studénky nebo z NDR.

El Barto

Pokud bylo v soupravě Apee139, tak to původně bylo maďarské Bh.

Martin

A nejsou to staré křápy? Vždyť to pochází ze 70. let… A bez ohledu na barvu.

El Barto

Prosím nevyvolávat duchy 🙂 ještě by třeba opravdu vylezli.

B.W.B.

Odborně: se soupravou byl prováděn PMK (posun mimo koleje)

BND30

To byl nějaký jazykový purista, který chtěl do písmenka naplnit hlášení: „Na druhém nástupišti nastupujete do rychlíku …“

Hřebíček

Nevím, za co dostal můj jmenovec tolik minusů. Je pravda, že za tenhle pojem bych u zkoušky na fakultě letěl. V provozu a běžné komunikaci samozřejmě sám používám, ale v odborných textech určitě ne.

Hřebíček

Hnací vozidlo je nadřazený pojem pro lokomotivy, motorové vozy apod. Zatímco vagon je spíše slangové synonymum pro železniční vůz. Myslím, že i v textu lépe zní „vykolejily dva vozy“ než „vykolejily dva vagony“.
Server pro běžné lidi jsou dle mého třeba novinky.cz – čekal bych, že máte větší ambice v této oblasti, tedy provozovat spíše odborný, nebo populární-naučný server.

Frantík

Asi jim vadí germanismy… wagen=vůz