Ve Vysokém Mýtě vyrobili 150 tisíc autobusů, z toho třetinu za posledních 15 let
Závod Iveca ve Vysokém Mýtě. Pramen: Iveco Bus
Výrobní závod Iveca ve Vysokém Mýtě zaměstnává 3 800 lidí a je největším evropským výrobcem autobusů.
Iveco je součástí holdingu Exor, ve kterém má rozhodující podíl rodina Agnelliů z Turína (prezidentem Exoru je John Elkann, pravnuk Giovanniho Agnelliho, zakladatele Fiatu).
Zajímavý dodatek. Škoda, že není v textu samotného článku.
Montovna autobusů převážně pro Itálii a Francii.
Pro Česko je už zajímavé hlavně to, aby tady platili poctivě daně, a jelikož jsou největší daně ze zaměstnanců, tak aby naše odborné tvrdě makající dělníky příliš neodrbávali, a dali jim minimálně to, co dávají doma uklízečkám.
Pro mě osobně není důležité, že už to není Karosa, jak tu někdo nostalgicky smutní. Pro mě je důležité, že má skoro 4.000,- lidí práci, a že je to ekonomicky významný činitel českého HDP.
Gratuluji do Vysokého Mýta a přeji ještě alespoň jednu nulu k tak významnému číslu.
A za to jsme dostali cca 100g masa z kachny …. Kam se hrabe např škoda
Jen škoda že IVECO zabilo světoznámou značku KAROSA.
Měli si ji nechat.
Světoznámou? Karosy žádný velký exportní trhák nebyly. Relativně nejvíc se v zahraničí uplatnily 706 RTO, tedy ještě značka Škoda, resp licenční Jelcz a Čavdar. V rámci RVHP byly mnohem významnější Ikarusy, vyráběné ve větších množstvích a hodně exportované.
Světoznámá karosárna to opravdu byla, ale to ještě patřila panu Sodomkovi.
To už nějakou dobu nebyli, hlavně ke konci kdy stále vyráběly staronové vysokopodlažní vozy do města.
Souhlasím, alespoň pro potřeby středoevropských a východoevropských trhů mohli nadále vozidla označovat logem Karosy. Dělá se to běžně i v jiných odvětvích, včetně osobních automobilů. Zachovala by se tradice.
No jasně a potom by zase plno lidí kecalo, že tohle už není Karosa, že je to obyčejný Iveco atd. 🤦♂️
Wolkswagen si taky nechal značku Škoda a je v rámci koncernu docela úspěšná.
Jsem čech a tak jsem na už neexistující značku Karosa pyšný.
Nechápu ty mínusy.
Gratulujeme, jsme hrdí a přejeme nejméně milion vyrobených autobusů.