Ve Zlíně podraží pokuta za jízdu bez platného lístku, cestující už nemusí mávat
Trolejbus Škoda 35 Tr v Otrokovicích. Foto: DSZOTrolejbus Škoda 35 Tr v Otrokovicích. Foto: DSZO
Nové přepravní podmínky ve Zlíně řeší kromě pokut i přepravu elektrokol nebo zastávky na znamení.
U nás v Plzni stále máváme a dost mě to vadí. Zvlášť když stojím na zastávce kde daleko široko nic není, takže je jasné, že tu čekám na bus. Moc se mi líbil španělský systém kdy na znamení jsou všechny zastávky – pokud někdo stojí na zastávce bus zastaví, pokud chce někdo vystoupit zazvoní na řidiče, jinak jedeme dál. A ty pokuty-co to udělat tak, že když nemáš jízdenku, tak nebude pokuta, ale zaplatíš roční nebo půlroční jízdné a jezdi si dál….Ano jak k tomu přijdou ty řádně platící, ale zase je to pozitivní motivace pro neplatiče.
Nicméně přepravní podmínky v Plzni mávání nevyžadují.
Ale samozřejmě je to lepší. Když nezamáváte, tak si Vás řidič nemusí všimnout (černé oblečení v noci), vám ujede spoj, budete naštvaný. Zvednout ruku ještě nikoho nezabilo, byť to není vyžadováno.
V Ostravě odjakživa platí, že cestující nemusí na zastávce na znamení mávat. Jen má stát na viditelném místě.
To mavani je dvousecne. Priznam se, ze neznam zlinskou MHD, ale pokud pres jednu zastavku jezdi vice linek, tak budou nektere autobusy nebo trolejbusy zastavovat zbytecne lidem, kteri cekaji na jinou linku, pripadne lidem, kteri se na zastavce zdrzi na kus reci nebo tam jen na nekoho cekaji.
Hele já jsem ve Zlíně bydlel 15 let a nikdy jsem na trolejbus nemával. Čili to, že se vlastně mávat mělo, je pro mě jako místního zcela nová informace 😀
Vždycky jsem se dostal kam jsem chtěl spoje, jakým jsem chtěl.
Nadpis připomíná sedmdesátá léta v Praze, kdy cestující s tramvajenkou i v samoobslužných vozech (tehdy začaly pochybné experimenty s vozy bez průvodčích) byl povinen při nástupu s tramvajenkou zamávat (oficiálně se s ní prokázat spolucestujícím) – a do značné míry se tak i dělalo.
Tak tohle se zřejmě dlouho neujalo. Ani ve starých filmech jsem neviděl, že by cestující ukazoval ostatním, že má zaplaceno. Kromě toho, co se dělo, když neukázal? 🙂
To museli cestující dříve mávat,aby jim lístek spadl do pazoury ?
Ten skateboard krásně vystihuje, jak je DSZO mimo. Pamatuji časy, kdy byli z přepravy vyloučeni cestující s kolečkovými bruslemi (zavazadlo). A ano, uvědomuji si, že NA BRUSLÍCH v MHD je vyloučeno. Nicméně piktogram zněl jasně, nesmí projet.
Musíte je dát do neprůhledné igelitky a je to!
Za celý svůj život jsem ani jednou nemusel mávat na zastávce na znamení, vždycky mi řidič zastavil. Zajímavé :DD
Možná by slavný DSZO mohl tohle trochu eliminovat instalací automatů jízdenek na bankovní karty, ať už na zastávkách či ve vozech 🙃 Tak jak je to zvykem už snad všude kolem v různých formách. A taky zrušit pitomá pásma.
Pásma má každé město snad… A jinde mimo pásma doplácíš… U nás ti stačí 15,- na jízdenku a projedeš všechna pásma v klidu za 30min z centra do Otrok. V Praze mimo hlavní pásmo musíš doplatit nebo koupit jinou dražší jízdenku… Ve Zlíně stejně jezdí hodně lidi v A nebo AB.
Ano, ale město Praha je jedna zóna (0), město Olomouc (71) taky atd. Jabka a hrušky. Proč musím mít z Velíkové dražší kupon než když bydlím jezdím po centru? V Olomouci mám stejný kupon ať dojíždím ze Sv. Kopečka nebo z Nové ulice. Takhle jsem to myslel. Navíc 3 pásma pro takové město je fakt moc, tímto stylem by Praha jako město mela mít pásem tak 10. Ale díky za komentář, lepší než šotomínusy.
Až na to, že Praha jsou čtyři tarifní pásma – dvojpásmo P a páma 0 a B… Tudíž je levnější jet z pásma B do pásma 1 než pouze v pásmu B…
Coz ovsem clovek musi resit jen v prostredcich, ktery jedou i mimo Prahu. V mestsky doprave je to vsechno P, pasma resi jen primestska.
0 a B se řeší jen v příměstu, ne?
Jo, ale Praha jako taková neuznává jízdní doklady na 1-3 pásma.