Ve Vysokém Mýtě vyrobili 150 tisíc autobusů, z toho třetinu za posledních 15 let

Závod Iveca ve Vysokém Mýtě. Pramen: Iveco BusZávod Iveca ve Vysokém Mýtě. Pramen: Iveco Bus

Výrobní závod Iveca ve Vysokém Mýtě zaměstnává 3 800 lidí a je největším evropským výrobcem autobusů.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda Š.

Iveco je součástí holdingu Exor, ve kterém má rozhodující podíl rodina Agnelliů z Turína (prezidentem Exoru je John Elkann, pravnuk Giovanniho Agnelliho, zakladatele Fiatu).

Jan Hojsák

Zajímavý dodatek. Škoda, že není v textu samotného článku.

Peeetr

Montovna autobusů převážně pro Itálii a Francii.
Pro Česko je už zajímavé hlavně to, aby tady platili poctivě daně, a jelikož jsou největší daně ze zaměstnanců, tak aby naše odborné tvrdě makající dělníky příliš neodrbávali, a dali jim minimálně to, co dávají doma uklízečkám.

Honza

Pro mě osobně není důležité, že už to není Karosa, jak tu někdo nostalgicky smutní. Pro mě je důležité, že má skoro 4.000,- lidí práci, a že je to ekonomicky významný činitel českého HDP.
Gratuluji do Vysokého Mýta a přeji ještě alespoň jednu nulu k tak významnému číslu.

Stehno

A za to jsme dostali cca 100g masa z kachny …. Kam se hrabe např škoda

Marek

Jen škoda že IVECO zabilo světoznámou značku KAROSA.
Měli si ji nechat.

Kubrt

Světoznámou? Karosy žádný velký exportní trhák nebyly. Relativně nejvíc se v zahraničí uplatnily 706 RTO, tedy ještě značka Škoda, resp licenční Jelcz a Čavdar. V rámci RVHP byly mnohem významnější Ikarusy, vyráběné ve větších množstvích a hodně exportované.

Jiří Kocurek

Světoznámá karosárna to opravdu byla, ale to ještě patřila panu Sodomkovi.

Kleist

To už nějakou dobu nebyli, hlavně ke konci kdy stále vyráběly staronové vysokopodlažní vozy do města.

Istropolitan

Souhlasím, alespoň pro potřeby středoevropských a východoevropských trhů mohli nadále vozidla označovat logem Karosy. Dělá se to běžně i v jiných odvětvích, včetně osobních automobilů. Zachovala by se tradice.

Jiří 24

No jasně a potom by zase plno lidí kecalo, že tohle už není Karosa, že je to obyčejný Iveco atd. 🤦‍♂️

Marek

Wolkswagen si taky nechal značku Škoda a je v rámci koncernu docela úspěšná.
Jsem čech a tak jsem na už neexistující značku Karosa pyšný.
Nechápu ty mínusy.

Rajče

Gratulujeme, jsme hrdí a přejeme nejméně milion vyrobených autobusů.