Ve Vysokých Tatrách se po roce a půl vrátily vlaky na zubačku ze Štrby na Štrbské Pleso
První den provozu s cestujícími na trati Štrba - Štrbské Pleso. Foto: ZSSK
Podle ZSSK začala nová éra cestování po Vysokých Tatrách.
Děkuji za pěkný článek a spoustu hezkých fotek. Jen si nejsem jistý, jestli provoz zubačky v parní trakci skončil v roce 1936. Některé zdroje uvádějí rok 1932 (G. Bauer, P. Fojtík, L. Losos, I. Mahel: Tramvaje v České a Slovenské republice, J. Bek: Atlas lokomotiv).
Nejvíc se těším na eskalátor 😀 ten původní ve stanici byl zapnutý prý jen v roce kdy se konalo to mistrovství a od té doby byl 50let vypnutý, nebyli díly 😀 😀
áno, bol tam len na okrasu 😀
Škoda, že se toho Gusta Anděl nedožil…. Ale je to moc pěkné….. Kdyby to bylo u nás, tak by tam dali 810 anebo v neděli a svátek Regionovu. Do stoupání v kopci by ji potom místo ozubnice táhla kolektivní vůle odborářů a z kopce by svištěla s větrem o závod, až by holohlavým odborářům hára vlály….
Zkuste změnit medikaci nebo sežeňte lepší piko.
Škoda že jednu soupravu nepojmenovali Satan😕
„Pět nových jednotek“ – možná čekají na tu šestou.
Myslím, že jsou električky pojmenovány podle tatranských kopců.
Satan z výškou 2421 m.n.m. je jeden z Tatranských kopců.
A zjavne z menej známych. 🙂
Přesně, bylo by to super do stanice Štrba právě vjíždí Satan 😄
Takže dopravce dostal nabagrovanou novou smlouvu na 10 let a jako z udělání mu správce infrastruktury opravil trať. Tohle už jsem někde slyšel.
Jo, u poslední výluky v roce 2018 na trati 300. Prý si ty opravy a související výluky vyřval Jančura, aby to odnesly ČD a on si pak mohl jezdit bez výluk. Roční plán výluk na rok 2019 byl ale v rozporu s tímto tvrzením, byly v něm dvě několikatýdenní výluky.
Nebo všechny diskuze týkající se provozu RJ na trati Bratislava-Komárno, podle modrých gum jim to ŽSR opravila.
no ona to dostala od Ministerstva dopravy pod vedením ministra Fígeľa z KDH príkazom vtedy…Pre ZSSK sa trať neopravovala roky, pre RJ sa to za 50mil eur zrazu za pár mesiacov spravilo….
Dle jízdního řádu trvá 5km dlouhá trasa 15 minut. Nevíte někdo, zda se nějak po rekonstrukci zvýšila traťová rychlost?
Rychlost jízdy z kopce je hlavně limitovaná tím co je vozidlo schopno ubrzdit a přenést ozubnice. Co si pamatuji tak nahoru se jezdilo rychleji než zpatky dolů.
30km/h
To je ošklivost 🙁 tak teď už za poslední hezkou zubačkou jedině do Budapešti
Prý jsi se do svých 18.let pomočoval?
Ano a vy jste tou močí zapíjel prášky na schízu.
Tabuizování tohoto problému více škodí než pomáhá. Nese totiž s sebou spoustu nepříjemností, ať už jde o pocity zahanbení, časté praní, nebo strach z přespávání mimo domov. Přitom se většina případů nočního pomočování dá řešit! Proto pokud se s tímto problémem potýkáš, ať už osobně, nebo někdo z tvoji rodiny, odhoď stud a navštiv lékaře, který pomocí různých vyšetření odhalí příčinu. Těch je totiž celá řada, kterou nám tady v diskusi předvádíš.
To je otázka vkusu, řekl bych že tohle je docela povedené.
Ale veď jedna stará ostane na nostalgické jazdy, tak plač je zbytočný…A jedna by sa mala objaiť časom niekde v Štrbe na podstavci.
Nezapomínej, že to není jen atrakce, ale že to je normální doprava
Zaujalo mě, že ve Štrbě jsou ozubnicové výhybky – myslel jsem, že se dole jede adhezně a na ozubnici najede až na začátku stoupání.
A to jim na Plese nasněžilo noc před tím, nebo se na to celou tu dobu, co se nejezdilo, vykašlali? 😀
Aha, v minulém článku čtu: Díky dlouhodobé výluce ovšem tuto část kolejiště skryla vysoká vrstva sněhu.
Tak jo, no 😀
Oni to zřejmě rekonstruovali do stejné podoby, jaká byla před rekonstrukcí. Třeba kvůli nostalgickým jízdám. Nezapomínejte, že stará zubačka nebyla schopna adhezní jízdy.
A za další stoupání začíná hned za vyhybkou tak by tam stejny nájezd na ozubnici jako na Štrbském plese asi nevyšel.
Pisete, ze trat na cca 5 km prekonava vyskovy rozdil 550 metru a nema to byt nahodou cca 420 metru? Strba cca 895 m a Strbske Pleso cca 1320 metru. Jinak moc pekne elektricky i trat.
Hezké soupravy. Škoda, že se toho táta nedožil. Ty staré vydrželi obdivuhodně dlouho. Což dokládá i právě příklad z rodiny. Když byl táta v půlce 70. Let v Tatrách poprvé co by školák, svezl se v nich poprvé, pak dvakrát v 80. Letech se svou matkou a poté s mou. No a v srpnu 2019 už jsme ji využívali spolu. Jsem zvědav, kdy se tam zase dostanu.
Hezké električky, ať dobře slouží.