Ve středních Čechách nesmí kvůli suchu vyjet parovky. Dráhy nasadí Bardotku

Suché léto začíná mít vliv i na provoz historických parních vlaků. Kvůli vyprahlé krajině a nebývalému počtu požárů začínají vyhlašovat
Suché léto začíná mít vliv i na provoz historických parních vlaků. Kvůli vyprahlé krajině a nebývalému počtu požárů začínají vyhlašovat první kraje soubory omezení, jejichž součástí je i zákaz provozu parních lokomotiv. Děje se tak na základě doporučení meteorologů a hasičů.
Jako první k zákazu sáhly Středočeský kraj a Praha, na což musely zareagovat České dráhy. Sobotní nostalgický vlak mezi Lužnou u Rakovníka a Berounem tak nepotáhne parní lokomotiva nýbrž diesel. Dráhy nasadí rovněž letitou Bardotku 749.250.
Takzvaná doba zvýšeného nebezpečí vzniku požáru platí až do odvolání. Nejnověji se připojil i Královéhradecký kraj, dá se přitom čekat, že přibudou i další hejtmanství. Výstraha Českého hydrometeorologického ústavu se totiž týká i Ústeckého a Libereckého kraje.
Podobně narušovalo sucho akce železničářů i v minulosti. Roztopených parovek se například nedočkali návštěvníci Pražského dne železnice před dvěma lety, před pěti lety platil zákaz parovek na jihu Čech. V dobách pravidelného parního provozu se jako jedno z opatření používaly široké průseky kolem tratí. Ty ale dávno zarostly, dřeviny se od 80. let dostaly až těsně k drážnímu tělesu.
Pokud jde o požáry, mají hasiči za sebou nebývale bohatý víkend. Během soboty a neděle vyjížděli celkem ke 207 požárům (v sobotu jich bylo 128 a v neděli 79), přitom dlouhodobý denní průměr je 47 požárů.