Ve Vrbně se samovolně rozjely plně naložené vagony, ujely přes kilometr. Událost šetří policie
Ujetí nákladních vozů ve Vrbně pod Pradědem. Foto: Zdopravy.cz
Šestice vozů projela třemi nechráněnými přejezdy.
Šestice vozů projela třemi nechráněnými přejezdy.
Vykolejily tři vozy a předtím projely přes čtyři přejezdy.
Jo a nebyly „plně naložené“, jak je v nadpisu, alespoň ne všechny. Tři ano, ty už byly dle zveřejněných fotek i zakurtované, jeden vůz byl naložen po hranu a dva prázdné.
a jak přišlo na to že to nebyli nějaký haranti, co by jim to tam šli poničit? Už kolikrat se stalo, že nějací pochybní nekde neco ukradli, poničili, odbrzdili atd. Třeba z toho maj haranti teďka prdel.
Slepá kolej? Ne, kusá kolej. Jinak je velké štěstí, že se niko
Tak hlavně, že se vám ulevilo.
Proč ještě mohly vozy ujet ? Že by s nimi dřevaři sami si posunovali ?
Třeba proto že nikdo nezatáhl ruční brzdu ani je nepodložil a jenom je nechal stát na vzduchu. Tyhle staré vozy často netěsní.
Nebo to někdo neznámý povolil a „odčuboval“, ať už dřevař aby si posunul vůz nebo někdo jiný. Stává se to. Joo, kdyby se už používaly uzamykatelné podložky, tak by se to nestalo.
Stačí když vozy jsou najeté na zarážky potom nejdou sundat.
S tímto si nakládací technika dřevařů bez problémů poradí. Vůz si posunou nakládací rukou…
Jasně, to už ale jde za nimi protože porušili několik předpisů.
Tak tak. Musíte jim to ale dokázat…
Tak na to bych byl zvědavý. Jak by mi dokazovali že jsem nezajistil vozy proti ujetí. Většinou se vozy kterou jsou zabržděne hlásí nadřízenému kolegovi.
Pokud to byl někdo od dopravce nebo nákladu, mohlo by se to stát i se zamykací čubou.
Trať do Vrbna pod Pradědem není provozována SŽ, nevztahuje se tak na ni předpis SŽ D1 ani související Pokyn PD.
Dopravní značka jako výstražný kříž není žádné zabezpečení . 🤣
Zebezpečeno předpisem. 😀
a vagóny před ním předpisově houkaly?
Nemluvte nesmysly. Chráněný přejezd je takový, který je vybaven závorou. Upozorňuje na něj dopravní značka v podobě plůtku. To o čem tady mluvíte v bodech 1-3 je přejezd zabezpečený. Měly ty přejezdy závory? Neměly. Jsou tedy zabezpečené, ale jsou nechráněné. Upozorňuje na ně značka s mašinkou v trojúhelníkové značce.
Takto je to v tiskové zprávě policie. Ale chápu, že tento formalismus je úplně nejzásadnější problém celé události a slovo nechráněný je pryč.
Tak hlavně, že zkoušku jistě měl ten, kdo ty vozy nezajistil.
Takových, co jsme ty vozy nezajistili, je nás na světě hodně.
Jak ty odvraty po předcích pěkně fungují, co. Dnes by tam někdo naprojektoval výkolejku tak, aby vozy pokud možno skončily v traťové koleji :))
On by tam někdo možná odvrat naprojetkoval, ale Správa by žádala vyškrtnout.
Vážně si myslíte, že projektant má v tomto volnou ruku??
Musíte se kouknout, zda-li něco nejede. Problém bych viděl spíše v tom, jestli je tam dostatečná rozhledová vzdálenost.
Ano. Uz dva a pul dne byl klid 🤣🤣
Divil byste se, kolik takových udalosti se stane za týden. Jenom většina mimořádných udalostí se nedostane na stránky novin.
Na vlečkách se dějí věci…!
Ona to není žádná sranda – před 27 lety podobná událost stála život 19 lidí https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nehoda_u_Krouny
Velké štěstí, že tentokrát to skončilo jen 3 vykolejenými vagóny.
Jenže tady to neujelo během posunu.
Proto jsem napsal podobná, nikoliv stejná 😉
Ale stěžejní je to, co se stalo, tj. ujetí vagónů.
A v tomto případě je důležité také to, co se na konci nestalo (žádné zranění nebo mrtví, jen menší hmotná škoda).
Nehoda s ujetými vozy se na této trati stala před 61 lety, kdy při posunu ve Vrbně ujeli vozy a bohužel se v Karlovicích střetli s osobním vlakem viz. článek v odkaze:
https://karlovice.estranky.cz/clanky/zajimavosti/zeleznicni-nestesti-v-karlovicich.html
To je velmi podobné jako u té Krouny, jen dokonce přímo na této trati a stanicích. Naštěstí s jiným výsledkem.
To se nám ta autonomní vozidla nějak rozjíždějí, není-liž pravda? 🙂
Potvrzuji, je jich vic a vic. Letos v Praze jsem jel tramvaji bez ridice. Na to, jak vypadala stare, mela vykonu na rozdavani – predstavte si, dokonce pred sebou jeste jednu tramvaj tlacila! — Stran teto udalosti bych jeste poznamenal, ze za celej ten kilometr nedoslo k vyprodukovani byt jedineho gramu oxidu uhliciteho, coz jen potvrzuje vyznam zeleznicni dopravy coby dopravy bezemisni. Nepochybne by se toho mel chytnout nekdo v eurokomisi a vydat narizeni, kterym zakaze provoz vlaku generujici emise. Evidentne to jde, meli jsme na to i experiment v realnych podminkach, tak proc tomu zakazu branit, zejo. Ostatne zakony… Číst vice »
Nebudou se vám pak hromadit vagony tam dole, pod kopcem, jako se hromadili horníci mistru Cimrmanovi?
To se vyřeší v budoucnu výzkumem, stejně jako ukládání elektrické energie z OZE. Není nutné čekat na výsledky tohoto výzkumu, neboť planetu musíme neprodleně zachránit.
> Letos v Praze jsem jel tramvaji bez ridice… – predstavte si, dokonce pred sebou jeste jednu tramvaj tlacila!
Pokud vás to irituje, tak příště už do druhého vozu nenastupujte 🙂
pokrok nezastavíš!