Ve vozovně v Pisárkách upravují kolejiště pro použití nové haly

Vozovna Pisárky. By Harold - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=24066820Vozovna Pisárky. By Harold - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=24066820

Stavbaři v pátek začali s posledními pracemi, které umožní v příštích dnech začít využívat novou halu denního ošetření tramvají v

Stavbaři v pátek začali s posledními pracemi, které umožní v příštích dnech začít využívat novou halu denního ošetření tramvají v tramvajové vozovně v brněnských Pisárkách. U zastávky Lipová odstraňují výhybky vedoucí z trati do staré vozovny a nahradí je průběžnou kolejí, řekla mluvčí podniku Hana Tomaštíková. Kvůli stavebním pracím tak nejezdí od pátečního rána mezi Mendlovým náměstím a Vozovnou Komín tramvaje, na pravidelnou trasu se má linka 1 vrátit v neděli od 17:00. Nyní jezdí odklonem z Nových sadů přes Českou a po trase linky 3 do Vozovny Komín.

Se stavbou nové haly začal podnik na podzim v roce 2018, zároveň zastřešil prostor mezi starou a novou halou a starou halu vybavil novými technologiemi včetně myčky. Stavba stála zhruba 400 milionů korun. „Během příštího týdne postupně bude převeden provoz do nové haly, uvedla Tomaštíková.

Denní ošetření tramvají bude díky novým technologiím rychlejší a také je pro očistu více prostoru. „Bude zde například centrální vysavač a také detektor kol,“ řekla Tomaštíková. Směrem do ulice získala hala designové opláštění, část je prosklená jako výkladní skříň, aby lidé jedoucí kolem mohli nahlédnout dovnitř. Fasáda je také udělaná tak, aby neodrážela zvuk projíždějících tramvají na druhou stranu do zástavby.

Jde přitom už o druhou etapu modernizaci vozovny. První etapu zahájil dopravní podnik v roce 2015, kdy o 560 metrů rozšířil kolejiště pro odstavení tramvají. Investice vyšla tehdy na osm milionů. Do budoucna je v plánu i třetí etapa prací, která bude zahrnovat nové kolejové zhlaví směrem k areálu výstaviště a novou vratnou smyčku.

Pisárecká vozovna v současném umístění vznikla v roce 1870, tedy rok po zahájení provozu „koňky“. První přestavby se dočkala v polovině 80. let 19. století, když v Brně začala jezdit parní tramvaj. Od roku 1900 zde našly místo elektrické tramvaje

Dopravní podnik připravuje také modernizace trolejbusové vozovny v Komíně a ve Slatině, aby bylo možné zrušit vozovnu v Husovicích a udělat z ní muzeum brněnské MHD.

ČTK

Tagy DPMB Vozovna Pisárky
8 komentářů