Ve Varšavě prodloužili metro o další 3 stanice. Nový úsek měří téměř 4 kilometry
Stanice metra Bródno. Foto: Metro Warszawskie
Druhá trasa metra spojí Bemowo s Bródnem a bude mít 21 stanic. K jejímu dokončení zbývá dobudovat 4 kilometry dlouhý západní úsek.
A budou tam jezdit i vagony metra od plzeňské Škodovky
https://zdopravy.cz/skoda-vyjela-s-prvni-soupravou-pro-varsavske-metro-zamiri-na-testy-99848/
interiér škodováckých vagonů metra
https://www.youtube.com/watch?v=UO3YUL-iPlw
Koukám, že začali stavět podle Prahy.
4 stanice metra a velká sláva.
Ale na Prahu nemají, tady se staví jednom jedna mega velká stanice a to bude velká sláva 🙂 🙂
No taky máme jednu stanici „Bemowo“, akorát se tedy oficiálně jmenuje Depo Hostivař… 🙂 To byla jediná stanice, co se mu podařila za primátorování otevřít, to skutečné a asi i užitečnější prodloužení Áčka na druhé straně si muselo na své otevření ještě docela dost roků počkat…
Tak mě napadá, jak to přišlo, že ve Varšavě už kdysi dávno postavili S-Bahn s tratí skrz město. V Praze tohle za socialismu nikoho ani nenapadlo.
Protože Varšava byla po válce téměř komplet zlikvidovaná, narozdíl od Prahy. Na zelené louce (tedy spíš na hromadě sutin) se prostě staví líp.
A navíc tam byly pro stavbu nových tratí trochu jiné terénní podmínky. Kromě toho bych řekl že na to že měli nové tratě S-Bahnu a metro otevřeli až v devadesátkách, se jim to k těm vlakům moc dobře napojit nepodařilo (myslím hlavně ten půlkilometr venkem z Centralné na Centrum).
Přišlo to shora, ve čtyřiačtyřicátým. Po balistické křivce…
paradoxně, největší ničení nebylo během bojů, ale až po potlačení povstání, když Hitler nařídil město za trest srovnat se zemí. Tak důkladně nefungují ani bombardéry.
A z druhého břehu Visly na to spokojeně pozorovali sovětští „osvoboditelé“.
Varšaváci si nalajnovali rozvoj metra před 30 lety a jedou dodnes podle toho. Zatímco v Praze se mění koncepce skoro po každých volbách a z toho nově plánovaného se staví (snad tedy už jen stavělo) jen tam, kde to někomu něco přihrálo.
Docela jsem zvědav na porovnání velikosti STP Karolin se stávající STP Kabaty. S ohledem na výrazně větší deponovací kapacity na trase i s ohledem na menší údržbové nároky nových vozidel bych Karolin očekával znatelně menší.
Bratři Poláci prostě jedou. Tak mě napadá, kdy asi tak se dočkáme nových stanic metra?
Polaci spis dohani
Až bude hotová v současnosti rozestavěná stavba prvního úseku Déčka.
Možná se mýlím, ale neměla by ještě o chvíli dříve být hotová stanice Depo Zličín na trase B?