Doprava ve městě Infrastruktura Tramvaje

Ve vozovně v Pisárkách upravují kolejiště pro použití nové haly

Vozovna Pisárky. By Harold - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=24066820
Vozovna Pisárky. By Harold - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=24066820

Stavbaři v pátek začali s posledními pracemi, které umožní v příštích dnech začít využívat novou halu denního ošetření tramvají v tramvajové vozovně v brněnských Pisárkách. U zastávky Lipová odstraňují výhybky vedoucí z trati do staré vozovny a nahradí je průběžnou kolejí, řekla mluvčí podniku Hana Tomaštíková. Kvůli stavebním pracím tak nejezdí od pátečního rána mezi Mendlovým náměstím a Vozovnou Komín tramvaje, na pravidelnou trasu se má linka 1 vrátit v neděli od 17:00. Nyní jezdí odklonem z Nových sadů přes Českou a po trase linky 3 do Vozovny Komín.

Se stavbou nové haly začal podnik na podzim v roce 2018, zároveň zastřešil prostor mezi starou a novou halou a starou halu vybavil novými technologiemi včetně myčky. Stavba stála zhruba 400 milionů korun. „Během příštího týdne postupně bude převeden provoz do nové haly, uvedla Tomaštíková.

Denní ošetření tramvají bude díky novým technologiím rychlejší a také je pro očistu více prostoru. „Bude zde například centrální vysavač a také detektor kol,“ řekla Tomaštíková. Směrem do ulice získala hala designové opláštění, část je prosklená jako výkladní skříň, aby lidé jedoucí kolem mohli nahlédnout dovnitř. Fasáda je také udělaná tak, aby neodrážela zvuk projíždějících tramvají na druhou stranu do zástavby.

Jde přitom už o druhou etapu modernizaci vozovny. První etapu zahájil dopravní podnik v roce 2015, kdy o 560 metrů rozšířil kolejiště pro odstavení tramvají. Investice vyšla tehdy na osm milionů. Do budoucna je v plánu i třetí etapa prací, která bude zahrnovat nové kolejové zhlaví směrem k areálu výstaviště a novou vratnou smyčku.

Pisárecká vozovna v současném umístění vznikla v roce 1870, tedy rok po zahájení provozu „koňky“. První přestavby se dočkala v polovině 80. let 19. století, když v Brně začala jezdit parní tramvaj. Od roku 1900 zde našly místo elektrické tramvaje

Dopravní podnik připravuje také modernizace trolejbusové vozovny v Komíně a ve Slatině, aby bylo možné zrušit vozovnu v Husovicích a udělat z ní muzeum brněnské MHD.

ČTK

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Gottschalk

Muzeum v Husovicích nepovažuju za moc dobrý nápad – nebo budou muzea dvě – jedno už je v Líšni. Třetí šalinové depo by mohlo šetřit jalové km. Do budoucna by se tato vozovna mohla propojit s Novou Zbrojovkou a Starou Osadou.

Luděk

No nevím jestli bych budovu v Líšni nazýval muzeem. Spíš je to z větší míry sklad vraků který ani není dostupný (respektive je ale jen ve skupině na objednávku)
Toto je projekt DPMB na prezentaci svých a pronajatých vozidel co „překáží“ v Medlánkách

M H

V Líšni je depozitář Technického muzea Brno. DPMB své historické vozy má normálně v běžných vozovnách…takže spolu s přibýváním retro vozů dává smysle je vyčlenit všechny do samostatného prostoru a zpřístupnit je celoročně. Husovice jsou navíc ideální v tom, že se tam dá (kdyby na to přišlo) obnovit i pár kolejí pro šaliny a napojit do sítě. Plus to může souviset i s tím, že kvůli výstavbě VMO Tomkovo náměstí bude Husovická vozovna odstřižena od trolejbusové sítě…

Jiří Kocurek

Ten detektor kol by mě zajímal. Co všechno to bude umět? Obutá kola pozná i řidič, když není hluchý.

Jenda-71

Že by defektoskopie?

Jiří Kocurek

No neříkejte. A jaké defekty to bude umět rozeznat?

Dalibor

Skryté vady a trhliny. Jak se budou rozšiřovat moderní kola s „gumovou“ vložkou, bude zapotřebí je častěji kontrolovat.

Bobes

Kola s gumovou vložkou tu máme počínaje tramvajemi T2. 😉

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO