Ve Švýcarsku vykolejil vlak, spadla na něj lavina

Vykolejený vlak po pádu laviny na trať. Foto: vd.ch (kantonální policie)Vykolejený vlak po pádu laviny na trať. Foto: vd.ch (kantonální policie)

Mimořádná událost se obešla bez zranění.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub

Jako že kdyby byli cestující, tak by nevykolejil?

Pája

Zajímavá myšlenka 😃 Mohl byste ji trochu rozvést?

Martin

“ … Mimořádná událost nastala ve chvíli, kdy vlak jel zcela prázdný z vrcholové stanice Col de Bretaye v lyžařské oblasti Villars … “ – zcela prázdný vlak – to být ve Středních Čechách, tak radní pro dopravu pan Borecký by asi utrpěl náhlou mozkovou příhodu.

Jiří Kocurek

Někteří zase chápou, že lyžarský vlek* jezdí směrem dolů prázdný.

*) a pro lyžařský vlak to platí nápodobně.

Martin

Ano, pane Kocourku … zde šlo o to, že lyžaři vyjedou na kopec ke sjezdovce, zalyžují si a vlakem se vrací zpět do Villars-sur-Ollon. Zrovna tak turisté, kteří vyjedou na konečnou stanici vlaku si třeba dát kávu, potěšit se rozhledem a po třeba hodinovém pobytu jedou dolů. Nejen zde, ale i na jiných tratích – třeba z Montreaux na vrchol Rochers de Naye, kde si nejen zalyžujete, ale můžete si prohlédnout zdarma třeba Muzeum svišťů … je logické, že vlak jede někdy prázdný jak ve směru nahoru, tak i v opačném směru … kdyby ale objednával v oblasti Villars dopravu… Číst vice »

Vasek

Ve středních Čechách ty vlaky jezdí prázdné pořad a všemi směry. Tady přijede plný a odjede prázdný. Kdyby nedojel, tak se tam ty vlaky budou hromadit. Co na tom proboha nechápeš?

Martin

Mýlíte se … já velmi dobře chápu, že ráno vlak přijede do cílové stanice s lyžaři a turisty plný a odjede do údolí prázdný, aby navezl další turisty … a k večeru je frekvence cestujících opačná …ale v článku ve slovním spojení ˝ jel zcela prázdný vlak ˝ se mi okamžitě vybavil ˝oblíbený a populární˝ radní pro dopravu pan Borecký … naopak Vy jste nepochopil, že v příspěvku narážím na diletantské vedení Středních Čech … kdy kraj nebyl například schopen oznámit dostatečně včas svůj záměr neobjednat na 094 dopravu do Lužce nad Vltavou a umožnil tak promrhat v investicích stovky… Číst vice »

XXXD

Tak o tom, že by někdo řekl, že se osobáky na 171 mají komplet zrušit, čtu prvně. Jinak plány na zrušení některých linek asi těžko mohli oznámit více dopředu, když ještě ani nebyli zvoleni a smysluplnost provozu na některých tratí se řešila až po nástupu. To, že předchozí vedení ANO naprosto kašlalo na to, že se objednávají vlaky, které jezdí prázdné a obecně vedlo kraj zcela nekompetentně a rozhazovalo peníze, jak se jim líbilo a hodilo, to opravdu není chyba Boreckého.

Leinad

Argument použitý u S80 do Mníšku Pod Brdy (Mníšek – Praha jezdí rychlík) se dá použít na hodně linek.
Beroun – Praha taky jezdí rychlík, S7 by mohla končit ve Srbsku. S1 by mohla jet Praha – Velim, S2 Praha – Poděbrady. A profrčet všechny zastávky, kde staví spěšňáky.

Leinad

Když ve Vraňanech přestaly zastavovat ministerské rychlíky, tak vlaky z Lužce ztratily smysluplný přípoj (málokdo pojede do Prahy courákem)

Nicméně pokud se investor infrastruktury tak bojí, může Praze podepsat, že Praha bude objednávat takt z centra na Letiště.

dejf

No vždyť. Tam našlapáno, dolu prázdný, obsazenost 50%, dle některých myslitelů trať zralá na zrušení 🤣

XXXD

Vy jste opravdu hodně mimo. Vlakové linky ve Středočeském kraji, které byly zrušeny, jaksi nejezdily plné ani v jednom směru v žádném širším období během dne.

Martin

Ano, povídá se, že linky nejezdily plné … ale lidé, kteří podepisovali petici proti rušení spojů, tvrdí cosi jiného … Ano, z Vašeho pohledu můžu být hodně mimo, ale třeba jste mimo naopak vy; nicméně oba máme stejnou možnost se vyjádřit …Vlak přece nemusí jet notně plný (jak je definován vůbec plný vlak ? )… může jet i poloprázdný … krajem preferované busy také nejezdí vždy plné, nebo snad ano ? Snad mi nebudete tvrdit, že jste nikdy neviděl jet poloprázdný bus … či bus, v němž by se cestující dali spočítat na prstech jedné ruky. Jenže díky metodice jsou… Číst vice »

MaT

On ale asi ten vlak ve kterému bude cestujících, že by se dali spočítat na prstech jedné ruky, bude na kilometr pořád násobně dražší, než podobným počtem cestujících obsazený autobus…

Jiří Kocurek

A na tu sjezdovku jezdí v průměru 30 lidí za den jak do Mochova? Co tam ti vlekaři dělají špatně?

Podotýkám, že Borecký nezaříznul osaobáky kolem Berounky. Ikdyž někteří by chtěli, aby to udělal, aby mu mohli o to víc nadávat. Už teď si musejí nenávist ospravedlňovat pomocí vyfabulovaných lží.

Lukáš Chytil

No, jenže on je tam právě zaříznul. Posilové osobáky ve špičku + 1. ranní a poslední nejedou v úseku Hořovice – Beroun.

Martin

Nadsázka, pane Kocourku … : ˝ kdyby dopravu v oblasti Villars objednával a řešil pan Borecký, tak vlak by jel pouze do 2/3 kopce, jen v so a ne, ráno nahoru a večer dolů, 75 procent nákladů na provoz by muselo uhradit Villars-sur-Ollon ze svého městského rozpočtu a cestující by si museli navíc povinně rezervovat místenky, pro lyže samozřejmě zavazadlový příplatek … škoda, že na vrchol nemůže jet autobus, ušetřili bychom … ale co rolba ? nevyšlo by to levněji ? ˝ Je zajímavé, že vlak se zde uživí, když je v zemi mnoho atraktivních míst se sjezdovkami … kolik… Číst vice »

Vasek

Žádná nadsázka, ale hloupost.

Martin

Váš úhel pohledu …